Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten järjestetään pikkukoululaisen kesä ym loma-ajat jos vanhemmilla max 4-5vkoa/vuodessa lomaa

Vierailija
22.01.2011 |

eikä ketään sukulaisia apuna tms.

Ja lapsilla lomaa koulusta n.14-vkoa/vuosi, kesälomaakin jo 10-11vkoa+talvi-ja joululomat ja syysloma..

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten miehellä lomaa, sitten yhteistä lomaa, sitten minulla lomaa. Minä teen kotoa käsin töitä ja mieskin osin etätöitä, joten ei ole ongelma.

Tämän takia minä kökin työssä jota inhoan... Se vain mahdollistaa lastenhoidon samalla ja tienaan myös todella hyvin.

Vierailija
22/28 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koululaiset on olleet useilla päiväleireillä ja viikon yöleirillä kesäkuussa ja elokuussa, kun meillä on loma. Kalliiksihan se tulee, mutta näin on pakko toimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa ollaan pidetty yhtä aikaa viikko kesällä ja joulun aikaan. Muuten erikseen. Onneksi minulla on jo pitkät lomat ja saan vaihtaa vielä 10pv lomarahavapaita, mies ei saa. Kesäleireille ilmoittamisessa täytyy olla nopea, viime keväänäkin urheilu- ja tiedeleireistä kesäkuun eka viikot täyttyi alle 5 minuutissa, kun netti-ilmoittautumissivu aukesi. Ongelmana meillä on nyt isompi, 10v. poika, joka ei enää nuorisotoimen päiväleirille suostu lähtemään (eikä iän puolesta taida päästäkään). siellä on kuulemma tiukka komento mitä saa tehdä, eikä kuitenkaan erityistä järjestettyä ohjelmaa. Täytyy siis kilpailla noista erikoisleireistä ja/tai jättää kotiin ja käydä ruokatunnilla katsomassa.

Vierailija
24/28 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siitä parista vuodesta- hah. Meilläkin 3lasta ja ikäerot sitä luokkaa että vanhin menee yläasteelle nuorimman mennessä kouluun. Kun nuorimman kanssa ei tarvitse enää lomia sovitella, niin vanhin lopettaa peruskoulun. Siinä ei pari vuotta riitä, vaan puhutaan 9v:sta! Sukulaisille en lapsi kuskaisi pariksi viikoksi hoitoon. En lasten, enkä sukulaisten vuoksi. Leiritkin noilla pienillä on hyvä pitää 2-3päiväisinä, eikä viikkotolkulla.

Miksi ihmeessä lapsia ei veisi sukulaisiin hoitoon? Parempiko lapsen sitten on olla yksin kotona? Ja alakoululainenko ei voi olla leirillä kahta päivää kauemmin? Vähän liioittelua tuokin.

Jos lapsilla on isot ikäerot, niin isomman aloittaessa koulun äiti on usein äitiyslomilla ja hoitovapailla, jolloin lomaongelmaa ei ole. Ja jos vanhin lapsista on jo perukoulua päättämässä kun nuorin menee kouluun, niin eikö se yläkoululainen sitten voi katsoa pikkusisaruksensa perään lomilla!

Ei tarvi alkaa liioittelemaan ihan noin, kun nuo ei olleet mitään oikeita ongelmia.

Vierailija
25/28 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku nyt taas haluaa vaan väitellä.

Se siitä parista vuodesta- hah. Meilläkin 3lasta ja ikäerot sitä luokkaa että vanhin menee yläasteelle nuorimman mennessä kouluun. Kun nuorimman kanssa ei tarvitse enää lomia sovitella, niin vanhin lopettaa peruskoulun. Siinä ei pari vuotta riitä, vaan puhutaan 9v:sta! Sukulaisille en lapsi kuskaisi pariksi viikoksi hoitoon. En lasten, enkä sukulaisten vuoksi. Leiritkin noilla pienillä on hyvä pitää 2-3päiväisinä, eikä viikkotolkulla.

Miksi ihmeessä lapsia ei veisi sukulaisiin hoitoon? Parempiko lapsen sitten on olla yksin kotona? Ja alakoululainenko ei voi olla leirillä kahta päivää kauemmin? Vähän liioittelua tuokin.

Jos lapsilla on isot ikäerot, niin isomman aloittaessa koulun äiti on usein äitiyslomilla ja hoitovapailla, jolloin lomaongelmaa ei ole. Ja jos vanhin lapsista on jo perukoulua päättämässä kun nuorin menee kouluun, niin eikö se yläkoululainen sitten voi katsoa pikkusisaruksensa perään lomilla!

Ei tarvi alkaa liioittelemaan ihan noin, kun nuo ei olleet mitään oikeita ongelmia.

mulla on 4 lasta suht samalla aikavälillä kuin tuolla edellisellä ja tosiaan aika pitkälti toimi toi sun mallis.

ohis

Vierailija
26/28 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin ihan vaan kotona muutama viikko, kun äitillä ja iskällä ei saatunu lomat kohdalle - minä 10-v, mun sisko 9-v ja toinen sisko 4-v.

Äiti laitto ruuan lautasille aamulla jääkaappiin, mistä lämmitettiin ne mikrossa päivällä. Välipalat tehtiin ite. Leikittii päivä pihalla ja jos tuli joku hätä, mentiin naapuriin tai sitte soitettii äitille töihin.

Asuttiin perus omakotitalolähiössä ja tästä on nyt 15 vuotta aikaa. En tiiä onko maailma nyt niiiiin paljon muuttunu, ettei sama vois toimia edelleen. Lapsista riippuen tietysti, me taidettiin olla aika kilttejä :)

Vierailija
27/28 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voisin hyvin ottaa muutamia koululaisia rahallista korvausta vastaan omien lasteni seuraksi kesällä, kun miehelläni kuitenkin vain normi loma, mutta kun en oikein tiedä, miten siitä ilmoittelisi.

Vantaalla Tikkurilan lähistöllä siis

Vierailija
28/28 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin mies