Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltaa av-mammat. Auttakaahan moraalisessa ongelmassani:

Vierailija
25.01.2011 |

Minun tätini mies on käyttänyt minua seksuaalisesti hyväkseen, se alkoi kun olin 7v.

He ovat kummejani. En ole koskaan kertonut kellekään sukulaiselleni, enkä tehnyt rikosilmoitusta.

Kummisetäni on hyvin pidetty mies joka "ei tekisi pahaa kärpäsellekään".

Nyt kummieni lapsi - minun serkkuni siis - on tuonut heille puolisonsa myötä lapsenlapsipuolen, herttaisen 6v pikkutytön jolle en suinkaan halua samaa kohtaloa kuin itselleni.

Minä haluaisin kertoa ja tehdä rikosilmoituksen kummisedästäni, mutta silloin murskautuisi tätini avioliitto ja elämä. Sitä en halua tädilleni.

Samoin iäkäs isoisäni joka asuu heidän lähellään ja jota kummisetäni myös auttaa usein, jäisi ilman apumiestä. Sitäkään en halua, en toivo isoisälleni vaikeuksia.

Jos kerron: kyseessä on sana sanaa vastaan, kenties minulle kunnianloukkaussyytös ja koko suvun vihat jos eivät usko minua, tuottaa paljon surua ja eroja sukulaisilleni. Itse pääsisin huolestani onko pikkutyttö vaarassa kokea saman kuin minä, ja eheytyisin kun syyllinen saisi rangaistuksen.

Jos en kerro: pieni tyttö (joka on innoissaan saatuaan uudet isovanhemmat) tulee viettämään paljon aikaa kummisetäni seurassa. Ja häntä ei kukaan epäile mistään. Ja asia vaivaa minua paljon.

Sukulaiseni asuvat pienellä paikkakunnalla, itse olen muuttanut kauemmas. Siellä kyllä juorut liikkuvat ja varmasti tätini saa kuulla paljon jos paljastuu että hänen miehensä käyttää seksuaalisesti hyväkseen pikkutyttöjä.

Mitä tekisitte minun asemassani?

Minun on hyvin vaikea puhua asiasta, oli kyseessä sukulainen, poliisi tai psykiatri. Olen kärsinyt asiasta paljon, enkä haluaisi kärsiä enää, mutten halua kärsimystä syyttömille sukulaisillenikaan.

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pidä kirjettä hyvänä ideana, sillä ukkohan voi kääntää sen sinua vastaan. Reilu puhe isomman porukan läsnäollessa pakottaa ukon myöntämään.

Vierailija
82/99 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tässä ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja sen suvun kannalta (tytön kannalta toinen on erinomainen vaihtoehto), joko tämä setä paljastuu pedofiiliksi ennemmin tai myöhemmin ties kuinka monennen uhrin jälkeen, voi hyvinkin olla jo tämä tyttö, jolloin tulee tietenkin kaikille hirveä kriisi jne, tai sitten ap paljastaa asian nytt, jolloin tulee hirveä kriisi jne, mutta ei lisää uhreja! Eli kuitenkin toinen vaihtoehto on monen ihmisen kannalta parempi. Suku joutuu kriisiin joka tapauksessa ja syy on vain ja ainoastaan sedässä. Tämä voi hyvinkin olla paras teko minkä elämässäsi teet, vaikka se onkin todella vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan totta, että ap ei ehkä kykene ääneen asiasta kellekään kertomaan mutta sähköposti toimii ihan yhtä hyvin, kun varmistaa että se myös menee perille. Jos et muuta kykenisi kirjoittamaan, niin voit laittaa vaikka tuon aloituksen, minkä tänne laitoit.

Vierailija
84/99 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap.Seksuaaliset hyväksikäyttäjät ovat hyvin usein lähisukulaisia.Minulle on käynyt samoin.Liian kauan olin uhrina ja annoin asian satuttaa itseäni sekä muita.Otat vastuun itsestäsi ja elämästäsi kun lakkaat olemasta uhri ja tuot asian julki,mieluiten kasvotusten pahantekijän kanssa.Samalla vapautat itsesi menneisyydestä,sekä suojelet tyttöä.Miehen perhe on varmasti aavistenut jotain mutta haluaa sulkea silmänsä asialta.Rakkaasi uskovat kyllä sinuun.Tuo on aivan liian julma asia pitää salassa.Tapahtunut ei ole missään nimessä sinun syysi,mutta voit vapautua siitä ainoastaan kohtaamalla asian.Voimia sinulle.Omassa tapauksessani olen nyt vihdoin vapaa,enkä enää uhri.Anna sama mahdollisuus itsellesi ja muille.

Vierailija
85/99 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pidä kirjettä hyvänä ideana, sillä ukkohan voi kääntää sen sinua vastaan. Reilu puhe isomman porukan läsnäollessa pakottaa ukon myöntämään.

Mihin ihmeeseen teoriasi perustuu?

Jos on iso porukka paikalla, niin helppohan siinä on huutaa että mitä tuo oikein hourailee, onkohan se ottanut huumeita vai mennyt muuten päästään sekaisin.

Vierailija
86/99 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun serkkuni tulisi sanomaan, että isäni on käyttänyt häntä hyväkseen, ja vaikka kävisi niin, että en asiaa täysin uskoisikaan, suojelisin silti lastani todella tarkasti! Puhumattakaan siitä, jos olisin serkun puoliso! En sano, että serkkusi ei asiaa uskoisi (voihan olla että isäpappa on häntäkin käyttänyt hyvökseen) mutta hyväksikäyttö epäilyksenäkin on niin vakavanlaatuinen asia, että jokainen vanhempi ottaa sen tosissaan!

Minustakin sinun kannattaa puhua siis lapsen vanhemmille tai edes serkun puolisolle. Painottaa ehdottomasti sitä, että sinulle on vaikea edes puhua asiasta, mutta tuon viattoman lapsen turvallisuuden tähden terästit itsesi ja uskalsit asiasta puhua.

Vierailija
87/99 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun kyseessä ei ole serkun oma lapsi, vaan hänen uuden puolisonsa lapsi, niin ei tällä puolisolla ole mitään tunnesiteitä setään, jotta olisi uskomatta ap:n puheita. Tuskin yksikään järkevä vanhempi jättäisi tuollaisen asian sikseen ja antaisi lapsensa hengailla tämän tyypin kanssa miten sattuu. Nuo hyväksikäyttöasiat on nykyään niin tapetilla, etteivät ne ole enää niiiiiin suuri tabu, siis sellainen, että kukaan ei uskoisi moista kenestäkään.

Vierailija
88/99 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen vanhemmille, jotta estäisit saman tapahtumisen uudelleen. Kirjoita vaikka tai lähetä meiliä, jos puhuminen tuntuu liian vaikealta. Ei sen tarvitse olla mikään pitkä vuodatus, jos et halua.

Vierailija
89/99 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin jo että juttelen asiasta serkkuni puolison kanssa.

Teistä oli apua, kiitos siitä.

Hyvää yötä!

-ap

Vierailija
90/99 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan älä sitten keksi itsellesi mitään vasta-aiheita, miksi muka ei tarvitsisikaan puhua. Pysy päätöksessäsi.

Tsemppiä ja jaksamista sinulle kosolti!

Vierailija
91/99 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai se lapsi täytyy pelastaa. Et varmasti halua hänelle samanlaista elämää kuin itsellesi. Ja haluaisiko tätisi ym. elää valheessa?

Vierailija
92/99 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä olet vastuussa jos tytölle tapahtuu jotain!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!älä suojele rikollista!!!tee asialle heti jotain!!!mieti sitä tyttöä!!!

Vierailija
93/99 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku joka menee ja uhkailee vanhaa ukkoa.

Eli hänen on pysyttävä kaukana pikku tytostä, tai muuten saa turpaa.

Ja että hänen liikeitä seurataan, ja saa ihan toden todella turpaa jos rupaa kaveeraamaan tuota perhettä

Vierailija
94/99 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku joka menee ja uhkailee vanhaa ukkoa.

Eli hänen on pysyttävä kaukana pikku tytostä, tai muuten saa turpaa.

Ja että hänen liikeitä seurataan, ja saa ihan toden todella turpaa jos rupaa kaveeraamaan tuota perhettä

kattokaa vähän vähemmän gansterileffoja.

Vierailija
95/99 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin jo pitkän viestin, mutten pystynyt lähettämään sitä. Tuollaisesta kokemuksesta kertominen ei vain ole helppoa. Ei edes nimettömänä netissä. Minun tapauksessani tekijä onneksi kuoli, ja voin yrittää vain unohtaa.

Mutta ap, olet pystynyt kertomaan asiasta miehellesi, hienoa. Voitko puhua vielä tästä uudesta ongelmasta miehellesi, ja pyytää että hän puhuisi serkkusi miehelle? Ymmärrän täysin ettet voi sanoa serkullesi että isänsä on pedofiili. Monen ihmisen elämä ja mielenterveys muuttuisi lopullisesti, juuri silloin kun sinä niin päätät tehdä. Se tuntuu sietämättömän valtavalta vastuulta ja taakalta. Ehkä helpointa olisi jos asia paljastuisi ulkopuolisten eli miehesi ja serkkusi miehen kautta, tällöin sinäkin olisit vain uhri joka todellisuudessa olet, et skandaalin aiheuttaja?

Vierailija
96/99 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhreja on varmaan useampia

Jos ihan totta tarinasi on tosi, niin todella epänäkoistä että olisit ainoa

Vierailija
97/99 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa lukee "Jos tulee pieninkin epäilys että olet koskenut "Sanniin", teen sinusta rikosilmoituksen.

Eikä mitään nimeä.

Vierailija
98/99 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa lukee "Jos tulee pieninkin epäilys että olet koskenut "Sanniin", teen sinusta rikosilmoituksen. Eikä mitään nimeä.

siitä ei tiedä keneltä on tullut eikä joudu ulkopuolisten silmiin.

Vierailija
99/99 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tilanteeseen ole olemassa miellyttäviä ratkaisuja, tilanne on tosi vaikea, mutta kerron ajatuksiani.

Olen uskovainen ihminen ja sitä taustaa vasten mietin asiaa. Raamattu sanoo näin:

"Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen." (Matt 18:6)

Eli kyseessä on Jumalan näkökulmastakin kammottava teko. Sen vuoksi ajattelen, että tekijä tulisi laittaa vastuuseen teostaan maallisen lain edessä. En tiedä, missä ajassa rikokset vanhenevat, mutta minun mielestäni oikeus tapahtuisi, jos kertoisit asiasta poliisille. En koe, että olisi myöskään väärin että kertoisit lapsen vanhemmille. Heidän tehtävänään on suojella lastaan. Itse asiassa kertominen heille olisi oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi