Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sairaus on sellainen, ettei lapsiaan voi hoitaa?

Vierailija
24.01.2011 |

Mietin vain tuosta toisesta ketjusta, kun siellä mietitään miehen työstä poissaolemista sen vuoksi jos äiti on sairas.

Flunssa, kuume, ripuli, oksennustauti, migreeni... Mikä on niin kova sairaus, että ei kerta kaikkiaan kykene lapsia hoitamaan?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 asteen kuumeessa ja olin niin huonossa kunnossa, etten edes vessaan päässyt ilman miehen apua.

Olen todella harvoin kipeä, ja sitten kun kuume iskee se iskee kunnolla.

Vierailija
22/34 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

migreeni riittää joillakin, sitä kun on niin monenlaista. Itse en mm. kykene puhumaan migreenikohtauksen aikana (sanat eivät tule ulos suusta oikein ja unohdan ihan tavallisiakin sanoja), lisäksi pahoinvointia, raajojen ja kasvojen puutumista ns. aurallinen migreeni ja tietysti se särky vielä siihen päälle. Ei voi kävellä, kontaten pääse vessaan, jos on ihan pakko.

Hoida siinä sitten muutama vilkas lapsi ja vauva, jos on tuollaiset oireet. Ymmärrän hyvin, että joku joka kärsii kunnon oireista ei kykene lapsiaan hoitamaan, en itsekään kykenisi (onneksi kohtauksia on itselläni todella harvoin!).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta esim. synnytyksen jälkeinen masennus voi olla niin pahana, että kaikkien etua ajatellen mies jää kotiin myös.

Vierailija
24/34 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tuntuukin että olo on huono tai jopa surkea, niin kyllä aikuinen pystyy toimimaan kun vain haluaa.

Poislukien migreeni. Itselläni ei ole sitä, mutta uskon että toimintakyky voi olla aika olematon sen aikana, samoin ehkä bakteeritulehduksen pitkittyessä, esim. angiinassa.

Vierailija
25/34 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi tehdä kohtauksen aikana muuta kuin maata pimeässä.

Myös jalkaleikkauksen jälkeinen toipumisaika esti vauvan ja taaperon hoidon (oli kepit 2 viikkoa).

Vierailija
26/34 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastin hinkuyskän

käteni murtui

Muuten olen onneksi selvinnyt vähemmillä taudeilla ja pystynyt lapset hoitamaan.

Vierailija
27/34 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahataudin, että jouduin sairaalaan tiputukseen. En ihan ymmärrä, miten olisin voinut siitä parantua suitsait pelkällä tahdonvoimalla.. En siis pystynyt edes seisomaan, eikä neste eikä ravinto pysynyt sisällä.

Vaikka tuntuukin että olo on huono tai jopa surkea, niin kyllä aikuinen pystyy toimimaan kun vain haluaa.

Poislukien migreeni. Itselläni ei ole sitä, mutta uskon että toimintakyky voi olla aika olematon sen aikana, samoin ehkä bakteeritulehduksen pitkittyessä, esim. angiinassa.

Vierailija
28/34 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitti että olin raskaana. Ensin järkyttävä pahoinvointi (tippaan kolme kertaa), sitten hirvittävä päivittäinen päänsärky (ambulanssilla muutamana pahimpana päivänä) ja kun noista päästiin, supistelu joka johtikin vuodelepoon ja pikkukeskosen syntymään. Eli käytännössä mies hoiti yksin kodin ja lapset koko tyngäksi jääneen raskausaikani. Paitsi miehen saatua työpaikan; kunta palkkasi silloin kotiin perhepäivähoitajan.

Ja niille jotka kumminki huutelee, että pakkoko tehdä lisää lapsia jos se on noin vaikeeta, niin aiemmat raskaudet on menneet hyvin.

Vierailija
29/34 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume nousee parhaillaan 41 asteeseen. Silloin tulee meikäläiselle raja vastaan. Ei yksinkertaisesti pysty seisomaan viittä minuuttia kauemmin.

Vierailija
30/34 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona oli vastasyntynyt ja vilkas 1v10kk poika. Mies lähti toiseen kaupunkiin reissuhommiin ja jätti mut naama kuumana ja punaisena sänkyyn makaamaan, sanoi vain, että koita pärjätä! En edes muista, kuinka selviydyin. Hoitoapua en saanut mistään.

Vierailija
31/34 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies oli viikon kotona kun mulla oli paha iskias. En pystynyt kävelemään, saatika vauvaa kantamaan.

Vierailija
32/34 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit yleensä vaativat, ettei akuutissa psykoosissa olevaa/harhaista äitiä jätetä lasten kanssa kahden.

Tervetuloa tähän päivään: ei psykoosipotilasta aina viedä sairaalaan. Annetaan vain läkkeet kotiin, ja käsketään soittaaa, jos olo pahenee. Lääkäri soittaa sitten parin päivän päästä ja kysyy vointia.

Vierailija
33/34 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se makoilee vieressä.

Vierailija
34/34 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kykene lasta/lapsiaan hoitamaan, niin ihan minkä taudin takia tahansa, MUTTA PALKATTA

työnantaja ei ole velvollinen maksamaan palkka, jos mies ei itse ole sairas tai lapsensa

mulla kokemusta on jo 6 vuoden ajalta, eli pois voi olla mutta palkka ei juokse

lomat voi pitää yms vapaat, ylitunnit sun muut

olen syöpäsairaana hoitanut ihan itse lapseni hirveässä kunnoss

apua ei saa mistään..........