Mikä sairaus on sellainen, ettei lapsiaan voi hoitaa?
Mietin vain tuosta toisesta ketjusta, kun siellä mietitään miehen työstä poissaolemista sen vuoksi jos äiti on sairas.
Flunssa, kuume, ripuli, oksennustauti, migreeni... Mikä on niin kova sairaus, että ei kerta kaikkiaan kykene lapsia hoitamaan?
Kommentit (34)
Paha migreeni on varmaankin sellainen, jolloin ei paljon pysty ainakaan ihan pieniä vahtimaan.
Itse olin joskus influenssassa 40 asteen kuumeessa ja vaikka oli vain yksi 1-vuotias oli silloin kyllä aivan äärirajoilla.
Miksi pitäs vuodepotilaan voida hoitaa lapset tai tartuttaa tauti lapsiin??
kuule aika stanan moni!
Oletko syntyjäsi tyhmä vai esitätkö vaan???
Tuskin nyt tuossa toisessa ketjussa mistään helvetin syövistä yms puhuttiin...
vaan sen, miten huonossa kunnossa äiti on.
Jos äiti ei tolpillaan pysy, niin kysynpä vaan onko kykenevä hoitamaan esim pientä vauvaansa? Eihän siihen välttmättä tarvita kuin flunssa.
Oon harvoin kipeänä, mutta sitten kun olen, niin olen kanssa kunnolla. Sinkku kun olin, niin hyvä kun pystyin itsestäni huolehtimaan. Usein menin äidin luo sairastamaan, kun jalat ei yksinkertaisesti kanna, että pääsis itsenäisesti esim vessassa käymään.
Tuskin nyt tuossa toisessa ketjussa mistään helvetin syövistä yms puhuttiin...
jos olen oksennustaudissa, en pysy hereillä...
sairastimme lapsen kanssa yhtäaikaa sikainfluenssa. Lapsella kesti viikon, minulla 3 viikkoa ja jouduin lopulta sairaalaan. Ilman äitiäni lapsi olisi ollut heitteillä. Jos äitiäni ei olisi ollut, olisi ollut varmaan pakko huostaanotattaa lapsi. Kodinhoitajia täällä ei saa lyhyellä varoajalla.
Itse kärsin korkeassa kuumeessa satunnaisesta huimauksesta, jolloin esim. vauvan hoito on vauvalle hengenvaarallista. Myös kekseliäs taapero ehtii kiivetä/juosta/repiä/availla/jnejne kaikenlaista, kun äiti pystyy lähinnä vaan makaamaan.
Migreenikohtaus, jolloin on pysyteltävä pimennetyssä ja hiljaisessa huoneessa, estää myös tehokkaasti pienten lasten hoidon. Mitään tv:tä ei voi laittaa päälle ja välkkymään, pahentaa kohtausta entisestään.
paha oksennustauti
ms-taudin pahenemisvaihe (osittainen halvaantuminen)
..nuo ainakin minulla on olleet semmoisia etten itse ole pystyt hoitamaan lapsiani.
tätä äitien vihamielistä asennoitumista tähän aiheeseen. Ihan kuin se olisi jotenkin väärin vaatia lapselle hoitajaa, jos itse on niin sairas ettei kykyene hoitamaan. Vai onko se nyt jotnekin toisilta äideiltä pois, jos äitikin saa välillä levätä?
Eikö meidän äitien olisi syytä pikku hiljaa alkaa seisomaan samalla rintamalla ja vaatia niin itsellemme kuin toisillemmekin niitä oikeuksia? Minulle ei ainakaan naisten ja äitien välinen solidaarisuus ole mitenkään vieras ajatus.
terveisin sen toisen ketjun ap
Migreenikohtaus vie jalat alta.
Onneks ei oo vuosiin ollut.
Mulla on chronintauti ja kun se on pahana, en pysty edes itseäni hoitamaan.
Makaan kylppärin lattialla alasti ja lasken kaikki alleni.
Kerran ollut angiina ja se vei tosi heikkoon kuntoon, 5 päivää makasin kotona kunnes mies väkipakolla vei lääkäriin = 2 viikon sairaalareissu.
Et kyllä sitä kaikkea on, munkin esimerkit vain jäävuoren huippu.
Mies nosti aina vessanpytylle oksentamaan, muuten makasin vessan lattialla enkä kyennyt edes kättäni nostamaan. Ei ollut mitään voimia.
Kerran olen ollut kovassa kuumeessa (39,5) ja mies toi aina vauvan imemään rintaa, itsellä ei ollut voimia edes pidellä vauvaa. Maitokin väheni, onneksi oli korviketta, jotta vauva sai masun täyteen.
Kyllä ne kuumeet ja nuhat ja oksutaudit ovat erilaisia eri ihmisillä ja kerrasta riippuen.
angiina etten voinut lasta hoitaa kun kuum houreissa makasin sängyssä enkä tajunnut maailman menosta yhtään mitään...
hämärä muistikuva on että anoppi kävi lapsen aamulla luojan kiitoa hakemassa hoiviinsa.
Toisen kerran olin myös jossain korkeessa kuumessa ja silloinkin niin kipeä ettei edes sormet toiminut saatika oisin pysynyt pystyssä.
Kolmas kerta oli aivan järjetön migreeni kun vaan huusin lattialla ja oksensin, kunnes mieheni tuli töistä kotiin ja vei mut sairaalaan tiputukseen...
kyseenalaistaa sitä, saako hoitajaa vaatia. Mietinpä vain, että mikä sairaus kaataa niin pahasti petiin. Ja en ajatellut mitään pitkäaikaisia sairauksia. Olisi kai pitänyt selvemmin kirjoittaa aloitus.
Mutta toisaalta, jos joku äiti selviää sairastelusta ja lasten hoidosta, niin ei sekään ole mitään elvistelyä ja kruunun kiillottamista.
Joku välilevyjuttu ilmeisesti, en saanut asiaan oikein selvyyttä lääkäreiden luona juoksemisesta huolimatta. En päässyt sängystä ylös ilman apua. Nuorin lapsi oli silloin juuri 1-vuotias ja isommatkin alle kouluikäisiä. En olisi millään kyennyt hoitamaan heitä ilman mieheni läsnäoloa. Enhän pystynyt itsekään liikkumaan ilman apua.
Ja kyllä joku oksennustautikin voi olla niin raju, ettei kertakaikkiaan kykene huolehtimaan lapsista.
Virtsakivi, joka tuli tutulle aivan yllättäen (kolme päivää sairaalassa)
Ja itselläni rintatulehdus oli myös niin paha, että mies oli kotona.
kuule aika stanan moni!
Oletko syntyjäsi tyhmä vai esitätkö vaan???