Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viininlipittäjät! Te jotka olette lopettaneet ylenmääräisen juomisen! Mitä teille

Vierailija
25.01.2011 |

on tapahtunut? Kokemuksia?

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan puhdistumisen kaynnistyminen edellyttaneekin noin 6kk:n "tipatonta" jaksoa - minulla ei nyt ole tuohon esittaa kylla mitaan tutkimusraportteja.

Kuulostaa aika kummalliselta, että maksalla menisi noin kauan uusiutumiseen. Mutta jos lipittelee, niin viikossa huomaa jo eron, kuukaudessa valtavan.

Ongelmallista on se et jos ei tule krapulaa. Ja masentaa. Sit on iloinen kun on nousuhumalassa. Ennen sitä tai laskuvaiheessa on kamala ihminen. Ja humalassa tulee syötyä.

Arvoisat naiset: 30 kiloa kahdessa vuodessa. Joo, en suosittele. Minäkin lopetin.

Kirjoitin siis tuon alkuperaisen maksajutun. Se loytyy itseasiassa sielta tyoterveyslaakarin kirjasta, jota minulla ei nyt ole enaa (luin sen Suomessa heti sen ilmestyttya).

Mutta jos muistan vaarin, korjatkaa! :)

Vierailija
42/96 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida tipattomista viikoista olla siis mitään hyötyä. Kiitos vaan kannustuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida tipattomista viikoista olla siis mitään hyötyä. Kiitos vaan kannustuksesta.

Tuo on juuri alkoholistin puhetta. Ihan kuin olisit taas saanut hyvän syyn juoda, kun ei muutamasta viikosta edes ole mitään hyötyä.

Vierailija
44/96 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestiä.

Helpompi heittää kivellä.

Sinua on varmaan turha kehoittaa katsomaan peiliin. Et kuitenkaan näe itsessäsi mitään vikaa.

Vierailija
45/96 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläs nyt. Minä en tunne alkoholisteja enkä alkoholismiakaan. En minä tiedä, miten alkoholisteja pitäisi käsitellä. Sen vaan ymmärrän, että kuulostit samalta kuin laihduttaja, joka luovuttaa, kun on kuitenkin syönyt tänään jo palan suklaatakin.

Miten sinua pitäisi rohkaista? Sanomalla että kyllä se siitä? Ei se niin ole. Sinun itsesi pitää olla aktiivinen. Sitäpaitsi uskon, että puolessa vuodessa tuo juomattomuus varmasti alkaisi tuntua vähemmän raskaalta, ehkä jopa normaalilta.

Vierailija
46/96 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia kului ja vkonloput ja joskus arki-illatkin tuli otettua olut tai pari ja välillä olin tosiaan pöhnässä 2 oluesta :( Välillä keksin tekosyitä miksi en jaksanut lähteä lenkille ystävän kanssa jne jne..myös porukka jossa liikuimme oli samanlaista, oli normaalia istua lämmintä kesäiltaa mökillä pullot kourassa humaltuen, oltiinhan me nuoria ja lapsettomia.

Tunnistan itseni monien kirjoituksesta ja häpeän nyt silloista käytöstäni.

3vuoden lapsettomuuden jälkeen tulin raskaaksi ja silmäni aukenivat. Haluanko lapseni tällaiseen menoon mukaan? EN. Musta tuli kamala nipo :D Edes mieheni ei enää saa ottaa kotona olutta, välillä joo muttei tosiaan enää samaan tahtiin kuin ennen. Okei, oma lapsuuteni oli alkopainotteinen, kiitos isäni ja siskoni, joten sieltä nyt kumpuaa paha olo, turvattomuuden tunne jne joita en halua tarjoilla lapselleni edes pienimmissä määrin. ruoan kanssa olut/viini ok,saunaolut ok.

Vierailija
47/96 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut lohduttavaa ja toisaalta surullista huomata etä meitä on näinkin paljon. Itse olen lipitellyt jo vuosia, välillä enemmän, välillä vähemmän.

Kaikki nuo yllämainitut tunnetilat ja fyysiset muutokset on tuttuja. Pahin on painonnousu, tosin siihen on terveydellisiäkin syitä, mutta toisaalta en tiedä, kumpi oli ensin, muna vai kana:(

Nyt yritän pitää arkipäivät kuivina, mutta vaikeaa on. Mulla on näet keskellä viikkoa harrastus, johon kuuluu olennaisesti lasi tai pari. Itsellä se vaan tahtoo lipsahtaa useammaksikin, varsinkin jos aamulla ei ole pakollista menoa.

Silti minä ja mun kaverit juodaan vaan sivistyneesti. Toisaalta se on ihan totta, toleranssi on jo niin kova ettei pullo viiniä tunnu missään.

Niin ja olen 43v.

Vierailija
48/96 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on onneksi jäänyt - pakosta - lipittely pois.

Aika lailla samalla linjalla lähti lapasesta kuin muillakin, ensin viikonloppuisin olutta. Sitten saattoi jo arki-iltaisinkin mennä kolme-kuusi bisseä, kunnes opin pitämään punaviinin mausta. Sitäpä sitten meni tasan kaikki mitä kaappiin oli tuotu illan ratoksi, eli vaikka se seitsemän pulloa viikossa tai pänikkä parissa päivässä.

Ensimmäisen merkin sain silloin, kun tuli yksi ilta äkkihälytys käymään työmaalla ja jouduin todellakin laskemaan, olenko ajokunnossa.. Hävetti niin helvetisti oma tila.

Meilläkin harrastettiin tipatonta tammikuuta - ainakin kuukauden pari ensimmäistä viikkoa, eikä me juuri koskaan käyty miehen kanssa baareissa vaan ihan kotona lipiteltiin telkkarin ääressä ja saunassa.

Kun tulin raskaaksi, lipittely loppui tasan siihen ja on muuten tehnyt hyvää! Painonnousu on ollut tänä aikana paljon pienempää kuin siihen aikaan kun join. Unet on parempia, eikä todellakaan tarvi miettiä onko valmis auton rattiin 24/7. Puolisokin onneksi on jättänyt juomisen/lipittelyn minun kanssani - ja ihan ilman painostusta.

Nyt tuntuu todella paljon paremmalta. Toivottavasti saan pidettyä itsekuriani sen verran kuosissa, etten enää koskaan liu'u siihen samaan jamaan missä olin ennen raskautta.

Vierailija
49/96 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä samaistetaan suurkulutus ja viininlipitys. Itse olen kuvitellut lipityksen sellaiseksi sivistyneeksi kohtuukäytöksi, tyyliin lasillinen aterialla.

Itse en pidä itseäni lipittäjänä, kun juon vain kerran viikossa mutta enemmän, pullollinen menee illassa. Olen tällainen suomalaiskansallisen tyylin edustaja, vaikka tykkäänkin viinistä. Tällä hetkellä on menossa tipaton tammikuu, ja olo on tervehenkinen ja tylsä.

Vierailija
50/96 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan on erilaisia kokemuskia viinin liåityksestä. Toiset lipittaa pari lasia joka toinen päivä ja tiset pullon päivässä. Kummallekin se voi olal ongelma. Ei osaa olla ilman sitä lapsia tai pullollista. Joillakin karkaa mopo käsistä ja joudan rankasti ja usein.

tämä on hyvä ketju ja toivon, että moni saa voimia lopettaa tai vähentää alkoholin käyttöä. (viini, olut, siiderit) koska ei usein lipittely hyvää tee, varsinkaan psyykkeelle. eihän se lasi punkkua vaarallista ole, mutta jos siitä kärsii sitten perhe ja itse, niin sekin on liikaa. (kun haluttaa viiniä, eikä malta olla ottamatta, on pahalla pääll' jne.)

Vierailija
51/96 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olutta ja siideriä. Melkein joka ilta 1-3 tölkkiä menee. Harmittaa rahanmeno ja turhia kaloreitakin vaan tulee! Mutta vaikea estää miestä ostamasta ja kun ei varsinaisesti ole koskaan humalassakaan jne. Tipatonta tammikuutakin yritettiin niin se tais kestää sen melkein pari viikkoa...

Itse en ole yli kuuteen vuoteen juonut alkoa enkä aiokaan, ei tunnu vaan sopivan minulle. Mutta kun kirjoitatte tuosta viinin lipityksestä niin mulla on tavallaan sama juttu iltaherkuttelun suhteen. Odotan oikein koska lapset nukahtavat että voin alkaa mässyttämään. Herkutteluni on paha tapa ja tavallaan riippuvuus yhtä lailla ja sikäli pystyn ymmärtämään että mieheni on vaikea lopettaa kun en itsekään pystyisi herkuttelua lopettamaan.

Vierailija
52/96 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään lipitellä vieläkin, mutta en sitä tee kuin harvoin.

Nukun paremmin, olen pirteämpi, olen huomattavasti enemmän taas lasteni touhuissa mukana.

Ja juu, olen laihtunut.

Vierailija
53/96 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin puolitoista pulloa viiniä juovalla on keskimäärin 0,5 promillea alkoholia veressään.

Vierailija
54/96 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juu, olen laihtunut.

Vierailija
55/96 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopettaa laihdutusmielessä viininlipityksen, mutta aloitin uudelleen, koska verenpaineet nousi. Lipitän viiniä lasillisen päivässä.

Vierailija
56/96 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lipittämisen vasta vuoden alusta ja painoa on tippunut minulla -4kg. Nukun myös paremmin.

Vierailija
57/96 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan teitä, jotka juotte reilusti liikaa. Ei mitään perseitä vaan tasaisesti viikolla monena päivänä sekä viikonloppuisin.

lopettaa laihdutusmielessä viininlipityksen, mutta aloitin uudelleen, koska verenpaineet nousi. Lipitän viiniä lasillisen päivässä.

ap

Vierailija
58/96 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä lopettamisesta, että kiloista.

lipittämisen vasta vuoden alusta ja painoa on tippunut minulla -4kg. Nukun myös paremmin.

Vierailija
59/96 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juu, olen laihtunut.

12kg, ei tietenkään pelkästään juomisen lopettamisen ansiota, vaan parempaa elämää tullut vietettyä nyt kolmisen kuukautta muutenkin.

Vierailija
60/96 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsisinpä samaan!

Muutitkopaljon ruokavaliota samalla.

Kuinka paljon noin keskimäärin joit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän