Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lasta syytetään kiusaamisesta ja mahdollisesti aiheetta....

Vierailija
25.01.2011 |

Saimme eilen viestin koulusta, alemman luokan opettajalta että poikamme on kiusannut hänen oppilastaan iltiksessä ja että hän on puhunut osapuolien kanssa ja odottaa meidän puhuvan myös poikamme kanssa.

Puhuimme poikamme kanssa ja hän sanoi että on leikkinyt kahden eppuluokkalaisen pojan kanssa iltiksessä ja että (ilmeisesti) nyt viime aikoina on ollut niin että toinen noista eppuloukkalaisista on selitellyt tälle toiselle että poikamme on haukkunut tätä toista selän takana... Suom. Pekka on kertonut Jukalle että Matti (poikamme) on haukkunut Jukkaa Pekalle. No Pekka on suuttunut tästä ja poikamme mukaan hakannut häntä iltiksessä. (poikamme on isokokoinen ja kakkosella ja tuntuu että monetkin pienemmät kokevat "oikeudekseen" hakata poikaamme jos heille tulee riitaa, olen myös tätä todistanut itse joskus) No nyt opettajalta siis tuli kirje kotiin että tämä Jukka on ollut viime aikoina erittäin levoton koulussa ja syyksi oli kertonut että poikamme kiusaa häntä iltiksessä?!?! iltiksessä ei tiedetä asiasta mitään! poikani sanoo että he leikkivät päivittäin juurikin tämän Jukan aloitteesta?!?!? WTF!

Itse olen sitä mieltä että jos tällaista kiusaamista olisi sattunut, olisi Jukka varmasti kertonut siitä iltiksen ohjaajille tai he olisivat nähneet/huomanneet jotain ja toisekseen, minkälainen lapsi hakeutuu joka päivä kiusaajansa seuraan leikkimään jos hän on niin peloissaan koulussa tätä ettei pysty keskittymään tunneilla?!?!

Vähän haiskahtaa koko juttu... vai mitä mieltä muut on...?

Poikamme mukaan he leikkivät siis lähes joka päivä ja AINA Jukan aloitteesta.

Poikani oli erittäin järkyttynyt näistä eppuluokkalasiten opettajan syytöksistä ja alkoi itkeä ja vannoi ja vakuutti ettei ole kiusannut ketään vaan ainoastaan leikkinyt heidän kanssaan.

Itse olen aina pitänyt poikaani enemmänkin sellaisena joka puolustaa pienempiä ja puuttuu kiusaamisiin, eikä siis todellaakaan kiusaa ketään.

olen jotenkin todella surullinen poikani puolesta, koska nyt hän varmasti kokee että koulussa häntä pidetään kiusaajana ja ainakin omasta mielestään syyttä.

Mitä ihmettä tällaisessa tilanteessa oikein voi vanhempana tehdä?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisekseen en luottaisi kauheasti iltapäiväkerhon ohjaajan huomio - aika ammattitaidotonta väittää, ettei kiusaamista ole. Ammattilainen nimittäin ymmärtäisi ja tietäisi, että aikuisen on usein todella vaikeaa huomata kiusaamista ja ulospäin kivanoloinen leikki saattaa sisältää ikävää kiusaamista. Tosin en nyt odottaisi kauheaa ammattitaitoa ohjaajalta, jolla ei ole hajuakaan työnsä perusjutusta eli vaitiolovelvollisuudesta.

Ei kukaan pysty varmuudella sanoamaan, ettei kiusaamista ole ollut, eikä kerro toisen lapsen asioita.

Tulee ihan mieleen oma kokemus, kun selvittelin oman lapsen kiusaamista. Kiusaaja vastasi kaikkeen ettei muista, joten vanehmpien mielestä mitään ei siis ole voinut tapahtua, koska hän ei muista! Asenne oli alusta loppuun se, että ihan sama mitä sanotte, minun lapseni ei kiusaa ja tuli mieleen, onko etukäteen käskenyt lastansa sanomaan ettei muista, niin asiasta selvitään.

Niinhän tässä kävi, kuin av.lla aina.

Asia kääntyi nyt niin että minä "kiusaajan" äitinä olenkin ihan varmasti aiheuttanut koko kiusaamisen omalla suhtautumisella.

Huh huh ei voi muuta sanoa.

Palaan asiaan kertomaan mihin päätökseen tulimme, kunhan saamme tavattua tuon toisen pojan vanhempien sekä open että iltiksen ohjaajan kanssa.

Täällä tuntuu ihmiset kommentooivan vaikka eivät edes lue koko ketjua, koska miksi muuten niin moni väittäisi että en HALUA myöntää että lapseni VOI OLLA KIUSAAJA. Minähän olen jo moneen otteeseen sanonut että en ole pois sulkenut sitä asiaa, en vain USKO että poikani SÄÄNNÖN MUKAISESTI KIUSAISI TOISTA LASTA!! Mutta toki se ihan mahdollista silti on...

Sen verran mitä olen nyt puhunut sekä poikani opettajan, että tämän toisen pojan opettaja sekä iltiksen ohjaajan kanssa olen aika varma että kyseessä on ollut tapaus jossa pojat ovat leikkineet ja jossain kohdassa leikki on muuttunut siten että toisen mielestä se ei ole ollut enää kivaa, mutta toinen ei ole sitä heti tajunnut. JA KYSEESSÄ ON SIIS YKSI AINOA KERTA!

Tämä tapaus missä on ollut mukana lyömistä (minun poikaani on lyöty) on lyöjä ollut eri poika kun tämä josta ope on huolissaan...

Huoh... AP

Vierailija
42/45 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia on aina selvitetävissä. Lapsen outous voi kyllä liittyä kotioloihin.

Mun poja kaveri löi rautatangolla poikaani sormille ja lapseni itki aivan hysteerisesti, kun soitti kotiin meille vanhemmille. Lapseni löi sitten kädellä tätä toista poikaa selkään.

Tämä lapsi kertoi kotona, että lapseni löi häntä.

Löi kostoksi,vaikka olaan kielletty, mutta tämän toisen pojan lyöminen oli tosi paha ja huonosti olisi voinut käydä. Rautatanko oli aika jyhkyä tavaraa.

Niinpä vaan tämä poika teki pojastani syyllisen omalle äidilleen.

Selvitä kunnolla tapahtunut asia, sillä on lapsia, jotka ovat kiusaajia, mutta tekeytyvät kiusatuiksi.

Tosin omakin lapsi voi valehdella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös olemassa lapsia jotka ovat tottuneet hyödyntämään sitä että ovat pieniä ja tekeytymään avuttomiksi ja kiusatuiksi isompien taholta...

kuka lapsi nyt tuollaista vapaaehtoisesti tekee?

no miten olis vaikka se ainoa lapsi joka on oppinut pyörittämään vanhempiaan?

Todella outo käsitys siitä, että yksilapsisten perheiden lapset kasvaisivat "vanhempiensa pyörittäjiksi". Mitä yksilapsisuudella on tekemistä kasvatuksen puutteen kanssa?

En ole ap, mutta yleensä yhden lapsen perheissä laspet ovat keskipisteenä ja heidän puolesta tehdään kaikki, siloittaen heidän tietään... Curling vanhemmat on useasti juuri yhden lapsen vanhempia.

On helppo heittä ilmaan tuollainen stereotypia, että "Curling vanhemmat on useasti juuri yhden lapsen vanhempia". Jos hiukankaan syvällisemmin pohdit asiaa, tajuat varmaan itsekin, miten nolo yleistys tuo on.

Vierailija
44/45 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuinka tavallista on että pieni kakkosluokkalainen alkaa yhtäkkiä toimimaan tapojensa vastaisesti? Jos hän on aina puolustanut pienenpiään ja puuttunut kiusaamisiin, niin miksi hän yhtäkkiä kääntyisi kiusaamaan pienenpäänsä, varsinkin kun kuitenkin tykkää leikkiä hänen kanssaan joka päivä? AP

siksi asiaan pitääkin puuttua. Asia pitää selvittää asiallisesti ja rauhallisesti. Ei tässä mitään tilastotodennäköisyyksiä tarvita, kun on kyse tästä yhdestä yksittäistapauksesta. Kaveritkin voivat kiusata toisiaan. Ei kaveruus poissulje sitä, että kiusaamista voi tapahtua. Ole avoin ja suhtaudu rakentavasti ongelman ratkaisuun.

Vierailija
45/45 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään järjestelmällistä kiusaamista. on vain joku yksittäinen tapaus, josta nyt poikaani syytetään ja tämän tapauksen johdosta tämä ekaluokkalainen on muka alkanut pelätä ja koulunkäynti on häiriintynyt?!?!?! Ja tästä koulunkäynnin häiriintymisestä huolimatta tämä ekaluokkalainen hakeutuu poikani seuraan ja leikkimään hänen kanssaan JOKA PÄIVÄ!!! Olenko ainoa joka näkee asiassa epäkohdan? AP

ja siten epäkohtelias itsensä ilmaisutapa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi