Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä liikkuu (muuta kuin tyhjää+kusta) tällaisen vanhemman päässä?? *pk-tädin tilitystä*!!!

Vierailija
21.01.2011 |

Sattuipa tässä kuluneella viikolla päivä jolloin 3-5v lasten ryhmässä jossa työskentelen, alkoi 3v lapsi itkemään ja valittamaan korvakipua.

Kipu ei ottanut laantuakseen joten hetken sitä seurailtuani päätin soittaa kys lapsen vanhemmalle, sille jonka ovat itse papereihin merkanneet ns "ensisijaiseksi hlöksi jolle soitettava jos tarvis".

Tämä kys hlö, lapsen isä, totesi että enpä pääse nyt lasta hakemaan, töissä sellainen tilanne. Ja ei, ei ole sellaisessa työssä mitä ei voisi kesken jättää jos tilanne vaatii.

Myöskään lapsen äiti ei suostunut jättämään työtään tullakseen hakemaan sairaan ja kivuliaan lapsensa pois pksta.

No sitten varahakijalle eli isovanhemmalle soittamaan, sieltä sama vastaus että enpä nyt voi tulla kun on mentävä "tyyliin shoppailemaan".

Eli loppujen lopuksi tämä sairas lapsi vietti normaalipituisen päivän pkssa, 23 lapsen ryhmässä korvaansa itkien ja 38 (nousujohdanteessa olevan) kuumeessa.

Olen 8v alalla ollut ja momenmoiseen vanhempaan törmännyt ja eräitäkin kertoja kerännyt ammatillisuuteni etten sano suoria sanoja, mutta nyt, nyt oikeasti ja kirjaimellisesti purin kieltäni veren maku suussa että en solvaissut päin näköä kun lasta tultiin lopulta 5h soiton jälk hakemaan.

Ja ei, ei ollut äiti tai isä silloinkaan vaan se isovanhempi.

**--£%/(%"¤%%#¤%% -½&%#¤¤ !!!!!!!!!!!!!!!

Kommentit (177)

Vierailija
121/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kipulääkettä ja lepoa, muuta ei tarvita hoidoksi. Lääkäriin pääsee viikon kuluttua, jos tauti jatkuu. Eli miksi se lapsi olisi pitänyt noutaa kotiin? Olen oppinut, että kun päiväkodista soitetaan, nappaan mukaan korvakuumemittarin ja näytän hoitajalle, että kuumetta ei ole, opetelkaa mittaamaan. Lapsista soitetaan kotiin, kun hoitajia ei ole iltavuorossa tarpeeksi ja halutaan vähentää väkeä. Eli terveet lapset kotiin, kun ei saada sijaisia.

että jokainen korvakuumemittari pitäsi nakata välittömästi roskiin. Ovat erittäin epäluotettavia, saattavat antaa täysin erilaisen mittaustuloksen kun mittaat 2 kertaa peräkkäin. Meidän pojalla oli kerran kädellä otsasta kokeillen paljon kuumetta, sairaanhoitaja mittasi korvakuumemittarilla 37.2 astetta. Sanoi itsekin että ei tää voi pitää paikkansa ja mittasi uudestaan, tulos oli 38.9. Eka kerralla oli ilmeisesti huonosti korvassa jolloin ei anna luotettavaa tulosta.

oli mittari mikä tahansa! ja jos on eroja tuloksissa, mitataan vielä kerran. Päiväkodissa muuten ei koskaan ole näyttää sitä kuumemittaria, jolla kuumearvoja onnistettu löytämään :-)

Vierailija
122/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä sairasta lasta, lämmittelemään korvaa ja mittailemaan kuumetta useaan otteeseen. Päätökset on tehtävä nopeasti ja kaikkien lasten on jaksettava roikkua ryhmän toiminnassa mukana.

Onko tätä oikeasti niin vaikea ymmärtää? Menkää hyvät vanhemmat joskus koko päiväksi lastenne hoitopaikkaan, niin näette mitä se arki siellä oikeasti on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ei ole hoitokunnossa eli ei jaksa ja selviä päiväkotipäivästä. Sillä ei ole merkitystä onko kuumetta tai ei. Jos lapsi on itkuinen, kipuinen ja tuskainen on sekin jo riittävä syy soittaa vanhemmalle ettei kaikki ole kunnossa. Tehkööt lääkäri sen diagnoosin. Minä taas oman alani asiantuntijana tiedän ettei lapsen kunto ole sen mukainen mitä se pitäisi olla jaksaakseen hoidossa.

Muistui mieleen eräs tapaus uran alkuvuosilta. Siihen aikaan mitattiin lämpö vielä lapsen pepusta. Päiväkodissa mitattiin kuumetta. Äiti saapui hakemana ja halusi mitata itse uudestaan. Mitaasi ja sai tuloksen ei kuumetta. Lapsi kuitenkin hehkui kun kekäle. Pyydettiin äitiä näyttämään miten mittasi kuumeen ja selvisi että mittasi siitä pakaroiden välistä. Kuumemittari ei ollut lähelläkään peppua. Sitten mitattiin yhdessä kunnolla ja lapsella oli kuumetta ja äitikin uskoi asian.

Päiväkodin ammattilainen oppii aika lyhyissä vuosissa näkemään milloin lapsi on sairas tai olo ei ole normaali. Ihan niinkuin hyvä vanhempikin oppii.

t. lastenhoitaja

Vierailija
124/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sitten nämä valesairaista soittavat hoitajat eivät keksi muuta kuin alkaa selittää, ettei pelkkä kuume tai kuumettomuus olekaan se mittari, jolla lapsen kuntoa mitataan. Mikä yllätys! Ei tietenkään ole.

Mutta jos lapsesta soitetaan ja sanotaan, että lapsella on kuumetta, niin silloinhan hoitajat ovat määritelleet lapsen olevan sairas, koska hänellä on kuume. Höh? Missä logiikka.

Emmeköhän me kaikki tiedä, että voi olla vatsakipuja ja oksennustauteja, jotka eivät nosta kuumetta. Oksennuksesta ja vatsakivuista on melko helppo nähdä, ovatko ne todellisia, enkä usko kenenkään äidin/isän epäilevän näitä, varsinkin, kun lapsi itsekin osaa 3-vuotiaana kertoa, sattuuko siihen masuun ja tuliko oksu.

Tuo oksentaminenkin on muuten kaksipiippuinen asia - lapsen saa oksentamaan helposti puuronsa pöydälle, jos aikuinen näin haluaa. Oksennustaudista ei ole silloin kyse.

Minusta ehdotus, että perustamme ketjun, jossa avoimesti käymme läpi näitä epämääräisiä sairaussoittoja on kannatettava. Se ei loukkaa niitä selkeitä soittotapauksia, joissa lapsi todellakin vaatii hoitoa ja sitä myöten pikaisesti hakemista päiväkodista, mutta voisi toimia hyvinkin jarruna feikkisoitoille ja olisi muutenkin hyvänä tukena meille vanhemmille tätä asiaa pähkäillessämme.

Vierailija
125/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta sanoa kuin että huhhuh mitä jengiä täällä taas on.

Hoitakaa ite kakaranne jos ei oo mitään muuta kuin valitettavaa pk:n henkilöstöstä. Ja jos on niin jumalattoman tärkeä työ ettei sitä voi kuuna päivänä keskeyttää oman, sairaan lapsen vuoksi, niin kannattiko niitä mukuloita sitten tehdä?

Jos lapsi on sairas, voi huonosti, on kipeä, on puolikuntoinen jne jne jne ihan miten vain ilmastuna, niin hänen paikkansa ei silloin ole päiväkodissa. Ihan sama onko kuumetta, ja jos on niin paljonko, mutta jos lapsi ei ole terve, niin silloin hänet on haettava kotiin. Got it???

Vierailija
126/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahallaan yrittävät saada lasta oksentamaan puuroa, jotta voisivat lähettää tämän kotiin, niin OTA LAPSESI POIS pk:sta! Et todellakaan ole oikea hlo käyttämään kunnallista päivähoitoa.Ei ne sentään mitään kidutuslaitoksia ole!

Jos lapsi oksentaa, se oksentaa. Soitto kotiin. Ei hoitaja voi tietää, oksentaako "huvikseen". Kyllä minä ainakin oksentamisen tulkitsen sairaudeksi! En tekosyyksi kotiinlähettämiselle.

Vierailija
127/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi soittivat maanantaina ja sanoivat, että X oksentaa. Kun kysyin lapselta kotimatkalla asiasta, niin ei se mitään oksentanut vaan oli kakonut yskäänsä! Eli kiva oli taas kahden terveen lapsen kanssa olla klo 11.00 alkaen kotona, kun päiväkoti siivoaa tilastojaan näin näpsästi.

Lapsesi yskii niin kovasti että tulee limaoksennus, ja silti hän on mielestäsi terve? OK.

Vierailija
128/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ulkomailta kirjoittelen.

Vierailija
129/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ulkomailta kirjoittelen.

uskon kyllä, mutta en siihen, että ketjun aloittaja olisi ulkomailla. Kummasti kaikki yksityiskohdat olikin muutettu vasta sitten, kun arvostelu asian julkituomisesta alkoi.

Vierailija
130/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ulkosuomalainen. Ä:n saa kirjoitettua ¨:n ja a:n ripeästi peräkkäin, mulla on näppäimistössä paljon muitakin kirjaimia; ø,æ,å...

Vierailija
131/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa minun ei tarvitse tietää muuta kuin että

lapsi ei ole hoitokunnossa eli ei jaksa ja selviä päiväkotipäivästä. Sillä ei ole merkitystä onko kuumetta tai ei. Jos lapsi on itkuinen, kipuinen ja tuskainen on sekin jo riittävä syy soittaa vanhemmalle ettei kaikki ole kunnossa. Tehkööt lääkäri sen diagnoosin. Minä taas oman alani asiantuntijana tiedän ettei lapsen kunto ole sen mukainen mitä se pitäisi olla jaksaakseen hoidossa.

Näin juuri. Kyllä henkilöstö huomaa lapsen tuntien, jos kaikki ei ole kunnossa. Minä, kuten suurin osa vanhemmistakin, ajattelen tätä lapsen näkökulmasta. On syy mikä tahansa, on lapselle tosi rankkaa olla hoidossa, ellei ole ihan kunnossa.

t: yksi vanhempi edustaen reilusti yli 95% vanhemmista, jotka hakevat lapsensa heti jos soitetaan, ettei lapsi ole ihan kunnossa.

Vierailija
132/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päiväkodissa voi LTO lähteä hoitamaan sairasta lastaan vaikka olisi töissä millainen vajaus. Joskus meitä on ollut koko päivän aikana töissä vain 2 hoitajaa (24 lasta), kun osa väkeä on sairaana ja sitten tulee soitto, että LTO:n lapsella on kuumetta. Vartissa se lähtee ja jättää ryhmän pulaan. Oma lapsi ensin, muiden lapset vasta sitten.

Jos hän olisi illassa ainoana hoitajana vahtimassa lapsia, niin hänkö jättäisi lapset yksin ja lähtisi kotiin?

Minulla nimittäin on usein se tilanne. Olen töissä yksin jonkun lapsen/muutaman lapsen kanssa ja en todellakaan voi lähteä tosta noin vain.

Vierailija
133/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakemaan lasta. Tyttö oli sanonut et korvaan koskee tosi kovaa, no minä lähden hakemaan lasta ja mennään sit lekuriin.. lekuri kattoo korvat, kurkun jne. tutkii muutenkin lasta. ei kuumetta ei mitään...

sit kysy vielä tytöltä et sattuuko nyt korviin.. no ei satu kun pääsin kotiin....

pyysin siitä lapun päiväkotiin, koska aamulla vein lapset sinne ihan normaalisti.

Ja on tullut ihan aiheellisia soittoja.. oksentaa kaaressa tms. sillon duunista lähden just samalla istumalla, oli tuuraaja tai ei.

Vierailija
134/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ikinä ole turhasta päiväkodista soiteltu. Jos oma lapseni itkisi kipua päiväkodissa, mikään työeste maan päällä ei saisi minua pysymään poissa lapseni luota. Mikä nyt kullekin tietysti on tärkeintä. Ihmettelen vain ap:n kanssa kuinka ihmiset suhtautuvat OMIIN lapsiinsa. Kaikenlaiset ne lisääntyvätkin, mihin tuollaiset lapsia tarvitsevat, itsekkäät. Turha inistä sitten vanhainkodissa kun lapset eivät vaivaudu katsomaan tai kun teini-iässä ne joutuvat psykiatrisen hoitoon tai vankilaan.

Jumankauta, jos ei vanhemmalta löydy empaattisuutta omalle lapselle. Sairaan lapsen paikka on kotona ja nimenomaan oman vanhemman kanssa, eikä kenenkään vieraan hoitajan (edes isovanhempien).

Vierailija
135/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hiukan yläkantissa lämpö tai vähän aristaa korvaa, annan buranan ja vien hoitoon. Perjantai on lyhyempi työpäivä ja hommat on kuitenkin pakko saada kuntoon ennen vapaita. Lapsi pärjää ihan hyvin buranan kanssa sen muutaman tunnin. Ihan samalla tavallahan se puuhaisilisi kotonakin, eikä makaisi sängyssä.

Eri asia jos on todella kovasti kipeä. Silloin en vie hoitoon.

Vierailija
136/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luen tätä ketjua, ymmärrän miksi 'nykynuoret' on niin häiriityneitä. Ne on (ihan oikeista syistä) tajunneet että ne ei ole tärkeitä KENELLEKKÄÄN! Kukaan ei rakasta oikeasti! Sitten teininä haetaan rakkautta vääristä ihmisitä. :( Itse olen kotiäiti, koska meidän valinta on että eletään mieluumin köyhänä ja kasvatetaan omat lapset ihan itse. Lapset saa paljon haleja ja pusuja päivän mittaan.

En ymmärrä että lapsen ja vanhukset vaan pois silmistä, oma ura on tärkein!

En ikimaailmassa valitsisi sellaista URAA kun lapset on pieniä että sieltä ei pääse edes pois jos lapsi on sairas.

Kuvitelkaa itse että teidän pitäisi olla vaikkapa kauheassa mikreenissä töissä! hoitsut ei voi antaa lääkettä ja vanhemmat luo uraa eikä HALUA hoitaa edes sairasta lasta! :(

Tämä on hyvä ketju koska oikeasti nyt ymmärrän enemmän ongelma nuoria. Niidenhän vanhemmat luo uraa, raha on tärkeämpää kun omat lapset!! :(

Vierailija
137/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luen tätä ketjua, ymmärrän miksi 'nykynuoret' on niin häiriityneitä. Ne on (ihan oikeista syistä) tajunneet että ne ei ole tärkeitä KENELLEKKÄÄN! Kukaan ei rakasta oikeasti! Sitten teininä haetaan rakkautta vääristä ihmisitä. :( Itse olen kotiäiti, koska meidän valinta on että eletään mieluumin köyhänä ja kasvatetaan omat lapset ihan itse. Lapset saa paljon haleja ja pusuja päivän mittaan.

En ikimaailmassa valitsisi sellaista URAA kun lapset on pieniä että sieltä ei pääse edes pois jos lapsi on sairas.

Kuvitelkaa itse että teidän pitäisi olla vaikkapa kauheassa mikreenissä töissä! hoitsut ei voi antaa lääkettä ja vanhemmat luo uraa eikä HALUA hoitaa edes sairasta lasta! :(

Tämä on hyvä ketju koska oikeasti nyt ymmärrän enemmän ongelma nuoria. Niidenhän vanhemmat luo uraa, raha on tärkeämpää kun omat lapset!! :(

Ennen kihahtamista kannattaa muistaa, että suurin osa, ihan valtaosa päiväkotilasten vanhemmista ovat kuin esim me - haemme lapsen heti hoidosta jos sieltä soitetaan, että lapsi ei ole kunnossa. Totta kai!

Ei pelkästään päivähoidon perusteella voi vetää johtopäätöksiä, joita vedit. Sekä kotihoidon että päivähoidon voi hoitaa huonosti tai hyvin. Työssäkäyvien vanhempien perheissä on myös vähemmän taloudellisia, sosiaalisia ja esim päihdeongelmia, joten ei se työssäkäynti aina vain huono asia ole lapsillekaan. Ja suurin osa työssäkäyvistäkin on tavallisia, tuntevia, rakastavia vanhempia. Ei mitään kylmiä uraohjuksia. Niitä on aika vähän oikeasti.

Päivähoito myös antaa lapselle paljon (en puhu vauvoista vaan isommista). Kunhan huolehditaan, että kotona ovat kaikki asiat hyvin (näin ei ole aina kotonahoidetuillakaan lapsilla), hoitopäivät eivät ole liian pitkiä ja lapsella on mahdollisimman paljon lomaa. Kukn päivähoidossa ei ole ongemlia, se siis täydentää kotoa saatua kasvatusta ja muuta hyvää.

Se kun kannattaa aina muistaa, että monet päiväkotilapset ovat silti paaaljon enemmän kotona kuin hoidossa, vaikka päivähoidossa ovatkin. Se, millaisia lapsista tulee, on aina pääosin lähtöisin kotoa.

Useimmat meistä päiväkotilastenkin vanhemmista on HYVIÄ, KUNNOLLISIA ja RAKASTAVIA vanhempia, jotka antavat hyvät eväät lapsilleen kotoa. Ja jotka ovat sen verran oman lapsensa (ei uran tai työpaikan) puolella, että hakevat lapsen kotiin jos pk:sta soitetaan.

Vierailija
138/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän ne kaiken tietää ;)?!

Itse olen terveydenhuoltoalalla eikä tulisi mieleenkään laittaa tällaisia aloituksia yhdellekään keskustelupalstalle! Ei, vaikka kuinka joku asia nyppisi! Nää on asioita, jotka jutellaan valmiiksi siellä työpaikalla ja sen jälkeen ne vaan jää sinne.

Ensinnäkin AINA on joku, joka tunnistaa viesteihin liittyvät henkilöt ja vaitio-olovelvollisuushan teidänkin alalla kuitenkin pätee, eikö?

Toiseksi, millaisen kuvan tämä antaa päivähoidossa työskentelevistä julkisuuteen? AINA on vanhempia, jotka ovat hoitajien kanssa eri mieltä asioista tai omaavat päivähoidon kanssa erilaiset kasvatusperiaatteet. On vallan hienoa miettiä työpäivän jälkeen kotimatkalla, että koskakohan omia asioita ruoditaan jossain pirun keskustelupalstalla!?

En siis kritisoi pelkästään teitä päivähoidon ammattilaisia. Sama pätee opettajiin, sairaanhoitajiin jne. Ja tuo lähihoitajan ammatti tuli kai mieleen siitä, että valittettavan usein tuntuu siltä, että näitä tämän tyyppisiä aloituksia tekee juuri ne työpaikan alimman tason koulutuksen saaneet... Tosin tieteellistä faktaa mulla ei asiasta ole ;)

Terv. TtT

Vai mikä lienetkään.

Tämä on keskustelupalsta, ei jeesustelupalsta. Jos sulla ei ole alkeellisintakaan kykyä luoda tänne tämän tyyppisiä keskusteluja, se on oma ongelmasi. Ap ja monet muut aivan varmasti osaavat.

HOmmahan menee näet näin: niitä tunnistetietoja muutetaan. Esim. minä olen joskus kertonut, kuinka naapurissa äiti lyö vammaista 10-vuotiasta tyttöään niin että kuuluu se huuto rappuun asti.

Vai oliko se isä? ja asuttiinko me rivarissa? oliko lapsi sittenkin 8?

Jos joku 10-vuotiaan vammaisen tytön äiti sitten "tunnistaa" itsensä, niin se on voi voi. On aika helppo todistaa, että minulla ei ole mitään yhteyttä tällaiseen ihmiseen.

Muutenkin, on aika jännä, että puhut KASVATUSPERIAATTEISTA, kun siitähän tuollaisessa sairaan lapsen heitteillejätössä ei todellakaan ole kysymys, vaan huonosta vanhemmuudesta.

Ja kyllä täällä näitä aloituksia tekee LTO:t sun muutkin jatkuvasti. Täällä on katsos pilvin pimein mammoja, ja tämä on asia joka puhuttaa. Ja jos siitä kirjoittaa tyyliin " jotkut vanhemmat", niin alkaa heti se provoksi huutelu.

Omat lapseni ovat pk:ssa, ja olen järjestänyt heille niin hyvät olot kuin mahdollista ( mahd. lyhyet hoitopäivät, 1-2 arkivapaata viikossa, aina lomat vapaata, aivan varmasti haetaanheti kotiin jos pk:sta soitetaan, enkä ikinä järkyttäisi lastani niin, että kävisin pk:lla näyttäytymässä, ja jättäisin lapsen sinne, kun se mun mielestä ei olisi tarpeeksi kipeä), siksi tällaiset ketjut ei kolahda kuten nähtäväsi sinuunkin kolahti.

Vierailija
139/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kihahtamista kannattaa muistaa, että suurin osa, ihan valtaosa päiväkotilasten vanhemmista ovat kuin esim me - haemme lapsen heti hoidosta jos sieltä soitetaan, että lapsi ei ole kunnossa. Totta kai!

Ei pelkästään päivähoidon perusteella voi vetää johtopäätöksiä, joita vedit. Sekä kotihoidon että päivähoidon voi hoitaa huonosti tai hyvin. Työssäkäyvien vanhempien perheissä on myös vähemmän taloudellisia, sosiaalisia ja esim päihdeongelmia, joten ei se työssäkäynti aina vain huono asia ole lapsillekaan. Ja suurin osa työssäkäyvistäkin on tavallisia, tuntevia, rakastavia vanhempia. Ei mitään kylmiä uraohjuksia. Niitä on aika vähän oikeasti.

Päivähoito myös antaa lapselle paljon (en puhu vauvoista vaan isommista). Kunhan huolehditaan, että kotona ovat kaikki asiat hyvin (näin ei ole aina kotonahoidetuillakaan lapsilla), hoitopäivät eivät ole liian pitkiä ja lapsella on mahdollisimman paljon lomaa. Kukn päivähoidossa ei ole ongemlia, se siis täydentää kotoa saatua kasvatusta ja muuta hyvää.

Se kun kannattaa aina muistaa, että monet päiväkotilapset ovat silti paaaljon enemmän kotona kuin hoidossa, vaikka päivähoidossa ovatkin. Se, millaisia lapsista tulee, on aina pääosin lähtöisin kotoa.

Useimmat meistä päiväkotilastenkin vanhemmista on HYVIÄ, KUNNOLLISIA ja RAKASTAVIA vanhempia, jotka antavat hyvät eväät lapsilleen kotoa. Ja jotka ovat sen verran oman lapsensa (ei uran tai työpaikan) puolella, että hakevat lapsen kotiin jos pk:sta soitetaan.

En nyt tuomitsekkan kaikkia jotka ei hoida itse omia lapsiaan.

Voinhan minäkin olla kotona ja hoitaa laapseni huonosti.

POintti oli lähinnä että, joku luo sellaisen URAN kun lapset on pieniä, että töistä ei pääse/halua edes pois vaikka olisi sairas lapsi..

Arvojärjestys on: ensin ura sitten lapset (jos aikaa jää).

Vierailija
140/177 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän ne kaiken tietää ;)?!

Itse olen terveydenhuoltoalalla eikä tulisi mieleenkään laittaa tällaisia aloituksia yhdellekään keskustelupalstalle! Ei, vaikka kuinka joku asia nyppisi! Nää on asioita, jotka jutellaan valmiiksi siellä työpaikalla ja sen jälkeen ne vaan jää sinne.

Ensinnäkin AINA on joku, joka tunnistaa viesteihin liittyvät henkilöt ja vaitio-olovelvollisuushan teidänkin alalla kuitenkin pätee, eikö?

Toiseksi, millaisen kuvan tämä antaa päivähoidossa työskentelevistä julkisuuteen? AINA on vanhempia, jotka ovat hoitajien kanssa eri mieltä asioista tai omaavat päivähoidon kanssa erilaiset kasvatusperiaatteet. On vallan hienoa miettiä työpäivän jälkeen kotimatkalla, että koskakohan omia asioita ruoditaan jossain pirun keskustelupalstalla!?

En siis kritisoi pelkästään teitä päivähoidon ammattilaisia. Sama pätee opettajiin, sairaanhoitajiin jne. Ja tuo lähihoitajan ammatti tuli kai mieleen siitä, että valittettavan usein tuntuu siltä, että näitä tämän tyyppisiä aloituksia tekee juuri ne työpaikan alimman tason koulutuksen saaneet... Tosin tieteellistä faktaa mulla ei asiasta ole ;)

Terv. TtT

Asioista avoimesti keskusteleminen osapuolten välillä on taatusti asia jota kaikki pitävät kaikkein parhaana mutta...Niin ongelma onkin se että tätä avointa keskustelua ja yhteistä lapsen tarpeiden ymmärtämistä,sille ei ole useinkaan tilaa riittävästi yhteistyössä päiväkodin kanssa. Sairaan tai alikuntoisen lapsen tilanne hoidossa on asia jonka ymmärtäminen yhdessäon ainoa tapa jolla lapsi saa tarvitsemansa tuen ja huolenpidon vanhemmilta.Kun lapsion sairas TARVITAAN VANHEMPAA!

Palstojen avaukset ja turhautuneet puheenvuorot kertovat selkeästi vain että ns. "kasvatuskumppanuus"ei toimi, ja se onkin sekä lapsen, vanhemman sekä hoitajan kannalta se huono asia ja lapsi on se joka eniten tästä kärsii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi