Jos äiti sekä lapsi kipeänä
voiko isä jäädä saikullle hoitamaan lasta? Jos siis äiti kykenemätön. Vai odottaako kaikki, että sairas äiti voi hoitaa sairaan lapsensa?
Kommentit (89)
eikä saa nostella mitään. Ja jos lapset ovat vauva- tai taaperoikäisiä, pakko kai silloin on isän jäädä kotiin.
Eihän hän ole sairas.
itseasiassa voi kyllä jäädä! Jos lapsi on sairaana, voi äiti tai isä jäädä kotiin häntä hoitamaan. En muista millä nimellä se 'sairasloma' silloin kulkee.
Miten av-mammat ei tälläsiä asioita tiedä?
Jos on varaa, niin mikäs siinä.
onko tämä faktaa? epäilen.
se on taasen ihan eri juttu, puhiun vain omasta puolestani ja kuinka meillä toimitaan.
Eihän hän ole sairas.
itseasiassa voi kyllä jäädä! Jos lapsi on sairaana, voi äiti tai isä jäädä kotiin häntä hoitamaan. En muista millä nimellä se 'sairasloma' silloin kulkee. Miten av-mammat ei tälläsiä asioita tiedä?
miehelle ei tarvitse maksaa palkkaa tästä siraslomasta, koska kotona on olemassa lasta ´hoitava vanhempi, työnantajaa ei kiinnosta tippakaan missä kunnossa hän on.
jos se vaimo on virallisesti vanhempain/hoitovapaalla.
Sitä on puitu ihan lakitupia myöten: Jos toinen vanhempi on kotona, työssäkäyvällä ei ole oikeutta jäädä kotiin hoitamaan sairasta lasta.
Kas kun et tätä tiedä?
pärjätty kolmen pienen kanssa itse sairaana ja mies tullut yöksi nukkumaan kotiin.
Harvoinhan niin pahaa tautia tulee, ettei paria päivää selviä. Jos joku pitkäkestoinen juttu, niin kotipalvelusta saa apua.
voipas
Eihän hän ole sairas.
itseasiassa voi kyllä jäädä! Jos lapsi on sairaana, voi äiti tai isä jäädä kotiin häntä hoitamaan. En muista millä nimellä se 'sairasloma' silloin kulkee.
Miten av-mammat ei tälläsiä asioita tiedä?
mutta se edellyttää, että toinen vanhempi ei ole kotona. pakottavista perhesyistä saa myös lomaa, mutta se on palkatonta
en tiedä saako mut esim yrjötaudissa oon suurin piirtein taju kankaalla niin musta oo kenenkään hoitajaksi.
helppo hoitaa itse sairaana, mutta siinä sivussa ne taaperot. Mutta kyllä selviää, jos joku ohimenevä tauti päällä.
pärjätty kolmen pienen kanssa itse sairaana ja mies tullut yöksi nukkumaan kotiin. Harvoinhan niin pahaa tautia tulee, ettei paria päivää selviä. Jos joku pitkäkestoinen juttu, niin kotipalvelusta saa apua.
minä en huolisi moista "isää" lainkaan, joka tulee vain nukkumaan kotiin,pyh!
Ja ei sieltä kotipalvelusta aina kuule saa, lyhyellä varoitusajalla, kyllä se todellisuus vielä sinuakin olalle kolkuttaa..
kodinhoitajan avuksi, kun jouduin sairaalaan, onneksi vain päiväseltään.
helppo hoitaa itse sairaana, mutta siinä sivussa ne taaperot. Mutta kyllä selviää, jos joku ohimenevä tauti päällä.
onhan se helppo...juuu kyllä......varsinkin jos ei itse pysyis tolpillaan, niin miten sitä vauvaa hoitelis?
eli tilapäinen, palkaton poissaolo kyllä järjestyy, jos kyseessä on pakkotilanne, eli esim. vaimo on sairauden takia kykenemätön hoitamaan lasta. Palkkaa ei työnantajan tarvitse maksaa.
On meitä suurperheen äitejä, jotka sinnitellään sairaanakin. Yleensä lastentaudit ei edes tartu helposti, onneksi. Ei joka mies pysty palkattomia päiviä ottamaan töistä.
On se kumma, jos ei yhden lapsen kanssa selviä, liian helpolle on opittu.
siellä töissä mieluummin..
Niimpä! Ja ketkäs näidenkään pykälien takana on? No miehet tietysti!!!!
onhan se helppo...juuu kyllä......varsinkin jos ei itse pysyis tolpillaan, niin miten sitä vauvaa hoitelis?
On meitä suurperheen äitejä, jotka sinnitellään sairaanakin. Yleensä lastentaudit ei edes tartu helposti, onneksi. Ei joka mies pysty palkattomia päiviä ottamaan töistä.
On se kumma, jos ei yhden lapsen kanssa selviä, liian helpolle on opittu.
haista jo paska
Jos on varaa, niin mikäs siinä.