Miksi en laihdu?? Mitä ihmettä teen väärin?
Olen ollut kuukauden jo laiharilla, ja syön terveellisesti. JÄtin kaikki maailman herkut ja ylimääräiset pois, ja syön terveellistä ruokaa ja useammin (ennen esim 3 kertaa päivässä ja illalla herkkujen ahmimista, nyt 5-6 kertaa, ja ilta 8 jälkeen en syö). Olen lisännyt salaattien ja kasvisten määrää jne. jne. Hedelmistä syön omenaa ja ananasta ja vähemmän/harvemmin banaania.
Tavoitepainoni oli tälle viikolle kilo miinusta, mutta paino oli jopa noussut, siis alussa laski pari kiloa ja nyt oli kilo tullut lisää.
-> lähtöpaino 82
-> tippui 2, eli 80
Tiedän, ei pitäisi tuijottaa vaakaa, mutta ennenkin olen painoa tiputtanut ja tähän mennessä olisi jo tuloksia tullut..
Vaatteetkaan ei mahdu sen paremmin päälle kuin ennenkään. Olo on tosin parempi ja virkeämpi, ja iho kirkkaampi.
Liikun myös enemmän kuin aiemmin, lenkkeilen, uin, jumppaan.
Missä vika? Iässäkö? :D
-> tänäaamuna näytti 81!!
Kommentit (42)
ihan varmaksi tuon kirjoituksen perusteella mutta veikkaisin annoskokoa edelleen liian suureksi. Tai sitten liikut liian pienillä tehoilla. Eli siis energian saanti on edelleen kulutusta suurempi.
Olen vähentänyt hiilihydraattien määrää, syön huomattavasti vähemmän leipää, perunaa en lainkaan (perunan sijasta porkkanaa, bataattia jne), ja kun yksi ilta söin fitness-muroja, ne maistui äklön sokeriselta, eli olen todella vähentänyt sokruja pois.
Olen syönyt enemmän protskuja, suosin broilerinlihaa, kananmunia, raejuustoa...
RAsvaa saan tarpeeksi, kun laitan margariinia leivän päälle silloin kun leipää syön, ruoanlaitossa käytän rypsiöljyä..
ap
Paljonko sitä leipää menee? Ja mitä siinä päällä? Itse en syö leipää ollenkaan ja siinä, jos missä saa hyvän kalorivajeen vrt. normaaliin syömiseen.
2
paista voissa tai Dellariinissa. Pätkäpaastoa aina 12 tuntia ja 12 tunnin aikana syö normaalilla rytmillä. Juo pari lasillista vettä enemmän päivässä.
Haluatko siis laihtua vain vähäksi aikaa vai ihan loppuelämäsi ajaksi?
Kyselee kolmonen
aamu: kahvi rasvattomalla maidolla, ehrman rahka johon laitan ananasmurskaa, vehnälesettä ja vehnänalkiota, joskus myös puolikkaan banaanin ja/tai pirkan kilomysliä.
aamupäivän välipala: raakoja porkkanan paloja, klementiiniä
lounas: tavallinen koulun lounas, puolet lautasesta salaattia (tomaatti-kurkku-salaatinlehti) ja porkkanaraastetta tms vihannesta, puolet ruokaa (esim eilen kasvislasangette, tai edellinen pv broilerinkoipi ja riisiä), yksi siivu ruisleipää margariinilla, lasi rasvatonta gefiluspiimää ja lasi vettä.
iltapäivän välipala: vaihtelee, esim kahvia ja ehrmanin rahkaa lisäkkeillä kuten aamulla (puolet purkista aamulla, puolet tässä), tai jos kiire yksi proteiinipatukka..
päivällinen: kotiruokaa, esim toissapäivänä risottoa, eli naudan paistijauhelihaa, kaura-riisiä, paprikaa ja porkkanaa, rasvatonta maitoa juomaksi, salaattia
iltapala: vaihtelee, joskus leipää + keitettyä kananmunaa, joskus hedelmiä (omenaa, klementiinä, banaania, ananasta), joskus pirkan kilomysliä, tai porkkanaa, parpikaa jne raakoja vihanneksia.
Tässä oli esimerkkejä, annoskokoja vaikea sanoa, mutta syön siten, että en ota lisää, ja normaali lautanen mulla on..
Esimerkkinä voin kertoa annoskoosta, että jos ennen söin vaasan ruispalaa, tein automaattisesti kaksi siivua itselleni margariinilla, juustolla jne, ja söin ne sen kummemmin miettimättä, tai koulussa otin automaattisesti vaaleaa leipää kaksi paksua palaa, nyt syön pelkästään ruisleipää ja vain yhden palan per ruokailu.
ap
paista voissa tai Dellariinissa. Pätkäpaastoa aina 12 tuntia ja 12 tunnin aikana syö normaalilla rytmillä. Juo pari lasillista vettä enemmän päivässä.
En tosin salaatissa käytä mitään öljyä..
ap
Haluatko siis laihtua vain vähäksi aikaa vai ihan loppuelämäsi ajaksi?
Kyselee kolmonen
Siksi kiinnitän huomiota tällä kertaa siihen, että syön, ja pidän koulussakin välipalaa aina mukanani, esim porkkanaa, hedelmää jne, etten vain sorru ostamaan kahvin kanssa sitä pullaa tai patonkin nälkääni.. :)
Ennen laihdutin syömällä vähemmän, ja laihduin nopeasti, nyt haluan laihtua syömällä OIKEIN..
Missä siis mättää..
Kiitos kaikille tähän mennessä vastanneille!
Ap
ps. en välttämättä halua laihtua sitä kiloa viikossa, mutta ihmettelen sitä, että 1 kilo oli tullut takaisin..
ja broilerin koipi ei todellakaan ole laihduttajan ruokaa. Eikä myöskään mysli, ellei se jää johonkin puoleen desiin...
että naisen paino saattaa nousta kuukautiskierron loppua kohden pari kolme kiloakin. Jospa se selittäisi tuon kilon nousun..?
tuo on normaali ruokamäärä, jolla pidetään paino tasassa. Jos haluat laihtua, karsi ruoka puoleen tuosta.
Itse syön;
aamu; ruispuuroa ja jugurttia
lounas; en mitään
iltapäivä; purkki raejuustoa ja 2 palaa leipää
ilta; purkki tonnikalaa ja 1-2 palaa leipää
Kaloreita tulee noin 1000-1400 enkä laihdu, mutta mulle se onkin sopiva ruokamäärä.
ja kenties osin vääriä juttuja.
Itselleni tulee laihari maanantaina täyteen 2 viikkoa ja olen tähän mennessä laihtunut 3.6kg.
Minun ruokailuni ovat suunnilleen tätä:
aamupala: kahvia mustana pari mukillista (en saa aamuisin suötyä mitään. ) Tämä noin 6-7 aikaan.
Lounas: Salaattia puoli lautasellista, 1 peruna ja pieni kauha kastiketta. Lounaan syön noin 11 aikoihin ja kouluruokaa, joten ruoan mukaan valikoin mitä otan ja minkä kerran)
Välipala siinä 14-15 aikaaan joko myslipatukka yms vastaava ja vähäkalorinen tai nutrilett pussi/tetra
Päivällinen: Annos puuroa parilla ruisleivällä sipaisu rasvaa ja juusto/kinkku ja ehdottomasti tuorekurkkua.
Iltapala: Sama kuin välipala tai pari desiä kreikkalaista jugorttia.
Päivän aikana menee vettä muutama lasillinen. Enemmän pitäisi mennä tiedän. Ja kahvia mene aika reilusti. Kahvin juonmustana ilman lisukkeita.
Minä laihdutan myös ja tämän viikon saldon oli taas se kilo
Ihan esimerkkinä: itse syön aina toiseksi päivän ruuaksi joko puuron tai kasvissosekeiton tai salaatin. En koskaan kahta noin tukevaa ateriaa, tuosta tulee yksistään sulla jo molemmista lähemmäs 500 kcal, eli 1 000 kcal pelkistä päivällisestä ja lounaasta! Mun pyrkimys on, että ne yhteensä on tuon 500 kcal.
Murot, mysli, kananmuna... hyviä ja terveellisiä mutta kaloripitoisia. Eli ei kaikkea samalle piävälle, sun pitää oppia jakamaan ja miettimään kohtuutta.
tuo on normaali ruokamäärä, jolla pidetään paino tasassa. Jos haluat laihtua, karsi ruoka puoleen tuosta.
Itse syön;aamu; ruispuuroa ja jugurttia
lounas; en mitään
ilta; purkki tonnikalaa ja 1-2 palaa leipääKaloreita tulee noin 1000-1400 enkä laihdu, mutta mulle se onkin sopiva ruokamäärä.
Kiitos vastauksistanne!
Syön siis edelleenkin liikaa.
En halua syödä "laihduttajanruokaa", vaan tavallista ruokaa, eli jos tarjolla on broilerinkoipi, syön sen, koska haluan syödä normaalisti (eli en jättää ruokailua välistä). Söin aiemmin herkkuja niin paljon, että kuvittelin laihtuvani, jos alan syödä säännöllisesti ja normaalisti.
Aion nyt pienentää annoskokojani.
ap
Itse syön;aamu; ruispuuroa ja jugurttia
lounas; en mitään
ilta; purkki tonnikalaa ja 1-2 palaa leipääKaloreita tulee noin 1000-1400 enkä laihdu, mutta mulle se onkin sopiva ruokamäärä.
Kiitos vastauksistanne!
Syön siis edelleenkin liikaa.
En halua syödä "laihduttajanruokaa", vaan tavallista ruokaa, eli jos tarjolla on broilerinkoipi, syön sen, koska haluan syödä normaalisti (eli en jättää ruokailua välistä). Söin aiemmin herkkuja niin paljon, että kuvittelin laihtuvani, jos alan syödä säännöllisesti ja normaalisti.
Aion nyt pienentää annoskokojani.
ap
peruna/pasta/riisi pois kokonaan ja joko korvaa se salaatilla tai älä korvaa ollenkaan :-)
Jos syöt aamupalalla ja välipalana yhteensä purkin rahkaa, baananin, 2 dl mysliä, purkin ananasta, puoli desiä leseitä, se tekee jo pelkästään 400 kaloria. Jos syöt kanankoiven, 2 dl riisiä, risoton, illalla leivän ja munan ja siis ylipäätään noi mainitsemasi jutut niin kaloreita tulee lähes 2000 päivässä!
jätä ainakin riisit yms ylimääräiset hiilarit veke. oma ruokavalioni (-12kg)
aamulla: maitokahvi ja pala leipää
lounas: vihersalaattia raejuustolla, 1/2 broiskun rintafilettä / lohta, cashew pähkinöitä. Juomaksi novelle.
päivällinen: kotiruokaa mutta ilman riisiä / perunaa. Yleensä broileria.
iltapaal: ruisleipää tonnikalalla tms.
eikä ole nälkä! jos tekee mieli makeaa, juon maustettua vihreää teetä ja hieman hunajaa sekaan.
laihtuu aivan varmasti. Koita jaksaa vaan sinnikkäästi, ei tämä kyllä vaikuta ollenkaan huonolta, vihanneksia ja hedelmiäkin on tosi runsaasti. Kyllä se siitä..
Itse laihdutin lähes 20 kg ja kaksi vuotta meni aikaa, mutta en kärsinyt nälkää ja herkkupäivänkin voi pitää kerran viikossa.
Jos oikeasti haluat laihduttaa, et edes harkitse sen syömistä. Ja, jos syöt siitä nahkankin niin en edes uskalla ajatella kalorimäärää...
Jotta laihtuisit viikossa sen kilon, vajetta täytyy tulla kroppasi kalorinkulutukseen 7000 kaloria. Toki elimistösi saattaa olla vaan ihmeissään terveellisistä ruuista mitä syöt (näin oletan), jos ennen on ollut hullua mättöä. Jos jaksat niin laita esimerkkinä yhden päivän kaikki syömiset tähän aloitukseesi niin voin kertoa, jos joku on pielessä. Kannattaa käyttää esim. ilmaisen kiloklubin sivuja kaloreiden laskemiseen ja laittaa sinne ihan jokainen suupala.