Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ulkomaalainen, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
23.01.2011 |

Vastaan vain asiallisiin kysymyksiin. Opiskelen ja olen asunut Suomessa 18 vuotta. Olen myös muslimi ja perheellinen. Suomalaiset eivät uskalla kysyä ikinä mitään mutta olen huomannut, että täällä puhe käy. Kysykää pois.

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännössä lähestyä toisiaan? Ja oppia ymmärtämään toisiaan?

Usein maahanmuuttajat liikkuvat vain omiensa kanssa, eivätkä halua ottaa osaa esim. suomalaisten kutsumiin juhliin tai eivät ota vastaan kutsua kyläillä.

Myöskään suomalaiset eivät helposti lähde juttelemaan ja tutustumaan maahanmuuttajiin.

Molemmilla säilyy ennakkoluulot toisiaan kohtaan ja ryhmät pysyvät kaukana toisistaan.

Vierailija
82/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko pyttää anteeksi maanmiestesi tekemiä rikoksia maassamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- En koe suomalaiseksi

' Miksi sitten olet täällä. Ei meillä ole tarvetta Suomen vihaajille. Olet asunut täällä valtaosan elämästäsi , mutta koet itsesi ulkomaalaiseksi. Etkö tajua että tuo on loukkaus?

Jos suomalainen asuu ulkomailla 20 vuotta, eikö hän tunne itseään enää suomalaiseksi vaan muuttuu maan edustajaksi?

Vierailija
84/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- En koe suomalaiseksi

'

Miksi sitten olet täällä. Ei meillä ole tarvetta Suomen vihaajille. Olet asunut täällä valtaosan elämästäsi , mutta koet itsesi ulkomaalaiseksi. Etkö tajua että tuo on loukkaus?

Mitä olisit kommentoinut, jos ap olisi sanonut kokevansa itsensä suomalaiseksi???

Oliskohan juuri kaltaistesi vika, että maahanmuuttajat eivät voi kokea olevansa suomalaisia?

Osa omasta identiteetistä muodostuu omien juuriensa tuntemisesta ja niiden hyväksymisestä. Ja sitä eivät kaltaisesti tontut ole ymmärtäneet. Tutustu omiin sukujuuriisi, saatat yllättyä.

Vierailija
85/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en koe itseäni suomalaiseksi tarkoittaako se mielestäsi, että vihaan suomalaisia? Koen itseni ulkomaalaiseksi pitäisikö minun valehdella?

Kuten sanottua, ei meillä ole varaa mamuihin, jotka eivät sopeudu oloihimme.

Ei ole normaalia tuntea itseään ulkomaalaiseksi, jos elänyt koko elämänsä maassa. Ethän sinä edes muista mitään muuta maata

Vierailija
86/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- En koe suomalaiseksi

'

Miksi sitten olet täällä. Ei meillä ole tarvetta Suomen vihaajille. Olet asunut täällä valtaosan elämästäsi , mutta koet itsesi ulkomaalaiseksi. Etkö tajua että tuo on loukkaus?

Olen itse nuorella iällä ulkomaille pysyvästi muuttanut suomalainen, enkä kyllä koskaan tule tuntemaan itseäni asuinmaani asukkaaksi. Silti täällä viihdyn ja aion lopun ikääni viettää täällä.

Tällaista on elämä suurelle osalle maapallon asukkaista, joilla on siirtolaistausta. Ei se estä olemasta ihan kunnon kansalainen. Suosittelisin maailmankuvan avartamista!

Vierailija
87/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisten tekemiä rikoksia täällä ja ulkomailla?

Tyhmyyttäsi liene turha olettaa sinun osaavan edes hävetä...

Vierailija
88/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, Itse olen kyllä lähestynyt paljon suomalaisia nuoria lähinnä koulun ja urheilun parissa. Suurin syy kyllä siihen miksi eivät lähesty toisiaan on tuo ennakkoluulo. En tiedä itsekkään mike lääke siihen tepsisi?

Vierailija
89/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia 1. Vaimo lukee aika paljon tätä palstaa eikä kirjoittele mitään, minä päätin vähän kirjoitella hänen kanssaan.

miksi et osaa suomea, vaikka olet ollut täällä lapsesta asti ja olet ollut jo 18v?

Ja ongelmasi oli?

Kyllä saan ihmetellä, jos ihminen joka kertoo olleensa Suomessa lapsesta asti ja asuneensa 18 v, kirjoittaa noin huonoa tekstiä.

Oma tekstisi on täysin ala-arvoista.

Vierailija
90/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suomalaiset tehneet rikoksia arabimaissa?

Vierailija
91/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko sanoa jotain kaikkien mamujen puolesta?

t. haluaisin olla ymmärtäväisempi kuin olen

Vierailija
92/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en koe itseäni suomalaiseksi tarkoittaako se mielestäsi, että vihaan suomalaisia? Koen itseni ulkomaalaiseksi pitäisikö minun valehdella?

Kuten sanottua, ei meillä ole varaa mamuihin, jotka eivät sopeudu oloihimme.

Ei ole normaalia tuntea itseään ulkomaalaiseksi, jos elänyt koko elämänsä maassa. Ethän sinä edes muista mitään muuta maata

Miten päättelet ja perustelet väitteesi?

Ei ole normaalia olla noin tyhmä. Hanki jo oma elämä, ja opettele hyvä ihminen suomen kieltä paremmin.

Vierailija
93/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä häpeän kun ulkomaalaine/muslimi tekee rikoksen, häpeän erittäin paljon sillä tiedän, että se vin lisää ennakkoluuloja.. En tiedä auttaako se anteeksi pyytäminen? Voisin pyytää anteeksi jos se ennakkoluuloja muuttaa.

Vierailija
94/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia rikollisia löytyy aivan joka paikasta, missä nyt yleensä suomalaisia muutoinkin löytyy. Eivät näet osaa olla maassa maan tavalla...

Vierailija
95/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valehtelet? Et ole tosiaankaan asunut lapsesta asti Suomessa. Jos olisit, olisit käynyt suomalaista kouluakin, kirjoittaisit ja puhuisit suomen kieltä todella sujuvasti.

Vierailija
96/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia rikollisia löytyy aivan joka paikasta, missä nyt yleensä suomalaisia muutoinkin löytyy. Eivät näet osaa olla maassa maan tavalla...

Suomalaiset ovat erittäin pidettyjä ulkomailla. Samaa ei voi sanoa arabeista ja afrikkalaisista. Odottaisin heiltä hieman itsekritiikkiä ja nöyryyttä

Vierailija
97/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia 1. Vaimo lukee aika paljon tätä palstaa eikä kirjoittele mitään, minä päätin vähän kirjoitella hänen kanssaan.

miksi et osaa suomea, vaikka olet ollut täällä lapsesta asti ja olet ollut jo 18v?

Ja ongelmasi oli?

Kyllä saan ihmetellä, jos ihminen joka kertoo olleensa Suomessa lapsesta asti ja asuneensa 18 v, kirjoittaa noin huonoa tekstiä.

Oma tekstisi on täysin ala-arvoista.

Vierailija
98/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voisin sanoa mamujen puolesta, en tiedä, kysy jotain niin voisi ehkä auttaa ajattelemaan mitä voisin sanoa. Enkä pidä rasisteina kaikkia, yleensä rasistit erottaa heti joukosta.

Vierailija
99/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta maahanmuuttajat eivät ole homogeeninen ryhmä. Ei yksi maahanmuuttaja voi puhua muiden puolesta, ei edes yksi kaikkien maanmiestensä puolesta.

Eli kysy itseltäsi pidätkö itse itseäsi rasistina? Mitä ennakkoluuloja sinulla on? Pystyisitkö omilla teoillasi auttamaan edes yhtä maahanmuuttajaa sopeutumaan Suomeen? Olisitko maahanmuuttajalle kaveri?

Vierailija
100/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastannut tuohon rikosjuttuun, joku muu vastailee täällä näköjään myös. En tedä suomalaisten tekemiä rikoksia kun aihe ei ole oikeasti kiinnostanut. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme