Paljonko insinöörin koulutuksen saaneella miehelläsi on kk palkka?
Haluan tietää onko oma mieheni palkkakuopassa :).
Kommentit (231)
Insinööreille kyllä useimmiten maksetaan tehtävien, eikä työvuosien perusteella.
Minusta päivän selvää, että esimieheni, joka on minua nuorempi, saa vaativammasta tehtävästään varmaan pari tonnia enemmän palkkaa.
Insinööri (AMK), työnjohtaja. Alan työkokemusta viitisen vuotta. 4500 €/kk.
Miehellä kk palkka 5200e plus tulospalkat ym ja minulla puolet tuosta, kylläkin vastuuta murto-osa miehen työhön verrattuna.
Ei siis hääppöiset tulot. Yksi lapsi.
Työkokemusta takana n. 4vuotta yksityisellä, palkka 2800€/kk. Tässä maailman taloustilanteessa en ole tohtinut palkankorotuksista haaveilla. Olen tyytyväinen, että työtä edes on.
tekee insinöörin töitä, vaikkei koulutusta ole. Pääsi suunnittelutöihin pelkän työkokemuksen perusteella. Palkka vajaa 5000 kuussa, lisäksi tulee pari kertaa vuodessa bonuksia.
Mun palkka 4000/kk, miehen 4500/kk. Ollaan samalla alalla ja samalla työnantajalla (valtio), ero selittyy miehen pidemmällä työuralla (meillä on aika rutkasti ikäeroa - ollaan tällainen työpaikkaromanssipariskunta).
työskentelee johtajana, palkka ilman bonuksia 13 000€/kk.
tekee insinöörin töitä, vaikkei koulutusta ole. Pääsi suunnittelutöihin pelkän työkokemuksen perusteella. Palkka vajaa 5000 kuussa, lisäksi tulee pari kertaa vuodessa bonuksia.
Tosin palkka on aika paljon pienempi, 3150e kuussa, laskettuna koko vuoden brutosta (bonukset sisältyy, mutta edut/matkakorvaukset ei).
+ autoetu.
Tittelinä on xxxx manager, työkokemusta 15 vuotta.
Bonuksina voi kai vielä laskea illat firmaan piikkiin asiakkaiden kanssa n.10-15 kertaa vuodessa ja ulkomaan koulutukset/messut. Asemapaikka Hgissä ja titteli projekti-inssi.
ikäviksi työvelvollisuuksiksi.
Työuran alussa saattavat toki olla jännittävä lisä toimenkuvassa.
Daa, tottakai johtotaso saa kovempaa palkkaa.. Hohhoijakkaa.
Mieheni saa käteen 3300 käteen verojen jälkeen, ja tässä on työvuosia huomioitu 8 vuoden edestä. Ei todellakaan saanut alussa samaa palkkaa!
Samassa tehtävässä näillä on isossa kansainvälisessä firmassa palkka pomon kanssa sovittu ja siihen vaikuttaa osaaminen, ammattitaito, kokemus jne.
Työkokemusta takana n. 4 vuotta yksityisellä, palkka 2800€/kk. Tässä maailman taloustilanteessa en ole tohtinut palkankorotuksista haaveilla. Olen tyytyväinen, että työtä edes on.
ja palkka tasan 0 € eli olen työtön. Kateeksi käy neljäntonnin palkat!
Opiskeluaikana sai aina kuulla, kuinka humanistipellet ei tuu koskaan tienaamaan mitään, kun taas insinöörikoulutuksella on varmasti hyvät tulot. Insinööriopiskelijat oli aina niin hiton varmoja omasta menestymisestään ja tulevaisuudestaan rikkaina teollisuuspamppuina.
Tän ketjun perusteella minä humanistipelle tienaan suht saman kuin Pertti Perusinsinöörikin. Lälläslää, tekipäs mun koulutuksella ihan yhtä paljon kuin teidän "luonnontieteellisellä kovalla ytimellä"!
7500€/kk, tekee työnjohtohommia.
peruspalkkaa noin 4300€ ja bonuksia yhteensä vuodessa lisäksi noin 10 000€ verran.
Jos tuon jakaa kuukausipalkaksi, tulee n. reilut 5000€.
Pirkanmaalla ja työkokemusta jo reilusti yli 10 v.
Palkankorotuksia ei ole kehdannut kysyä pitkään aikaan koska firmassa on ollut lomautuksia paljon.
Amk-insinööri siis.
tienaavat enemmän. T: Yksi huonosti tienaava.
amk insinööri, työvuosia jotain 10, yksityisellä. ei ylitöitä, ei matkustelua, pelkkää suunnittelua.