Huvittavaa, kun käyn Stockan Herkussa päivittäin
niin oppii bongaamaan eri asiakastyyppejä. Käytännössä se menee niin, että arki-iltaisin kyseisessä kaupassa käy keski-iän ylittäneet pukutyypit ja selvästikin koulutettu kansanosa, suoraan töistä tulossa. Lisäksi siellä näkee paljon nuoria opiskelijoita, jotka asuvat keskustassa ja siten asioivat "lähikaupassaan". Mummot käyvät ostoksillä päivällä, kun muut ovat töissä.
Mutta ne viikonloput: Silloin Herkun valtaa esikaupunkialueilta tulleet lapsiperheet! Huvittavinta tässä kaikessa on se, että nämä lapsiperheiden vesat on selvästi puettu "hienosteluvaatteisiin" eli villakangastakkeihin ja sammareihin tai villamekkoihin. Tytöillä tukassa rusetti. Vanhemmat ovat pukeutuneet rennon tyylikkäästi, yleensä niin ikään villakangastakkeihin ja trendikkäisiin farkkuihin. Äidillä on yleensä nahkasaappaat, joissa kunnon korko ja Longchampin olkalaukku. Kaulahuivissa tunnistettava ruutukuosi. Eli aivan selvästi näkee, että nämä perheet ovat tulleet kaupungin hienoimpaan tavarataloon näyttäytymään. Ja siellähän ne tosiaan niitä ystäväperheitään lihatiskijonossa aina tapaavatkin.
Ja minä painelen hikisissä jumppavaatteissa 'partaani' naureskellen ohi. Minulle Stockmann on kauppa siinä, missä Valintatalokin. Tosin valikoima on kaupungin paras ja siksi siellä päivittäin käynkin.
Kommentit (59)
Ajankäytön ja rahan maksimoimiseksi pitäisi käydä vain kerran viikossa.
Minä käyn vain itiksen stokkalla silloin tällöin, enkä ole samaa huomannut.
joten nopeastihan siellä piipahtaa kotimatkallaan. En tykkää suunnitella viikon ruokalistaa etukäteen, koska mistä minä voin tietää tekeekö minun mieli sinisimpukoita vai lammasta torstaina.Taidatte kaikki käydä Porvoon Stockalla.
Koska eihän kukaan syö mitään muuta kuin broilerisuikaleita tai kalapuikkoja.
Ihan vain vinkkinä kerrottakoon, että Stockalle tulee torstaisin simpukkaerä. Ovat herkullisen tuoreita kun kypsentää valkoviinipohjaisessa kastikkeessa. Lampaan jauhelihasta sen sijaan saa maukkaita täytettyjä canneloneja!
taisi mennä pointtini ohi niin että vilahti. Kiinnitin huomiota ap:n ilmaisutyyliin ja siihen minkäsuuntaista provoa hän haaveilee.
Ajankäytön ja rahan maksimoimiseksi pitäisi käydä vain kerran viikossa.
Minä käyn vain itiksen stokkalla silloin tällöin, enkä ole samaa huomannut.
joten nopeastihan siellä piipahtaa kotimatkallaan. En tykkää suunnitella viikon ruokalistaa etukäteen, koska mistä minä voin tietää tekeekö minun mieli sinisimpukoita vai lammasta torstaina.Taidatte kaikki käydä Porvoon Stockalla.
Koska eihän kukaan syö mitään muuta kuin broilerisuikaleita tai kalapuikkoja.
Ihan vain vinkkinä kerrottakoon, että Stockalle tulee torstaisin simpukkaerä. Ovat herkullisen tuoreita kun kypsentää valkoviinipohjaisessa kastikkeessa. Lampaan jauhelihasta sen sijaan saa maukkaita täytettyjä canneloneja!
Enpä ole pitkään aikaan näille jutuille näin makeasti nauranut. Melkeinpä PIRKKA-kahvini pärskähti ruudulle:D Kiva tuo vinkki, että simpukat ovat tuoreita, kun ne kypsentää valkoviinipohjaisessa kastikkeessa. Täytyypä kokeilla, kun seuraavan kerran käyn K-kauppani pakastealtaalla:D:D
Hikiverkkarit haisee hielle! Ja vielä kehtaa naureseklla muita
Koska käyn pesulla päivittäin ja vaihdan aina uudet treenivaatteet joka kerta. Niissä on siis jumpan jälkeen puhtaan ihon puhdasta hikeä, ei mitään härskiintyneeltä rasvalta haisevaa kuonaa. ap
Mä en ymmärrä sitä, että lököhousuissa ollaan jossain muualla kun urheilemassa tai kotona. Ei tarvoii laittaa mitään super meikkiä ja hienointa juhlamekkoa kun lähtee, mutta kyllä musta aina kun poistuu kotoontaan pitäis olla siistin näkönen...
Mitä helvettiä? Et voi olla tosissasi. :DDDDD Että oikein pitäisi pynttäytyä ja olla siistin näköinen. Jestas saatana, kylläpä lopettaisin ruokakaupassa käynnin hyvin nopeasti jos en saisi lähteä sinne enää kotilötkövaatteissani ja useimmiten vielä pipon alle hautautuneena, kun jotain ruokaostoksia varten jaksa edes tukkaa alkaa kampaamaan.
siis silloin kun tällaisia "viikonloppureissuja" keskustaan teemme. Menemme yleensä aina myös johonkin kivaa ravintolaan syömään. Eivät kai kaikki Stockalla käyvät käy _pelkästään_ siellä, etenkin jos kauempaa tulevat?
nämä mainitsemasi lapsiperheet varmastikin ajattelevat myös samoin.
Tosin valikoima on kaupungin paras ja siksi siellä päivittäin käynkin.
En naureskele sille, että lapsiperheet käyvät Stockalla vaan sille, että kyseinen kauppareissu on heille selvästikin yksi viikon kohokohdista kun koko perhe pistää parasta päälleen. Kauppareissulle!
Mutta käyn siellä joskus lenkkivaatteissa lenkin lopussa yksin.
Joskus miehen kanssa arkivaatteissa.
Mutta se pahin. Viime viikonloppunakin kävimme juhlavaatteissa kun tulimme ristiäisistä ja tulomatkalla kävimme kaupassa.
Oooh, nyt mahtoi joku av.mamma panna merkinnän tiimarinvihkoon, että lapsiperhe kävi juhlavaatteissa prismassa.
Ens kerralla muistan laittaa kyltin rintaan, että "av.mamma, älä säikähdä. Olemme tulossa juhlista ja käymme tulomatkalla ostamassa ruokaa, siksi lapsilla juhlavaatteet päällä, miehellä puku ja minulla mekko"
reimatecit päällä pitää mennä hikoilemaan jopa markettiin, normaalivaatteet ei käy. miksi muuten pidät tavallista pukeutumista hienosteluna? miksi pitäisi olla lenkkivaatteet muillakin? miksi et peseydy ennen ruokaostoksille menoa?
Omalla muksulla on kauppaan mentäessä haalari, koska emme omista autoa ja aja autolla kaupan halliin, kuten muu laiska valkoinen kansa.
Sori nyt hienostelijamammat, jos mun sporttilook häiritsee :)
Eli itse saa käydä vaikka minkänäköisenä kaupassa, kunhan käy joka päivä?
Toinen ei saa käydä vaikka minkänäköisenä kaupassa, eli se rusetti päässä ja korkosaapikkaa jalassa?
Miksi?
Selitätkö vielä?
Ai, mutta kun käy verkkareissa, tyylikkäissä, kaupassa, antaa se luvan ylenkatsoa muita asiakkaita.
Huvittavaa =DD
[/quote]
En naureskele sille, että lapsiperheet käyvät Stockalla vaan sille, että kyseinen kauppareissu on heille selvästikin yksi viikon kohokohdista kun koko perhe pistää parasta päälleen. Kauppareissulle!
[/quote]
Ei niillä perheillä ole parhaat päällään vaan ihan normit käyttövaatteet. Mutta jos ne sun mielestä on jotenkin erityisen hienoja niin sitten on :-)
mistä ihmeestä oletat, että nuo "esikaupunkiperheet" ovat ensinnäkin tulleet ainoastaan stockalle?
Millaisiin vaatteisiin heidän pitäisi pukeutua?
Miksi oletat, että he ovat pukeutuneet tullakseen "näyttäytymään"?
Onko sinusta parempi, jos ihmiset pukeutuvat lenkkeilyvaatteisiin tullessaan ruokakauppaan autolla?
Eivätkö ihmiset saisi pukeutua siisteihin tamineisiin?
Vastaus ainakin viimeisimpään on tietenkin eivät.
Kyllä suomalaiset on usein uskomatonta junttiporukkaa, mutta en vain ole ymmärtänyt, että jopa Helsingissä asustaa teitä, joiden mielestä farkut ovat juhlavaate, ja kaikkialle pitäisi kulkea tuulipuvussa. Villakangastakki puetaan "näyttäytymistä varten", ja ellei jalassa ole lenkkarit tai jotkut rähjäiset linttaanastutut kengät, se on paheksuttavaa. Halojata, oikeesti! Putoa nyt penkiltä, kun kerron sinulle, että minä pukeudun ihan vapaaehtoisesti siisteihin vaatteisiin ja jopa korollisiin kenkiin, enkä tottavie yleensä mene keskikaupungille asioille samoissa vaatteissa kuin rymyän lasten kanssa ulkona. Ja kaikenlisäksi asun täällä kaukana periferiassa.
vaan lähikaupassa, mutta arvaa mitä lapseni ovat villakangastakeissaan ja rusetit päässä. Haittaako se sinua. En tajua, että joku tuo lapsensa likaisissa kuriksissa tai haalareissa kauppojen lattioita sotkemaan.
Muutenkaan en tajua, ettei lapselle opeteta mittään tapakulttuuria tytöt tuodaan muskareihin pelkissä sukkiksissa ja pojat verkkareissa.
Ei niillä perheillä ole parhaat päällään vaan ihan normit käyttövaatteet. Mutta jos ne sun mielestä on jotenkin erityisen hienoja niin sitten on :-)
Mä käyn stockalla työn puolesta lähes joka päivä, ja jakkupuku on työvaatteena. Viikonloppuisin käydään perheen kanssa, koska lapsetkin haluavat valita ruokaansa välillä. Meillä on kyseiseen kauppaan matkaa noin 1 km, ja meidän normaali arkivaatteet voivat hyvin olla nuo ap;n mainitsemat "esikaupunki"lasten vaatteet. me nyt ollaan kantakaupungista ja pukeudumme aina siististi, rusetteineen päivineen.
Sulla ap ei ole lapsia? Olet niitä Alexiumin wanna be something tyyppejä ja asut jossain hikisessä kalevankadun vuokrayksiössä?
ja anteeksi, suomi ei ole äidinkieli eli kirjoitus voi olla sekavaa.
että onko villakangastakki ja mekko "normit käyttövaatteet" lapsilla? Puetteko siis joka päivä lapsenne päikkyynkin niin? Mitä näitä keskusteluja olen seurannut, niin aika moni muissa ketjuissa puhuu haalareiden ja trikoovaatteiden puolesta... Yhtäkkiä tähän ketjuun ilmoittautuukin kaikki snobit :)
ap
kantakaupungin päiväkodin lapsilla on todella monella mekot arkisin (kuten omallanikin) päällä. Synttärijuhliin yms puetaan erittäin kauniisti, ei koskaan mitään henkkaa päällä.
Eirassa ollaan aavistuksen erilaisia kuin Jakomäessä?
että onko villakangastakki ja mekko "normit käyttövaatteet" lapsilla? Puetteko siis joka päivä lapsenne päikkyynkin niin? Mitä näitä keskusteluja olen seurannut, niin aika moni muissa ketjuissa puhuu haalareiden ja trikoovaatteiden puolesta... Yhtäkkiä tähän ketjuun ilmoittautuukin kaikki snobit :)ap
ymmärrät (tai ehkäpä sittenkään et?), että eri tilanteisiin on erilaisia KÄYTTÖvaatteita (mitä muita vaatteita onkaan kuin käyttövaatteita?)?
Puistoon, pulkkamäkeen, päiväkotiin laitetaan toisenlaiset, tilanteeseen sopivat vaattet, kun taas kaupungille, ravintolaan, vierailuille ym. toisenlaiset. Mikä tässä ihmetyttää???
nämä mainitsemasi lapsiperheet varmastikin ajattelevat myös samoin.
Tosin valikoima on kaupungin paras ja siksi siellä päivittäin käynkin.
Onko se sulta pois jos joku näin tekee?? Vittu että olet ÄÄLIÖ!
se on päivän kohokohta. samoin se kun lapseni käy ja pääsen pyyhkäseen. pyhäkamppeet päälle ja silleen. yhteinen hetki ja silleen.
Näissä nettikeskusteluissa on kaikkein huvittavinta se, että koskaan et oikeasti voi tietää, kuka ja vaikka minkä näköinen tyyppi näitä juttuja näppikseltään suoltaa. Edellisen kirjoittaja on voinut erittäin hyvin olla se Prismalainen tuulipukumamma, joka huvittelee kirjoittamalla satuja nettiin. Ja vaikka kuinka väität, että tämä ei pidä paikkaansa, MILLLÄÄN et sitä voi täällä kasvottomana todistaa.