Mihin tarvitsette häkävaroittimia?
Ettekö itse osaa katsoa milloin se liekki on takassa sammunut?
Kommentit (100)
Häkävaroitinta olisi varmaan kaipaillut se perhe jonka emäntä kuoli häkämyrkytykseen öljylämmityslaitteiston polttimen vikaantuessa.
saattahan siinä pieni määrä olla jos oikein menee imemään mut meillä onneksi ilmastointi hoitaa homman...toimiva hormi myös.
jotka urputtavat häkävaroittimesta ja sen turhuudesta eivät sitä hanki. Jos vahinko sattuu niin taas on päästy yhdestä tai useammasta idiootista:)
Miksi useampi takka tekisi häkävaroittimesta tarpeellisemman?
ja taitoa takan käytössä joten emme ole kokeneet tarpeelliseksi enää viritellä kattoon häkävaroitinta.
takkakytkin (muodostaa ylipaineen) auttaa siihen että takka vetää paremmin eli menee katkut hormiin myös :D alipaineella takka ei vedä kunnolla joten katkut herkemmin huoneilmaan...ylipaine siis IMEE!ei todellakaan puhalla mitään...haluatko että kysyn tätä mieheltäni joka LVI-ammattilainen?
tuntee fysiikkaa eikä LVI-alan ammattilaiselta, jos fysiikan peruskäsitteet on noin hukassa ;)
että toinen kuolisi siihen myrkytykseen :( t. takan käyttäjä joka ei tarvi varoitinta.
Mulle eräs alalla oleva tuttava sanoi että nuo häkävaroittimet on liian herkkiä
usein eli hälyttävät todella minimaalisesta määrästä mikä ei olisi vaarallinen edes hiirelle. Kuulemma aina tulee häkää minimaallinen määrä huoneilmaan kun joku sytyttää tulen takkaan.Jos sitä pelkää kannattaa luopua koko takasta,.
Tai ei. Häkävaroitinta ei kuulu asentaa tulisijan läheisyyteen, siinä niitä virhehälyytyksiä voi toki tulla. Sivummassa hälyttäessään häkäilmoitin on oikealla asialla, sillä häkäpitoisuuden ei tarvitse olla lopulta kamalan korkea tappaakseen, sillä häkä syrjäyttää hapen verenkierrossa.
että ylipaineella menee helpommin katkut hormista ylös ja ulos? Hohhhoijaa :D tutustupa nyt ihan tarkkaan siihen mitä tarkoitaa ylipaine ja takkakytkin :D mun ei tarvi kun osaava mies on jo tutustunut. Tosin olen ihan saman asian lukenut takan mukana tuleessa ohjeestakin..terveisin lvi-miehen vaimo
hormista ulos...sinä joka paasaat siellä fysiikan laista hanki ihmeessä mies joka on lvi-ammattilainen (vois opettaa sinuakin).
että ylipaineella menee helpommin katkut hormista ylös ja ulos? Hohhhoijaa :D tutustupa nyt ihan tarkkaan siihen mitä tarkoitaa ylipaine ja takkakytkin :D mun ei tarvi kun osaava mies on jo tutustunut. Tosin olen ihan saman asian lukenut takan mukana tuleessa ohjeestakin..terveisin lvi-miehen vaimo
se tuon kanssa ole ristiriidassa. Ylipaine puhaltaa katkun hormista ulos. Alipaine imee katkun hormista ulos.
Kysehän on vain ja ainoastaan paineen tasoittumisesta. Ilma siirtyy ylipaineesta kohti alempaa ja alipaineesta kohti ylempää painetta. Jos esimerkiksi hormin yläpäässä on moottori, se aiheuttaa hormiin ulkoilmaan nähden alipaineen. Jos hormin alaosassa tai tulisijassa on puhallin, se aiheuttaa ulkoilmaan nähden ylipaineen.
Alipaineella imetään, ylipaineella puhalletaan. Fysiikan perussuureita.
Eimerkiksi pölynimuri. Puhallin puhaltaa ilmaa yhteen suuntaan, eli muodostaa putkeen alipaineen ja imee roskat pussiin. Moottorin toiselle puolelle taas muodostuu ylipainetta, eli ilmaa puhalletaan suodattimien läpi takaisin huoneilmaan.
Tässä lyhyt oppimäärä ali- ja ylipaineen suhteesta imemiseen ja puhaltamiseen.
Eikös ne ole vähän suhteellisia käsitteitä? Ylipaine missä vetää savut takasta ulos?
se taas tarkoittaa sitä että ylipaineella tiivis talo tuuppaa ilmaa (hormi imee) katkua ulos. Takkakytkin auttaa tässä :( t. lvi-miehen vaimo
kysyttävää?
mikä taas tarkoittaa sitä että ilma pyrkii aukoista ulos eli hormista toisin sanoen...sinä fysiikan laeista jankuttava kai tajuat tämän? Hormi siis imee ylipaineella ilmasa ulos!
Eli siis asunto on ylipaineinen ulkoilmaan nähden ja asunnosta työntyy ilmaa ulos hormia pitkin (ja muista aukoista). Hormihan ei sinällään silloin koneellisesti itse ime (=muodosta alipainetta?) joten puhuminen hormin imusta hieman sotkee asiaa.
uudessa talossa erittäin tiivis toimiva hormi, takkakytkin ja nuohous kerran vuodessa pitää hormin puhtaana. Siihenkun lisää takan käytön taidon niin emme pelkää häkää.
ylipaineella siis ilmaa pyrkii talon aukoista isommalla paineella ulos ja kun se hormikin on aukko talossa niin... :D tajusitko sinä asiasta jankkaava nyt? Takka kytkin aiheuttaa taloon ylipaineen (laita puheltaa enemmän taloon ilmaa)mikä taas aiheuttaa sen että hormi vetää enemmän...eli siis katkua vähemmän takan luukuista sisäilmaan!
se taas tarkoittaa sitä että ylipaineella tiivis talo tuuppaa ilmaa (hormi imee) katkua ulos. Takkakytkin auttaa tässä :( t. lvi-miehen vaimo
kysyttävää?
Ei näin. Vaan. Ylipaine työntää ilmaa ulos hormista. Vaikka hormissa onkin imua, ei voida sanoa että ylipaine imee, vaan ylipaine työntää. Alipaine imee.
Ei kysyttävää.
Häkävaroitinta olisi varmaan kaipaillut se perhe jonka emäntä kuoli häkämyrkytykseen öljylämmityslaitteiston polttimen vikaantuessa.