Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syötävää et anna lapsellesi?

Vierailija
25.01.2011 |

Ihan mielenkiinnosta kyselen. Mainitse samalla lapsesi ikä. En tarkoita nyt ruoka-aineallergisia lapsia tms. Vaan ihan "normaaleja" lapsia. Olisi myös kiva tietää perustelut. Pitää päästä taas itseään ruoskimaan terveellisempää ruokavaliota kohti:)

Olin itse aika yllättynyt kun ystäväni ei anna lapsilleen ollenkaan maustettuja jugurtteja kun niissä on niin paljon sokeria. Tämä on tietysti kiistatta totta, mutta itse pidän jugurttia normiruokana.

Itse en anna keinotekoisia makeutusaineita sisältäviä (aspartaami asesulfaami K). En edes oikein tiedä mihin ennakkoluuloni perustuu, olen kai joskus lukenut jonkun jutun aspartaamin haitoista tai jotain.

RAnsakaisia, nuggetteja ja nakkeja yritän välttää hiukan vajaa 3-vuotiaalleni. Makkaraa/nakkia on maistanut mummilla kolmesti, ranskalaisia myös ja nuggetia ei ole maistanut ikinä. Noissa hircvittää ehkä eniten lisäaineet , transrasvat ja suola.

Yksi ystäväni syöttää pelkästään hippin luomupurkkiruokaa, mutta en tiedä onko sekään hyvä? Säilykkeet kun on aina säilykkeitä.

Keskustelua kiitos

AP

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia keinotekoisia makeutusaineita.

ja ostamme harvoin mitään mikä on pakattu kierätyskelvottomaan pakkaukseen kuten muoviin.

Vierailija
42/50 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli eineksiä. Limua ei myöskään vajaa 2v juo eikä anneta mitään keinotekoisesti makeutettuakaan.

Ei myöskään anneta meetvurstia,vanukkaita,karkkia,sipsiä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parivuotiaalle:

- karkkia

- maustettuja jugurtteja, vanukkaita yms.

- leivonnaisia, jäätelöä

- koko perhe pyrkii ruokailussa välttämään suuria määriä suolaa ja kovia rasvoja.

- "aikuisten" valmisruokia

- nakkeja, makkaraa (niistä ei perheemme aikuiset tykkää, joten ei ole tullut lapsellekaan tarjottua)

Karkkien suhteen olen toistaiseksi ollut ehdoton, muita saa kyläpaikoissa halutessaan maistaa. Karkkia ei ihme kyllä ole edes ollut koskaan missään kyläpaikassa tarjolla...

Vierailija
44/50 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole antanut parivuotiaalleen myöskään limsaa, sipsejä jne.

Vierailija
45/50 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en esim. osta lapselle maustettuja jogurtteja (maustamaton uppoaa hyvin, muut ovat siis meille turhia), mutta voin antaa jos ollaan esim. matkalla eikä ole muuta tarjolla.

Hampurilaista ei ole koskaan syönyt, nugetteja ja ranskanperunoita joskus ostettu kaupasta. Hampparin välttelyn syy on se, että en halua ostaa valmiita, enkä viedä lasta pikaruokapaikkoihin.

Suurin osa karkeista, limuista ja mehuista jää hyllyyn, samoin sipsit, valmisleivonnaiset ja keksit. En näe niitä tarpeellisina, esim. koska kotonakin voi leipoa ja saa parempaa ja vähemmän lisäaineita.

Lapsi 6 v. En pelkää hysteerisesti lisäaineita, mutta olen epäluuloinen, pidän monia lisäaineruokia tarpeettomina.

Vierailija
46/50 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti on liioittelua haukkua idiootiksi sellaista joka antaa lapselle karkkia. Missä iässä se idioottimaisuus muuttuu hyväksytyksi?

Se satunnainen herkuttelu ei tapa 1-vuotiasta sen kummemmin kun 10-vuotiastakaan.

Mistään en jaksa olla ehdoton, mutta meillä syödään terveellistä itsetehtyä ruokaa ja herkkuja melko maltillisesti, niistäkin suurin osa jotain itse leivottua. Eineksiä tai hampurilasta saa kun joskus se on helpointa, ei ne tapa ketään.

Vierailija
47/50 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun on kaksi lasta, niin nuorempi alkaa aiemmin saada karkkia ym. Vai meinaatteko koko elämän ajan estää lapsia karkkia syömästä?

Vierailija
48/50 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivat syo lihaa, karkkeja, jaateloa, eineksia/pikaruokaa jne

Vierailija
49/50 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja limsaa saavat 6-vuotiaina.

ja se on muuten ihan täyttä puppua, ettei pienemmiltä voi kieltää jotain, mitä isommat saa =DD kunnon curlingia, jos lapsen pitää kaikki saada.

Vierailija
50/50 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät saa PepsiMaxia, koska sen vaikutus heihin on nähty. Lisäksi välttelemme aspartaamilla makeutettuja tuotteita. Muuten kyllä annamme joskus eineksiä (maksa- ja makaronilaatikkoa), nakkeja, vanukkaita, leikkelemakkaroita. Jotenkin uskon siihen kohtuuteen: mitään ei päivittäin, eikä edes viikottain. Teemme kuitenkin pääasiassa ruuan itse, joten ei niitä eineksiäkään tule kauhean usein syötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi