Huolissaan kasvavasta rasisimista
Onko muita jotka ovat huolissaan?
Suorastaan pelottaa ihmisten vihamielisyys :(.
Rasismi synnyttää väkivaltaa, se ei poista terrorismia vaan lisää sitä. Tarvitaan diplomatiaa ja ymmärrystä. Avointa keskustelua kaikilta osapuolilta ja maahanmuuttajien kouluttamista.
Tulee surulliseksi kun nyt avoimesti haukutaan muslimeja ja jos puolustaa heitä niin saa haukut niskaan. Kaikki muslimit eivät ole terroristeja! Eikä kaikki suomalaiset miehet ole naistenhakkaajia!
nim. Kristitty ateisti
Kommentit (48)
tuo tyyppi varmaan tarkoitti että maaillistunut kristitty, tai tapakristitty?
Se saattaa olla ratkaisu. Itse epäilen että se ei onnistu... Mutta hyvä että edes jotain ideoita ihmisillä.
Mitä luulet vähentääkö se rasismia jos nait ulkomaalaisia?
eiks rasismi kirjaimellisesti tarkoita sitä et meidän heimo hienompi kuin teidän heimo.
Siis ensin kansa, sitten heimo, sitten klaani, sitten perhe.
Ja eiks jokainen ajattele perheensä parasta, samalla tuttavapiirin parasta. Sitten klaaninsa etua, ja sitten heimon.
Onhan siinä jotain hyvääkin, autetaan serkkua joka on jäänyt leskeksi, vaikka maailma onkin täynnä leskiä, jne jne
Joten, eiks eri kieliset koulut suomenkielisille ja ruotsinkielisille ole tavallaan sitä. Erotetaan lapset kielen mukaan. Tai se että on onnistuttu järjestämään sääty mikä saa ostaa maata ja myydä kesälomamokkejä vain tiettyä kieltä äidinkielenään puhuville.
Ja eiks omakotitaloalueet ole omakotitalo alueita sen takia että sinne ei kerrostaloa haluta. On kivempaa kun koulussa ei ole pienemmän tulotason perheistä tulleita lapsia
jne jne jne
joten kerro mitä se rasismi on?
Lisää ja enempää tänne ei tarvi tulla. Lisäksi sitä rahaa ei riitä muutenkaan heidän hyysäämiseen.
En halua Suomeen lisäongelmia, mitä he selkeästi tuovat. Suomalaisetkin aiheuttaa kaikennäköistä, mutta he ovat omassa kotimaassaan ja heitä täältä poiskaan saa.
Onneksi voi vielä valita missä asuu, niin pysyn erossa mamualueelta.
Kristitty tilastollisesti. Olkoon sitten ateisti teidän mieliksi. Keskustelua aiheesta kaipaisin, enkä saivartelua.
Kaikenlaista erilaisuutta siedetään nykyisin niin huonosti. Joku sanoi hyvin aiemmassa keskustelussa, että se on pelko, josta se viha nousee.
sekä suomalaisille, että maahanmuuttajille!
Täällähän saa tehdä mitä vaan rikoksia ja selviää parilla vuodella ehdollista. Kyllä muslimit noudattavat lakeja kotimaassaan, miksei heitä saa täällä niitä noudattamaan? Jossain on vika.
Kaikenlaista erilaisuutta siedetään nykyisin niin huonosti. Joku sanoi hyvin aiemmassa keskustelussa, että se on pelko, josta se viha nousee.
mistä pelko muslimeja kohtaan johtuu? Onko heillä itsellään osuutta asiaan, vai johtuuko kaikki mielestäsi meidän takapajuisista ennakkoluuloistamme?
Perustelisitko meille ystävällisesti?
Mun puolestani olkoon ihminen mikä tahansa, kunhan osaa olla maassa maan tavalla.
Mä en ymmärrä, miksi mun pitäisi kotimaassani, omien perinteidemme keskellä ymmärtää sellaista erilaisuutta, että joku ei hyväksy meidän kulttuuriamme, ja siksi meidän pitäisi muutta perinteitämme. Ei vaan millään mene mun jakeluuni.
JA suomalaisissa kaapuirmoissa mua jotenkin vituttaa niin paljon se, että miksi pitää ottaa esimerkkiä siihen omaan uskonnollisuuteensa sieltä kaikkein epätasa-arvoisimmasta, kehitysmaatasoisesta islamista? Eurooppa on täynnä sivistyneitä, moderneja muslimeja, mutta ei, meidän mammat hakee oman neekerin Steissiltä, ja sitten ollaan niin muslimia ja hiippaillaan alahuuli roikkuen kaavussa ympäriinsä ja kuvitellaan, että on päästy nyt sisälle johonkin hienoon juttuun.
Siis muslimien rasismi on suurin syy siihen, että heitä vihataan joka paikassa. Yleensä sitä saa mitä tilaa. Muslimimaat ovat syrjinnän ja rasismin kehtoja koko maapallolla, jopa ne ns paremmin toimeentulevat ihmiset esim Dubaissa ovat ihan mielettömän rasistisia. Suomi on todellakin ihan maailman suvaitsemaisin maa ja siksi noi hullut tänne tuleekin, koska täällä on sauma käännyttää koko maa ja päästä valtaan.
Miksi ei kukaan ole rasisti esim. kiinalaisia, singaporelaisia, japanilaisia kohtaan tms, niin miksi. No siksi kun ne integroituu osaksi yhteiskuntaa ja ovat itsekin joustavia. Muslimit ovat ihan itse syypäitä siihen, että he ovat kohta koko maapallon syrjityin ja vihatuin kansa tai ovat sitä jo. Mustalaisetkin on paljon parempaa sakkia.
Olen aina miettinyt, että miksi esim muslimit ovat niin kovia rasisteja, mutta ilmeisesti he sitte pelkäävät. Heille on ihan ok räjäyttää, polttaa, raiskata, tappaa vääräuskoisia, he siis pelkäävät.
itsellään osuutta asiaan, vai johtuuko kaikki mielestäsi meidän takapajuisista ennakkoluuloistamme? Perustelisitko meille ystävällisesti?
ja epäystävällisiä ja todela ilkeitä naisille
minun mielestäni maahanmuuttoasiassa on isoja ongelmia. Kotouttaminen on onnistunut huonosti ja tämä asia pitäisi ratkaista ennen kuin lisää maahanmuuttajia otetaan tänne ghettoutumaan.
Minulla on mielestäni syntymämaassani oikeus vaatia suomalaisen kulttuurin kunnioittamista. Maailmassa on paljon maita - miksi juuri meidän pitäisi ottaa maahanmuuttajia mahdollisimman erilaisista kulttuureista ja tehdä siten sopeutumisesta hankalaa sekä maahanmuuttajille että suomalaisille?
Haluan, ettei asiaa hymistellä rasismikortilla kunnes ongelmat räjähtävät käsiin. Kuten on käynyt muissa maissa. Täytyy pystyä keskustelemaan maahanmuutosta sen oikeilla nimillä ilman että joku alkaa heti haukkua rasistiksi.
terv. eräs joka ei ole yhteenkään palstan mamujankkaukseen osallistunut
Totta kai olen huolissani rasismista ja vihamielisyyden kasvusta, niin kuin moni muukin. Näihin rasismiotsikoihin nappaavat tietenkin kiinni juuri rasistit, joten harvapa jaksaa alkaa heidän kanssaan kinaamaan. En minäkään, tämän kirjoitukseni jälkeen en tule enää lukemaan tätä ketjua koska näyttää jo nyt aika ilmeiseltä millaiseksi se (valitettavasti) menee. Jankkaamista, hiusten halkomista, haukkumista, epäasiallisuuksia, yleistyksiä, huonoa suomenkieltä - ei todellakaan mitä mitä jaksaisi lukea tai mikä vakuuttaisi ketään omilla aivoilla varustettua, sivistynyttä ihmistä.
Sen vuoksi keskustelen mieluummin kasvotusten ihmisten kanssa. Netissä vihan lietsojat voivat saada vallan mutta "oikeassa elämässä" ei vielä pärjää näillä heidän argumenteillaan.
Lisää ja enempää tänne ei tarvi tulla. Lisäksi sitä rahaa ei riitä muutenkaan heidän hyysäämiseen. En halua Suomeen lisäongelmia, mitä he selkeästi tuovat. Suomalaisetkin aiheuttaa kaikennäköistä, mutta he ovat omassa kotimaassaan ja heitä täältä poiskaan saa. Onneksi voi vielä valita missä asuu, niin pysyn erossa mamualueelta.
Suomalaiset muslimitkin ovat omassa maassaan eikä heitä voi täältä poistaa. Ja myös heillä kasvaa uusia muslimeja jotka ovat suomalaisia.
Totta kai olen huolissani rasismista ja vihamielisyyden kasvusta, niin kuin moni muukin. Näihin rasismiotsikoihin nappaavat tietenkin kiinni juuri rasistit, joten harvapa jaksaa alkaa heidän kanssaan kinaamaan. En minäkään, tämän kirjoitukseni jälkeen en tule enää lukemaan tätä ketjua koska näyttää jo nyt aika ilmeiseltä millaiseksi se (valitettavasti) menee. Jankkaamista, hiusten halkomista, haukkumista, epäasiallisuuksia, yleistyksiä, huonoa suomenkieltä - ei todellakaan mitä mitä jaksaisi lukea tai mikä vakuuttaisi ketään omilla aivoilla varustettua, sivistynyttä ihmistä. Sen vuoksi keskustelen mieluummin kasvotusten ihmisten kanssa. Netissä vihan lietsojat voivat saada vallan mutta "oikeassa elämässä" ei vielä pärjää näillä heidän argumenteillaan.
huonoon valoon leimaamalla heidät sivistymättömiksi. Vastapuolen leimaaminen itseäsi alempiarvoiseksi on julma kommunikointitapa - vastaava tilanne on, että miehesi yrittää kertoa sinulle jotain tärkeää asiaa ja saada sinua ymmärtämään hänen näkökantansa, niin sinä vastaat, että et jaksa kuunnella tuollaisia mielenvikaisia jorinoita. Eli mitä se SINUSTA kertookaan?
ennen kuin pilkunviilaaja tarttuu typoon.
ja aina täällä on hulluja pyörinyt joukossa. Suvaitsen heitäkin, heillä on varmasti ollut vaikea lapsuus ja todennäköisesti aikuisuuskin. On inhimillistä projisoida omat ongelmansa johonkin 'vieraaseen' kuten nyt vaikka muslimeihin. Sitä tekevät onnettomat muslimitkin samoin kuin onnettomat suomalaiset. Tasapainoiset ja koulutetut ihmiset kaikissa kansanryhmissä onneksi tajuavat tällaisen toiminnan lapsellisuuden, mutta saisivat avoimemmin puhua rakkauden ja suvaitsevaisuuden tärkeydestä, koska tyhjät tynnyrit tunnetusti pitävät kovaa ääntä, ja se ääni käy välillä häiritseväksi.
P.S. Useimmat suomalaisten tekemät tapot ovat 'viharikoksia'. On aika harvinaista, että uhria ei jostain syystä vihattaisi. Kyseisen vihan järkevyys tietenkin on kyseenalainen.
olen kai ristitty ateisti. Silti kristityiksi luetaan kaikki kristinuskoon ristityt henkilöt jotka eivät ole eronneet kirkosta...tilastollisesti.