Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ulkomaalainen, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
23.01.2011 |

Vastaan vain asiallisiin kysymyksiin. Opiskelen ja olen asunut Suomessa 18 vuotta. Olen myös muslimi ja perheellinen. Suomalaiset eivät uskalla kysyä ikinä mitään mutta olen huomannut, että täällä puhe käy. Kysykää pois.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käymme lapsen kanssa moskeijassa ja ulkomaillakin joskus jos sattuu olemaan varaa. Minulla on vanhempani ja appivanhemmat joiden luona käymme eli ei sen suhteen mitään hätää ole.

Vierailija
22/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, jos ap sanoo olevansa harjoittava muslimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, jos ap sanoo olevansa harjoittava muslimi.

Mikä tuo on, itsemurhapommittajako?

Vierailija
24/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvin kirjoitetusta viestistäsi. Se palaaminen ei ole helppoa 18 vuoden jälkeen. Milloin minua voitaisiin pitää suomalaisena? Kun olen värjännyt hiukseni vaaleaksi ja vaihtanut nimeni suomalaiseksi? Hyväksyttekö vasta silloin, siis olenko vasta silloin sopeutunut suomeen??

Vierailija
25/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko kertoa miksi kotimaassasi ei ole saatu rauhaa 18 vuodessa? Suomessa sisällissota kesti pari viikoa.

Vierailija
26/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvin kirjoitetusta viestistäsi. Se palaaminen ei ole helppoa 18 vuoden jälkeen. Milloin minua voitaisiin pitää suomalaisena? Kun olen värjännyt hiukseni vaaleaksi ja vaihtanut nimeni suomalaiseksi? Hyväksyttekö vasta silloin, siis olenko vasta silloin sopeutunut suomeen??

Tiedät että sinut hyväksytään suomalaiseksi, kun lakkaat halveksimasta Suomea. Ihonvärillä ja hiuksilla ei ole koskaan ollut mitään merkitystä Suomessa.

Vierailija
27/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti en tiedä onko siellä ollut rauha ikinä? Kun lähdimme sieltä lähdimme uhattuina pois, emmekä voineen palata sinne. Tällä hetkellä ehkä maailman vaarallisimpia maita.

Vierailija
28/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä sait käsityksen, että halveksin suomea? En halveksi suomea. Kerro sinulle milloin olen hyväksytty suomeen?

Vierailija
29/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä sait käsityksen, että halveksin suomea? En halveksi suomea. Kerro sinulle milloin olen hyväksytty suomeen?

Kerro itse millä perusteella et ole hyväksytty. Miksi haluat pitää yllä toiseuttasi? Tuo on ylimielistä

Vierailija
30/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen muodostanut sinusta ja perheestäsi tiettyjä oletuksia... Toivottavasti en osu turhan kauas, loukata en tarkoita.

Olette shiioja (tai kurdeja), uskonnollisia, mutta "moderate", ja olette perheenä sopeutuneet Suomeen hyvin. Tiedostat oman kulttuuri-identiteettisi ja omaat vahvan itsetunnon. Olette integroituneet, ette assimiloituneet. Perheellänne on jonkin verran suomalaisia ystäviä, joten olette hyvin perillä myös suomalaisista tavoista ja kulttuurista.

Olet tasapainoinen, terveen itsetunnon omaava, ahkera ja lainkuuliainen Suomen kansalainen. Voisit toimia esim. maahanmuuttajanuorten ja heidän perheittensä tukihenkilönä.

Vierailija
31/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä missä harjoittava kristittykin omaansa.

Etkö sen vertaa tiedä? Ääri-tapaukset taas eivät todellakaan "harjoita" islamia kuten sitä pitäisi harjoittaa.

Vierailija
32/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoluekanta?

Vierailija
33/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät että sinut hyväksytään suomalaiseksi, kun lakkaat halveksimasta Suomea. Ihonvärillä ja hiuksilla ei ole koskaan ollut mitään merkitystä Suomessa.

Mitä heliumia oikein siellä vetelet? Etteikö muka ihonvärillä ja hiuksilla olisi edelleenkin Suomessa väliä??? Lakkaa jo itse halveksimasta Suomea ja suomalaisten älykkyyttä.

Vierailija
34/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osuit melko lähelle, emme ole kurdeja emmekä ole shiioja, uskonnollisia kyllä olemme. Olemme sopeutuneet suomeen kyllä ihan hyvin. Suomalaisia ystäviäkin löytyy. Laikuuliainen kyllä olen, en ole saanut muuta kuin parkkisakkoja ;) Voisin kyllä toimia tukihenkilönä, jos sellaisen mahdollisuuden saisin.

Vierailija
35/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestä, en tiedä miksi. Tuntuu siltä, että olen ollut aina kaukana politiikasta.

Vierailija
36/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro itse millä perusteella et ole hyväksytty. Miksi haluat pitää yllä toiseuttasi? Tuo on ylimielistä

ettei ap:sta voi tulla suomalaista, ei vaikka kuinka osaa kielta, ei vaikka kuinka on selkeästi maahan sopeutunut, ei vaikka kuinka yrittäisi elää maassa maan tavalla. Sinä esität halventavia kommenttejasi, käyttäydyt ylimielisesti.

Kerro nyt ihmeessä miten maahanmuuttaja tulisi mielestäsi hyväksytyksi Suomessa?

Vierailija
37/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIVAN, veit sanat suustani, pitäisi laittaa varmaan varmennuksiin jakolaskuja, ettei kuka tahansa kirjoittelisi tänne.

Vierailija
38/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä heliumia oikein siellä vetelet? Etteikö muka ihonvärillä ja hiuksilla olisi edelleenkin Suomessa väliä??? Lakkaa jo itse halveksimasta Suomea ja suomalaisten älykkyyttä.

Perustelepa tuo sananvalintasi 'edelleenkin'.

Vierailija
39/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys kotikuntasi nuoriso- tai opetustoimeen, toinen paikka voisi olla SPR (ellet vierasta uskonnollisista syistä sitä). Myös urheiluseurat voisivat olla mahdollinen.

Maahanmuuttaja nuoret tarvitsisivat hyviä esikuvia aikuisista maahanmuuttajista, jotka ovat "onnistuneet" elämässään täällä Suomessa. En tiedä koulutustasi tai ammattiasi, mutta maahanmuuttajataustaisia opettajia, kuraattoreja ja opoja kaivattaisiin myös kouluihin.

Vierailija
40/106 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin, koska Suomessa kantasuomalaiset ovat suhtautuneet erilaisuuteen kautta aikojen ennakkoluuloisesti.

Perustelehan itse väitteesi, miten niin ihonvärillä ja hiuksilla ei olisi KOSKAAN ollut MITÄÄN merkitystä. Kuka tahansa, joka poikkeaa ns. perussuomalaisesta habituksesta voi todistaa sinun olevan väärässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä