Avonaisen lukon kuva kännykässä (Nokia) viestiä lähetettäessä?
Mikäs ihme tämä on? Mulla on jo iät ja ajat ollut sama puhelin ja nyt yhtäkkiä siihen on ruvennut ilmestymään avonaisen lukon kuva yläreunaan aina, kun lähettää viestiä. Ja ei ole mistään näppäinlukosta kysymys kai (siitä tulee avain). Kävin kaikki valikot läpi, mutten keksi mikä tuo voisi olla ja mistä se on yhtäkkiä ilmestynyt. Onko kellään tietoa? Ohjekirjaa mulla ei ole tähän.
Kommentit (32)
Eikä ollut lapsikaan.Ja ihan yhtäkkiä blokkasi ne puhelut poikki. Minä pystyin soittamaan lapselle päin, mutta mun puhelin katkaisi lapsen soittamat puhelut. Asiaa tutkittiin operaattoreilla eikä hekään olleet moiseen törmänneet.
Alkaa tosiaan epäillä että Nokia on asettanut jonkun automaattipäivityksen joka pakottaa ihmiset kiikuttamaan puhelimet sankoin joukoin huoltoon. Maksulliseen.
Mulla puhelin on N95.
t. se jolla lapsen puhelut tuli yhtäkkiä lukon takia estetyiksi.
ihme juttu, että muillekin ilmestynyt tuota. Toivottavasti sentään viestit menee perille. Mitään en ole muutellut valikosta.
ap.
aina kun joku soittaa tai soitan johonkin niin avonaisen lukon kuva tulee yläreunaan. Nokian 6300 puhelin käytössä... En edes ohjekirjasta löytäny että mistä toi johtuu ja se että en mielestäni ole asetuksistakaan mitään muuttanu.
Tiätääkö ketään miks se lukko ilmestyy?? ja ollu ehkä noin kuukauden ajan näin??
koska kääntää tulevat puhelut vastaajaan.
Lukko ilmestyi ekan kerran tossa reilu kk sitten kun olin Thaimaassa. Ajattelin silloin että liittyy johonkin paikalliseen juttuun siellä, mutta kyllä se näkyy nyt edelleen vaikka on palattu jo Suomeen. Muuta outoa en ole huomannut. Puhelin on Nokia 2730.
esim. Tietoturvapäivityksiä ja siksi aikaa puhelin sekoaa/jumittuu?
Kirjoittelin tähän ketjuun joskus alussa, taisin olla nro 12. Mutta mulla tuo lukon kuva on sittemmin hävinnyt. Enkä edes huomannut että koska tämä tapahtui. Eli oli ehkä vaaratonta.
Mulla on Nokia7020. N. kuukausi sitten alko tää lukko ilmestyyn, ainakin aina kun lähetän viestiä ja vissiin joidenki puheluiden yhteydessä myös. Puoli vuota vanha puhelin jo muutenki jouduttu 2krt palauttaan giganttiin päivitettäväks / huoltoon kun ei suostunu koskaan näyttää soittajan nimee vaikka nimi oli muistissa. En millään jaksais kolmatta kertaa viedä takasin tätä....
Mulla se on pari viikkoa näkynyt soitettaessa ja viestiä lähetettäessä. Oon kanssa miettiny että mikä tää homma on mutta ei ole ratkennut. Aluksi ei näkynyt kaikissa puheluissa mutta nyt näkyy. Meinasin jo, että mun puheluita salakuunnellaan tai jotain. Toivottavasti tämä ei ole mikään maksullinen palvelu, joka selviää sitten seuraavassa puhelinlaskussa :P
Sama juttu mulla avonainen harmaa lukko tulee soitettaessa tai yleensäkin puhuessa.
Ihan hämärää onkohan kaikille tietyn tyyppisille nokian kännyköille tullut sama juttu.
mä huomasin saman muutama vko sitten mun vuoden vanhassa nokiassa! aina kun viestiä lähettää, tai soittaa niin se lukko ilmestyy näytön yläreunaan! :D