Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä liikkuu (muuta kuin tyhjää+kusta) tällaisen vanhemman päässä?? *pk-tädin tilitystä*!!!

Vierailija
21.01.2011 |

Sattuipa tässä kuluneella viikolla päivä jolloin 3-5v lasten ryhmässä jossa työskentelen, alkoi 3v lapsi itkemään ja valittamaan korvakipua.

Kipu ei ottanut laantuakseen joten hetken sitä seurailtuani päätin soittaa kys lapsen vanhemmalle, sille jonka ovat itse papereihin merkanneet ns "ensisijaiseksi hlöksi jolle soitettava jos tarvis".

Tämä kys hlö, lapsen isä, totesi että enpä pääse nyt lasta hakemaan, töissä sellainen tilanne. Ja ei, ei ole sellaisessa työssä mitä ei voisi kesken jättää jos tilanne vaatii.

Myöskään lapsen äiti ei suostunut jättämään työtään tullakseen hakemaan sairaan ja kivuliaan lapsensa pois pksta.

No sitten varahakijalle eli isovanhemmalle soittamaan, sieltä sama vastaus että enpä nyt voi tulla kun on mentävä "tyyliin shoppailemaan".

Eli loppujen lopuksi tämä sairas lapsi vietti normaalipituisen päivän pkssa, 23 lapsen ryhmässä korvaansa itkien ja 38 (nousujohdanteessa olevan) kuumeessa.

Olen 8v alalla ollut ja momenmoiseen vanhempaan törmännyt ja eräitäkin kertoja kerännyt ammatillisuuteni etten sano suoria sanoja, mutta nyt, nyt oikeasti ja kirjaimellisesti purin kieltäni veren maku suussa että en solvaissut päin näköä kun lasta tultiin lopulta 5h soiton jälk hakemaan.

Ja ei, ei ollut äiti tai isä silloinkaan vaan se isovanhempi.

**--£%/(%"¤%%#¤%% -½&%#¤¤ !!!!!!!!!!!!!!!

Kommentit (177)

Vierailija
141/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon av-ketjun tapaan tartutaan heti epäolennaiseen ja aletaan sättiä ap:tä jostain vaitiolovelvollisuuden rikkomisesta. Ihan kuin se olisi se pointti tässä. Ja luulenpa, että nämä pahimmat sättijät ovat juuri näitä, joiden nilkkaan kalahti. Oma ura ensin, lapsi sitten.

Minulle on ihan sama onko lapsella kuumetta vai ei jos kerta päiväkodista soitetaan, että lapsi on kipeä. Kipeän lapsen paikka EI ole päiväkoti vaan koti. Ja kipeä voi olla ilman kuumettakin. Olemme miehen kanssa molemmat vaativissa töissä mutta meidän arvomaailma on kyllä sillä tavalla kohdillaan, että oli käynnissä mikä tahansa tilanne töissä, niin lasta lähdetään hakemaan. Ja ASAP. Meidän ei tarvitsisi kummankaan edes pohtia sitä, että lähteäkkö vai ei.

Säälittää kyllä lapsi-raukka, joka joutuu ilman särkylääkettä korvasäryssä odottelemaan hakijaa. Meidän lapset ainakin ovat todella kipeitä silloin kun korvatulehdus iskee. Eikä tosiaan tarvitse sitä kuumettakaan aina olla.

Vierailija
142/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siis siltä, että tapa on tavallinen, jotta työtaakkaa saa vähennettyä. Ehkä tilanne on riistäytynyt käsistä niin, että valesoittoja on alunperin tehty juuri tässä alla mainitusta syystä - kun sijaisia ei ole ollut ja hoitajat eivät ole haluneet jäädä ylitöihin. Ja kun on huomattu, että hei, tämähän toimii, on alettu soittaa yhä useammin ja useammin, jotta tavallisenkin työpäivän taakka kevenisi.

Hei - se on saatava loppumaan.

Mitäs, jos me äidit ja isät alamme oikein porukalla seurata näitä mielestämme vääriä soittoja; listataan ne tänne av:lle ja puhutaan näistä epäilyksistämme.

Luulen, että avoin keskustelu tässä palstoilla voisi tuoda selvyyttä ongelmaan ja auttaisi niitä todella sairastuneita lapsiamme, jotta vanhemmat eivät aiempien turhien hakukeikkojensa turruttamina jätä hakematta oikeasti sairastuneita lapsiaan.

Aloitetaan siis uusi ketju vaikkapa nimellä päiväkodissa sairaaksi ilmoitetut lapsemme tms..

Meillä se on päiväkodinjohtajan määräys

Hänellä on 4 päiväkotia johdettavanaan. Koska sijaisia ei saa palkata, annetaan aika usein aamupäivällä tieto, että lapsia on illaksi liikaa, löytyykö mitään apua. Jos e ihalua jäädä tuplavuoron, kannattaa mitata kuumeita!

Mulla on kolme lasta ollut yhteensä neljässä päiväkodissa ja pph:lla, myös kahdessa kerhossa.

IKINÄ ei ole tullut turhaa soittoa lapsen sairauden suhteen.

Jos sulla on noin huono päiväkoti, miksi ihmeessä edes pidät lapsiasi siellä? Ja millaisia sun lapset mahtaa olla, jos ne on aina listalla ensimmäisinä, joista halutaan päästä eroon? Onko ne oikeasti koko ajan kipeitä vai vaan äitinsä kaltaisia hulluja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kipulääkettä ja lepoa, muuta ei tarvita hoidoksi. Lääkäriin pääsee viikon kuluttua, jos tauti jatkuu. Eli miksi se lapsi olisi pitänyt noutaa kotiin? Olen oppinut, että kun päiväkodista soitetaan, nappaan mukaan korvakuumemittarin ja näytän hoitajalle, että kuumetta ei ole, opetelkaa mittaamaan. Lapsista soitetaan kotiin, kun hoitajia ei ole iltavuorossa tarpeeksi ja halutaan vähentää väkeä. Eli terveet lapset kotiin, kun ei saada sijaisia.

Käsittämätöntä tekstiä tässä yllä! Ja sitä paitsi asiasta kolmanteen: tämä palsta on AV ja täällä on niiden kymmenen vuoden aikana, kun olen täällä palstaillut vuodatettu typerämmistäkin asioista.

Miksei ap muka voisi kirjoittaa tästä asiasta kun ei kerran kerro nimiä eikä paikkakuntaa??? Vaikka olisi sitten v*tun Suomesta??? Hämmästyttää toisten kaksinaismoralismi. Ja todellakin kuvaa taas tiettyjen palstalaisten tasoa, että takerrutaan joihinkin lillukanvarsiin: ääkkösiin :-D Voihan elama - sanon ma!

Vierailija
144/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täällä tosiaan nousee haloo siitä, että jos mahdollisesti tunnistetaan ihmiset tuosta kirjoituksesta, eikä mietitä mikä se oikea ongelma tässä on! Mikä tätä yhteiskuntaa ja ihnmisiä vaivaa, kun työ menee lapsen edelle?? Työ voi AINA odottaa, lapsi EI.En tosiaan pysty ymmärtämään! Sitten ihmetellään miksi meidän nuoriso voi huonosti ja teinejä otetaan ennätysmäärä huostaan.

Vierailija
145/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan tilanteen ollessa käsillä olisi hänen kuulunut sanoa vanhemmille. Naurettavan idioottimaista täällä valittaa kun sinulla kuitenkin on vaitiolovelvollisuus ja tuosta kirjoituksesta asianomaiset voi itsensä tunnistaa.

Että sellasta vittua mä horisen.

Ap ei riko mitään yksityisyyden suojaa. Nimiä, eikä päiväkodin nimeä ole mainittu.

Vierailija
146/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon av-ketjun tapaan tartutaan heti epäolennaiseen ja aletaan sättiä ap:tä jostain vaitiolovelvollisuuden rikkomisesta. Ihan kuin se olisi se pointti tässä. Ja luulenpa, että nämä pahimmat sättijät ovat juuri näitä, joiden nilkkaan kalahti. Oma ura ensin, lapsi sitten. Minulle on ihan sama onko lapsella kuumetta vai ei jos kerta päiväkodista soitetaan, että lapsi on kipeä. Kipeän lapsen paikka EI ole päiväkoti vaan koti. Ja kipeä voi olla ilman kuumettakin. Olemme miehen kanssa molemmat vaativissa töissä mutta meidän arvomaailma on kyllä sillä tavalla kohdillaan, että oli käynnissä mikä tahansa tilanne töissä, niin lasta lähdetään hakemaan. Ja ASAP. Meidän ei tarvitsisi kummankaan edes pohtia sitä, että lähteäkkö vai ei. Säälittää kyllä lapsi-raukka, joka joutuu ilman särkylääkettä korvasäryssä odottelemaan hakijaa. Meidän lapset ainakin ovat todella kipeitä silloin kun korvatulehdus iskee. Eikä tosiaan tarvitse sitä kuumettakaan aina olla.

Vierailija
147/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan tilanteen ollessa käsillä olisi hänen kuulunut sanoa vanhemmille. Naurettavan idioottimaista täällä valittaa kun sinulla kuitenkin on vaitiolovelvollisuus ja tuosta kirjoituksesta asianomaiset voi itsensä tunnistaa.

Että sellasta vittua mä horisen.

Ap ei riko vaitiolovelvollisuutta. Nimiä, eikä päiväkodin nimeä ole mainittu.

Vierailija
148/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i Vai mikä lienetkään. Tämä on keskustelupalsta, ei jeesustelupalsta. Jos sulla ei ole alkeellisintakaan kykyä luoda tänne tämän tyyppisiä keskusteluja, se on oma ongelmasi. Ap ja monet muut aivan varmasti osaavat. HOmmahan menee näet näin: niitä tunnistetietoja muutetaan. Esim. minä olen joskus kertonut, kuinka naapurissa äiti lyö vammaista 10-vuotiasta tyttöään niin että kuuluu se huuto rappuun asti. Vai oliko se isä? ja asuttiinko me rivarissa? oliko lapsi sittenkin 8? Jos joku 10-vuotiaan vammaisen tytön äiti sitten "tunnistaa" itsensä, niin se on voi voi. On aika helppo todistaa, että minulla ei ole mitään yhteyttä tällaiseen ihmiseen. Muutenkin, on aika jännä, että puhut KASVATUSPERIAATTEISTA, kun siitähän tuollaisessa sairaan lapsen heitteillejätössä ei todellakaan ole kysymys, vaan huonosta vanhemmuudesta. Ja kyllä täällä näitä aloituksia tekee LTO:t sun muutkin jatkuvasti. Täällä on katsos pilvin pimein mammoja, ja tämä on asia joka puhuttaa. Ja jos siitä kirjoittaa tyyliin " jotkut vanhemmat", niin alkaa heti se provoksi huutelu. Omat lapseni ovat pk:ssa, ja olen järjestänyt heille niin hyvät olot kuin mahdollista ( mahd. lyhyet hoitopäivät, 1-2 arkivapaata viikossa, aina lomat vapaata, aivan varmasti haetaanheti kotiin jos pk:sta soitetaan, enkä ikinä järkyttäisi lastani niin, että kävisin pk:lla näyttäytymässä, ja jättäisin lapsen sinne, kun se mun mielestä ei olisi tarpeeksi kipeä), siksi tällaiset ketjut ei kolahda kuten nähtäväsi sinuunkin kolahti.

[/quote]

Vierailija
149/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täällä tosiaan nousee haloo siitä, että jos mahdollisesti tunnistetaan ihmiset tuosta kirjoituksesta, eikä mietitä mikä se oikea ongelma tässä on! Mikä tätä yhteiskuntaa ja ihnmisiä vaivaa, kun työ menee lapsen edelle?? Työ voi AINA odottaa, lapsi EI.En tosiaan pysty ymmärtämään! Sitten ihmetellään miksi meidän nuoriso voi huonosti ja teinejä otetaan ennätysmäärä huostaan.

En todellakaan puolustele moista käytöstä. Me haemme lapset aina ja heti jos päikystä soitetaan ja niin tekee melkein kaikki muutkin. Mutta yleistys, että lasten ja nuorten ongelmat johtuvat vanhempien urakeskeisyydesta, on tuulesta temmattu. Kyllä ne ongelmaperheiden taustat ovat aika moninaiset eivätkä työssäkäyvät ihmiset ole siellä se kärkiryhmä (toki niitäkin on mukana). Ennemminkin edustettuina ovat ne perheet, joissa ei ole työtä nähtykään, mutta sen sijaan päihteitä, jatkuvia suuria rahahuolia ja kaikenlaista elämän sotkuisuutta.

Vähän OT. Alkuperäinen aihe siis on järkky enkä ymmärrä moisten vanhempien käyttäytymistä. Täysin tuomittavaa ja hirveää, ellei ole tuon vertaa empatiakykyä.

Vierailija
150/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa, että aamulla lasta viedessäni, joku toinen lapsi oksensi sinä aikana kun minä siellä olin.

Iltapäivällä lasta hakiessani se sama oksentanut lapsi oli edelleen siellä.

Vierailija
151/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hiukan yläkantissa lämpö tai vähän aristaa korvaa, annan buranan ja vien hoitoon. Perjantai on lyhyempi työpäivä ja hommat on kuitenkin pakko saada kuntoon ennen vapaita. Lapsi pärjää ihan hyvin buranan kanssa sen muutaman tunnin. Ihan samalla tavallahan se puuhaisilisi kotonakin, eikä makaisi sängyssä.

Eri asia jos on todella kovasti kipeä. Silloin en vie hoitoon.

sinne vaan muita lapsia tartuttamaan!

Mä tässä yksi aamu poikaani päiväkotiin viedessä ja siinä lokeroilla ollessa kuulin kun yks ryhmän lapsista tuli isänsä kanssa sisään. Lapsi tokaisi, että "Mulla oli vähän kuumetta, niin iskä antoi lääkettä, että ei nouse kuume hoitopäivän aikana." Isänsä meni ihan tulipunaiseksi ja siinä vaan mitään kommentoimatta laitteli lapsen vaatteita lokeroon. Kai toivoi, että tätä ei jotenkin noteerattaisi ollenkaan. Ryhmän lastenhoitaja kuitenkin kysyi, että "Ai, sait lääkettä?" Ja lapsi vastasi, että sai. En tiedä, miten tarina päättyi kun itse lähdin pois. Mutta kyllä mietin siinä mennessäni, että hemmetti kun on vanhemmilla pokkaa tuoda lapsi kipeänä hoitoon. Muiden lapsista viis, kunhan itse saa omansa tyrkättyä ovesta sisään :O

Vierailija
152/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa aiemmin ketjussa päiväkodissa työskentelevä hoitaja kertoi, että heidän johtajansa edellyttää heiltä alla mainittua toimintaa: lapsimäärä on saatava tavalla tai toisella pienenemään, jos hoitajista joku sairastuu eikä sijaisia saa. Muuten joku hoitajista joutuu jäämään ylitöihin.

Siispä "keksimään", kuka lapsista voisi leimata sairaaksi.

Jos tämä on yleisesti hyväksytty tapa suoriutua päiväkodin arjesta, ei mielestäni ole millään tavalla vainoharhaista ottaa asiaa puheeksi näin av-palstallakaan.

Av-palstahan on keskustelupalsta - miksi siis vain ap:n tapainen raivoaan purkava yksilö saa tuoda ajatuksiaan julki? Miksei asiasta asiallisesti keskusteleva vanhempien ryhmä voisi alkaa keskustella asiasta omassa ketjussaan?

Tilaisuus tekee varkaan, sanotaan. Jos johtoportaasta annetaan vihje moiseen lasten sairaaksi määrittelemiseen työtaakan vähentämiseksi, on itsestään selvää, että jotkut lusmurit käyttävät samaa taktiikkaa omiinkin tarpeisiinsa eli työstä laistamiseen.

Mitä vainoharhaisuutta siis näet alla olevassa kirjoituksessa?

Lapset on tietenkin haettava, jos ilmoitus tulee, että he ovat sairaita, mutta ei ole lapsenkaan kehityksen kannalta hyvä, jos selvästi terveen lapsen sairaaksi leimaamista ei "uskalla" epäillä.

Ei kai tuossa alla olevassa viestissä väitetä, että sairaasta lapsesta vanhempien ei tule huolehtia?

Päinvastoin. Viesti osoittaa selvästi, että vanhempien tulisi huolehtia lasten sekä fyysisestä ETTÄ psyykkisestä hyvinvoinnista. Mitäköhän lapsen psyykeen vaikuttaa, JOS täysin terveelle lapselle selitetään tämän olevan sairas. Ajattelepa sitä.

Jos sinä, minua hulluksi ja vainoharhaiseksi haukkuva (toivottavasti et hauku lapsiasi samalla tavalla, ei ole terve eikä kaunis tapa kutsua toisia hulluksi ja vainoharhaiseksi), lukisit nyt ihan rauhassa nuo kaksi viestiä eli omani, joka perustuu päiväkotihoitajan viestiin, huomaat myös, etten missään mainitse, että lapsiani jatkuvasti oltaisiin lähettämässä kotiin "turhista" syistä. Älä siis keksi omiasi tekstiini.

Näyttää siis siltä, että tapa on tavallinen, jotta työtaakkaa saa vähennettyä. Ehkä tilanne on riistäytynyt käsistä niin, että valesoittoja on alunperin tehty juuri tässä alla mainitusta syystä - kun sijaisia ei ole ollut ja hoitajat eivät ole haluneet jäädä ylitöihin. Ja kun on huomattu, että hei, tämähän toimii, on alettu soittaa yhä useammin ja useammin, jotta tavallisenkin työpäivän taakka kevenisi. Hei - se on saatava loppumaan. Mitäs, jos me äidit ja isät alamme oikein porukalla seurata näitä mielestämme vääriä soittoja; listataan ne tänne av:lle ja puhutaan näistä epäilyksistämme. Luulen, että avoin keskustelu tässä palstoilla voisi tuoda selvyyttä ongelmaan ja auttaisi niitä todella sairastuneita lapsiamme, jotta vanhemmat eivät aiempien turhien hakukeikkojensa turruttamina jätä hakematta oikeasti sairastuneita lapsiaan. Aloitetaan siis uusi ketju vaikkapa nimellä päiväkodissa sairaaksi ilmoitetut lapsemme tms..

Meillä se on päiväkodinjohtajan määräys Hänellä on 4 päiväkotia johdettavanaan. Koska sijaisia ei saa palkata, annetaan aika usein aamupäivällä tieto, että lapsia on illaksi liikaa, löytyykö mitään apua. Jos e ihalua jäädä tuplavuoron, kannattaa mitata kuumeita!

Mulla on kolme lasta ollut yhteensä neljässä päiväkodissa ja pph:lla, myös kahdessa kerhossa. IKINÄ ei ole tullut turhaa soittoa lapsen sairauden suhteen. Jos sulla on noin huono päiväkoti, miksi ihmeessä edes pidät lapsiasi siellä? Ja millaisia sun lapset mahtaa olla, jos ne on aina listalla ensimmäisinä, joista halutaan päästä eroon? Onko ne oikeasti koko ajan kipeitä vai vaan äitinsä kaltaisia hulluja?

Vierailija
153/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hiukan yläkantissa lämpö tai vähän aristaa korvaa, annan buranan ja vien hoitoon. Perjantai on lyhyempi työpäivä ja hommat on kuitenkin pakko saada kuntoon ennen vapaita. Lapsi pärjää ihan hyvin buranan kanssa sen muutaman tunnin. Ihan samalla tavallahan se puuhaisilisi kotonakin, eikä makaisi sängyssä.

Eri asia jos on todella kovasti kipeä. Silloin en vie hoitoon.

sinne vaan muita lapsia tartuttamaan!

Mä tässä yksi aamu poikaani päiväkotiin viedessä ja siinä lokeroilla ollessa kuulin kun yks ryhmän lapsista tuli isänsä kanssa sisään. Lapsi tokaisi, että "Mulla oli vähän kuumetta, niin iskä antoi lääkettä, että ei nouse kuume hoitopäivän aikana." Isänsä meni ihan tulipunaiseksi ja siinä vaan mitään kommentoimatta laitteli lapsen vaatteita lokeroon. Kai toivoi, että tätä ei jotenkin noteerattaisi ollenkaan. Ryhmän lastenhoitaja kuitenkin kysyi, että "Ai, sait lääkettä?" Ja lapsi vastasi, että sai. En tiedä, miten tarina päättyi kun itse lähdin pois. Mutta kyllä mietin siinä mennessäni, että hemmetti kun on vanhemmilla pokkaa tuoda lapsi kipeänä hoitoon. Muiden lapsista viis, kunhan itse saa omansa tyrkättyä ovesta sisään :O

En kyllä tajua tätäkään ollenkaan ja olen kuullut esim työkaverien tekevän näin. Kamalaa ensinnäkin laittaa oma lapsi hoitoon selviämään päivästä lääkkeiden voimin. Eli siis sairaana tai puolikuntoisena. Ja toiseksi tosiaan vielä lisää riskiä, että muutkin sairastuvat.

Vierailija
154/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan esim. spårakuskin olla vaikea yhtäkkiä kesken vuoron lähteä vaikka halujakin olisi... Mutta että molemmilla vanhemmilla yhtä paha tilanne? Ja mummolla muuten vaan kiire...

en oli spårakuski, mutta bussikuski ja pääsin vuorosta 20min sen jälkeen, ku olin saanu tiedon, että lapset oksentaa ja mun on lähdettävä niitä hoitamaan ja soittanu ajomestarille. Eli jos on paikallisliikenteen kuljettaja, ni ei pitäis olla ongelmaa saada jatkaja vuorolle. Ja jos en itse pääsis, mieheni pääsee. Niin se vaan menee.

Ehkä aloitus vähän lipsui vaitiolovelvollisuudesta, jos oikein tiukasti tulkitaan, mutta aiheena hyvä pitää esillä. Siis on todellakin hyvä tiedostaa asian olemassa olo. Miten ongelmat poistuu, jos niistä ei voida yleisellä tasolla keskustella? Tulee mieleen, kun uskonnollisissa yhteisöissä on ollu mm. pedofiilitapauksia, jotka on jatkunu vuosia ja syynä on ollu se, ku asioista ei vaan ole keskusteltu tai ne on hoidettu "kahden kesken" ja homma on jatkunu...

Joskus asioita on vaan pakko sanoa ääneen, että ongelmat tiedostetaan.

Vierailija
155/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten erilaista tässä ketjussa on kielenkäyttö? Ap:n alotusteksti on ala-arvoista raivoamista sinänsä painavasta asiasta, useimmat häntä "komppaavista" viljelevät kirosanoja ja haukkumasanoja viesteissään.

Minua mietityttää suuresti, mistä johtuu, että juuri nämä hoitajat haluavat antaa itsestään niin sivistymättömän kuvan.

Pani ajattelemaan, että ap itse on tässä kommentoimassa aina uudelleen ja uudelleen; kielenkäyttö viittaa siihen.

Ja sanottakoon, että omien lastemme päivähoidon henkilökunta on aina ollut ystävällinen ja asiallinen. Luoja meitä varjelkoon ap:n ja ketjussa häntä epämääräisellä kielenkäytöllä "kompanneiden" henkilöiden kohtaamisesta hoito- ja koulutusprosessissa.

Kiitos kuuluu toisaalta niille aiheeseen asiallisesti suhtautuneisiin ja vastanneisiin hoitohenkilöille.

Vierailija
156/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten erilaista tässä ketjussa on kielenkäyttö? Ap:n alotusteksti on ala-arvoista raivoamista sinänsä painavasta asiasta, useimmat häntä "komppaavista" viljelevät kirosanoja ja haukkumasanoja viesteissään. Minua mietityttää suuresti, mistä johtuu, että juuri nämä hoitajat haluavat antaa itsestään niin sivistymättömän kuvan. Pani ajattelemaan, että ap itse on tässä kommentoimassa aina uudelleen ja uudelleen; kielenkäyttö viittaa siihen. Ja sanottakoon, että omien lastemme päivähoidon henkilökunta on aina ollut ystävällinen ja asiallinen. Luoja meitä varjelkoon ap:n ja ketjussa häntä epämääräisellä kielenkäytöllä "kompanneiden" henkilöiden kohtaamisesta hoito- ja koulutusprosessissa. Kiitos kuuluu toisaalta niille aiheeseen asiallisesti suhtautuneisiin ja vastanneisiin hoitohenkilöille.

Vierailija
157/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan tarkkaan MIKÄÄN mitä ap on sanonut ei riko mitään teidän yksinkertaisen päänne kehittelemiä vaitiolovelvollisuuksia... Ottakaa asiasta selvä enneku tuutte aukoon!

Ja olen sitä mieltä, että tollaset vanhemmat voisi sit hoidattaa lapsensa muualla. En itse haluis että mun lasten päiväkodissa pidettäis selkeesti kipeetä lasta tartuttamassa.

Vierailija
158/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tömän tarinasi pointti ei ole vaitiolovelvollisuudessa.

Vierailija
159/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli asia nro 1, lapsi itkenyt kipeää korvaansa monta tuntia hoidossa; hän kaipaa hellää hoivaa ja huolenpitoa, vanhempiaan ja kotiaan. Ei lääkäriä tai antibioottikuuria. Moni vanhempi ehti jo kirjoittaa, että miksi se lapsi pitäisi hakea, kun ei sille voi antaa kuin särkylääkettä. LAPSI on kipeä, hän ei jaksa olla melussa ja hälinässä, vaan haluaa lepäämään ja äitinsä/isänsä! Mikä siinä on niin kamalan vaikea ymmärtää??

Asia nro 2 vaitiolovelvollisuus, ap toimi ehkä väärin tullessaan tänne vuodattamaan asiaa, vaikka muuttikin yksityiskohtia tapahtumassa. MUTTA katsokaa vanhemmat peiliin ja lukekaa uudestaan tätä ketjua, miten törkeästi te vanhemmat puhutte lapsistanne ja heidän hoitajista. On totta, että päiväkodeissa on resurssipulaa - mitä olette tehneet sen asian parantamiseksi? Tiedättekö, että lapsenne voi oikeasti voida huonosti ja esim. kuumeilla stressin takia, jota päiväkodeissa ilmenee ja pikaparantua vain sen takia, että häntä tullaan hakemaan sieltä pois? Välitättekö yhtään, mihin paikkaan lapsenne aamuisin dumppaatte?

Ap:n olisi ollut hyvä purkaa asia kunnolla työpaikalla, mutta ymmärrän hyvin, jos siellä ei ole ollut mahdollisuutta sellaiseen; missä välissä purkaat, kun hoitajia valmiiksi vähän ja lapsia ei tulla hakemaan edes kipeinä pois. Tämä ketju on ollut surullista luettavaa.

Vierailija
160/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli asia nro 1, lapsi itkenyt kipeää korvaansa monta tuntia hoidossa; hän kaipaa hellää hoivaa ja huolenpitoa, vanhempiaan ja kotiaan. Ei lääkäriä tai antibioottikuuria. Moni vanhempi ehti jo kirjoittaa, että miksi se lapsi pitäisi hakea, kun ei sille voi antaa kuin särkylääkettä. LAPSI on kipeä, hän ei jaksa olla melussa ja hälinässä, vaan haluaa lepäämään ja äitinsä/isänsä! Mikä siinä on niin kamalan vaikea ymmärtää??

Siis smmasumaarum:"Kasvatuskumppanuus" hakusessa!

Asia nro 2 vaitiolovelvollisuus, ap toimi ehkä väärin tullessaan tänne vuodattamaan asiaa, vaikka muuttikin yksityiskohtia tapahtumassa. MUTTA katsokaa vanhemmat peiliin ja lukekaa uudestaan tätä ketjua, miten törkeästi te vanhemmat puhutte lapsistanne ja heidän hoitajista. On totta, että päiväkodeissa on resurssipulaa - mitä olette tehneet sen asian parantamiseksi? Tiedättekö, että lapsenne voi oikeasti voida huonosti ja esim. kuumeilla stressin takia, jota päiväkodeissa ilmenee ja pikaparantua vain sen takia, että häntä tullaan hakemaan sieltä pois? Välitättekö yhtään, mihin paikkaan lapsenne aamuisin dumppaatte?

Ap:n olisi ollut hyvä purkaa asia kunnolla työpaikalla, mutta ymmärrän hyvin, jos siellä ei ole ollut mahdollisuutta sellaiseen; missä välissä purkaat, kun hoitajia valmiiksi vähän ja lapsia ei tulla hakemaan edes kipeinä pois. Tämä ketju on ollut surullista luettavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi