Miksi en laihdu?? Mitä ihmettä teen väärin?
Olen ollut kuukauden jo laiharilla, ja syön terveellisesti. JÄtin kaikki maailman herkut ja ylimääräiset pois, ja syön terveellistä ruokaa ja useammin (ennen esim 3 kertaa päivässä ja illalla herkkujen ahmimista, nyt 5-6 kertaa, ja ilta 8 jälkeen en syö). Olen lisännyt salaattien ja kasvisten määrää jne. jne. Hedelmistä syön omenaa ja ananasta ja vähemmän/harvemmin banaania.
Tavoitepainoni oli tälle viikolle kilo miinusta, mutta paino oli jopa noussut, siis alussa laski pari kiloa ja nyt oli kilo tullut lisää.
-> lähtöpaino 82
-> tippui 2, eli 80
Tiedän, ei pitäisi tuijottaa vaakaa, mutta ennenkin olen painoa tiputtanut ja tähän mennessä olisi jo tuloksia tullut..
Vaatteetkaan ei mahdu sen paremmin päälle kuin ennenkään. Olo on tosin parempi ja virkeämpi, ja iho kirkkaampi.
Liikun myös enemmän kuin aiemmin, lenkkeilen, uin, jumppaan.
Missä vika? Iässäkö? :D
-> tänäaamuna näytti 81!!
Kommentit (42)
Aamupala kuulostaa mun mielestä hyvältä, mutta lounas voisi olla kevyempi, vaikka pelkkä salaatti, jossa kanaa/tonnikalaa tai keitto. Ei leipää ollenkaan.
Iltaruoka voisi sitten olla sellainen, jossa kasviksia, lihaa ja vähän hiilareilta (riisi, pasta, peruna). Iltapalaksi kevyt rahka tms.
Itse olen laihduttanut lukemattomia kertoja, kunnes tajusin, että tällä perimällä joutuu tekemään tosi paljon töitä ja syömään niukasti, että pysyy edes normaalimitoissa.
aamu: kahvi rasvattomalla maidolla, ehrman rahka johon laitan ananasmurskaa, vehnälesettä ja vehnänalkiota, joskus myös puolikkaan banaanin ja/tai pirkan kilomysliä.
aamupäivän välipala: raakoja porkkanan paloja, klementiiniä
lounas: tavallinen koulun lounas, puolet lautasesta salaattia (tomaatti-kurkku-salaatinlehti) ja porkkanaraastetta tms vihannesta, puolet ruokaa (esim eilen kasvislasangette, tai edellinen pv broilerinkoipi ja riisiä), yksi siivu ruisleipää margariinilla, lasi rasvatonta gefiluspiimää ja lasi vettä.
iltapäivän välipala: vaihtelee, esim kahvia ja ehrmanin rahkaa lisäkkeillä kuten aamulla (puolet purkista aamulla, puolet tässä), tai jos kiire yksi proteiinipatukka..
päivällinen: kotiruokaa, esim toissapäivänä risottoa, eli naudan paistijauhelihaa, kaura-riisiä, paprikaa ja porkkanaa, rasvatonta maitoa juomaksi, salaattia
iltapala: vaihtelee, joskus leipää + keitettyä kananmunaa, joskus hedelmiä (omenaa, klementiinä, banaania, ananasta), joskus pirkan kilomysliä, tai porkkanaa, parpikaa jne raakoja vihanneksia.
Tässä oli esimerkkejä, annoskokoja vaikea sanoa, mutta syön siten, että en ota lisää, ja normaali lautanen mulla on..
Esimerkkinä voin kertoa annoskoosta, että jos ennen söin vaasan ruispalaa, tein automaattisesti kaksi siivua itselleni margariinilla, juustolla jne, ja söin ne sen kummemmin miettimättä, tai koulussa otin automaattisesti vaaleaa leipää kaksi paksua palaa, nyt syön pelkästään ruisleipää ja vain yhden palan per ruokailu.
ap
varsinkin loppuelämää ajatellen. Hedelmiä ehkä karsisin, banaani on aikamoinen kaloripommi ja myslit pois. Protskuja myös lisäisin. Peruna on perushiilareista vähähiilarisin, eli se riisin tilalla (riisi on pahin).
Liikuntaa vaan lisää. Jos et oo aikasemmin liikkunut, ne kilot voi tulla lihasmassasta, mut ymmärsin ettet oo mitään lihaskuntoliikuntaa harrastanut. Pysyvään painonpudotukseen puoli kiloa viikossa on aika maksimi, ei tule takas.
Ruokavaliota on turha karsia ihan minimiin, jos aiot joskus syödä muutakin kuin puhtaita raaka-aineita ilman kastikkeita.
Kyl se siitä, ajan kanssa.
Jos normaali nainen alkaa kuntoilemaan, vaikka ihan salilla käymään, vuodessa tulee lihasmassaa keskimäärin KAKSI KILOA. Siis VUODESSA.
Turha pelätä, että lihakset painaa heti ja kasvaa itsekseen...
Jos normaali nainen alkaa kuntoilemaan, vaikka ihan salilla käymään, vuodessa tulee lihasmassaa keskimäärin KAKSI KILOA. Siis VUODESSA.
ei ne lihakset OIKEASTI niin nopeasti kasva että ne painoon vaikuttaisi. Tämä on vaan tällaista toiveajattelua monilla :). Sitä saa treenata TOSI paljon, että lihaksista sitä painoa tulee lisää. Itse kävin aikanaan 2 kertaa päivässä salilla parin vuoden ajan, eikä silloinkaan tullut grammaakaan painoa lisää.
Sää laihdut kyllä!
Jos olet jättänyt herkut pois, pelkästään niitten energioitten jäämisellä saat kalorivajeen jolloin laihdut!
Ihan oikeasti, joku sekopää sanoo ketjussa että syöt LIIKAA? 5 normaalia ruokaa EI OLE LIIKAA JOS JÄTTÄÄ MÄSSÄÄMISET POIS!
Sun kroppa on tottunut siihen että saat kaloreita niitten herkkujen muodossa, nyt sulla jää ne pois niin kroppa vähän jumittaa. Alun laihtuminen johtunut nesteiden poistumisella, suola sitoo nestettä elimistöön ja nyt tämän hetken tilanne on semmonen "tasanne" ja pian elimistö antaa periksi.
Jos et ole laittanut ylös mittojasi kehosta, olet tehnyt virheen. Mittaa heti reisi, peppu, vatsa ja käsivarsi.
Näistä huomaisit että kropassa tapahtuu laihtumista vaikkei vaa`assa NYT mitään tapahdu.
Tämä on taivaantosi!
Olen itse laihduttanut tiputtamalla kalorimäärääni asteittain pienemmäksi ja lisännyt asteittain liikuntaa ja laihtunut 80 kilosta 60 kiloon.
Alussa tulee tollanen "tasanen vaihe" ja jatkamalla sitkeästi alkaa kroppa laihtumaan. Jos haluat laihtua paljon, se vaatii todellista elämänmuutosta. Mutta minusta kaikkea ei kannata tehdä kerralla, joku toinen tekee niin.
Tyylejä on monia mutta pointti on siellä energioissa. Tavallinen ruokavalio ei ole missään nimessä liika energistä, varsinkaan jos puhutaan henkilöstä joka syö paljon herkkuja (tyhjiä kaloreita) ja mässää ruokaa lisänä entistä pahempana.
Ei saa ajatella että vaatteiden kuuluisi nyt mahtua paremmin päällesi, jos olet kuukauden VASTA ollut kuurilla.
Sitä varten sun laihdutuskuurin pitäisi olla TODELLA intessiivistä (ja se on vaarallista kotioloissa).
Ota itsestäsi mittoja ja mikäli mahdollista niin vältä kaikkea valmiiksi maustettua ruokaa. Tee itse omat rahkasi ja smoothiet.
Samaten myslit ja murot on energiapaukkuja vaikka kuinka olisivat "sopivia laihtumiseen".
Energiapatukat on energiapatukoita ja sun tarttee liikkua paljon niitten eteen! Vertaisin sitä pizzaan joka kerran viikossa syötynä pilaa mahdollisesti koko viikon laihdutusruuat.
Minä myös komppaan sitä joka muistutti kuukautiskierrosta, kannattaa seurata missä vaiheessa kiertoa olet ja vertailla tietoa jatkossa. Olen itsestäni huomannut että ovulaation jälkeen painoni nousee hiukan ja kuukautisten jälkeen aina vastaavasti laskee. ;)
Mutta ap, minusta syöt edelleen liikaa hiilareita ja liian vähän rasvaa. Kroppa ei 'uskalla' laihtua, jos rasvasta on pulaa. Kokeilepa syödä viikko esim. näin ja laihdut varmasti:
Aamupala: kaksi paistettua munaa/munakas, vihanneksia
Lounas: ruokaisa salaatti (esim. kanaa tai tonnikalaa), kastikkeeksi oliiviöljyä
Välipala: kermakahvi (ilman sokeria)
Iltaruoka: Tavallinen lämmin ruoka ilman hiilarilisää, tilalla esim. keitetyt/paistetut kasvikset
Iltapala: turkkilainen jugurtti + pähkinöitä/marjoja
Jos 2 vuotta käy 2 kertaa päivässä salilla niin puhutaan jo intensiivisestä reenaamisesta.
Kuulostaa siltä teikäläinen on käynyt heiluttamassa vähän käsivarsia: ei nostamassa PAINOJA!
Minä laihduin 80 kilosta 60 kiloon ja loppuvaiheessa alkoi lihakset kasvamaan.
Riippuu täysin mitä tekee ja mihin tähtää.
Saleilla käy PALJON naisia jotka on anorektikkoja, joille olisi kauhistus saada lihaksia. :)
29
mä en ole laihiksella enkä syö noin paljon! Tossahan tulee kaloreita ihan hirveästi! Se on totta, että kannattaa pikkuhiljaa laihduttaa, mutta silti tuossa on kyllä puolet liikaa! Jos mä söisin noin niin mä lihoisin varmaan 5kg samantien! Ja tämä on taivaantosi!
Jos ap:n kulutus on sohvalla maaten vuorokaudessa 1800 kaloria ja päivän ruuista tulee 2000 kaloria tällä "dieetillä" niin ei laihdu vaan lihoo. Mutta, jos liikkuu 1400 kalorin edestä viikolla, tämä voi olla esim. kolme lenkkiä viikossa, vähän riippuu painosta ja lenkin pituudesta. Tällöin paino pysyy samassa. Jotenka, jotta laihtuisi viikossa kilon, pitäisi syömisistä ja lisää liikkumalla nipistää vielä se 7000 kaloria.
Se, että on jättänyt herkut pois, ei tarkoita, että laihtuu. Jos tähän saakka herkut ja "se toinen leipä-tyyli" on ollut peruskulutuksen päälle ja nyt ne jättää pois, niiden karsiminen tekee sen, että ap ei lihoa vaan paino pysyy samana. Jostain siis olisi tingittävä, jotta paino laskee. Ja sehän voi olla, vaikka 3500 kaloria viikossa niin laihtuisi puoli kiloa viikossa. Vajetta tulisi 2800 kaloria, jos jättäisi sen broilerin koiven syömättä joka päivä (no eihän sitä nyt tietty joka päivä syökään, mutta näin esimerkkinä).
monipuolisesti paljon kaikkea, myös painoja. Ja silti sitä painoa ei tullut yhtään lisää, kroppa kyllä oli hienossa kunnossa, sixpack jopa näkyi :). Mutta, mulla tuohon kuului myös paljon aerobista liikuntaa, eli toisella noista kuntosalikerroista juoksin matolla/steppasin/crosstrainasin vähintään tunnin. Oi niitä aikoja...28
Niin, sinä olet semmonen kutuilija. JOka ei vaan pysty syömään ruokaympyrää ilman että lihoo..
Kannattaisko hoitaa elämä kuntoon?
T. 29, joka ruokaympyrään siirtyessä ON LAIHTUNUT!
Vaatii elämänmuutosta että laihtuu 20 kiloa.
SINÄ nro 32 et elä terveellisesti, jos lihoisit syömällä tavallisesti. Kertoo paljon.
syömisesi esim. Kiloklubiin netissä (on ilmainen palvelu) saat vähän tietoa kuinka paljon kaloreita menee. Luulen että syöt edelleen laihtuaksesi liian paljon, painon ylläpitaan varmaan aika hyvä ruokavalio.
Itse lihoisin ap:n syömällä määrällä. Todennäköisesti ap on vaan vaihtanut epäterveelliset mässyt kunnon ruokaan, mutta kalorimäärä on sama, tai vain vähän pienempi jos aiemmin mässyillä lihonut ja nyt pysyy paino samassa.
laihtuu aivan varmasti. Koita jaksaa vaan sinnikkäästi, ei tämä kyllä vaikuta ollenkaan huonolta, vihanneksia ja hedelmiäkin on tosi runsaasti. Kyllä se siitä..
Itse laihdutin lähes 20 kg ja kaksi vuotta meni aikaa, mutta en kärsinyt nälkää ja herkkupäivänkin voi pitää kerran viikossa.
Niin, sinä olet semmonen kutuilija. JOka ei vaan pysty syömään ruokaympyrää ilman että lihoo..
Kannattaisko hoitaa elämä kuntoon?
T. 29, joka ruokaympyrään siirtyessä ON LAIHTUNUT!
Vaatii elämänmuutosta että laihtuu 20 kiloa.SINÄ nro 32 et elä terveellisesti, jos lihoisit syömällä tavallisesti. Kertoo paljon.
Kyllä joku 155/48 mitoiltaan oleva pieni nainen on perusaineenvaihdunnaltaan helposti puolet 175/95 kokoisesta naisesta! Eli nämä naiset eivät voisi syödä saman verran ruokaa pysyäkseen omissa painoissaaan. Vaan pieni nainen voisi lihoo ja iso laihtua, jos söisivät esim. 2000 kaloria päivässä. Tämä on ihan fakta.
tämä muuten on monien ylipainoisten ongelma, sitä aina sanovat, etten ole syönyt mitään ja silti en laihdu, ja sitten kun alkavat sitä ruokamäärää kertomaan niin OMG!! Tuollainen ei ole kyllä normaalia syömistä, tai toki joillakin sitten on sellainen aineenvaihdunta että pystyvät syömään tuollaisen määrän lihomatta, mutta suurin osa ei. Toki liittyy myös kokoon, itse olen 165/55. 32
Laatikkoruokaa 1,5 dl tai yksi peruna ja kaksi lihapullaa.
T. 1800 kcal raskausdiabetesdieetillä ollut
Syödä sai usein ,mutta annokset olivat pieniä juuri tyyliin kaksi lihapullaa
Niin, joukset siis crossilla! Miten monta tuntia olitkaan salilla päivittäin? ;)
Eli poltit kaloreita, et nostellut pirusti painoja. Tunnin juokseminen ei kasvata lihaksia, toki vatsalihakset muokkaantuu. Läskilläkin ihmisellä lihaskunnon tekeminen on hyväksi sillä laihtuessaan (vaikka crossilla painaminen) polttaa kaloreita ja alta paljastuu lihakset jos niihin satsaa, eikä vaan laihdu hoikaksi jos juoksee.
Usko nyt 28: sielä salilla voi harjotella niinkin ettei lihakset saa kasvua. Crossilla ja juoksumatolla voi painattaa, se laihduttaa mukavasti. Ei kasvata lihaksia.
Itse käyn lenkillä ulkona, juoksu polttaa kaloreita ja tehostaa jalkojen, selän ja vatsalihasten ryhmiä.
29
Niin tutkittu tosi asia on, että kun ihminen, joka ei aiemmin ole paljon liikkunut ja alkaa liikkua, niin yleensä ensiksi paino nousee, saattaa nousta jopa useita kiloja, koska se lihasten kasvamisen alkaminen kerää tosi paljon nestettä, aluksi, ja sitten se useamman viikon jälkeen tasaantuu. Eli painon nousu voi johtua siitäkin. En nyt osaa tieteellisesti sitä selittää, mutta olen lukenut asiasta sekä meidän kuntosalilla siitä on kerrottu niille, jotka aloittelee, ettei tule paniikkia, kun paino alkaakin nousta. Pitää vaan jatkaa, kyllä se tasaantuu!
Mäkään en tosin laihdu tolla 2000 kalorin määrällä (painoa nyt 89 kg), mutta parempi ensin rukata ruokavalio terveelliseksi ja sitten alkaa miettiä kulutuksen pienentämistä.
nyt jos jätät herkut pois et suinkaan sen takia pelkästään laihdu, mutta et enää vaan liho. Jos haluat laihtua sun pitää karsia sitä syömistä muutenkin, että kalorit jää miinukselle. Eli syöt vieläkin liikaa laihtuaksesi.