Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viininlipittäjät! Te jotka olette lopettaneet ylenmääräisen juomisen! Mitä teille

Vierailija
25.01.2011 |

on tapahtunut? Kokemuksia?

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "lipityksen" raja? Avataan miehen kanssa n. joka kolmas ilta pullo, ja se kestää 2-3 iltaa kun kumpikin otaa ruoan kanssa lasillisen. Onko se lipitystä..? Itse luulin sen tarkoittavan että juo yksin pullon päivässä tai jotain?

Vierailija
82/96 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän mittaan juotuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai kukaan työssäkäyvä pysty juomaan 1-2 PULLOa päivässä? Milloin sen ehtisi muka tehdä? Sehän tarkoittaa 12-15 lasillista..

Ihan rehellisesti olen utelias. Jos on esimerkiksi lapsia ja käy töissä?

Vierailija
84/96 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista milloin viimeksi olisi ollut edes yhtä päivää etten olisi jotain ottanut, siitä on varmasti 2 vuotta aikaa. Ja olen tämän parin vuoden aikana juonut paljon, varmaan parikymmentä annosta joka viikko. Mä olen aina tiennyt, että pystyn kyllä lopettamaan, jos haluan, en ole vaan halunnut, tykkään siitä lipittämisestä niin paljon. Nyt vaan tuli yhtäkkiä sellainen fiilis, että ok, tämä oli nyt vähäksi aikaa tässä, ja ei ole sen jälkeen ollut edes vaikeaa. Iltaisin pitää kyllä paljon vettä juoda, kun on niin tottunut siihen, että se lasi on kädessä, jotain pitää juoda... Olen ollut vuoden alusta lähtien myös laihiksella, tämä laihis itse asiassa olikin se päämotivaattori tähän lopettamiseen, haluan vaan takaisin kuntoon. Olen myös aika ulkonäkökeskeinen, ja lipitys alkoi näkymään jo ulkonäössä, eli sekin motivoi. En absolutiksi ala, mutta arkijuomisen lopetan kokonaan ja viikonloppuisinkin otan vaan toisena iltana mitä otan. Mutta nyt aion olla vielä ainakin pari viikkoa kokonaan juomatta :). Luulin, että olisi vaikeaa, mutta ihan helposti on mennyt, kaipa se motivaatio nyt vaan on tarpeeksi kova. Laihtunutkin olen, mutta se on varmaan tämän laihiksen ansiota, ei lipityksen lopettamisen, mutta varmaan sekin tässä kohta alkaa näkymään, luulisin. Unen laatu on parantunut, nukkuu paljon sikeämmin ja aamuisin on niiiin ihana herätä pirteänä :)).

Vierailija
85/96 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai kukaan työssäkäyvä pysty juomaan 1-2 PULLOa päivässä? Milloin sen ehtisi muka tehdä? Sehän tarkoittaa 12-15 lasillista..

Itse en ole lipittelijä tyyppiä, tykkään ottaa sitten reilusti kun otan :) Juon alkoholia yleensä 1-2krt kuukaudessa, ja silloin menee kyllä koko viinipullo ja yleensä vielä siideriäkin lisukkeena. Ongelma tai ei, joskus on mukava nollata.

Vierailija
86/96 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan hyvinhän joku pullo illassa menee telkkaria katsellessa, eihän se ole edes vaikeaa.

Vierailija
87/96 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-4 kiloa vastaa:

Itse lopetin viinin lipittämisen ja oluen naukkailun, koska tästä oli tullut ärsyttävä tapa. Humalajuoja en ole, mutta saatoin siis esim. viisi kertaa viikossa juoda esim. 3 olutta tai lasin kaksi viiniä. Humalaan noista määristä ei tullut, mutta ihan kuin lipittämisellä olisi palkinnut itseäni raskaasta työpäivästä ja siitä, että lapset menivät nukkumaan ja oma aika alkoi.

Lipittäminen tuli salakavalasti tavaksi ja vyötärö alkoi ikävästi pulskistumaan. Aina kaupasta tuli mukaan ne oluet tai siideri/kaksi, jos ei punkkua ollut varastossa. Paino nousi mm. vuodessa 5kg. Nyt syön terveellisemmin eli hieman karpaten ja alkoa juon vain kerta viikko ja nyt punkkua puoli pulloa tai kaksi light-sidukkaa.

Illan tissuttelun olen korvannut kävelylenkeillä, teellä, kivennäisvedellä tai light-limsalla.

En halua olla minkään addiktion orja ja haluan vielä tiputtaa painoani 10kg.

Vierailija
88/96 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennekuin sinä liityit tähän. Olet mauton !

Ja samat mammat on huutaneet täällä naama vääränä, että on luonnolista ottaa viiniä lasten nähden ja he ei juo koskaan känniin ja alkoholi ei ole ongelma. Ja joulunakaan ei kukaan ota liikaa. Me vain maistellaan ja ollaan niin eurooppalaisia. Buahahaaaa....

Vierailija
89/96 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein luullut olevani ainoa joka tästä lipittelystä kärsii, ja ihanaa huomata että on muitakin! Tämä on jotenkin nolo vaiva, vaikka onkin ihan ok sanoa töissä ja muualla, että kyllähän sitä tulee lasillinen-pari otettua melkein joka ilta, mutta eipähän vaan tule tunnustettua, että kuinka niitä juomia oikein alkaa odottamaan ja suunnittelemaan.

Jatketaan hei vielä keskustelua, ja kertokaa lisää kokemuksia.

Vierailija
90/96 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni määrät ovat olleet (vielä?) pieniä, mutta heräsin joulun jälkeen siihen, että joka ilta teki kauheasti mieli ottaa jotain. Okei, se oli useimmiten se yksi, mutta en tykännyt tuosta fiiliksestä. Sitten tuli vielä pari illanistujaista, jotka eivät kylläkään johtaneet kovaan humalaan, mutta hiprakka ei ollutkaan iloinen vaan jäi paha mieli.

Päätin, että se arkena maistelu loppuu kokonaan, ja illanistujaismeininkiä kevennetään entisestään. Mitään vaikutuksia ei ole havaittavissa, koska päätös on vasta kaksi viikkoa vanha. Kiusaus on ollut yllättävän kova, enkä ole ihan aina pysynyt kurissa, mutta melkein. Ja mieliteko tuntuu helpottaneen huomattavasti jo näin nopeasti!

Kiitos teille kaikille (noh, melkein kaikille...) hyvästä tsempistä :)

Eteenpäin, ylöspäin!

Vierailija
91/96 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan puhdistumisen kaynnistyminen edellyttaneekin noin 6kk:n "tipatonta" jaksoa - minulla ei nyt ole tuohon esittaa kylla mitaan tutkimusraportteja.

Kuulostaa aika kummalliselta, että maksalla menisi noin kauan uusiutumiseen. Mutta jos lipittelee, niin viikossa huomaa jo eron, kuukaudessa valtavan.

Ongelmallista on se et jos ei tule krapulaa. Ja masentaa. Sit on iloinen kun on nousuhumalassa. Ennen sitä tai laskuvaiheessa on kamala ihminen. Ja humalassa tulee syötyä.

Arvoisat naiset: 30 kiloa kahdessa vuodessa. Joo, en suosittele. Minäkin lopetin.

Vierailija
92/96 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan iltaisin vain pari lasillista ihan terveyden ja sydämen takia.

Ihmeellistä nipotusta ja syyllistämistä taas. En ymmärrä tällaista.

Vierailija
93/96 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI tässä kukaan syyllistä niitä, joille viini EI ole ongelma. Meille on.

Ota sinä terveyden takia pari lasia illassa, me jätetään ne samasta syystä ottamatta. Miksi se on sinulle ongelma?

Otan iltaisin vain pari lasillista ihan terveyden ja sydämen takia. Ihmeellistä nipotusta ja syyllistämistä taas. En ymmärrä tällaista.

Vierailija
94/96 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen merkin sain silloin, kun tuli yksi ilta äkkihälytys käymään työmaalla ja jouduin todellakin laskemaan, olenko ajokunnossa.. Hävetti niin helvetisti oma tila.

Joo, vähän sama tilanne sattui viime vuonna. Olin sattumalta lipittämättä ja tuli tilanne, että minä olin ainoa ihminen joka pystyi ajamaan autoa hätätilanteessa. Olisin varmaan ajanut humalassa rattijuoppona, jos olisin juonut. Tuossa tilanteessa kun en olisi voinut paljastaa, että juon ja aika reippaasti.

Olin niin iloinen tuosta sattumasta (kyllä, viinittömät päivät olivat harvinaisia, join joka päivä käytännössä ja reippaasti, aamuisin aina töihin) ja ajattelin, että minut pelasti suojelusenkeli. Olin sitten kuukauden juomatta. Lipittelin vähän välillä, nyt taas juomatta :)

Tsemppiä kohtalotoverit!

Vierailija
95/96 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se johtuu? Tarkoittaako se sitä, että maksa on vielä niin hyvässä kunnossa, että polttaa vielä hyvin alkoholia?

Vierailija
96/96 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se johtuu? Tarkoittaako se sitä, että maksa on vielä niin hyvässä kunnossa, että polttaa vielä hyvin alkoholia?

Mullekaan ei tullut koskaan. Viinipullosta tai 2 sikspäkistä lonkeroa, ei mitään. Mulla ei koskaan ole ollut krapulaa.

Mutta iltaisin, laskuhumalassa kun makasi sängyssä, sydän jyskytti. Tuli rytmihäiriöitä ja pulssi nousi :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän