Olen ulkomaalainen, haluatko kysyä jotain?
Vastaan vain asiallisiin kysymyksiin. Opiskelen ja olen asunut Suomessa 18 vuotta. Olen myös muslimi ja perheellinen. Suomalaiset eivät uskalla kysyä ikinä mitään mutta olen huomannut, että täällä puhe käy. Kysykää pois.
Kommentit (106)
Minulla ei ole mitään poikien ympärileikkausta vastaan. Vein poikanikin ulkomaille kirurgille ympärileikattavaksi ja sain siitä lääkärin todistuksen jos tarvetta tulee. Olen kuitenkin tyttöjen ympärileikkausta vastaan.
ollut täällä 18 v, niin sun pitäisi kyllä osata paremmin suomenkieltä.
Lapsia 1. Vaimo lukee aika paljon tätä palstaa eikä kirjoittele mitään, minä päätin vähän kirjoitella hänen kanssaan.
- Lihaa ei ole pakko syödä, mutta löytyyhän pk seudulta paljon halal-lihaa tuoreena ja pakastettuna.
- Meillä on rukousaikataulu ja pävittäiset rukoukset muuttuvat parilla tai kolmella minuutilla. Olen paastonnut ala-aste iästä se on minulle kuin helppoa. Viime ramadan oli vähän vaikeampi kuin muut, mutta loppujen lopuksi ero oli ehkä 30 min.
- Ympärileikkaukseen vastasin jo
Lapsia 1. Vaimo lukee aika paljon tätä palstaa eikä kirjoittele mitään, minä päätin vähän kirjoitella hänen kanssaan.
miksi et osaa suomea, vaikka olet ollut täällä lapsesta asti ja olet ollut jo 18v?
Koetko itseäsi yhtään suomalaiseksi? Olet kuitenkin täällä niin kauan asunut, ja kieli sujuu äidinkielen tasolla näköjään.
Mitkä ovat merkittävimpiä sinua, uskontoasi tai taustaasi koskevia väärinkäsityksiä, joihin olet törmännyt?
Maistuuko supisuomalainen ruoka (siis siltä osin kun sitä voit syödä)?
Terveisiä sinne Suomeen täältä ulkomailta!
T: Suomalainen maahanmuuttaja muualla
Mielestäni minulla on erinomainen suomen kieli, nyt en jaksa välittää pilkuista, pisteistä ja isoista kirjaimista sillä en ole koulun penkillä. Parannettavaa on aina.
Mikähän on oma äidinkielesi? Selkeästikään se ei ole suomi...
Mistä päättelit, etten osaa suomea?
missä maassa ympärileikkaus suoritettiin? Entä kustannukset?
miksi et osaa suomea, vaikka olet ollut täällä lapsesta asti ja olet ollut jo 18v?
Ja ongelmasi oli?
moni 100% suomalainen joka taalla kirjoittelee. Itsekin teit virheen kirjoituksessasi.
- En koe suomalaiseksi
- Väärinkäsityksiin en ole törmännyt ollenkaan, eikä mielestäni ole ollut sellaista tilannetta.
- Kyllä jotkut suomalaiset ruoat maistuvat esim broileririsotto joskus vetää puoleensa.
Terveisiä sinne ulkomaille.
Ympärileikkasin poikani turkissa, maksoi 100 euroa. Oli kyllä vaihtoehtojakin suomessa mutta en luottanut.
- En koe suomalaiseksi
'
Miksi sitten olet täällä. Ei meillä ole tarvetta Suomen vihaajille. Olet asunut täällä valtaosan elämästäsi , mutta koet itsesi ulkomaalaiseksi. Etkö tajua että tuo on loukkaus?
Älä tuosta jankkaajasta välitä.
Ap:n suomen kelen taito on erinomainen.
T: kieltenopettaja
Ja ongelmasi oli?
Kyllä saan ihmetellä, jos ihminen joka kertoo olleensa Suomessa lapsesta asti ja asuneensa 18 v, kirjoittaa noin huonoa tekstiä.
Meille kelpaa vain ystävälliset maahanmuuttajat
Jos en koe itseäni suomalaiseksi tarkoittaako se mielestäsi, että vihaan suomalaisia? Koen itseni ulkomaalaiseksi pitäisikö minun valehdella?
- suurin osa lihasta kun ei ole "oikein" teuratettu
- eri kellonajat
- ei ole ns rukouskutsuja
- moskeijassa käynnit?
- ramadan - suomen pimeät ja valoisat ajat?
- ympärileikkaus? Miten meinasit sen täällä suomessa hoitaa pojallesi?