Kuvitelkaa, olen ylioppilas mutten ole lukenut Kalevalaa enkä Täällä Pohjantähden alla.
Lukionkin voi siis käydä lukematta noista opuksista sivuakaan.
Kommentit (9)
Mieheni kirjoittaa juuri väitöskirjaa eikä hänkään ole lukenut noita kirjoja. Toivottavasti ei kerro asiasta muille tai voi jäädä väittely epäsivistyneeltä väliin.
enkä Seitsemään veljestä, vaikka olenkin aina lukenut PALJON. Mutta kaikkea ei vaan tule luettua, ei edes noita klassikoita. Ja Kalevala nyt ei ole kovin helppo luettava, olen sitä kyllä yrittänyt lukea, mutta ei niin vanha, runomuotoinen teksti vaan suju...
enkä Seitsemään veljestä, vaikka olenkin aina lukenut PALJON. Mutta kaikkea ei vaan tule luettua, ei edes noita klassikoita. Ja Kalevala nyt ei ole kovin helppo luettava, olen sitä kyllä yrittänyt lukea, mutta ei niin vanha, runomuotoinen teksti vaan suju...
Minusta Kalevala on niin rytmikästä, soivaa ja soljuvaa tekstiä, että sitä on todella, todella, todella helppo lukea. Virtaa kuin vesi. =)
Lähihoitaja muuten myöskin
tuli tutuksi vasta Timo Koivusalon ohjaamista elokuvista. Muutenkin tykkään katsoa klassikot valmiiksi pureskeltuina joko teatterissa tai elokuvissa. ap
vielä kirjallisuuden alalta (ei tosin suomalaisen kirjallisuuden), enkä ole kumpaakaan lukenut. Kalevalasta toki pätkiä, Pohjantähteä en edes aloittanut.
vielä kirjallisuuden alalta (ei tosin suomalaisen kirjallisuuden), enkä ole kumpaakaan lukenut. Kalevalasta toki pätkiä, Pohjantähteä en edes aloittanut.
surullista.
Toinen kirjallisuutta pääaineenaan lukenut filosofian maisteri.
... leffana, eikä jää mistään paitsi.
surullista. Toinen kirjallisuutta pääaineenaan lukenut filosofian maisteri.
Vielä kolmas FM kirjallisuudesta ja ne molemmat lukenut. Myöskin olen opettanut lukiossa äidinkieltä, eikä kumpaakaan pidä lukea lukiossa, Pohjantähdestä yksi osa, tai Tuntematon. Riippuu tietysti koulusta.
Ja ylioppilaaksi voi päästä vaikka ei olisi käynyt lukiota. Mitäs siihen sanot?
Minä olen ylioppilas ilman lukion todistusta. Muutaman kurssin olen kyllä käynyt.