Huipputörkeää. siis joko se maitobaari ketju, joka oli tosi pitkä, poistettiin.
Kommentit (809)
Miljoonien pitäisi tulla uskoon.
Vierailija:
Miljoonien pitäisi tulla uskoon.
Ok. Hieno juttuhan tuo olisi (olen itse uskovainen), mutta mihin tuo raha " niinku tota" tarvitaan? Tuleeko Hesarin kanteen iso " Jeesus rakastaa sinua" -ilmoitus? Vai TV-mainoksia Jeesuksesta?
Siis _toivottavasti_ edes jotain tällaista, eikä höpöpöpöä.
kun Sydney sekaantui siihen ihme lahkoon. Aivopesivät ja manipuloivat ihmisiä ja Sydneyn sulkivat maakellariin...
sensori iski jälleen.. ja bannit kaikille.. Hyvä Maanantaipiiri!!
eihän tälläistä jaksa kukaan lukea vaikka aihe kiinnostaisikin, tyhmää!
On hyvä että keskustelu jatkuu.
Moni on oikeasti huolestunut ja tietää tuosta toiminnasta paljon.
Kertoohan tämä sensuuri kyllä jo mistä puusta on perustajat veistetty.
Vierailija:
eihän tälläistä jaksa kukaan lukea vaikka aihe kiinnostaisikin, tyhmää!
ps teidän maitobaarilaisten välikommentit on aika naurettavia. Miksi ette voi rehellisesti keskutella aiheesta+
Tässä on mallinnettu Maanantaipiirin ja Maitobaarin toimintatapaa
1. Aluksi tällainen liike etsii mahdolliset kannattajat ja asettaa syötit. Usein tällaisia ovat elämässään kriisitilanteeseen joutuneet ja vieraille paikkakunnille tulleet opiskelijat.
2. Toisessa vaiheessa potentiaaliset jäsenet houkutellaan pois todellisuudesta. Voimakas ryhmäpaine, loputtomat luennot, tunneperäiset laulut synnyttävät epätodellisen maailman ja ihminen luopuu itsenäisyydestään.
3. Kolmannessa vaiheessa uhri joutuu täysin ryhmän valvontaan. Tällöin hänen asuttava ryhmän yhteydessä. Hänen mukanaan saattaa seurata aina joku ryhmän jäsen. Yhteydet entisiin ystäviin, sukulaisiin ja tuttaviin " neutralisoidaan" . Peruskäsitteet perhe ja rakkaus saavat uuden sisällön.
4. Lopuksi uusi jäsen pääsee osallistumaan itse toimintaan. Hänestä tulee korkeamman asteen, sisäpiirin jäsen. Nyt ryhmän oma arvomaailma, hierarkia ja ehdoton johtajuus korvaavat " maalliset" arvot. Arvovaltansa turvissa ryhmän johtaja voi puuttua jäsenen vapaa-ajan käyttöön, opiskelun jatkamiseen, työpaikan ja jopa aviopuolison valintaan. Aviopuolison on oltava ryhmän jäsen.
5. Tässä vaiheessa ulkopuolisen arvostelijan on täysin mahdotonta enää vaikuttaa ryhmän uuteen jäseneen.
6. Tällaisesta yhteisöstä on suunnattoman vaikea päästä irti. Yritys irtaantua on kuin kohtaisi kuoleman. Yhteisön hylänneitä rangaistaan ja häväistään säälimättä.
Mutta Herralle on kaikki mahdollista :-)
onneksi olin tallentanut viestiketjun osoitteen!
Synnin nimi on YLPEYS. Jumala on ylpeitä vastaan.
Sanassa ' kummallista' on kaksi l-kirjainta.
>Mielestäni ongelman ydin eivät ole ihmiset - ei edes pääpaimen - vaan >tiettyjen kyseenalaistamattomien oppien ja käytäntöjen vinoutuneisuus.
Tässä ei nyt mielipiteet auta joten rohkaisen kaikkia tarttumaan tähän asiaan vakavuudella unohtamatta hengellisiä.
Kun pääpaimenen opit ovat menneet kieroon kuin korkkiruuvi ei hedelmäksi tule muuta kuin likapyykkiä - valitettavasti. Meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaa. Eli kyllä toivoa on tämänkin asian suhteen.
Ulkopuoliset voivat kiinnittää huomiota ulkoisiin (laihat ihmiset, suunannot jne..) mutta hommalla on juuret paljon syvemmällä.
Elämän ei tarvitse olla kiireistä juoksemista menosta toiseen. Kieltäydy osasta menoista ja vietä aikaa leväten ja rentoutuen perheen kanssa, yksin tai miten haluat. Elämä ei ole kiireistä suorittamista, vaan voit nauttia sinulle mieluisista asioista. Ota aikaa pohdiskelulle, älä enää anna kenenkään ajatella puolestasi, vaan päätä itse, mihin uskot.
Minäkään en ole katunut lähtöä lahkosta koskaan, päinvastoin olen todella onnellinen siitä, ettei elämästäni tarvitse palaa enää vuosia tuossa valhemaailmassa. Vaikka on ollut raskasta aloittaa kaikki tavallaan alusta, ne asiat (hengellinen alamäki, riivaajat vie, avioero...), joilla mua uhkailtiin lähtövaiheessa, eivät ole todellakaan tapahtuneet. Vähitellen alan löytää sitä, kuka mä oikeasti olen. Uskonelämäni ei ole enää jatkuvaa suoritusta, räpistelyä parannuksenteon ja pyhityksen kanssa, sekä ainaista läpimurron odotusta. Olen saanut kokea sellaista Jumalan huolenpitoa ja rukousvastauksia, joista ei lahkon sisällä ollut tietoakaan. Voin olla Jumalan käytössä jo nyt keskeneräisenä, eikä vasta sitten kun painoindeksini on 17!
Kaikki myötätuntoni on teidän puolellani. Muistakaa, että vaikka monta vuotta on mennytkin lahkon mukana, niin hyvin todennäköisesti teillä on elinvuosia jäljellä vähintään yhtä paljon kuin mitä olette tähän asti eläneet. Ei ole siis liian myöhäistä aloittaa alusta.
Tunsin opiskeluaikoinani liikkeen johtohahmoja ja voin hyvin ymmärtää, että monet ovat joutuneet liikkeeseen mukaan. Ei näiden johtajien toiminta vaikuttanut silloin ollenkaan niin kauhealta kuin mitä näistä viesteistä on voinut lukea. Johtajien mielipiteet olivat vähän liian fundamentalistisia minun mielestäni, mutta muuten homma näytti ihan järkevältä. Täällä kirjoitetut kauheudet ovat tulleet mukaan vasta vähitellen ja voin hyvin ymmärtää sen, että kun on ensin oppinut luottamaan johtajiin, ei se luottamus ihan heti mene, vaikka vähitellen toimintaan tuleekin omituisia piirteitä.
Olikos tämä profeetta minkään seurakunnan lähettämä? Oliko hän toisten pastoreiden tunnustama?
upeasta ja terävästä analyysistä! Tuttuutta todella löytyy suhteessa konserniin. Miten on, toimiiko kyseinen ryhmä edelleen? Eihän kyseessä vain ole ns. " porukka" , joka irtautui pk-seudun hellarikuvioista?
Kiitos edellisellekirjoittajalle!
Näitä kysymyksiä olisi itsekin pitänyt pohtia aikaisemmin, niin olisin säästynyt paljolta!
ONNEKSI KOSKAAN SE EI OLE LIIAN MYÖHÄISTÄ!
Juuri noin sen koen/koemme mekin!!!! Ihanaa elää vapaana kristityn elämää ihanien uskovien kanssa, jotka eivät kokoajan pelaa jotain " peliä" !
Mikä on se ketjussa aiemmin mainittu Suuri Tehtävä, johon lahkon pomo kerää rahaa firmallaan? Asiallinen vastaus joltain lahkosta eronneelta, ei spekulointia kiitos :-)