Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vl-uskosta luopuneita paikalla?

Vierailija
23.01.2011 |

Auttakaa! Mä haluun tästä yhteisöstä pois! Mä haluun pois, pois, pois! Miten teitte sen? Miten kerroitte läheisille, jotka rakastavat sinua paljon, tahtovat sinulle paljon hyvää, kokevat yhteisön tärkeänä, eivätkä alkuunkaan voi käsittää miten paljon minua tämä ahdistaa! Haluaisin lähteä tällä minuutilla, mutta minulla on niin paljon rakkaita ihmisiä yhteisössä, joille haluaisin aiheuttaa mahdollisimman vähän surua.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kurkistamaan tätä ketjua.

Kyyneleet tuli silmiini lukiessani tätä rukousta. Kiitos siitä!

En näe TV seiskaa, koska ei ole telkkua. Siellä (käsittääkseni hengellinen kanava) on kuulemani mukaan paljon hyvää ohjelmaa.

Vielä olen vl. Toistaiseksi ei ahdista ihan yhtä paljon kuin ensimmäistä viestiä kirjoittaessani, mutta lähtölaskenta on käynnissä. Olen varoittanut läheisiä. En uskalla pudottaa heidän niskaansa pommia kertarysäyksellä.

Ap

RAKAS JEESUS!kannan kaikki nämä ihmiset sun ristis juureen.kiitos että sun työsi oli täydellinen.kiitos ettei tarvi emmekä edes pystyisi omilla teoilllamme parantelemaan sitä,että kuolit meidän kaikkien ihmisten puolesta.silloinhan väittäisin ristin työt puuttelliseksi.siunaa Vapahtaja AP:ta ja kaikkia näitä ihmisi jotka kokevat ahdistusta.kanna heitä valoon,täytä heidät ilolla vapaudella ja PYHÄLLÄ HENGELLÄ!Herra,lohduta heitä ja ilmesty heille kaikissa ahdistuksissa!laske sinun rauhasi heille ja anna heidän katsella sinun kasvojasi!amen KATSO TV 7 NYT KLO 20-21

Vierailija
22/66 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannetta ei yhtään auta sisäisen kurin ja painostamisen kiristäminen. Kuten papin hyllyttäminen, epämiellyttäviä totuuksia julkistaneiden ihmistne erottaminen jne. Ahistaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tarkoitan siis näidne kahden blogistin rankaisemista mikä on tehty

http://freepathways.wordpress.com/2011/02/23/alaranta-ja-linjama/

Vierailija
24/66 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa! Mä haluun tästä yhteisöstä pois! Mä haluun pois, pois, pois! Miten teitte sen? Miten kerroitte läheisille, jotka rakastavat sinua paljon, tahtovat sinulle paljon hyvää, kokevat yhteisön tärkeänä, eivätkä alkuunkaan voi käsittää miten paljon minua tämä ahdistaa! Haluaisin lähteä tällä minuutilla, mutta minulla on niin paljon rakkaita ihmisiä yhteisössä, joille haluaisin aiheuttaa mahdollisimman vähän surua.

Surua ei oikeen pysty estämään. Koska ei ole mitään muuta niin hyvää ja arvokasta jota vanhempani minulle toivoisivat kuin uskossa pysyttely. ja itse en sitä tahdo enkä halua. Ristiriita on jätti-suuri!

Vierailija
25/66 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jättänyt likkeen mielessäni jo ehkä 5 vuotta sitten mutta konkreettisesti 2-3v sitten..

Kestääks se yleensäkkin vuosia ?

Vierailija
26/66 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/66 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko etelä-suomesta?

Vierailija
28/66 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa ihmisistä ei pane vastaan vaikka seurapuhuja tahi SRK:n puhujienkokous opettaisi meille päin prinkkalaa! Sellainen on ihmisluonto.

http://freepathways.wordpress.com/2011/05/07/tottelevaisuuskoe/

Vierailija
29/66 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin aluksi irrottauessani vl-yhteisöstä surta ahdistusta ja laitoinkin vanhemmilleni vain kirjeen asiasta jossa selvitin tuntojani. Värjäsin myös hiukset joten lähipiiri huomasi asian nopeasti.aluksi kaikki olivat järkyttyneitä ja sain osakseni paljon kyselyjä.. ajan myötä tilanne helpotti ja ahdistavat tilanteet helpottivat.

Vierailija
30/66 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytilanteessa uskovaisella on kolme vaihtoehtoa. Joko rehellisesti lähteä liikkeestä, jäädä ja rehellisesti yrittää muuttaa sairaita oppeja sisältäpäin... ja joutua painostetuksi... tai epärehellisenä vain jatkaa ja pitää mölyt mahassaan.

Valitse tästä.

Vierailija
31/66 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytilanteessa uskovaisella on kolme vaihtoehtoa. Joko rehellisesti lähteä liikkeestä, jäädä ja rehellisesti yrittää muuttaa sairaita oppeja sisältäpäin... ja joutua painostetuksi... tai epärehellisenä vain jatkaa ja pitää mölyt mahassaan. Valitse tästä.

Minä valitsin tuon kolmosen, taistaiseksi...

Vierailija
32/66 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättikö ap lestadiolaisuuden?

Vierailija
33/66 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös ei todellakaan ollut helppo, mutta ehdottomasti elämäni paras päätös. Teimme päätöksen mieheni kanssa yhdessä. Olemme molemmat kuuluneet liikkeeseen lapsuudesta saakka, joten ajatus luopumisesta oli kamala.

Läheisemme ottivat asian todella hyvin vastaan. Olimme alusta saakka avoimia keskustelulle ja keskustelimmekin lähimmäisten kanssa asiat puhki. Tänä päivänäkin läheisin ystäväni on edelleen vl, mutta olen tutustunut myös uusiin, ihaniin ihmisiin vl-liikkeen ulkopuolelta.

Nykyään tunnen olevani Nainen, isolla ännällä. Ennen en tuntenut olevani mitään muuta kuin äiti, jolla ei ole elämässään muuta tarkoitusta iukn olla äiti, olla raskaana ja synnyttää. Lähennyimme mieheni kanssakin aivan eri tavalla kun lähdimme liikkeestä.

Nykyään osaamme nauttia elämästämme täysillä. Meillä on oma elämä, jota saamme elää kuten itse haluamme. Vl-liikkeessä tunsin olevani loukussa.

Vierailija
34/66 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkeestä eroaminen toi mukanaan? Löytyikö vl-tutuista/ystävistä tukijoita? Minä luulen että minulta löytyy muutama mahdollinen tukija liikkeestä lähtemisen jälkeenkin, ehkä. Parhaimmat ystävät ovat vl-liikkeessä edelleen. Minulla on tuttavia vl-liikkeen ulkopuolellakin, mutta eivät he ole alkuunkaan niin läheisiä minulle.

Ahdistaa! Tuntuu siltä että yhtä helppo vaihtoehto olisi kadota maailmasta kuin lähteä liikkeestä jossa on ikänsä elänyt. :( :( Ymmärrän sen läheisten surun, minkä heille aiheutan, koska olen minäkin kokenut aikanaan tämän yhteisön todella rakkaaksi ja tärkeäksi. Elämässä vain on tapahtunut liikaa, jonka vuoksi olen tullut tähän pisteeseen.

Vierailija
35/66 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 oli siis ap

Vierailija
36/66 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan ja Jeesukseen. Siitä uskosta en halua luopua! Mutta en jaksa kuulua vl-liikkeeseen.

ap

Vierailija
37/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan ja Jeesukseen. Siitä uskosta en halua luopua! Mutta en jaksa kuulua vl-liikkeeseen. ap

etsi seurakuntayhteys jostain muualta, missä on vapaampi hengittää.

t. evlut uskis

Vierailija
38/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan ja Jeesukseen. Siitä uskosta en halua luopua! Mutta en jaksa kuulua vl-liikkeeseen.

ap

Mikä sua erityisesti ahdistaa liikkeessä? Et halua siis kuulua vl-yhteisöön, mutta haluat pysyä yhteydessä vl-ihmisiin? Pelkäätkö että sut hylätään jos kerrot että et halua elää kuten vl:t elävät? Uskon että sulla on edessä vaikeita keskusteluja, jos kuitenkin haluat uskoa ja olla uskovainen mutta et vl-tavalla... Suurin osa vl:istä ei varmaan kuitenkaan pidä sua uskovaisena jos et elä kuten muut. Mikä on väärin. :(

Miten ajattelet uskomisesta? Voisitko etsiä/löytää jonkun toisen seurakunnan jossa haluaisit käydä? Uskovien yhteys on kuitenkin tärkeä asia. Vai uskotko että vl:t uskovat oikein ja muualla väärin?

t. vl

Vierailija
39/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat vl-liikkeeseen kuulumisella? Rauhanyhdistyksen jäsenyyttä? Vai seuroissa käymistä ja Jumalan terveellä tervehtimistä? Hengen yhteyttä? Pelkkien elämäntapanormien noudattamista? Mikä sun mielestä on vl-liike? Sitähän sanotaan, että kerran lesta aina lesta. :) Itseään ei voi jättää.

t. vl joka elää osittain normien mukaan mutta ei kuulu mihinkään rauhanyhdistykseen (kuulunko siis liikkeeseen?)

Vierailija
40/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla edelleen kaikki vl kaverit tallella ja en oo koskaan mutenkaan liikkunut tiukkapipoisten kanssa.. vanhempani ovat todellakin henkeen ja vereen uskovaisia ja elävät jokapäiväistä elämää täysin sen kautta..

Itsestä on kiinni mitä ympärillä tapahtuu.. alussa oli vähän tietenki ihmeissään ja mietti että nyt kaikki tietenki jättää ja omassa mielessä asiat paisu paljon isommiksi mitä ne todellisuudessa oli .. kaikki läheisetki ymmärtää sen että se ratkaisu on täysin oma.. ja jos oot sen ratkasun kanssa päässyt tasapainoon niin sä voit vaikuttaa vaikka mihin...

rankkaa se on ja tulee olemaan.. ajatukset ja mietteet on aina ja uskovaiset ihmiset ympäröi koko ajan.. ei se jää pois..

mulla on sama mikä aiemmin kirjottanneella että tasapaino löytyi vasta eroamisen jälkeen..

en oo koskaan ollut näin tasapainossa ja koko ajan kasvan lisää.. vl liikkeessä mua ahisti koko ajan .. uskon jumalaan ja jeesukseen.. uskoa en kiellä en missään nimessä.. mutta vl liikkeessä ei kiinnosta olla iha yhtään. . .