Viininlipittäjät! Te jotka olette lopettaneet ylenmääräisen juomisen! Mitä teille
Kommentit (96)
Kannustat minuakin ;-)
Nyt viides päivä vesilinjalla. Aikomuksena jatkaa pidempään.
ap
Kannustat minuakin ;-) Nyt viides päivä vesilinjalla. Aikomuksena jatkaa pidempään. ap
Mä en ole täysin absona edelleenkään, mutta enää vain harvoin ja vähemmän!
Ensi viikolla varmaan jo hymyilet sisäisesti, kun olo on parempi, mieli tyynempi ja onnen hetkiä löytyy herkemmin!!!
Aloitteko olla huolissanne mahdollisesta riippuvuuden syntymisestä? Inhottiko pöhnäiset aamut liikaa? Vai mikä syy teillä oli lopettaa?
Oliko lopettaminen vaivatonta?
Itselläni on tämä sama tilanne päällä, eikä täysin viinittömät illat ole ihan helppoja. Aamulla on tosi hyvä olo, kun vointi on mainio, mutta illalla taas kuitenkin tekisi mieli ottaa edes vähän... Ja siihenhän se ei yleensä jää...
en pelkästään viiniä, vaan myös olutta, yhteensä kuitenkin jotain join ehkä 2-4 iltana viikossa.
Nyt tipaton tammikuu menossa... Yllättävän helposti siitä tavasta pääsin eroon, luuli että joutuisin taistelemaan! :) Toki mielitekoja välillä tulee, mutta ei niin kovia, että tekisin asialle jotain.
Vaa'alla en ole käynyt, mutta selkeästi on lähtenyt painoa, huomaan vyötäröltä. Jo tässä 3 viikossa! Suurin ja ihanin muutos on siinä, että kun ei vaan ole "mahdollisuutta" juoda, niin se ei enää polttele mieltäkään entiseen malliin. Tiedätte varmaan tunteen: pitäiskö tänään hakea pullo, saunan vois lämmittää ja hakea saunakaljaa, menisipä lapset jo nukkumaan niin voisi avata viinin... Joo, tissuttelin myös arki-iltaisin, harvoin selkeään humalaan asti, mutta kuitenkin niin, että aamulla tympi nousta ja suussa maistui vanha alko. Viikonloppuisin valvoin helposti yli puolenyön juomieni ja telkkarin/tietsikan parissa ja aamulla nukuin täyttä häkää lastenohjelmien loppumiseen saakka. Nyt jaksan nousta lasten kanssa seitsemältä! :)
Muutenkin on paljon virkeämpi ja jotenkin seesteisempi olo. Kun ei se yks juttu kummittele koko ajan mielessä ("koska taas..."), ja kun ei hyvänolonkemikaalit heitä häränpyllyä alkoholin takia. Yöunet on tasaisia, ja jos eivät ole, tiedän, ettei johdu ainakaan mistään "myrkyistä".
Kaiken kaikkiaan hyvä juttu. Kunhan tammikuu loppuu, niin en minä absolutistiksi jää, mutta hyvä sauma oli katkaista se jokaviikottainen tissuttelu. Jos jatkossa kerran pari kuussa, säilyisi jotain juhlan tuntua siinä! :)
Suosittelen, jos harkitset kokeilla millaista on olla ilman...
Mulla oli jo riippuvuus, eli pakko oli saada, tein asiat niin, että se onnistui.
Lopetin tai siis vähensin radikaalisti ihan siitä syystä, että tajusin, etten ole fiksulla tiellä, ja pian alkaa ongelmia tulemaan jos ei muuten niin terveydellisesti...
Aamut olivat ankeita, mutta hyvin suoriuduin töihin asti aina.
Lipittelin jonain vuonna suunnilleen pullon viikossa (parina iltana). Siihen verrattuna on harvemmin aamulla krapulaa (saan helposti viinistä) ja noin 50e/kk jää enemmän rahaa käteen. Oli aika lähellä lipsahtaa ryyppäämiseksi. Join maun ja vaikutuksen vuoksi. Nykyisin juon n. 2 plo viiniä vuodessa.
Lisäksi läskit ja ulkonäkö. Se kun ei jaksa mitään.
En ostanut viime perjantaina kanisteria. Päätin vain olla ostamatta. Olin tosin jo miettinyt lopettamista pitkään.
Hyvin menee kun ei mieti viiniä.
Viini juolahtaa mieleen tietyissä tilanteissa joissa olen mennyt lirittämään kanisterista lasillisen. Työnnän ajatuksen pian mielestäni. Olen ostanut tilalle vichyä ja maustan tavallista vettä.
Ei ole ollut vaikeaa. Vaikeinta on se päätöksen tekeminen minä päivänä ei enää ota. Sen siirtäminen kun on niin helppoa.
Nyt ei enää ole vaikeaa.
Lisäksi läskit ja ulkonäkö. Se kun ei jaksa mitään.
En ostanut viime perjantaina kanisteria. Päätin vain olla ostamatta. Olin tosin jo miettinyt lopettamista pitkään.
Hyvin menee kun ei mieti viiniä.
Viini juolahtaa mieleen tietyissä tilanteissa joissa olen mennyt lirittämään kanisterista lasillisen. Työnnän ajatuksen pian mielestäni. Olen ostanut tilalle vichyä ja maustan tavallista vettä.Ei ole ollut vaikeaa. Vaikeinta on se päätöksen tekeminen minä päivänä ei enää ota. Sen siirtäminen kun on niin helppoa.
Nyt ei enää ole vaikeaa.
lipittämään vihreää teetä ja kamomilla teetä. eka se ei ihan korvannut paria viinilasillista, niin etten ihan saanut samaa rentoutumisen tunnetta iltaisin, mutta sitten siihenkin tuli semmoinen pikku riippuvuus, että on kiva lipitellä muutama kuppi lämmintä illalla. ja on kyllä terveellistäkin, nestettä poistunut ja olo hyvä, sekä unikin maistuu. enkä oo pahalla päällä enää, kuten aikaisemmin, kun tuntui että viiniä pitää saada vähän. silloin oli se viini mielessä usein, ja piti arpoa ja pohtia, että joisko tänään pari lasia... toki se meni siihen että join. tuohan se viini kaloreitakin hurjasti.
viiniä, oluen silloin tällöin
en aio lopettaa, ei tule pahaa oloa eikä ole läskiä eikä ongelmaa
teillehän tällainen tilanne on ongelmallinen
viiniä, oluen silloin tällöin en aio lopettaa, ei tule pahaa oloa eikä ole läskiä eikä ongelmaa teillehän tällainen tilanne on ongelmallinen
tarkennusta kaipaan siis t. -12kg
Laihduin tai lähinnä raskausaikana ei tullut kuin ihan lopussa vasta painonlisäystä. Raskauden jälkeen painan vähemmän kuin ennen raskautta. Olen todellakin pirteämpi, enemmän lasten kanssa. Olen pyrkinyt ulkoilemaan enemmän. Itsetunto on ehkä vähän kohonnut.
Tiesin että siitä viininlipityksestä on päästävä eroon. Nyt nolottaa se parin vuoden putki, kun viiniä kului aika paljon. Tiesin, että pääsen irti jos tulen raskaaksi. Tosin nyt alkaa imetys olla lopuillaan, joten pitää keksiä jotain muuta pakkoa, ettei ala taas lipittelemään. No, nyt ainakin tuntuu ihan hyvältä.
Alkoi tuntua siltä, että varmaankin on riippuvuus muodostumassa. Lipittelin viiniä ja olutta tihenevässä määrin noin kaksi vuotta. Luulen, että se alkoi siitä, kun menin töihin hoitovapaan jälkeen eikä siellä ollutkaan ihan niin superkivaa kuin olin kuvitellut. Olin aina väsynyt ja kaipasin rentoutusta. Viiniä sitten tuli juotua.
Muutaman kerran töihin lähtiessä tuntui aika pöhnäiseltä vielä. Sitten alkoi työpaikan pippaloissa mopokin karkailemaan käsistä juomisen suhteen. Piti juoda paljon ja alkoi mennä itkemiseksi sitten.
En vaan jotenkin päässyt irti ennen. Mutta tiesin, että sitten tulee lopetettua, jos tulen vielä raskaaksi. Tosi itsekkäästi ajateltu. Toki vauva oli muutenkin tilauksessa, mutta se nyt oli vallan loistava syy olla tissuttelematta.
Vieläkin tulee välillä juuri iltaisin väsyneenä ajateltua, että jos lasillisen viiniä tai olutta. Se lasten nukkumaanmeno on juuri se stressaavin kohta. Että jos lapset jo menisivät nukkumaan, niin sitten... Mutta minullakin tuo iltatee on toiminut tosi hyvin. Tai melkein minkä vaan muun juominen kuin alkon.
sillä palstalla tämä on jo rapajuoppotasoa
tissuttelun lopettajille ja kohtuullistajille!
"mä juon n 3 iltana viikossa, yht. n 1,5 ploa"
viiniä, oluen silloin tällöin
en aio lopettaa, ei tule pahaa oloa eikä ole läskiä eikä ongelmaa
teillehän tällainen tilanne on ongelmallinen
Aloitin karppauksen, ja se tekee sen että alkoholia tekee paljon vähemmän mieli. Ensinnäkin vatsa tuntuu täydeltä pidempään ja on parempi olo, ei tarvitse rentoutua viinin tai oluen avulla.
Mikä on "lipityksen" raja? Avataan miehen kanssa n. joka kolmas ilta pullo, ja se kestää 2-3 iltaa kun kumpikin otaa ruoan kanssa lasillisen. Onko se lipitystä..? Itse luulin sen tarkoittavan että juo yksin pullon päivässä tai jotain?
Ruokavaliotani en muuttanut ollenkaan, aiemminkin söin hyvää sapuskaa, mutta nyt syön säännöllisesti, kun lipitin, ei maistunut ruoka :(
Ja nyt käyn lenkillä samaan aikaan, kun tenavat ovat omissa harrastuksissaan, ennen lipitin sen ajan viiniä...
Join 2 - 5 kertaa viikossa, yleensä kerralla liikaa...