Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ulkomaalainen, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
23.01.2011 |

Vastaan vain asiallisiin kysymyksiin. Opiskelen ja olen asunut Suomessa 18 vuotta. Olen myös muslimi ja perheellinen. Suomalaiset eivät uskalla kysyä ikinä mitään mutta olen huomannut, että täällä puhe käy. Kysykää pois.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin kyllä kaikkeni, jotta voisin saada opiskelijalle sopivan työn. Olen viimeistä vuotta opiskeleva ja haluaisin jatkaa opiskelujani, mutta se tulee olemaan vaikeeta jos en saa työtä opiskelujen ohessa kun lapsikin on vielä. Tämä keskustelu on ollut hyvä minulle olen saanut avautua kerrankin suomalaisille elämästäni.

Vierailija
42/106 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin, koska Suomessa kantasuomalaiset ovat suhtautuneet erilaisuuteen kautta aikojen ennakkoluuloisesti.

Perustelehan itse väitteesi, miten niin ihonvärillä ja hiuksilla ei olisi KOSKAAN ollut MITÄÄN merkitystä. Kuka tahansa, joka poikkeaa ns. perussuomalaisesta habituksesta voi todistaa sinun olevan väärässä.

Jo vuonna 1952 mustat amerikkalaiset olivat olympialaisissa ihmeissään, kun Suomessa heitä kohdeltiin aivan samalla tavalla kuin muitakin ihmisiä, täysin toisin kuin monikulttuurisuuden ihmemaassa Amerikassa, josta ilmeisesti sinunkin mielestä Suomen pitäisi näisssä asioissa ottaa oppia. He olivat siis aivan äimän käkenä, miten tällainen ihana maa voi olla olemaasa. Ja tämä oli siis paljon ennen teitä mamupatjoja, kun Suomi oli pelkkä tyhmien maalaisten maa.

Eli sananvalintasi on mielestäsi väärä, teidän mamupatjojen aikana muutos on käynyt suvaitsevaisuudessa huonompaan suuntaan.

Ja näitähän riittää muitakin esimerkkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivästä riittää, kiitos asiallisille AP.

Vierailija
44/106 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen et voi olla.

Ja jos 40+ on mielestäsi nuori, en voi kuin kiittää. Itselläni on kokemusta opettajana mm. maahanmuuttajista jo liki parinkymmenen vuoden ajalta.

Hyväntahtoinen uteliaisuus on eri asia kuin suvaitsevaisuus, olivathan olympialaisten osallistujat vain käväisemässä. Suvaitsevaisuutta onkin sitten mitä ilmeisimmin osoitettu mm. romaneja kohtaan kautta aikojen?

Itse tiedän muutaman vuosikymmenen takaa maalaisisännän, joka ilmoitti tappavansa sen s*****n neekerin, jos se hänen mailleen astuu. Hyvinpä oli suvaitsevainen tämäkin isäntä...

Kotikaupunkini amerikkalainen koripallovahvistus aikoinaan (mustapa tietenkin) sai kokea melkoista häirintää, joten hyvin olivat paikkakuntalaiset kohteliaita vierasta kohtaan.

Kovin olivat myös Laajasalossa ystävällisiä lehdenjakajalle ne kaksi reipasta suomalaismiestä, jotka ottivat asiakseen hyökätä työtään tekevää miestä pelotellakseen. Kehtasivat kyllä myöntää näin tehneensä, jakaja kun oli neekeri.

Valitettavasti näitä suomalaisen tasa-arvoisen kohtelun helmiä voisin tässä kertoa useammankin, mutta jättänen sen myötähäpeästä johtuen tekemättä.

Vierailija
45/106 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkkiin ymparileikattavaksi.

Ehkapa sitten palestiinalainen, siella ei ole rauhanpaivaa nahty...

Vierailija
46/106 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valehtelet? Et ole tosiaankaan asunut lapsesta asti Suomessa. Jos olisit, olisit käynyt suomalaista kouluakin, kirjoittaisit ja puhuisit suomen kieltä todella sujuvasti.

kirjoittaisit itse paremmin. Se suomenkieli on yhdyssana!

Vierailija
47/106 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen et voi olla.

Ja jos 40+ on mielestäsi nuori, en voi kuin kiittää. Itselläni on kokemusta opettajana mm. maahanmuuttajista jo liki parinkymmenen vuoden ajalta.

Hyväntahtoinen uteliaisuus on eri asia kuin suvaitsevaisuus, olivathan olympialaisten osallistujat vain käväisemässä. Suvaitsevaisuutta onkin sitten mitä ilmeisimmin osoitettu mm. romaneja kohtaan kautta aikojen?

Itse tiedän muutaman vuosikymmenen takaa maalaisisännän, joka ilmoitti tappavansa sen s*****n neekerin, jos se hänen mailleen astuu. Hyvinpä oli suvaitsevainen tämäkin isäntä...

Kotikaupunkini amerikkalainen koripallovahvistus aikoinaan (mustapa tietenkin) sai kokea melkoista häirintää, joten hyvin olivat paikkakuntalaiset kohteliaita vierasta kohtaan.

Kovin olivat myös Laajasalossa ystävällisiä lehdenjakajalle ne kaksi reipasta suomalaismiestä, jotka ottivat asiakseen hyökätä työtään tekevää miestä pelotellakseen. Kehtasivat kyllä myöntää näin tehneensä, jakaja kun oli neekeri.

Valitettavasti näitä suomalaisen tasa-arvoisen kohtelun helmiä voisin tässä kertoa useammankin, mutta jättänen sen myötähäpeästä johtuen tekemättä.

Vedät tähän yksittäistapauksia kun minä kerroin isosta kuvasta. Luettelenko minä nyt vuorostani kaikki yksittäistapaukset kun maahanmuuttajille on oltu ystävällisiä?

Romaneista voit keskutella vaikka Rainer Frimanin kanssa, hän voi kertoa sinulle onko romanit yrittäneet kaikin voimin yrittäneet sopeutua ja onko vika vain suomalaisissa.

Vierailija
48/106 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valehtelet? Et ole tosiaankaan asunut lapsesta asti Suomessa. Jos olisit, olisit käynyt suomalaista kouluakin, kirjoittaisit ja puhuisit suomen kieltä todella sujuvasti.

kirjoittaisit itse paremmin. Se suomenkieli on yhdyssana!

Suomenkieli yhteen, Suomen kieli erikseen.

Eli menepä viisastelemaan jonnekin muualle

Vierailija
49/106 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskonnon takia? Tasa-arvokysymys tuo olisi myös jos tapahtuisi tytöille.

Onko sinulla viikset?

Die Turkische-Jeden Tag so schnell!

Vierailija
50/106 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olympialaisten urheilijat nyt sitten ovatkin todella "iso" kuva...

Näistä antamistani esimerkeistä (lista on loputon) muodostuu se todellinen "iso kuva", arkisesta rasismista ja ennakkoluuloista, ei silkoisesta pr-kiiltokuvasta, jota yrität tarjoilla.

Romaneista olisit voinut keskustella isoäitini suvunkanssa, olisit häneltä kuullut suvun yrityksistä sopeutua Suomeen. Vika toki ei näissä missään tapauksissa ole vain ja ainoastaan suomalaisissa. Mutta eivät suomalaiset todellakaan ole sellaisia kuin its yrität uskotella, saati maahamuuttajat niitä ikuisia pahiksisa kuten väität.

Vesität lahjakkaasti itsesi käyttämällä mm. mamupatja-nimitystä, joten et varmaan loukkaannu jos jätän sinut omiin mielikuvitleikkeihisi, todellisuuden kanssa niillä ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
51/106 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä antamistani esimerkeistä (lista on loputon) muodostuu se todellinen "iso kuva", arkisesta rasismista ja ennakkoluuloista, ei silkoisesta pr-kiiltokuvasta, jota yrität tarjoilla.

Romaneista olisit voinut keskustella isoäitini suvunkanssa, olisit häneltä kuullut suvun yrityksistä sopeutua Suomeen. Vika toki ei näissä missään tapauksissa ole vain ja ainoastaan suomalaisissa. Mutta eivät suomalaiset todellakaan ole sellaisia kuin its yrität uskotella, saati maahamuuttajat niitä ikuisia pahiksisa kuten väität.

Vesität lahjakkaasti itsesi käyttämällä mm. mamupatja-nimitystä, joten et varmaan loukkaannu jos jätän sinut omiin mielikuvitleikkeihisi, todellisuuden kanssa niillä ei ole mitään tekemistä.

Olisit nyt kertonut sen maan jossa romaaneita on enemmän yritetty ymmärtää kuin Suomessa.

Vierailija
52/106 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on nukuttavakin, töihin herätys aamulla klo 06.

Emmekä ole täällä vatvomassa liene muiden kuin Suomen asioita. Ja kuka Suomessa muka on romaneja (HUOM EI ROMAANEJA) yrittänyt ymmärtää? Heidän syrjäytymisensä on alkanut jo aikojen alussa, nykyinen sivistynyt sosiaalipolitiikka ei sitä enää kykene muuttamaan. Tutustu romanien historiaan Suomessa.

Se mustalaisen leima on todella sitkeä, mm. kotipaikkakunnallani isäni serkut edelleen saavat kuulla olevansa mustalaisia, vaikka suku on jo kolme sukupolvea elänyt kuin valtaväestö (vakituinen asunto, työpaikka, koulutus, "normaali" vaatetus jne.). Jos kerron mummoni sukunimen, vastaus on aina, ai niin, siis ne mustalaiset... Ei siis lainkaan ennakkoluuloja?

Vierailija
53/106 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei ole iso kuva aikana, jolloin noita erivärisiä laitettiin uuneihin ja jopa sivistyneessä Ruotsissakin harrastettiin vielä rodunjalostusta iloisin mielin. Onko opettajalla historian taju vähän hukassa?

Kyllä tuo on minusta aika iso kuva, jos mustat tunsivat itsensä tervetulleiksi tuollaisena aikana, ja kertoo Suomesta jotain muuta kuin mitä sinä yrität väkisin vääntää

Vierailija
54/106 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä useampikin maa on ollut turvaton tuon 18vuotta, jopa kauemminkin.

Jos ap:n mielestäsi pitäisi "palata" kotimaahansa, mitä suomalaisten expattien pitäisi tehdä? 18vuotta lapsuudesta aikuisuuteen tarkoittaa sitä, että juuret alkavat jo olla täällä Suomessa.

Itse tunnen perheitä, joiden siteet kotimaahan ovat katkenneet, paluuta ei siis ole. Heidän kotinsa ja kotimaansa on nyt Suomi. Mutta suomalaisina heitä ei kuitenkaan pidetä... Onko maahanmuuttajan kohtalona todellakin olla sukupolvesta toiseen ulkomaalainen???

Mikä jauhopää huutelee täällä suu vaahdossa ja pilaa koko keskustelun senkin idiootti.

Vierailija
55/106 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tällä hetkellä pysty se ei vain ole niin helppoa kuin tämä kirjoittelu palstalle. Kotimaassani ei ole asiat hyvin.

Häpeätkö kotimaatasi kun et voi sitä kertoa?

Ap:n ei ole pakko kertoa kotimaataan. Itse voisit kyllä hävetä itseäsi.

Pilaat koko keskustelun puhumalla päälle ja sekoittamalla koko keskustelun. Painuisitko vittuun senkin mamuhuora.

Vierailija
56/106 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta et kai sinäkään ihmettele alkuperäisväestön nihkeetäkin suhtautumista muslimipakolaisiin?

niin paljon rikoksia ovat tehneet!

esmes vietnamilaiset tulivat aikasemmin,eikä juurikaan he tehneet rikoksia,en ainakaan minä ole kuullut.

oma näkökanta asiaan on se,että voipi tulla,jos elävät suomen lakien mukaan ja tekevät TYÖTÄ,eikä loisi täällä,tai tee itsemurhaiskuja yms. ei kait tämä ole liikaa vaadittu?!

maassa maan tavalla,tai maasta pois! sanon minä!

nii eikä vaadita kristillisyyden näkyvyyttä poistamista.

Vierailija
57/106 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esmes vietnamilaiset tulivat aikasemmin,eikä juurikaan he tehneet rikoksia,en ainakaan minä ole kuullut.

Vietnamilaiset tekevät paljon rikoksia. He ovat rikostilastojen kärjessä.

Vierailija
58/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu no ootsä ihan tapamuslimi vai kuin hoidat käytännässä kaikki nuo uskontoon liittyvät asiat?

Vierailija
59/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Lähi-idästä kotoisin, tullut suomeen tarha ikäisenä, Noudatan uskontoani vaikeankin paikan edessä. En ole tapamuslimi.

Vierailija
60/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta lasta sinulla on, ja mista miehesi on kotoisin?

Minulla myos muslimimies, muttemme asu Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä