Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos äiti sekä lapsi kipeänä

Vierailija
24.01.2011 |

voiko isä jäädä saikullle hoitamaan lasta? Jos siis äiti kykenemätön. Vai odottaako kaikki, että sairas äiti voi hoitaa sairaan lapsensa?

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kova rasti. Kuume yli 40 astetta ja viikon ikäinen vauva. Mies ei pitänyt isyyslomaa, ei yhdenkään kohdalla.

Vierailija
42/89 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meitä suurperheen äitejä, jotka sinnitellään sairaanakin. Yleensä lastentaudit ei edes tartu helposti, onneksi. Ei joka mies pysty palkattomia päiviä ottamaan töistä. On se kumma, jos ei yhden lapsen kanssa selviä, liian helpolle on opittu.

Todellisuudessa siellä on mummot ja mammat apuna, kaunistellaan vaan vähän totuutta meillä marisijoille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä

tätä äitien vihamielistä asennoitumista tähän aiheeseen. Ihan kuin se olisi jotenkin väärin vaatia lapselle hoitajaa, jos itse on niin sairas ettei kykyene hoitamaan. Vai onko se nyt jotnekin toisilta äideiltä pois, jos äitikin saa välillä levätä?

Eikö meidän äitien olisi syytä pikku hiljaa alkaa seisomaan samalla rintamalla ja vaatia niin itsellemme kuin toisillemmekin niitä oikeuksia? Minulle ei ainakaan naisten ja äitien välinen solidaarisuus ole mitenkään vieras ajatus.

terveisin ap

Vierailija
44/89 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä töissä mieluummin..

Eli ei tuo ainakaan, olisi ihan mieluusti kotona vaikka 24/7.

Vierailija
45/89 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku pärjää kipeenä lasten kanssa, niin asia kunnossa. Jos joku toinen ei, niin hankkii varmaankin apua. Ja silloinkin homma kunnossa.

Vierailija
46/89 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä rukseilla saa jäädä kotiin hoitamaan lastaan, myös se isä. Äidin kannattaa hakea lääkärintodistus isän työpaikkaa varten ja isä sitten täyttää vapaalaput ja ruksii siitä "toinen vanhempi ei voi hoitaa" -ruudun. Palkattomana saa jäädä ainakin KVTES:n mukaan.

Vierailija
47/89 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakottavista perhesyistä. Itse olen hoitanut lapset sairaanakin (mies yrittäjä).

Vierailija
48/89 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni mies alkais lastansa hoitamaan sairaana?????????KYSYNPÄ VAAN!!!!!

Ja täällä jotkut mammat marmattaa, että eräät on helpolle oppineet, jos haluavat sairastaa ja toipua rauhassa! Mistä näitä 'kyllä mekin ollaan pärjätty'-mammjoa oikein tulee??????

Vierailija
49/89 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin lapsi, kunnasta sai aina hoitajan avuksi, jos äiti sairasti.

Nykyään ei todellakaan saa! Meidän kaupungissa pitää kirjautua lastensuojelun asiakkaaksi, että ylipäätään voi hakea.

Ja se taas on nurinkurista, jos on oikeasti vain esimerkiksi ranne murtunut tms. joka estää valtaosan kotitöistä jne. muttei ole mikään lastensuojelun ongelma.

Vierailija
50/89 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mies on ennemminkin siellä petin pohjalla. Kai se luonto joskus armahtaa meitä mammojakin.

Vierailija
51/89 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakottavista perhesyistä. Itse olen hoitanut lapset sairaanakin (mies yrittäjä).

Yrittäjä ei voi todellakaan lomailla edes sairaan lapsen takia, saati sairaan puolison.

Vierailija
52/89 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni mies alkais lastansa hoitamaan sairaana?????????KYSYNPÄ VAAN!!!!! ]

Mm. oksennustaudit on ihan hänen hommansa, minä en niitä pese enkä lakanoita vaihda. Sopii mulle :)

Vierailija
53/89 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mies on ennemminkin siellä petin pohjalla. Kai se luonto joskus armahtaa meitä mammojakin.

Ja paskat. Naiset vaan vähätteee omaa sairauttaan. Jos miehellä pineinkin flunssa, niin heti ollaan siellä petin ohjalla vaatimassa koko maailmaa auttamaan. Voi meijän Pekkaa, kun se on niiiiin sairas....voivoivoivovivvov

Vierailija
54/89 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitäänkin, ainakin karjatilalliset. Ei niitä lomittajia saa lyhyellä varoajalla.

Vierailija
55/89 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä rukseilla saa jäädä kotiin hoitamaan lastaan, myös se isä. Äidin kannattaa hakea lääkärintodistus isän työpaikkaa varten ja isä sitten täyttää vapaalaput ja ruksii siitä "toinen vanhempi ei voi hoitaa" -ruudun. Palkattomana saa jäädä ainakin KVTES:n mukaan.

Hei onnistuuko tämä myös, jos äiti hoitovapaalla tai vanhempainvapaalla?

Vierailija
56/89 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia miehiä teillä näin väittävillä oikein on, herää kysymys..

Vierailija
57/89 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni mies alkais lastansa hoitamaan sairaana?????????KYSYNPÄ VAAN!!!!! ]

Mm. oksennustaudit on ihan hänen hommansa, minä en niitä pese enkä lakanoita vaihda. Sopii mulle :)

Vierailija
58/89 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se, että äiti on sairaana ei oikeuta isää tilapäiseen hoitovapaaseen. Isä voi saada palkatonta vapaata, mutta tilapäistä hoitovapaata saa _vain jos toinen vanhempi on töissä_. Sairaus, matka tms. (jos ei kyse työmatkasta) ei tähän oikeuta, kuten joku sanoikin näitä on puitu oikeudessa ja lopputulos on tämä.

Hei onnistuuko tämä myös, jos äiti hoitovapaalla tai vanhempainvapaalla?

Vierailija
59/89 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos halujaa,kerää niitä talteen ja käyttää miten haluaa,on sen pomo antanut sillekin yhen sairaslomapäivän jos poika ollut kipeä.

Vierailija
60/89 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itse olitte lapsia ja kipeitä? Kuka hoiti, jäikö isä kotiin, jos äiti oli sairas kans?