Tunteeko kukaan laihaa karppaajaa?
kaikki mun tutut ja FB-kaverit,jotka hehkuttaa karppausta on aivan valtavia. Mä voisin vähän edes uskoa karppaukseen, jos edes kuulisin jonkun olevan laiha ja karppaaja...
Kommentit (254)
onko jollekin hiilihydraattien synonyymi sokeri? oikeesti??
karppauskeskustelussa karppaajat väittäneet, että täysjyvävilja, peruna, riisi ym. ovat tosiasiassa pelkkää sokeria.
en itse asiassa tunne laihaa karppaajaa! Pikkuisen ylipainosia kaikki. Yksi ainoa normaalivartaloiseksi päässyt joutui sekin lopettamaan (ja siirtymään takas tavalliseen ruokavalioon), kun sille puhkesi diabetes.
(ja siirtymään takas tavalliseen ruokavalioon), kun sille puhkesi diabetes.
Karppaus kun parantaa kaikki vaivat.
karppaushan mielletään enimmäkseen laihdutuskeinona, joten ei ihme että suurin osa on ylipainoisia, ainakin aluksi.
en tunne yhtään laihaa pisteiden laskijaa tai nutraajaa.
Kaikista eniten mun kulmia kohauttaa se, että erikoisdieetit poikkeavat enemmän tai vähemmän huomattavasti Valtion ravitsemusneuvottelukunnan ravintosuosituksista.
Atkinsin dieetissä hiilarit jäävät lähes nollaan laihdutusvaiheessa ja pyrkimyksenä on jopa ketoosi, joka on muuten munuaisille varsin rasittava tila -
Mihin tieteelliseen tutkimustietoon perustuvat valtion ravitsemusneuvottelukunnan suositukset? Kai siellä tutkimusta sentään on takana? Kuka tietää?
Kirjoittaja ei tiedä näköjään mitään Atkinssin dieetistäeikä ketoosista. On termit mahtavasti sekaisin. Ketoosi ei ole ketoosiasidoosi ja Atkinssin ensimmäisell kahdella viikolla voi syödä hiilareita alle 20g, joka voi johtaa ketoosiin, joka on normaali tila esim paastotessa.
Miten muuten meillä on niin paljon enemmän sydäntauteja kuin japanissa, jossa eisyödä täysjyväruista eikä rypsiöljyä?
Miten muuten meillä on niin paljon enemmän sydäntauteja kuin japanissa, jossa eisyödä täysjyväruista eikä rypsiöljyä?
ovat aina syöneet hyvin kasvispainotteisesti ja melko vähän lihaa, mikä on aina se terveen elämän repepti.
Toinen heistä olen minä itse. Meillä on suvussa migreenitaipumus, ja itsekin siitä kärsin. Tätini pääsi vähähiilihydraattisella ruokavaliolla eroon migreenista, minkä kuultuani päätin itsekin kokeilla. Ja migreenikohtaukset ovat itsellänikin vähentyneet. Suhtauduin koko ruokavalioon aluksi hyvin skeptisesti, mutta koska voi paremmin kuin ennen ja veriarvot ym. ovat myös ihannekunnossa (kahden vuoden jälkeen), aion jatkaa samalla linjalla. En intoile, enkä toitota muille, jokainen päättää itse.
että Japanissa syödään hyvin vähän punaista lihaa, eläinrasvaa ja meijerituotteita.
kirjoitti FB:ssa, että leipä on kauhean pahasta ja rasvaa kannattaa syödä. Sen rasvaprosentti on ehdottomasti yli 50 %, mun korkeintaan 20...
Rasittavaa. Miten selittää ystävällisesti sille, että jos minä syön ruisleipää päivittäin, mutta olen puolet sinusta ja sinä syöt aamusta iltaan läskiä ja voita, kumpikohan meistä syö väärin?
Joka saatanan päivä samat jutut. Sen takapuolella vois tukahduttaa norsun.
Liikkumalla laihtuu.
Minä ainakin lihon heti pari kiloa, jos liikkuminen jää vähemmälle.
Olen kokeillut myös karppausta, kun sitä niin hehkutettiin. No, lihoin sillä pari kiloa, vaikka liikuinkin. Karppauspalstalla väittivät lihakseksi, mutta kyllä minä rehellisen selluliitin lihaksesta erotan. Pah, sanon minä. Ei todellakaan ole hoikkien ihmisten juttu, normaalipainon rajoihin sillä saattaa ehkä päästä, hoikaksi ja timmiksi ei.
Ylipainoinen en ole koskaan ollut, ja aion syödä jatkossakin ihan mitä haluan. Ja aion pysyä jatkossakin timmissä kunnossa, liikunnan avulla. Sillä pysyy stressikin loitolla.
Ja ei, en tunne yhtään laihaa karppaajaa. Paitsi itseni sen parin kuukauden kokeilujakson aikana, jolla lihoin. :D Onneksi lopetin ajoissa.
kaikki tuntemani karppaajaat vain lihovat!
BMI n. 21 (tippunut 24:stä). Karppausta puolisen vuotta takana eikä aikomustakaan muuttaa sitä.
jonka BMI olisi edes tuo 24!
He ovat luokkaa 30 ja se vain nousee!
BMI n. 21 (tippunut 24:stä). Karppausta puolisen vuotta takana eikä aikomustakaan muuttaa sitä.
tuotti aikaanaan erittäin pitkäikäisiä ihmisiä (jenkit ovat nyttemmin sotkeneet tilannetta hampurilaisineen ja ruvenneet lyhentämään okinawalaistenkin elinikää). Se ei sisällä juuri lainkaan maitotuotteita.
ja eivät syö esim. juustoja juuri lainkaan. Heidän mielestään länsimaalaiset haisevat pahalle juuri meijerituotteiden, etenkin juustojen, runsaan käytön takia.
Ihanko totta voit paremmin kun jätit pois sokerin, jauhot ja pullan! Shock and horror! Menen heti kertomaan Pekka Puskalle että sokeri ja valkoiset jauhot on pahasta.
Tiedätkö, ihan kuka tahansa voi jättää pois sokerin, jauhot ja pullat. Karpit sen vain tekevät, mutta vt-läiset eivät. Tehkää perässä. Aika vasta olen vielä nähnyt ravintopyramidissä pullan ja aina sitä muistetataan muistuttaa herkuttelun tärkeydestä. Meikä ei herkuttele (sokeroiduilla jauhoilla).
Virallisterveellinen itseasiassa kehottaa vaihtamaan valkoiset jauhot, makaronin ja riisin täysjyviin. Eri asia on moniko vt:tä todella noudattaa.
Ensin väitetään että kaikki karpit on läskejä ja että munuaiset "tukkeutuu" kun karppaa (?!)
Sitten kun joku laiha ilmoittautuu sanotaan, ettei hän edes saa karpata jos on laiha - se kun on vaarallista (?!)
Sitten kun sekin kumotaan, todetaan että tottakai jauhojen ja sokerin poisjättö on itsestäänselvästi hyvää kaikille.
Mitä ihmettä? Eli vhh on siis tietenkin hyvää - shokki? Mistä nyt sitten keskustellaan?Pitäkää tunkkinne ja mussuttakaa makaroonia ja munkkia mun puolesta.
että lihaa ja rasvoja välttelevälle hiilarinsyöjälle kuittaillaan rotanmyrkyllä laihduttamisesta :D
Karppaajien tuntuu olevan ihmeen vaikea myöntää, että ihan tavallista virallisterveellistä ruokavaliota noudattava voi olla erinomaisen terve, hoikka ja elämästään nauttiva.
eiköhän se kaikilla haise?
Se haisee karsealle (kovien rasvojen määrä, korkea eläinproteiinin määrä).
Eivätkä pavut/herneet hajua paranna, jos niitä syö perunan/riisin/makaronin tilalla...
Virallisterveellinen itseasiassa kehottaa vaihtamaan valkoiset jauhot, makaronin ja riisin täysjyviin. Eri asia on moniko vt:tä todella noudattaa.
"mä söin ennen vt-ruokavalion mukaisesti ihan hirveesti leipää ja perunaa ja ahmin pizzaa ja pullaa ja jädeä ja karkkia ja sit ku aloin karppaamaan niin laihduin heti"-tapauksia :D
Ensin väitetään että kaikki karpit on läskejä ja että munuaiset "tukkeutuu" kun karppaa (?!)
Sitten kun joku laiha ilmoittautuu sanotaan, ettei hän edes saa karpata jos on laiha - se kun on vaarallista (?!)
Sitten kun sekin kumotaan, todetaan että tottakai jauhojen ja sokerin poisjättö on itsestäänselvästi hyvää kaikille.
Mitä ihmettä? Eli vhh on siis tietenkin hyvää - shokki? Mistä nyt sitten keskustellaan?Pitäkää tunkkinne ja mussuttakaa makaroonia ja munkkia mun puolesta.
Virallisterveellinen on lähellä hyväkarppausta (poistetaan valkoiset jauhot ja sokeri), mutta se ei tarkoita, että on karppaaja jos jättää ne valkoiset jauhot ja sokerin pois.
ei tartte taaskaan ihmetellä keskustelun kovaa tasoa :D