Paljonko insinöörin koulutuksen saaneella miehelläsi on kk palkka?
Haluan tietää onko oma mieheni palkkakuopassa :).
Kommentit (231)
Hauskaa luettavaa. Toivottavasti ihmiset ei oikeasti luule, että inssit tienaavat näin hyvin. Tänne kirjoitetaan väritettyjä summia:D ..Tai sitten juuri ne henkilöt jotka saavat sattumoisin hieman paremmin.
töissä ollut n 20vuotta. Tarkkaa kk palkkaa en pysty sanomaan kun palkka vaihtelee jonkin verran kuukausittain. Vuositulot hiukan päälle 100.000E ja asutaan helsingissä. Mies reissaa paljon, joten tossa summassa myös päivärahat mukana, samoin kilometrikorvaukset.
Mieheni on AMK-inssi, 10v. tietotekniikka alalla. Peruspalkka noin 3200e nyt (lähtöpalkka taisi olla noin 2700e). Tekee vuorotöitä, joten ne korottaa summaa ja vuositulot on noin 52000e. Itse tienaan luonnontieteiden FM tutkinnolla suurinpiirtein saman verran kuin miehen peruspalkka ja vuositulot siis pienemmät, koska ei lisiä.
Tiedän että mieheni tienaa paremmin kuin suurin osa. 7000 euroa kuussa. Asumme ulkomailla. Mieheni luuli pitkään tienavansa vähemmän kuin muut Suomessa asuessamme sillä työkavereilla oli hienot uudet autot ja isot talot. Hänellä meinasi pissa tulla housuun kun selvisi yhdessä vaiheessa että tienaavat puolet vähemmän. Niin paljon se tekee kun velkaantuu lainoilla, elämä näyttää paremmalta kuin mihin oikeasti on varaa. Nyt kun alalla ei enää ole kaikille töitä niin kusessahan nuo velkoja ottaneet ovat. Säälittää. Me olemme asuneet vuokralla koko ajan, matkustelleet vähän ja nauttineet elämästä. Ei ole velkaa mutta palkka nousee koko ajan ja ilman omistuksia ja velkoja on helppo muuttaa töiden perässä vaikka maailman toiselle puolelle.
Mies amk-inssi, Nokialla 3v ja palkka aika tarkalleen tasan 4000e. Ehkä euron tai pari yli.
Mies toimi ennen insinööritehtävissä, palkka oli noin 6000/kk. Tehtyään alemman/keskijohdon töitä kiireisissä tehtävissä vajaa 20 vuotta, hän paloi loppuun ja uudelleenkouluttautui lähihoitajaksi. Nykyään palkka noin 2300/kk, mies on paljon onnellisempi.
AMK insinööri, työkokemusta 15 vuotta. Palkka 3600€/kk, mutta hänen työpaikallaan makseetaan ylityöt prosenttikorvauksina ja matka-ajalta maksetaan palkka, hyvinä vuosina myös tulospalkkota, joten vuosiansio voi olla noin 65.000€ (+ kilometrit ja päivärahat, joita ei lasketa tuloksi vaan korvaukseksi kuluista).
[quote author="Vierailija" time="27.01.2011 klo 12:50"]
Paljonko on työvuosia takana?
Omalla miehelläni noin 10v työura ja palkka vähän yli 4000e pääkaupunkiseudun liepeillä.
Taitaa siis malko kuopassa olla :).
[/quote]
Sama. Pääkaupunkiseudulla 10v työtä ja about 4000€.
Mieheni ei ole insinööri mutta minä olen. Palkkani on noin 7000 eur/kk (esimies asemassa)
noin 50k vuosi, ulkomailla, 3 vuotta työkokemusta, valmistunut Otaniemestä.
Tekniikan tohtori ulkomailla (umpinörttimies), peruspalkka 14'000 euro/kk, bonusten, optioiden yms. kanssa noin 25'000 euro/kk.
Noin 200.000 + bonukset ulkomailla, tupsuinssi
Mieheni on teknikko, mutta tekee ns. insinöörin hommia. Ei ole ehtinyt päivittää tutkintoaan ja sitten kun lopulta sai aikaiseksi mennä pääsykokeisiin, ei tullut ryhmää aikuispuolelle. Hänen palkkansa on 4500 ja se tulee kokemuksen mukaan. Itse olen aikuisena insinööriksi kouluttautunut, saan 2700. Hommat ovat osin alemman tason hommia, mm. dokumentointia sekä teen myös toimistohommia; varsinaisia insinöörin hommia on n. 30 % työajasta. Uutta haen vähin äänin, nyt uskallan jo hakea oikeita insinöörin töitäkin ja toivon, että saisin kolmosella alkavan palkan.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 13:21"]
Mieheni ei ole insinööri mutta minä olen. Palkkani on noin 7000 eur/kk (esimies asemassa)
[/quote]
Tähän kommentoin, että takavuosien esimieheni oli todellakin yhtä surkea yhdyssanoissa. Aina sai korjata hänen tekemiään tarjouksia ym. Hän oli opistoinsinööri, joka oli aloittanut omalla yrityksellä ja yrityskaupan yhteydessä tuli kaupan päällisenä pomoksi.
en ole insinööri mutta karaokejuontamisesta maksetaan se 250e/ ilta eli kuukaudessa 20 iltaa -> 20 * 250e = 5000e joten paskaa liksaa te saatte
Tee huora testi:
Onko sinun palkkasi n. puolet tai alle miehesi palkasta?
On = Huora
Ei ole = Normaali
N.140 000e vuodessa, toimii yrittäjänä ja joutuu matkustamaan jonkin verran
Minun insinöörimieheni amk tienaa n.180 000 € vuodessa. Pääsääntöisesti tulot ovat suoraan verrannolliset ihmisen kykyihin,koska koulun ulkopuolella on mahdollista oppia paljon asioita. Eräällä työmaalla hän teki useiden kymmenien tuhansien säästöt kun hän oikaisi di:n virheitä.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 14:44"]
vähän huvittavia nämä vertailut esim. lvi-sähkö ja rakennusteknisiä laskelmia tekevät inssit tienaavat paremmin ja kun taas tietoliikenne voi olla pieni tai todella iso siellä kun työn "vaatimus" tasoa ei ole niin helppoa sanoilla kertoa sen näkee vain tekemällä ja tuo palkkakuoppa juttukin. onko se oikeastaan vaimon asia narista miehelleen että tienaat liian vähän siinä työpaikassa :D joten nuo Elari maksut tässä tulevat mieleen.
[/quote]
Vaikutat jo LIEVÄSTI neuroottiselta :D mahtaako miehesi olla vastuuton isukki, elarien pakoilija? Voi voi. Sun pitää vaan oppia elämään sen kanssa.