Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko pitää tienata?

Vierailija
18.01.2011 |

Minua on alkanut ahdistaa tämä palstalaisten ääretön rikkaus. Aina, kun tulee rakasta puhe, tämä palsta sikiää täyteen näitä vähintään 5000,-/kk tienaavia. Kuitenkaan omassa tuttavapiirissäni ei tällaisia kovin montaa ole. On siis todellinen paremman väen keskustelupiiri täällä.

Tänäänkin jo on haukuttu idiootiksi ihminen, joka kertoi esimiesasemassa tienaavansa noin 2 600,-/kk. Itselle kelpaisi kyllä ihan hyvin. Tällä hetkellä oma kk-palkka on 2 450,- enkä yhtään enempää tarvitse. Työssä ja elämässä on muutakin tärkeää kuin raha.

Paljonko pitäisi ihmisen tienata kuussa, jotta voisi itseään ihmiseksi kutsua?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienataan molemmat miehen kanssa kaiketi vähän. Me ollaan "paskahommissa" tän palstan kriteerien mukaan mutta arvatkaapas mitä? Meillä on AIKAA. Mies ei ole aamusta iltaan töissä ja mä en valita täällä kuinka miestä ei kiinnosta muu kuin sohvalla makoilu töitten jälkeen. Se kun tulee kotiin aina ajoissa, yleensä viimeistään kolmelta. Mieluummin pidän tän elintason, toimeen tullaan ihan ok, vastuut ei päätä huimaa ja työt jää aina työpaikalle. Ai niin, se pitikin vielä kertoa että me molemmat tykätään työstämme :-).

Ihan oikeasti, mistä ne lapset muistaa sen 10 000€ kuussa tienaavan isänsä? Siitä että se oli aina töissä. Meidän lapset muistaa isän joka oli läsnä :-).

Vierailija
22/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:1800€ kuukaudessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viidestä vastaajasta jo yksi on ilmoittanut miehensä kuuluvan "kymppikerhoon", ja toisen tulot vaatimattomasti vain monikymmenkertaiset keskivertoon nähden.

Huokaus. Moniko täällä näkee näitä päiväunia ympäri vuorokauden?

Arvaappa tienasinko minä vielä 2008 1900€/kk ja hommia oli ihan sairaasti, oli isoja asiakkuuksia hoidettavana ja koko ajan piti opetella uutta. Liksaa ei tullut lisää kuin hikiset 300€ 8v aikana, joten lopulta otin ja nostin kytkintä. Nyt tienaan 3000€/kk ja tienasin vuosi sitten 3400€, mutta saneerattiin pois Yt:ssä. Ja mies tienaa hyvin, kuten jo edellä kerrottu; onneksi tienaa, koska olen minä tässä ollut välillä työttömänäkin.

t.3 tai joku

Vierailija
24/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko täällä näkee näitä päiväunia ympäri vuorokauden?

ainakaan näe mitään päiväunia kun veroilmoitusta taas toukokuussa täydentelen. Mutta ystäväpiirini ei tosiaankaan koostu vain rikkaista ja hyvin tienaavista, vaan ihan normaaleista palkansaajista joista aika harva yltää kymppi-tai satkukerhoon. En arvota ketään varallisuuden tai tilipussin perusteella. Kuten aika moni huonommin tienaava täälläkin näemmä tekee. ;)

Vierailija
25/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienataan alle 2000 euroa nettona. Meilläkin ollaan kaikki kotona viimeistään klo 16.20, josta alkaa yhteinen vapaa-aika.

Mies työttömänä, ja olishan se hienoa taas matkustella ympäri ämpäri lomilla ja ostaa kaikki uutena kaupasta.

Jos vain saan pitää tuon lupsakan miehen, ja lapset isän, joka on läsnä aina. Taloudellisesti tiukkaa, kirppareita kierrän, ja muutenkin kierrätetään. Kokataan yhdessä jne.

Alkanut tottuun siihen, että koti on siivottu valmiiksi ja pyykit pesty, kun viikonloppu alkaa.

Jos nuo hurjat hankkeet saisi normaalilla työpäivällä, kelpaishan ne. Mutta ainakin mun mies väänsi kannettavallaan yötä myöten, kun muu perhe mentiin nukkumaan. Nyt saan käpertyä sen kainaloon ja höpötellään tai katsellaan telkasta soopaa tai ollaan vaan...

Vierailija
26/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa. Elämässä on muutakin kuin raha. Onneksi kaikki eivät tällä palstalla märehdi sitä mitä muut ansaitsevat tai omistavat. ;) t.11

Vierailija
27/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kiinnostunut muiden uraputkista, vaan saan itselleni ja lapselleni paljon enemmän mielihyvää ns. ilmaisesta tekemisestä, kirjastosta, seurakunnasta, ystävien tapaamisesta jne.

Ei meiltä puutu mitään, emme ole trendien mukaan liukuvia eli jos muiden mielestä joku on "so last season", niin meitä vaan naurattaa oikeesti:)

Meillä on oma maku, omat ajatukset ja rahat riittävät hyvin.

Vierailija
28/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei ole tärkeää, on paljon tärkeämpiä asioita kuin raha. Ja ne kaikki maksavat rahaa.

Mika Häkkinen pystyy antamaan enemmän aikaa lapsilleen, kun useimmat meistä. Ei tietenkään johdu rahasta, eihän?

Myöskin, jos tulot on esim. 5000-6000,e / kk luokkaa, ei pienet tonnin tai parin heilahtelut haittaa. Varsinkin jos ei ole vetänyt itseään järjettömään velkakiikkuun.

"Raha ei ole tärkeä" asenteeseen ei ole köyhällä edes varaa.

Vierailija
29/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienempi joukko etuoikeutettuja, joilla on iso palkka. Me maan hiljaiset pidetään turpa rullalla. Kun kuukausipalkka jää alle 2500 niin ei sitä viiti paljo huudella. Veikkaisin, että meitä on kuitenkin täällä enemmistö. Jos olisin pitänyt vain rahaa tärkeänä asiana elämässäni, olisin hommannut eri ammatin. Harkitsin nimittäin ammattini lukion jälkeen tarkkaan. Olen erittäin mieluisassa työssä. Toki joskus ajattelen, että olisko pitänyt hakeutua lääkikseen tai paperialalle, rahan takia. Heti kuitenkin hoksaan että ei olisi pitänyt. Saatikka jollekin myyntialalle, yök. Kysymykseesi vastaan, että ihmisen pitäisi tienata kuukaudessa noin nolla euroa jotta voisi kutsua itseään ihmiseksi. Yleensä ne, joiden tulot ylittävät 3000 euroa, eivät ole enää ihmisiä.

Minä olen vuokralla asuva yh, joka tienaa yli 3000 euroa kuussa bruttona. Olen erittäin empaattinen ja helposti lähestyttävä ihminen, autan pyyteetömästi kaikkia jotka hoksaavat minulta jotain pyytää. ja rahat menevät normaaliin elämiseen, riittävät kyllä mutta olenkin aika ekologinen.

Vierailija
30/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kiinnostunut muiden uraputkista, vaan saan itselleni ja lapselleni paljon enemmän mielihyvää ns. ilmaisesta tekemisestä, kirjastosta, seurakunnasta, ystävien tapaamisesta jne.

Ei meiltä puutu mitään, emme ole trendien mukaan liukuvia eli jos muiden mielestä joku on "so last season", niin meitä vaan naurattaa oikeesti:)

Meillä on oma maku, omat ajatukset ja rahat riittävät hyvin.

sellainen, joka ei vietä aikaa lastensa kansa, käy kirjastossa ja juoksee trendien perässä? Aika erikoista tilipussin perusteella jaotella ihmisiä noin rankasti.

Vierailija
31/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän usein täällä kuitenkin nostetaan esille hyvää koulutustaustaa tai suhteessa suuria tuloja.

Joko mammat siis unelmoivat keskimääräistä enemmän, tai sitten tämä palsta todella vetää älykköjä puoleensa. Minulla on ainakin ihan oma mielipide siitä, kummasta tässä mahtaa olla kysymys.

Niin ja kyllä se vaan tuppaa olemaan niin, että tämä "parempi väki" ketjussa jos toisessa tuo esille sen oman paremmuutensa.

Kuten jo totesin olen ihan tyytyväinen omaan elämäni. En siis katkera. Mutta ottaa päähän tämä itsensä nostaminen täällä. Ja totuudennimessä muistettakoon nyt sekin, että ei tämä tulotaso täällä ole ainoa, joka on keskimäärin parempi kuin valtaväestöllä. Tuntuu ne lapsetkin olevan keskimääräistä fiksumpia ja kauniinpia.

Vierailija
32/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen köyhä. Tienaan hikisesti n. 2500€ kuussa ja mieheni suunnilleen saman. Pitkät työpäivät, pitkät hoitopäivät, kalliit hoitomaksut.

Minä en ole onnellinen köyhänä, vaan haluaisin olla rikas, että voisin esim. ostaa itselleni uuden talvitakin tai kengät tai edes jotain.

Hienoa jos joku jaksaa olla onnellinen köyhänä. Ja paskapuhetta noilta rahoillaan brassailijoilta, että tulevat tähän ketjuun kertomaan rahoistaan muka ilman brassailutarkoitusta.

Vierailija
33/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen köyhä. Tienaan hikisesti n. 2500€ kuussa ja mieheni suunnilleen saman. Pitkät työpäivät, pitkät hoitopäivät, kalliit hoitomaksut.

Minä en ole onnellinen köyhänä, vaan haluaisin olla rikas, että voisin esim. ostaa itselleni uuden talvitakin tai kengät tai edes jotain.

Hienoa jos joku jaksaa olla onnellinen köyhänä. Ja paskapuhetta noilta rahoillaan brassailijoilta, että tulevat tähän ketjuun kertomaan rahoistaan muka ilman brassailutarkoitusta.

hah

Vierailija
34/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin pitänyt vain rahaa tärkeänä asiana niin EN olisi hakenut aikoinaan lääkikseen :D

Opiskelu kestää ja vuosia kuluu, opintotukea ja -lainaa nostetaan... Silti saa joka pennosen laskea kaupassa että (terveellinen!) ruoka riittää, ja kirpparivaatteissa kulkee koko perhe. Ja juu, sitten kun joskus valmistun, niin odotettavissa on pii-iitkiä työpäiviä ja paljon stressiä - ja sitäpaitsi se laina täytyy maksaa takaisin. Myyntityö voisi olla kannattavampaa... tai se paperitehdas :D

Jos olisin pitänyt vain rahaa tärkeänä asiana elämässäni, olisin hommannut eri ammatin. Harkitsin nimittäin ammattini lukion jälkeen tarkkaan. Olen erittäin mieluisassa työssä. Toki joskus ajattelen, että olisko pitänyt hakeutua lääkikseen tai paperialalle, rahan takia. Heti kuitenkin hoksaan että ei olisi pitänyt.

Vierailija
35/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kiinnostunut muiden uraputkista, vaan saan itselleni ja lapselleni paljon enemmän mielihyvää ns. ilmaisesta tekemisestä, kirjastosta, seurakunnasta, ystävien tapaamisesta jne. Ei meiltä puutu mitään, emme ole trendien mukaan liukuvia eli jos muiden mielestä joku on "so last season", niin meitä vaan naurattaa oikeesti:) Meillä on oma maku, omat ajatukset ja rahat riittävät hyvin.

sellainen, joka ei vietä aikaa lastensa kansa, käy kirjastossa ja juoksee trendien perässä? Aika erikoista tilipussin perusteella jaotella ihmisiä noin rankasti.

Siitähän tässä oli kyse.

Ja lisään vielä, että ei mikään rahallinen hyväntekeväisyys ole ainut keino tehdä hyvää muille.

Itse olen valinnut tehdä osa-aikatyötä, jotta nimenomaan saan aikaa olla lapseni kanssa ja osa-aikatyönkin olen valinnut niin, että saan tehdä siinä samalla hyvää ilman rahaa.

t:lainatun viestin kirjoittanut

Vierailija
36/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun elämä on niin tylsää, että saa kicksejä siitä että leikkii besserwisseriä tai "parempaa väkeä" jossain vauva-palstalla tai satuilee täällä omiaan, keneltä se on oikeasti pois? Kaikkien ei kuitenkaan tarvitse satuilla tuloistaan, elämästään tai edes lapsistaan. Kannattaa silti pitää mielessä, että vakavasti otettavaa tai uskottavaa keskustelua täällä syntyy harvoin. Lukijoille ja kommentoijille av-palstalla lienee enimmäkseen viihdearvoa. t. 11

Vierailija
37/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollenkaan ei ole tarkoitus leveillä eikä kehaista?

hah

hah

Vierailija
38/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun elämä on niin tylsää, että saa kicksejä siitä että leikkii besserwisseriä tai "parempaa väkeä" jossain vauva-palstalla tai satuilee täällä omiaan, keneltä se on oikeasti pois? Kaikkien ei kuitenkaan tarvitse satuilla tuloistaan, elämästään tai edes lapsistaan. Kannattaa silti pitää mielessä, että vakavasti otettavaa tai uskottavaa keskustelua täällä syntyy harvoin. Lukijoille ja kommentoijille av-palstalla lienee enimmäkseen viihdearvoa. t. 11

mutta nopeasti ne tyssäävät näihin besserwissereihin ja "parempaan väkeen". Joskus tekee oikeasti pahaa näiden vakavasti keskustelevien puolesta, kun tuupataan tuutintäydeltä lantaa niskaan.

Vierailija
39/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin odotettavissa on pii-iitkiä työpäiviä ja paljon stressiä - ja sitäpaitsi se laina täytyy maksaa takaisin. Myyntityö voisi olla kannattavampaa... tai se paperitehdas :D

Juu anteeksi, en tarkoittanut loukata.

Tiedän, että osalle lääkikseen hakeutujista ei rahalla ole merkitystä. Mutta aika vastikään olen jutellut usealta eri vuosikurssilta olevan lääkisläisen kanssa. Nämä ei-taloudellisin perustein alalle hakeutuneet ovat ääneen ihmetelleet, että jotkut on panneet Porschen tilaukseen jo eka opiskeluvuonna että tulee sitten ajoissa. He ehkä opiskelevatkin pappa betalar -periaatteella.

Lääkärin ammatin toteuttajiakin on monta, ihan niinkuin meitä ihmisiä muutenkin. Osalle kuitenkin aukeaa keikkafirmojen myötä melkoinen kultainen oksa. Viikonloput voi tehä ympäripyöreää päivää ja viikot golfata.

Kirjoitin alkuperäisen viestini mauttomasti ja provosoivassa sävyssä tahallani. En oikeasti luokittele ihmisiä tuolla tavalla. Mutta en ymmärrä miksi omia tulojaan pitää olla joka ketjuun änkeämässä tiedoksi, muuten kuin kehumistarkoituksessa. Ja sitten ollaan niiiiiiiin vaatimatonta että määhän oon ihan tavallinen ja symppis. Siksi provotin.

Vierailija
40/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollenkaan ei ole tarkoitus leveillä eikä kehaista?

hah

miten sitten pitäisi asia ilmaista ettei vaan kellekään tulisi paha mieli?