Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä liikkuu (muuta kuin tyhjää+kusta) tällaisen vanhemman päässä?? *pk-tädin tilitystä*!!!

Vierailija
21.01.2011 |

Sattuipa tässä kuluneella viikolla päivä jolloin 3-5v lasten ryhmässä jossa työskentelen, alkoi 3v lapsi itkemään ja valittamaan korvakipua.

Kipu ei ottanut laantuakseen joten hetken sitä seurailtuani päätin soittaa kys lapsen vanhemmalle, sille jonka ovat itse papereihin merkanneet ns "ensisijaiseksi hlöksi jolle soitettava jos tarvis".

Tämä kys hlö, lapsen isä, totesi että enpä pääse nyt lasta hakemaan, töissä sellainen tilanne. Ja ei, ei ole sellaisessa työssä mitä ei voisi kesken jättää jos tilanne vaatii.

Myöskään lapsen äiti ei suostunut jättämään työtään tullakseen hakemaan sairaan ja kivuliaan lapsensa pois pksta.

No sitten varahakijalle eli isovanhemmalle soittamaan, sieltä sama vastaus että enpä nyt voi tulla kun on mentävä "tyyliin shoppailemaan".

Eli loppujen lopuksi tämä sairas lapsi vietti normaalipituisen päivän pkssa, 23 lapsen ryhmässä korvaansa itkien ja 38 (nousujohdanteessa olevan) kuumeessa.

Olen 8v alalla ollut ja momenmoiseen vanhempaan törmännyt ja eräitäkin kertoja kerännyt ammatillisuuteni etten sano suoria sanoja, mutta nyt, nyt oikeasti ja kirjaimellisesti purin kieltäni veren maku suussa että en solvaissut päin näköä kun lasta tultiin lopulta 5h soiton jälk hakemaan.

Ja ei, ei ollut äiti tai isä silloinkaan vaan se isovanhempi.

**--£%/(%"¤%%#¤%% -½&%#¤¤ !!!!!!!!!!!!!!!

Kommentit (177)

Vierailija
41/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se moraali kaiken muun lisäksi ole jollakulla muulla karkuteillä kuin minulla!!

ap

Vierailija
42/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisilta vanhemmilta. Olivat varmaan vihaisia, kun lapsi meni sairastumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävältä tuollainen. Kun lapsi on sairaana niin sen paikka on kotona ja mielellään äidin tai iskän hellässä hoidossa. Itse muistan aina kun äiti jaksoi hoivata ja silittää otsaani aina kun kuumessa olin ja sängyssä makasin...vielä siis vähän isompanakin.

Vierailija
44/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kipulääkettä ja lepoa, muuta ei tarvita hoidoksi. Lääkäriin pääsee viikon kuluttua, jos tauti jatkuu.

Eli miksi se lapsi olisi pitänyt noutaa kotiin? Olen oppinut, että kun päiväkodista soitetaan, nappaan mukaan korvakuumemittarin ja näytän hoitajalle, että kuumetta ei ole, opetelkaa mittaamaan. Lapsista soitetaan kotiin, kun hoitajia ei ole iltavuorossa tarpeeksi ja halutaan vähentää väkeä. Eli terveet lapset kotiin, kun ei saada sijaisia.

Vierailija
45/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko oikeasti Suomessa?

Vierailija
46/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuttelu tuollaselle rasittavalle vikisijälle kuten ap. Toivottavasti esimiehesi puuttuu asiaan, eli ap:n ikävään suhtautumiseen asiakkaisiin. Ei ole sinun asiasi kautta rantain kiusata vanhempia, jotka kauheassa stressissä koettaa sompailla työelämän ja lastenhoidon välillä. Omat lapset eivät ole vielä päiväkodissa. Mutta kauhulla odotan, että jonkun märkäruven takia pyydetään tulipalokiirellä hakemaan lapsi. Sillä onhan hoitajalle toki helpompaa kun lapsia on vähemmän paikalla. Ja mulla ainakin on töissä niin hemmetinmoinen kiire, että ei sieltä vaan voi noin vain lähteä lapselle panadolia annostelemaan ja nenää niistämään.

Vierailija
47/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on vielä lapsen etu ja hyvinvointi. Onko tärkeämpää ettei vanhemmat loukkaannu? Kyllä kannattaisi mun mielestä päiväkodissakin puhua asiat suoraan, kun asiat voi sanoa niin monella tavalla. Vaikka suoraan mutta ystävällisen napakasti.

Vierailija
48/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lapsia on maailma pullollaan ja vastaavanlaisia tapauksia löytyy muitakin.

Surullista maailman meno, jossa minä itse menee oman lapsen edelle. Voivoi kun minulla on lapsen kanssa niin vähän yhteistä aikaa, kun lapsi on päivät hoidossa ja minun kun pitää kuntoa ylläpitääkseni pari kertaa viikossa uhrata suuri osa arki-illastakin...

Vierailija
49/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todennut, että työni on ihan yhtä arvokasta kuin päiväkodin hoitajien työ, joten jos heillä on pulaa sijaisista, ei minulla ole velvollisuutta sitä paikata ottamalla lapsi kotiin muka sairaana. Kertaakaan lapsi ei ole ollut oikeasti kipeä, kun ovat soittaneet eli ehkä lastenhoitajien koulutukseen ei kuulu esim. kuumemittarin lukemien tulkintaa.

Vierailija
50/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanlaisia päähänsilittelijäsosiaalitanttoja näköjään puoli maata pullollaan. Ihan oikein olisi jos asianosaiset tunnistaisivat jutusta itsensä, jos vaikka olisi Suomessa tapahtunut. Ja ei, siitä ei voisi oikeusjuttua nostaa koska jutussa ei mainita tunnistetietoja joista ulkopuoliset voisivat tunnistaa asianosaiset.

Vierailija
51/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä minun mielestäni sairaiden lasten paikka on pikimmiten kotona, eikä terveitä lapsia sairastuttamassa...

Eivät ne hoitajat ole siellä sitä varten, että niiden sairaiden lasten vanhemmat ovat omalla työpaikallaan luomassa uraa. Jos olette niin tolkuttoman kiireisiä omassa työssänne, niin hankkikaa sellainen varahakija joka pääsee hakemaan sairaan lapsen ja maksatte hänelle ko. palvelusta.

Vierailija
52/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kovin eksoottisesta maasta taida olla kyse, jos kiertävä erityislto ottaa kantaa lastensuojeluilmoituksen tekemiseen ;-)

Kovin samankaltainen tuntuu systeemi olevan kuin Suomessa.

Vierailija
53/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ikinä ole turhasta päiväkodista soiteltu. Jos oma lapseni itkisi kipua päiväkodissa, mikään työeste maan päällä ei saisi minua pysymään poissa lapseni luota. Mikä nyt kullekin tietysti on tärkeintä. Ihmettelen vain ap:n kanssa kuinka ihmiset suhtautuvat OMIIN lapsiinsa. Kaikenlaiset ne lisääntyvätkin, mihin tuollaiset lapsia tarvitsevat, itsekkäät. Turha inistä sitten vanhainkodissa kun lapset eivät vaivaudu katsomaan tai kun teini-iässä ne joutuvat psykiatrisen hoitoon tai vankilaan.

Vierailija
54/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa lapsilta mitataa aina korkeampi kuume kuin terveysasemalla, joten siihenkään ei kannata tuijottaa. Ihme juttuja täällä taas, ei nykyisin mennä edes lääkäriin tuosta syystä vaan sairaanhoitaja katsoo korvat ja neuvoo käsikauppalääkkeet. Todennäköisesti lapsi tuli seuraavana päivänä hoitoon ihan terveenä.

Vierailija
55/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikana. Päiväkotihan ei ole sairaan lapsen hoitopaikka.Ystäväni kiikuttaa lapsensa sairaana päiväkotiin,antaa kipulääkkeen hyvissä ajoin ennen lähtöä ja sitten jännittää milloin puhelu pk.sta tulee,lapsi on monesti ollut kunnon uumeessa,en tajua en.

Vierailija
56/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viimeisen kahden kuukauden aikana meille on soitettu 5 kertaa, että lapsi on sairas. Ja joka kerta ilmoitettu, että koska olet hakemassa X:n kotiin, niin otathan Y:n myös, koska joku hoitaja iltavuorosta on sairaana tai pitkässä palaverissa. Eikä meidän lapset ole kertaakaan edes olleet sairaita! Viimeksi soittivat maanantaina ja sanoivat, että X oksentaa. Kun kysyin lapselta kotimatkalla asiasta, niin ei se mitään oksentanut vaan oli kakonut yskäänsä! Eli kiva oli taas kahden terveen lapsen kanssa olla klo 11.00 alkaen kotona, kun päiväkoti siivoaa tilastojaan näin näpsästi.

Vierailija
57/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täällä tosiaan nousee haloo siitä, että jos mahdollisesti tunnistetaan ihmiset tuosta kirjoituksesta, eikä mietitä mikä se oikea ongelma tässä on! Mikä tätä yhteiskuntaa ja ihnmisiä vaivaa, kun työ menee lapsen edelle?? Työ voi AINA odottaa, lapsi EI.En tosiaan pysty ymmärtämään! Sitten ihmetellään miksi meidän nuoriso voi huonosti ja teinejä otetaan ennätysmäärä huostaan.

Vierailija
58/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertaa kuulen että pk:sta soitellaan myös turhaan hakemaan lasta kun on "muka" sairaana....aika erikoinen tapa pienentää ryhmäkokoja. Ei ole meille vielä sattunut moista, mutta hyvä tietää...

Vierailija
59/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut, että kun päiväkodista soitetaan, nappaan mukaan korvakuumemittarin ja näytän hoitajalle, että kuumetta ei ole, opetelkaa mittaamaan. Lapsista soitetaan kotiin, kun hoitajia ei ole iltavuorossa tarpeeksi ja halutaan vähentää väkeä. Eli terveet lapset kotiin, kun ei saada sijaisia.

Hieno periaate, että "vanhemmat ovat ne, jotka tietävät lapsensa asiat parhaiten ja saavat päättää hänen asioistaan" tai mitä hittoa se onkaan nykyään kun päivähoidon henkilökunnan ammattitaito ei ole mitään, kyllä vanhemmat tietää. Siis voi helvetti. Toivottavasti et ikinä tule lapsinesi mun asiakkaaksi.

Totta on, että päiväkodeissa ON liian vähän henkilökuntaa, mutta se ei, että terveitä lapsia lähetetään kotiin.

Vierailija
60/177 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tällainen tapaus vaaranna lasta ja hänen turvallisuuttaan, terveyttään jne? Tekisitte siis lastensuojeluilmon tällaisestä? Ei hyvää päivää, lastensuojelussa on ihan oikeitakin hommia.

Mun mielestä vanhempien toiminta on pöyristyttävää. Mä lähtisin niiltä sijoiltani hakemaan lasta, jos soitto tulis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi