Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos äiti sekä lapsi kipeänä

Vierailija
24.01.2011 |

voiko isä jäädä saikullle hoitamaan lasta? Jos siis äiti kykenemätön. Vai odottaako kaikki, että sairas äiti voi hoitaa sairaan lapsensa?

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aikaan ei ollut näitä virikehoitojakaan, minne olisi voinut tupata kuumeisen lapsen buranan voimalla, kuten nykyään tehdään.

kaikilla on virikehoitopaikka valmiina ihan vaan siltä varalta että lapsi saurastuu..? Vai miten tämä aiheeseen liittyi? :D

Vierailija
82/89 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo nyt paljon äitejä pois hoitelemassa sairaita lapsia. Aina ei voi oikein olla varma ovatko oikeasti vai laiskottaako maanantaisin.

Jos siihen päälle vielä alkaa miehet olla pois kun vaimokullalla on nuha niin aika paljon vaaditaan työnantajalta kun maksaa äitien palkat ja heidän sijaiset ja sitten isien palkat ja heidän sijaiset kun vähän on lunssanpoikasta kotona.

Palkaton on minusta ratkaisu tai sitten palkkaa apua ulkopuolelta. Mutta ei työnantajan tarvitse maksaa mitään pariskunnan nuhan varjolla pidettävää parisuhdelomaa.

Mä en ymmärrä

tätä äitien vihamielistä asennoitumista tähän aiheeseen. Ihan kuin se olisi jotenkin väärin vaatia lapselle hoitajaa, jos itse on niin sairas ettei kykyene hoitamaan. Vai onko se nyt jotnekin toisilta äideiltä pois, jos äitikin saa välillä levätä?

Eikö meidän äitien olisi syytä pikku hiljaa alkaa seisomaan samalla rintamalla ja vaatia niin itsellemme kuin toisillemmekin niitä oikeuksia? Minulle ei ainakaan naisten ja äitien välinen solidaarisuus ole mitenkään vieras ajatus.

terveisin ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

83

Vierailija
84/89 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.lto

Siihen aikaan ei ollut näitä virikehoitojakaan, minne olisi voinut tupata kuumeisen lapsen buranan voimalla, kuten nykyään tehdään.

kaikilla on virikehoitopaikka valmiina ihan vaan siltä varalta että lapsi saurastuu..? Vai miten tämä aiheeseen liittyi? :D

Vierailija
85/89 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tässä nyt ihan eri tilanteita. Toki noi tarttuvat taudit voivat viedä voimat lyhyellä tähtäimellä, mutta ohi ne nyt yleensä menevät muutamassa päivässä.

Jos sitten on oikeasti ihan vuodepotilaana erittäin vakavien sairauksien vuoksi tai esim. leikkauksen vuoksi, niin eipä siinä enää sisulla pärjätä. Ystäväni joutui mm. pään alueen leikkaukseen heti synnytyksen jälkeen. Eipä siinä paljon vauvaa hoidettu, vaikka tietty av-mamma olisi tajuttomanakin imettänyt.

Sen olen oppinut, että marttyyriydestä ei lisäpisteitä saa keneltäkään. Omaa tyhmyyttä on, että jos ei älyä apua pyytää silloin kun sitä tarvitsee.

Vierailija
86/89 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu ihan siitä kuinka sairaita ollaan! Tavalliset flunssat ja mahataudit pärjää, kun ottaa sen asenteen että tehdään vain välttämätön eli ruoka (tai jotain syötävää ylipäätään), lepo, ym perustoiminnot. Eri asia onkin sitten se, jos äiti on todella niin sairas, että ei pääse liikkumaan, tai ei voi nostaa pientä lasta tms. vakavampaa. Siinä kohtaa minun mielestäni olisi aiheellista äidin saada apua, joko mieheltä tai yhteiskunnalta. Kumpikaan ei oikein tällä hetkellä toteudu, ainakaan kaikilla. Kaikki miehet eivät voi/pysty/saa olla töistä pois vaimon sairauden takia. Joisaakin kunnissa saattaa saada väliaikaista apua akuuttiin tilanteeseen, mutta ei välttämättä.

Tiedän perheen, jossa äidillä murtui käsi ja perheessä oli pieni vauva. Isä ei voinut olla töistä pois koko sitä aikaa, jolloin käsi oli kipsattuna. Kunnalta herui maksullista apua peräti pari tuntia viikossa!! Että hoidapa siinä sitten kätesi kuntoon ja taiteile vauvan pyllynpesut ja taaperon ja muiden lasten auttamiset yhdellä kädellä.

Ei ole minusta uusavuttomuutta tuossa tilanteessa tippaakkaan.

Vierailija
87/89 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelua, kiitos! :)

Vierailija
88/89 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä ihana työnantaja ja mies on saaanut jäädä kotiin esim.kun multa murtui käsi ja oon ollut hirveessä yrjötaudissa.Meillä on olut myös tilanne että mä oon ollut sairaalassa toisen lapsen kanssa ja kotona ollut lisää sairaita lapsia joita mies hoitanut.

Vierailija
89/89 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheen, jossa äidillä murtui käsi ja perheessä oli pieni vauva. Isä ei voinut olla töistä pois koko sitä aikaa, jolloin käsi oli kipsattuna. Kunnalta herui maksullista apua peräti pari tuntia viikossa!!

Minä jouduin 3 viikoksi sänkyyn välilevynpullistuman takia. En pystynyt liikkumaan ollenkaan.

Perhetyöntekijä kävi arvioimassa kuinka pärjään vauvan ja taaperon kanssa. Tarjottu apu oli neuvo siivoojan palkkaamisesta ja pk-paikan hakeminen taaperolle.