Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunteeko kukaan laihaa karppaajaa?

Vierailija
18.01.2011 |

kaikki mun tutut ja FB-kaverit,jotka hehkuttaa karppausta on aivan valtavia. Mä voisin vähän edes uskoa karppaukseen, jos edes kuulisin jonkun olevan laiha ja karppaaja...

Kommentit (254)

Vierailija
1/254 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä japseilla on vähän erilaiset geenitkin kuin länsimaalaisilla.

Vierailija
2/254 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisen kanssa, jota noin kovasti halveksit? Kerro tuo norsujuttu, niin varmasti pääset ko. tyypistä eroon..

kirjoitti FB:ssa, että leipä on kauhean pahasta ja rasvaa kannattaa syödä. Sen rasvaprosentti on ehdottomasti yli 50 %, mun korkeintaan 20...

Rasittavaa. Miten selittää ystävällisesti sille, että jos minä syön ruisleipää päivittäin, mutta olen puolet sinusta ja sinä syöt aamusta iltaan läskiä ja voita, kumpikohan meistä syö väärin?

Joka saatanan päivä samat jutut. Sen takapuolella vois tukahduttaa norsun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/254 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisen kanssa, jota noin kovasti halveksit? Kerro tuo norsujuttu, niin varmasti pääset ko. tyypistä eroon..

kirjoitti FB:ssa, että leipä on kauhean pahasta ja rasvaa kannattaa syödä. Sen rasvaprosentti on ehdottomasti yli 50 %, mun korkeintaan 20... Rasittavaa. Miten selittää ystävällisesti sille, että jos minä syön ruisleipää päivittäin, mutta olen puolet sinusta ja sinä syöt aamusta iltaan läskiä ja voita, kumpikohan meistä syö väärin? Joka saatanan päivä samat jutut. Sen takapuolella vois tukahduttaa norsun.

*reps*

Vierailija
4/254 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi, että se on karppausfanaatikko ja sen mielestä karppaus antaa niin paljon energiaa ja sillä on ihmeellistä vt paranoiaa ja se kuvittelee kaikkien olevan hirveän kiinnostuneita sen ravitsemustieteellisistä salaliittoteorioista.

Yleensä mä hyppään yli sen pekonijuttujen.

Urheillut se ei ole elämässään minuuttiakaan... joten se siitä energianlisäyksestä.

Vierailija
5/254 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten meillä on niin paljon enemmän sydäntauteja kuin japanissa, jossa eisyödä täysjyväruista eikä rypsiöljyä?

että Japanissa syödään hyvin vähän punaista lihaa, eläinrasvaa ja meijerituotteita.

Mitenkäs tämä on mahdollista kun tyydyttyneen rasvan ja sydäntautien välillä ei ole todettu yhteyttä? Meilläkin kannattaisi ehkä siirtyä rasvaisten maitotuotteiden käyttäjiksi, ne näet saattavat ehkäistä diabetestä.

Vierailija
6/254 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, jouluna söin pullaakin. voi hirvitys!

Ihanko totta voit paremmin kun jätit pois sokerin, jauhot ja pullan! Shock and horror! Menen heti kertomaan Pekka Puskalle että sokeri ja valkoiset jauhot on pahasta.

Tiedätkö, ihan kuka tahansa voi jättää pois sokerin, jauhot ja pullat. Karpit sen vain tekevät, mutta vt-läiset eivät. Tehkää perässä. Aika vasta olen vielä nähnyt ravintopyramidissä pullan ja aina sitä muistetataan muistuttaa herkuttelun tärkeydestä. Meikä ei herkuttele (sokeroiduilla jauhoilla).

Vierailija
7/254 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs tämä on mahdollista kun tyydyttyneen rasvan ja sydäntautien välillä ei ole todettu yhteyttä? Meilläkin kannattaisi ehkä siirtyä rasvaisten maitotuotteiden käyttäjiksi, ne näet saattavat ehkäistä diabetestä.

merkittävästi vähäisempää kuin länsimaissa. Japanissa ruokavalion pääainesosa on riisi (ja juu: myös valkoinen ja kiillotettu) ja lisäksi siellä syödään erittäin runsaasti kasviksia ja kalaa. Ehkä meidän kannattaisi siirtyä pikemminkin aasialaiseen ruokavalioon?

Vierailija
8/254 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenköhän etua tässä ajetaan, kuluttajan vai tuottajien?

No, jos oikeasti lähdettäis suosittelemaan sitä mikä olisi sekä ihmisten terveyden kannalta parasta että eettisesti kestävintä, kaikille suositeltaisiin pääosin kasvisruokavaliota, joka sisältää jonkin verran kalaa ja hyvin niukasti punaista lihaa ja maltillisesti maitotuotteita. Minkähänlainen parku siitä oikein mahtaisi nousta, jos tällainen suositus tehtäisiin, kun jo yhden kasvispäivän ehdottaminen saa osan ihmisistä kiljumaan ihmisoikeuksien loukkausta? Että joka tapauksessa suosituksiin vaikuttaa suurimmaksi osaksi ihan muut syyt kuin oikeasti ihmisten terveys. Ja suurin este sille on kyllä ihmiset itse.

Vierailija
9/254 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhekielessä sokeri on sitä valkoista mitä laitetaan leivonnaisiin ja kahviin paloina.

[/quote]

Vierailija
10/254 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa ruokavalion pääainesosa on riisi (ja juu: myös valkoinen ja kiillotettu) ja lisäksi siellä syödään erittäin runsaasti kasviksia ja kalaa. Ehkä meidän kannattaisi siirtyä pikemminkin aasialaiseen ruokavalioon?

Johan tuon siirtymisen valkoisen riisin syöjiksi kieltävät virallisterveelliset ravitsemussuositukset. Ei valkoiselle riisille, sanoo Pekka. Japanilaisilla on geenitkin kierossa.

Vierailija
11/254 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa on japanin tavat

Uskokaa pois: punainen liha ja runsas eläinrasva eivät ole hyväksi kenellekään.

Vierailija
12/254 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"siellä syödään erittäin runsaasti kasviksia ja kalaa." Riisä tai perunaa - se on ihan sama jos eka lause toteutuu.

Japanissa ruokavalion pääainesosa on riisi (ja juu: myös valkoinen ja kiillotettu) ja lisäksi siellä syödään erittäin runsaasti kasviksia ja kalaa. Ehkä meidän kannattaisi siirtyä pikemminkin aasialaiseen ruokavalioon?

Johan tuon siirtymisen valkoisen riisin syöjiksi kieltävät virallisterveelliset ravitsemussuositukset. Ei valkoiselle riisille, sanoo Pekka. Japanilaisilla on geenitkin kierossa.

Vierailija
13/254 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainoinen ennen huonojen hiilareiden pois jättämistä, hoikka nykyään. En oo tiukkiskarppi tai noudata mitään tiettyä dieettiä, kuuntelen kroppaani ja se voi paremmin mm. ilman leipää.

Vierailija
14/254 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin karppaa virallisten normien mukaan, mutta välttelen huonoja hiilihydraatteja. En meinaa pysyä normaalipainoisena vaan paino meinaa koko ajan laskea alipainoisen puolelle. En syö lisättyä sokeria, valkoisia jauhoja, riisiä, perunaa. Syön itsetehtyä ns kotiruokaa: voissa paistettua lihaa ja kalaa kasviksilla ja salaateilla. Juustoja, marjoja, siemeniä, rahkaa, tummaa suklaata makea nälkään jne. En mainosta ruokavaliotani kenellekään, vaan esim juhlissa otan pienen palan kermakakkua tms, koska mielestäni on loukkaavaa emäntää kophtaan tehdä ruokavaliostaan numeroa. Ja vielä: en ole koskaan ollut millään laihiksella tai erityisdieetillä, tämä vhh on ensimmäinenn elämässäni ja olen 40+ vuotta. En ole siis mikään elämäntapahörhö.

Mä olen 46 vuotta, painoindeksini on aina ollut siinä 19 pintaan ja olen aina syönyt paljon hiilihydraatteja, vain vähän rasvaa ja lihaa tuskin lainkaan. Eipä ole tarvinnut koskaan laihiksia pitää...

Eikö tämä vain osoita sen että joku tapa sopii toiselle ja toiselle joku toinen.

Vierailija
15/254 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pelkkä myytti.

Vierailija
16/254 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemattomia kilojaan VHH:lla? Ja Anssi Koivuranta heti perään? Siinä pari laihaa.

Vierailija
17/254 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän se kaikilla haise?

Se haisee karsealle (kovien rasvojen määrä, korkea eläinproteiinin määrä). Eivätkä pavut/herneet hajua paranna, jos niitä syö perunan/riisin/makaronin tilalla...

Vierailija
18/254 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanin tavat= syö todella vähän, pieniä annoksia. Valkoista riisiä syödään, joo, mutta huomattavasti vähemmän kuin esim. Suomessa.

Ja todellakin, hoikat ihmiset siellä syö huomattavan pieniä annoksia. Kasviksia ja kalaa paljon enemmän ja vaihtelevammin kuin Suomessa. Maitotuotteita Japanissa käytetään suht vähän.

Niin, ja aiheeseen liittyen, itse olen normaalipainoinen, ehkä jopa hoikka karppaaja, bmi 22.

Karppaus on ihan normaali ruokavalio mulle, viitisen vuotta olen näin syönyt, kolesteroliarvot mitattu viime keväänä: "Huippuhyvät" oli lääkärin kommentti arvoihini. Samoin verenpaine "kuin urheilijalla". Toki kohtuudella liikuntaa harrastankin.

Tällä ruokavaliolla voin hyvin enkä liho. Ruoka mitä syön on monipuolisempaa kuin ennen (riisi/pasta+kastike...) kasviksia syön enemmän kuin ennen ja herkuttelunkin sallin itselleni. Olen tyytyväinen.

Vierailija
19/254 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa pois: punainen liha ja runsas eläinrasva eivät ole hyväksi kenellekään.

Ja tämän tiedon perusteena lienevät ne tuhannet tutkimukset. Älä viitsi hupsutella.

Vierailija
20/254 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanin tavat= syö todella vähän, pieniä annoksia. Valkoista riisiä syödään, joo, mutta huomattavasti vähemmän kuin esim. Suomessa.

Japanissa syödään kyllä huomattavasti enemmän riisiä kuin Suomessa. Myös valkoista. Sen sijaan siellä syödään huomattavasti vähemmän punaista lihaa ja meijerituotteita kuin länsimaissa.

Länsimaissa ongelma on nimenomaan se, että syödään liikaa. Kaikkea. Myös lihaa ja rasvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme