Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnteko ketään, jonka työpaikka olisi mennyt konkreettisesti tekoälyn takia?

Vierailija
24.06.2026 |

Siis YT:t sen takia, että työntekijät korvattu tekoälyllä ja sitten potkut

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tunnen

Vierailija
2/4 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep! Pankkisektorilta potkut, mun kanssa lähti kolme muutakin tyyppiä. Tietenkään irtisanomisen syyksi ei ilmoitettu "tekoäly", mutta käytännössä juuri tämän takia. Työllistynyt onneksi tämän jälkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta loppui freelance-työt melkeinpä kokonaan. Tein suomennoksia ja tekstinkäsittelyä. 

Vierailija
4/4 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, IT firmassa siirryttiin tekemään koodia 100% tekoälyllä ja tarkistuskin tehdään enimmäkseen tekoälyllä. Puolet koodareista pistettiin pihalle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän