Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä liikkuu (muuta kuin tyhjää+kusta) tällaisen vanhemman päässä?? *pk-tädin tilitystä*!!!

Vierailija
21.01.2011 |

Sattuipa tässä kuluneella viikolla päivä jolloin 3-5v lasten ryhmässä jossa työskentelen, alkoi 3v lapsi itkemään ja valittamaan korvakipua.

Kipu ei ottanut laantuakseen joten hetken sitä seurailtuani päätin soittaa kys lapsen vanhemmalle, sille jonka ovat itse papereihin merkanneet ns "ensisijaiseksi hlöksi jolle soitettava jos tarvis".

Tämä kys hlö, lapsen isä, totesi että enpä pääse nyt lasta hakemaan, töissä sellainen tilanne. Ja ei, ei ole sellaisessa työssä mitä ei voisi kesken jättää jos tilanne vaatii.

Myöskään lapsen äiti ei suostunut jättämään työtään tullakseen hakemaan sairaan ja kivuliaan lapsensa pois pksta.

No sitten varahakijalle eli isovanhemmalle soittamaan, sieltä sama vastaus että enpä nyt voi tulla kun on mentävä "tyyliin shoppailemaan".

Eli loppujen lopuksi tämä sairas lapsi vietti normaalipituisen päivän pkssa, 23 lapsen ryhmässä korvaansa itkien ja 38 (nousujohdanteessa olevan) kuumeessa.

Olen 8v alalla ollut ja momenmoiseen vanhempaan törmännyt ja eräitäkin kertoja kerännyt ammatillisuuteni etten sano suoria sanoja, mutta nyt, nyt oikeasti ja kirjaimellisesti purin kieltäni veren maku suussa että en solvaissut päin näköä kun lasta tultiin lopulta 5h soiton jälk hakemaan.

Ja ei, ei ollut äiti tai isä silloinkaan vaan se isovanhempi.

**--£%/(%"¤%%#¤%% -½&%#¤¤ !!!!!!!!!!!!!!!

Kommentit (177)

Vierailija
21/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä valituksen ap:n pomolle

Vierailija
22/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai eivät ainakaan ymmärrä lukemaansa koska äidinkielensä ei ole suomi.

Toisaalta toivoisin että oliskin ja lukisivatkin, sen verran korpeaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei mun mielestä myöskään tälläsiä asioita kirjoitella av:lla. Mä ainaki nostaisin haloon jos lukisin näin selkeästi tunnistettavan jutun omasta perheestäni.

Vierailija
24/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollakseen ulkomailta...

Vierailija
25/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi itselläni on niin paska tilanne vasta aloittamassani työssä, että pomo hönkii niskaan kun on poissaoloja lasten vuoksi, vaikka onkin lääkärintodistukset sairauksista yms.

Silti "hienovaraisesti" vittuillaan ja tehdään kautta rantain selväksi, ettei koeajan jälkeen työt jatku, jos poissaoloja on samaan malliin. Ja kun töitä ei juuri ole tarjolla ja rahaa kuitenkin tarvittaisiin, niin mitäs teet.. olet puun ja kuoren välissä.

Itse olisin kyllä lähtenyt kuumeisen lapsen hakemaan pois hoidosta, ja olen lähtenytkin, mutta tietäen, että sen hinta olisi sitten se että työsuhde hyvin suurella todennäköisyydellä koeajan jälkeen ei tulisi jatkumaan..

Asioilla voi olla ne kaksi puolta..

Vierailija
26/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollakseen ulkomailta...

Suomalainen läppäri toimii maamme rajojen ulkopuolellakin. Itse asun ulkomailla myös ja olen tuonut tänne sekä läppärin että pöytäkoneen näppäimistön Suomesta.

Ä-kirjain löytyy sitäpaitsi myös muualta kuin suomen kielestä.

Vierailija
27/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollakseen ulkomailta...

vaikka täällä Italiassa kirjoitankin. Tiesitkö, että esim. läppärin voi viedä Suomesta ulkomaille ja myös tavalliseen näppäimistöön on joskus mahdollisuus ohjelmoida ääkköset...

Vierailija
28/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummasti ap:n tekstissä toimii ä-kirjain ollakseen ulkomailta...

vaikka olen suomessa :D

Vierailija
29/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollakseen ulkomailta...

vaikka täällä Italiassa kirjoitankin. Tiesitkö, että esim. läppärin voi viedä Suomesta ulkomaille ja myös tavalliseen näppäimistöön on joskus mahdollisuus ohjelmoida ääkköset...

Vierailija
30/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap*voi kiesus*

Vierailija
31/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollakseen ulkomailta...

Vierailija
32/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se kone on viety Suomesta lähtiessä..

ollakseen ulkomailta...

Vierailija
33/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pointti ihan jossakin muualla kuin siinä toiminko "oikein vai väärin" tänne purkautuessani ja silti jotkut alkaa siitä vaahtomaan.

Niinkuin jo mainittiin aiemmin niin siitä vaan sitten kukin vastaavalla tavalla (ma-to välisenä aikana) toiminut perhe siellä kotimaassakin miettimään että puhutaanko nyt teistä ja jestas sentään, olisko aihettakin puhua...

ap

Vierailija
34/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis me ollaan tehty hirveä rikos kun ruotsinkielisinä käytetään kyllä äätä ja öötä. :D

Av-mammat loistaa älyllään taas...

Vierailija
35/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla provo, kun toimii aakkoset. Itse kirjoitan Suomesta ja ei toimi. Siis mita ihmetta! Yritan tassa koneelleni kertoa, etta tultiin jo Suomeen. Ei se anna niita nappaimia siltikaan!!!

Vierailija
36/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pointti ihan jossakin muualla kuin siinä toiminko "oikein vai väärin" tänne purkautuessani ja silti jotkut alkaa siitä vaahtomaan.

Niinkuin jo mainittiin aiemmin niin siitä vaan sitten kukin vastaavalla tavalla (ma-to välisenä aikana) toiminut perhe siellä kotimaassakin miettimään että puhutaanko nyt teistä ja jestas sentään, olisko aihettakin puhua...

ap

Vain mammat saa vuodattaa tänne huonoista pk-tädeistä ja kaupankassoista. Ei haittaa vaikka siitä tunnistaisikin itsensä. Mutta jos työntekijä purkaa tuntojaan vanhmpia kohtaan se on suuri loukkaus, ettäs kehtaa. Ja vaikka kuinka muuttaisit kertomustasi ettei siitä tunnisteta ketään tiettyä, niin osa mammoista tuntee piston sydämmessään.

Vierailija
37/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokihan mullakin on tuossa esim lapsen ikä muutettu ja se ikähaitari minkä ikäisten ryhmässä olen sekä pari muuta seikkaa sen lisäksi ja vaikka ulkomailla olenkin, mutta älämölöstä päätellen osui liian lähelle joitakin vanhempia silti..

ap

Vierailija
38/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaks on aina oikeassa ja hoitsulla vaitiovelvollisuus. Siinä se pieni ero.

pointti ihan jossakin muualla kuin siinä toiminko "oikein vai väärin" tänne purkautuessani ja silti jotkut alkaa siitä vaahtomaan. Niinkuin jo mainittiin aiemmin niin siitä vaan sitten kukin vastaavalla tavalla (ma-to välisenä aikana) toiminut perhe siellä kotimaassakin miettimään että puhutaanko nyt teistä ja jestas sentään, olisko aihettakin puhua... ap

Vain mammat saa vuodattaa tänne huonoista pk-tädeistä ja kaupankassoista. Ei haittaa vaikka siitä tunnistaisikin itsensä. Mutta jos työntekijä purkaa tuntojaan vanhmpia kohtaan se on suuri loukkaus, ettäs kehtaa. Ja vaikka kuinka muuttaisit kertomustasi ettei siitä tunnisteta ketään tiettyä, niin osa mammoista tuntee piston sydämmessään.

Vierailija
39/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokihan mullakin on tuossa esim lapsen ikä muutettu ja se ikähaitari minkä ikäisten ryhmässä olen sekä pari muuta seikkaa sen lisäksi ja vaikka ulkomailla olenkin, mutta älämölöstä päätellen osui liian lähelle joitakin vanhempia silti.. ap

T.2

Vierailija
40/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harmillista lapsen kannalta. :( Toivottavasti käyttävät sentään lääkärissä kerran korva kipuillut koko päivän!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi