Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsisti (dg.) vastaa

Vierailija
16.01.2011 |

Kommentit (178)

Vierailija
21/178 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Persoonallisuushäiriö ei ole mitään valinnaiskäyttäytymistä. Ymmärsitkö eron narsismin ja narsistisen persoonallisuushäiriön välillä? Narsistiseen persoonallisuushäiriöön liittyvä tunne-elämä sinulta tuntuu puuttuvan tyystin. Olet vain itserakas ja tunnekylmä näillä tuntomerkeillä.

[/quote]

se on hienoa et meillä on Oikea Ihminen täällä joka pystyy diagnoisoimaan mut paremmin muutaman viestin perusteella, kuin livenä tavatut psykiatrian erikoislääkärit.

Vierailija
22/178 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yes or no?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/178 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla siis oikeasti nimenomaan narsistinen persoonallisuushäiriö eikä joku muu, missä on narsistisia piirteitä? Minusta kuulostat enemmän epävakaalta.

Vierailija
24/178 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi on paljon epävakaan piirteitä mutta ei diagnoosiin asti.

Vierailija
25/178 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriö ei ole mitään valinnaiskäyttäytymistä. Ymmärsitkö eron narsismin ja narsistisen persoonallisuushäiriön välillä? Narsistiseen persoonallisuushäiriöön liittyvä tunne-elämä sinulta tuntuu puuttuvan tyystin. Olet vain itserakas ja tunnekylmä näillä tuntomerkeillä.

se on hienoa et meillä on Oikea Ihminen täällä joka pystyy diagnoisoimaan mut paremmin muutaman viestin perusteella, kuin livenä tavatut psykiatrian erikoislääkärit.

itse kuvailit omaa käyttäytymistäsi.

Ja nyt vielä viestissäsi sanoit että narsistinen persoonallisuus on diagnoosi, ei narsistinen persoonallisuushäiriö.

Vierailija
26/178 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hauskaa että ihmiset luulevat näkevänsä narsistin pään sisälle, jos esim. tuttavapiirissä on narsisti tai ovat lukeneet siitä riittävästi. Laitoin tämän ketjun pystyyn ihan sen takia, että voin vastata suoraan ja anonyymina asioihin ilman sitä teeskentelyä ja manipulointia mitä harjoitan livenä. Kyllä, mä TIEDÄN harjoittavani teeskentelyä ja manipulointia, en ole tyhmä. Mutta ei mua kukaan, kukaan saisi esimerkiksi myöntämään irl että olen tuhonnut jonkun elämän, tai valehtelen. Miksi mun pitäisi se myöntää, se olisi heikkoutta. Mä annan omista ajatuksista hyvin vähän kenellekään. Ei se silti tarkoita sitä, että mä en TIETÄISI miten vaikka valehtelu oikeasti menee. Mä en vaan tunnusta sitä, mä en koe ihmisiä riittävän arvokkaiksi rehellisyyteen. Ja kyllä mä tiedän milloin toisen ihmisen elämä käy helvetiksi. Mutta en mä siitä todellisuudessa vastuuta ota. Mun mielestä on kiva pelata ja katsoa kuinka paljon valtaa mulla on muihin. Kysymys on siitä, että mä saan täällä suorittaa stripteaseni ilman pelkoa paljastumisesta. Ymmärtäkää se, että mä olen irl ihan toinen ihminen. Eikä kukaan tiedä mun diagnoosistakaan, kukaan tuttu. Välillä olen miettinyt itsemurhaa. En siksi että olisin surullinen tms. vaan siksi, että olen saanut välillä näkymän siihen huikaisevaan tyhjyyteen mitä tää kaikki on. Sinne haluaisi upota.

Kun vaikutat olevan Näkijä. Minulla on kaikenlaisia epämääräisiä vaivoja.

Vierailija
27/178 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea Narsisti on enemmän semmoinen, ettei se edes tajua ajattelevansa väärin, tai tajuaa jollain epämääräisellä tavalla, mutta kuitenkin selittää asiat itselleen oikein päin. Ei siis kykene sanomaan, että tiedän tekeväni väärin, ja teen niin silti, vaan että teen ns. väärin, koska nuo muut on ihan perseestä ja minulla ei ole muuta vaihtoehtoa.

Vierailija
28/178 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kuvailit omaa käyttäytymistäsi. Ja nyt vielä viestissäsi sanoit että narsistinen persoonallisuus on diagnoosi, ei narsistinen persoonallisuushäiriö.

narsistinen persoonallisuus = narsistinen persoonallisuushäiriö

vai miten tämä menee?

t. ei ap

Vierailija
29/178 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on paperilla ihan F60.8 / narsistinen persoonallisuus

Lisäksi on paljon epävakaan piirteitä mutta ei diagnoosiin asti.

Nyt varmasti aukenee sinullekin miksi ihmiset ovat pitäneet sinua feikkinä.

Ihmiset ovat kuvailleet tilannetta läheistensä kanssa joilla on narsistinen persoonallisuushäiriö. Sinulla on narsistinen persoonallisuus.

Nämä ihmiset ovat kuvailleet ihan oikeaa mielenterveysongelmaa mutta tyypillisen narsistin tavoin olet olettanut heidän vain yleisesti olevan väärässä. Kyllä he ovat ihan oikeassa omalla kohdallaan. Sinulla vain täysin eri diagnoosi kuin heidän tuntemillaan ihmisillä. Tätä ei varmastikaan tullut mieleen selventää kun väärinymmärryksiä alkoi tapahtua?

Uskon enemmän kuin kernaasti että olet narsistinen viestiesi perusteella. Onnea sille tielle.

Vierailija
30/178 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla on nimenomaan narsistinen persoonallisuusHÄIRIÖ. Diagnoosi on kuitenkin em. Olen käsittänyt ettei narspershäiriössä ole erikseen omaa diagnoosia, vai oonko väärässä?

Vierailija
31/178 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsistinen persoonallisuus = narsistinen persoonallisuushäiriö vai miten tämä menee? t. ei ap

Niin siis narsistinen persoonallisuus on persoonallisuustyypin diagnoosi. Ei persoonallisuushäiriön.

Vierailija
32/178 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusteilla sait diagnoosin ja miten kauan sinua tutkittiin?

Vierailija
33/178 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen persoonallisuushäiriö on lääketieteellinen diagnoosi. En tiedä mihin 'narsistinen persoonallisuus' viittaa.

t. psykologi

Vierailija
34/178 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

diagnoosti ole aina kiveenhakatut, usein lätkäistään potilaalle ihan väärä diagnoosi joka myöhemmin muuttuu. Voisin lyödä vetoa, ettet ole oikeasti narsisti, olet vaan tavallista itsekeskeisempi ja kärsit jostain muusta häiriöstä sen lisäksi.

Vierailija
35/178 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten älkää innostuko mammat.

Vierailija
36/178 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lähti av-mammalla oikein runosuoni kukkimaan :D

Välillä olen miettinyt itsemurhaa. En siksi että olisin surullinen tms. vaan siksi, että olen saanut välillä näkymän siihen huikaisevaan tyhjyyteen mitä tää kaikki on. Sinne haluaisi upota.

Vierailija
37/178 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

diagnoosti ole aina kiveenhakatut, usein lätkäistään potilaalle ihan väärä diagnoosi joka myöhemmin muuttuu.

Täytin pitkän lomakkeen jossa piti laittaa väittämiin raksi ruutuun ja sen perusteella ylilääkäri laski pisteet yhteen ynnäämällä mulle diagnoosin epävakaa. Kotona rupesin katsomaan että ei hitsi toi sovi minuun ollenkaan, oikeasti. Myöhemmin tehtiin testit eikä sen jälkeen kukaan puhunut epävakaasta enää mitään. Toki kaikissa persoonallisuushäiriöissä on yhteinen pohja ja varmasti olen "epävakaampi" kuin tavallinen tallaaja, mutten todellakaan diagnoosiin asti. Mulla ei ole oikeastaan mitään epävakaan tyypillisistä piirteistä. Viha-rakkaus-mustavalkoisuus tai äkkipikaisuus tai impulssiviisuus jne.

Tietysti voi miettiä että onko sillä mitään väliä mikä diagnoosi on, varsinkin jos sen tärkein pointti on toiminta Kelan suuntaan. Mutta esim. terapeutin hankinnassa sillä voi mielestäni olla suurikin merkitys.

Vierailija
38/178 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin pitkän lomakkeen jossa piti laittaa väittämiin raksi ruutuun ja sen perusteella ylilääkäri laski pisteet yhteen ynnäämällä mulle diagnoosin epävakaa. Kotona rupesin katsomaan että ei hitsi toi sovi minuun ollenkaan, oikeasti. Myöhemmin tehtiin testit eikä sen jälkeen kukaan puhunut epävakaasta enää mitään. Toki kaikissa persoonallisuushäiriöissä on yhteinen pohja ja varmasti olen "epävakaampi" kuin tavallinen tallaaja, mutten todellakaan diagnoosiin asti. Mulla ei ole oikeastaan mitään epävakaan tyypillisistä piirteistä. Viha-rakkaus-mustavalkoisuus tai äkkipikaisuus tai impulssiviisuus jne.

Tietysti voi miettiä että onko sillä mitään väliä mikä diagnoosi on, varsinkin jos sen tärkein pointti on toiminta Kelan suuntaan. Mutta esim. terapeutin hankinnassa sillä voi mielestäni olla suurikin merkitys.

mulla taas oli juuri päinvastoin, eli ihan käyttäytymisen perusteella teki ensin yksi psykiatri tuon diagnoosin, ei sitä edes mulle kertonut, ja sitten myöhemmin toinen teki saman diagnoosin suurin piirtein ensi tapaamisella sen perusteella mitä itse hänelle rehellisesti itsestäni kerroin. Ja sitten vielä myöhemmin tehtiin ihan pitkähköt testit ja diagnoosi oli edelleen sama, eikä mulla ole mitään syytä epäillä sitä. Eli minustakaan ei pitäisi pelkkään kyselylomakkeeseen diagnoosia perustaa, omakin näkemys omasta olosta ja diagnoosin mielekkyydestä pitäisi vaikuttaa.

Vierailija
39/178 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän vain on niin vinksahtanut, että se ei haittaa.

Toisaalta jos on saanut diagnoosin, mitäs siihen mukisemaan. Toki jotkut voivat kapinoida sitä vastaan, mutta ihan saletisti osa narsisteista tietää ongelmansa, ja tosissaan naureskelee sille, ja pitää sitä ehkä jonain kruununakin. Eihän kukaan muu voi olla niin mahtava kuin narsisti.

Ei kukaan voi väittää, että narsistin laskelmoivuus, manipulointi ja määrätietoinen toisen ihmisen tuhoaminen olisi syyntakeetonta toimintaa. Juuri sitähän te väitätte selittäessänne, että narsisti ei tunnusta tai tiedosta tekevänsä väärää jne. Ei narsistisesta pers häiriöstä kärsivä saa syyntakeettomuuspapereita rikostapauksissakaan.

Vierailija
40/178 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävä ja epätoivoinen ihmisraunio nyt kun lähipiiri on irtautunut hänestä ja pystyy näkemään hänen toimintansa lävitse. Aluksi, kun lähipiirin silmät aukesivat, oli läheiseni käytös todella 'hurjaa' ja epätoivoista, kaikki tuli ulos ilman mitään kaunistelua. Saimme osaksemme todella uskomatonta käytöstä kun emme enää suostuneet hänen hovikseen.

Silti, vaikka tavallaan jäi kiinni itseteossa ja paljastui ei suostu mitenkään näkemään itseään ja käytöstään rehellisesti. Hänellä on aivan erilainen mielikuva tapahtumista kuin kellään muulla, tosi vaikea edes käsittää miten joku voi vääntää mielessään asiat aina itselleen edullisesti viimeiseen asti.

En voi uskoa, että narsisti pystyisi ikinä näkemään itsensä ja käytöksensä rehellisesti, hän valuu vaikka miten alas suojellakseen itseään todellisuudelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi