Avonaisen lukon kuva kännykässä (Nokia) viestiä lähetettäessä?
Mikäs ihme tämä on? Mulla on jo iät ja ajat ollut sama puhelin ja nyt yhtäkkiä siihen on ruvennut ilmestymään avonaisen lukon kuva yläreunaan aina, kun lähettää viestiä. Ja ei ole mistään näppäinlukosta kysymys kai (siitä tulee avain). Kävin kaikki valikot läpi, mutten keksi mikä tuo voisi olla ja mistä se on yhtäkkiä ilmestynyt. Onko kellään tietoa? Ohjekirjaa mulla ei ole tähän.
Kommentit (32)
ehkä tämä on sitten vaaratonta, kun monella muullakin näkyy olevan samaa "ongelmaa"
oon miettinyt ihan samaa, lukko ilmestyi noin kuukausi sitten munkin puhelimeen!
että voisko liittymä vaikuttaa jotenki?? Mikä operaattori teillä on käytössä??
Lainaan tässä Nokia 6310:n manuaalia:
>Suojaussymboli
"Jos (lukko)-suojaussymboli näkyy WAP-yhteyden aikana, tiedonsiirtoyhteys puhelimen ja WAP-yhdyskäytävän tai WAP-palvelimen (...) välillä on salattu."<
Lukon kuva siis tarkoittaa suojattua WAP-yhteyttä,
jos taas lukko on auki, ilmeisesti WAPin suojaus ei ole kohdallaan (?).
Jos lukko ilmestyy muuten vaan, ilman että WAP on käytössä,
voi olla että puhelimen softassa on jotain ongelmia.
Eli huoltoon vaan...jos se nyt sattuu haittaamaan.
eli jotenkin liittyy wlaniin
Lainaan tässä Nokia 6310:n manuaalia:
>Suojaussymboli
"Jos (lukko)-suojaussymboli näkyy WAP-yhteyden aikana, tiedonsiirtoyhteys puhelimen ja WAP-yhdyskäytävän tai WAP-palvelimen (...) välillä on salattu."<
Lukon kuva siis tarkoittaa suojattua WAP-yhteyttä,
jos taas lukko on auki, ilmeisesti WAPin suojaus ei ole kohdallaan (?).Jos lukko ilmestyy muuten vaan, ilman että WAP on käytössä,
Eli huoltoon vaan...jos se nyt sattuu haittaamaan.eli jotenkin liittyy wlaniin
ja Wlan liittyi tähän:
http://www.easygo.fi/index.php?tab=4&linkki=2&ohje=4
että voisko liittymä vaikuttaa jotenki?? Mikä operaattori teillä on käytössä??
mulla on elisa (tai oikeastaan kolumbus joka on elisan joku halpaliittymä vuodelta nakki ja kirves)
Yhteys puhelimen ja lähimmän tukiaseman välillä ei ole suojattu. Voi johtua huonosta yhteydestä tai muusta tilapäisestä häiriöstä.
menis tuon pohjalta viemään huoltoon jos puhelin muuten toimii...
menis tuon pohjalta viemään huoltoon jos puhelin muuten toimii...
En minäkään, kirjoittaja sekoittaa hienosti wlanit ja wapit samaan. Operaattorin verkosta ja tukiasemasta nuo johtuvat. Tapahtuuko samaa joka paikassa vai ei (esim kotona/töissä)
Yhteys puhelimen ja lähimmän tukiaseman välillä ei ole suojattu. Voi johtua huonosta yhteydestä tai muusta tilapäisestä häiriöstä.
enää kauheen tilapäiseksi häiriöks lasketa :D
ok. pitäiskö tästä huolestua jotenkin tai tehdä asialle jotain?
mun lähin tukiasema on paikallisen amiksen pihassa, pitäisköhän alkaa syyttämään teinejä :)
Itse olen Tampereella ja aloin miettiä, että voiko nämä Pirkanmaan alueen viime aikojen laajat sähkökatkokset jotenkin sekoittaa noita tukiasemia..? Vaikka täällä meillä päin Tamperetta onkin sähköhommat ollut ihan reilassa. En siis tosiaankaan ole mikään insinööri vaan niin syvästi humanisti kun vaan voi olla. Kunhan arvailen täällä.
Tapahtuuko samaa joka paikassa vai ei (esim kotona/töissä)
ruveta tota kytistään koska en oo yhtään varma. Johan tässä on tottunut kuukauden aikana moiseen lukon kuvaan puheluiden aikana :D
mun lähin tukiasema on paikallisen amiksen pihassa, pitäisköhän alkaa syyttämään teinejä :)
Tupakansavu, mopoautonkatku ja ES-höyryt vaikuttavat heikentävästi signaaliin.
Tupakansavu, mopoautonkatku ja ES-höyryt vaikuttavat heikentävästi signaaliin.
ohjekirja tallella eikä sielläkään mitään mainintaa. oikeesti tietäiskö joku?
välillä myös kun joku soittaa niin sen nimen vieressä.
Ja ennen joulua kun tuo ekan kerran ilmaantui lapsen nimen yhteyteen niin puhelu katkesi aina kun yritin vastata. Vasta kun poistin kokonaan nimen ja tallensin uudelleen niin sitten alkoi toimia normaalisti. Sittemmin muutamiin muihinkin nimiin tulee se lukon kuva muttei ole katkennut.
Jos nokialta kysyis käskisivät varmaan viemään puhelimen johonkin maksulliseen huoltoon ja kaikki tiedotkin häviäis saman tein.
Ihan hämärää.
määritellyt jotain suojaus- tai muita asetuksia hiljattain? Suojakoodia, toimitusraporttia... Tai tehnyt päivityksiä tms? Lukko viittaa usein turva-asetuksiin. En ole moisesta kuullut tai nähnyt.
Nokialla on aika paljon eri puhelinmalleja, joten pelkkä "Nokian puhelin" ei kerro mitään.