Huvittavaa, kun käyn Stockan Herkussa päivittäin
niin oppii bongaamaan eri asiakastyyppejä. Käytännössä se menee niin, että arki-iltaisin kyseisessä kaupassa käy keski-iän ylittäneet pukutyypit ja selvästikin koulutettu kansanosa, suoraan töistä tulossa. Lisäksi siellä näkee paljon nuoria opiskelijoita, jotka asuvat keskustassa ja siten asioivat "lähikaupassaan". Mummot käyvät ostoksillä päivällä, kun muut ovat töissä.
Mutta ne viikonloput: Silloin Herkun valtaa esikaupunkialueilta tulleet lapsiperheet! Huvittavinta tässä kaikessa on se, että nämä lapsiperheiden vesat on selvästi puettu "hienosteluvaatteisiin" eli villakangastakkeihin ja sammareihin tai villamekkoihin. Tytöillä tukassa rusetti. Vanhemmat ovat pukeutuneet rennon tyylikkäästi, yleensä niin ikään villakangastakkeihin ja trendikkäisiin farkkuihin. Äidillä on yleensä nahkasaappaat, joissa kunnon korko ja Longchampin olkalaukku. Kaulahuivissa tunnistettava ruutukuosi. Eli aivan selvästi näkee, että nämä perheet ovat tulleet kaupungin hienoimpaan tavarataloon näyttäytymään. Ja siellähän ne tosiaan niitä ystäväperheitään lihatiskijonossa aina tapaavatkin.
Ja minä painelen hikisissä jumppavaatteissa 'partaani' naureskellen ohi. Minulle Stockmann on kauppa siinä, missä Valintatalokin. Tosin valikoima on kaupungin paras ja siksi siellä päivittäin käynkin.
Kommentit (59)
onko se tavanomaista arkipukeutumista vai "pynttäytymistä"? Tiedätkö, että on olemassa ihmisiä, jotka eivät koskaan liiku hikisissä jumppavaatteissa kaupungilla.
Huvittavaa tuo sinun ylemmyydentuntosi! SINÄ käyt NIIN usein Stockalla ja ihan hikisissä vaatteissa... SO?
Ja minä painelen hikisissä jumppavaatteissa 'partaani' naureskellen ohi. Minulle Stockmann on kauppa siinä, missä Valintatalokin. Tosin valikoima on kaupungin paras ja siksi siellä päivittäin käynkin.
niin vähemmän minä kehtaisin "kehua" jollain hikisillä jumppavaatteilla. Itse pukeudun aina (omasta mielestäni) tyylikkäästi ja villakangastakki, nahkasaappaat ym. ovat ihan yksi osa ARKIpukeutumistani.
Mä olenkin miettinyt onko se jumppavaatteissa itsekseen naureskeleva hikinen täti joku avohoitopotilas. Nythä sekin selvis
Jumppavaatteissa itsekseen naureskeleva PARTAINEN hikinen täti :)...
Mutta ei minusta ole mitään outoa siinä, että jos viikonloppuna koko perheen voimin lähdetään vähän kauempaa ruokakauppaan ja vielä keskustaan, niin sitä varten laitetaan vähän siistimmät vaatteet. (Sitä suuremmalla syyllä jos siellä törmää tuttuihin jotka on pukeutuneet hyvin :D!) Johonkin automarkettiin voisi mennä suoraan pihalta ulkovaatteissa, samaten lähikauppaan tai Siwaan tai vaikka K-kauppaan missä vain rytkyissä. Stokka vaan on eri asia, vaikka se olisikin jollekin se lähikauppa :).
mutta jos ottaisin ne mukaan kauppaan jonne me menisimme autolla (kuten Stockalle) niin pukisin lapset "autoreissuvaatteisiin" eli ei toppahaalareihin vaan takkeihin sisävaatteiden päälle.
Ei ole mitään järkeä hikoiluttaa lapsia ulkoiluvaatteissa jos oikeasti ollaan menossa vain autoon, parkkihalliin ja tavarataloon. Sillä ei ole todellakaan mitään tekemistä "viikon kohokohdan" kanssa...
Eikai kuvailemasi vaatetus ole mitään parasta? Farut ja villakangastakki? Minun arkivaatetus, töissä kun pitää olla aina jakkupuku päällä on ihanaa laittaa arkisesti farkut viikonloppuna.
Jos näin on, niin sitten teidän perhe on todella tyylikäs aina! Minun käsitykseni mukaan suurin osa suomalaisista lapsista puetaan arkisin haalariin ja suurimmalla osalla suomalaisista mammoista jalassa on arkena matalakantaiset talvikengät... Eli siihen verrattuna Stockan herkussa lauantaisin pörräävät lapsiperheet ovat keskimääräistä hienommin pukeutuneita. Viikolla sellaisia ei näe koskaan.
me taas edustamme useampaa asiakasryhmää: arki-iltaisin jompikumpi vanhemmista käy pikaostoksilla suoraan töistä, eli se olisi se mainitsemasi pukutyyppi. Viikonloppuna sitten taas saatamme viettää koko päivän kaupungilla kaupoissa ja kahviloissa, jolloin lapsetkin siis mukana.
"Parhaimpiimme" emme ole pukeutuneet, vaan siisteihin vaatteisiin, jotka eivät siis esimerkiksi ole lapsen työvaatteet, eli toppapuku ja gorekengät, vaan nimenomaan vaikka villakangastakki ja mokkanilkkurit. Sitä yhtä ruutukuosia et kaulastani löydä, sori vain!
en oikein usko, että lähiö mamma kulkee lonchampeissa ja burberryissä, vaikka feikkiburberryhuivi taitaakin jokaisella olla.
Mulle on naapurikaupungin Stockan herkku arkipäivän ruokaostosten paikka ihan siksi, että sinne on nopein ja helpoin poiketa ja sieltä saa parhaat, tuoreimmat leivät, lihat ja kalat ja hevi-osaston tuotteita ei ole murjottu, kuten läheisessä S-marketissa. Tuon sen verran safkaa kuin tietokonerepun sivutaskuun ja ehkä apukassiin mahtuu. Oman havaintoni mukaan arki-iltoina kaltaisiani työpäivän jälkeen ruokaostoksilla olijoita on melkein kaikki muutkin enkä pidä tätä yllätyksenä. Shoppailevat virikehoidattajat ovat vauvoineen lähteneet kaupasta viimeistään klo 16.
keskityn omiin ostoksiini ja suunnitelmiini. Käyn arkisin, kotimatkalla töistä, joten minulla ei ole hiksiä jumppavaatteita yllä. En käy päivittäin, vaan tarpeen mukaan.
Stockan herkku on todella hyvä ruokakauppa sekä valikoimiltaan että palvelultaan eikä ollenkaan niin kallis kuin luullaan. Siellä on enemmän kalliita erikoistuotteita kuin muissa kaupoissa ja siitä syntyy varmaan kalleuden vaikutelma. Mutta kuka erikoistuotteita päivittäin tai edes viikottain ostaa?
Mä en ymmärrä sitä, että lököhousuissa ollaan jossain muualla kun urheilemassa tai kotona. Ei tarvoii laittaa mitään super meikkiä ja hienointa juhlamekkoa kun lähtee, mutta kyllä musta aina kun poistuu kotoontaan pitäis olla siistin näkönen...
Mä en ymmärrä sitä, että lököhousuissa ollaan jossain muualla kun urheilemassa tai kotona. Ei tarvoii laittaa mitään super meikkiä ja hienointa juhlamekkoa kun lähtee, mutta kyllä musta aina kun poistuu kotoontaan pitäis olla siistin näkönen...
on eroja. Mulla on aina päällä laadukkaat ja hyvin istuvat vaatteet, oli ne sit jumppaa tai juhlaa varten. Väitän, että olen tyylikkäämpi ja paremman näköinen hikisissä jumppakamoissakin kuin mitä keskiverto tuulipukumamma Prisman parkkipaikalla.
ap
Ajankäytön ja rahan maksimoimiseksi pitäisi käydä vain kerran viikossa.
Minä käyn vain itiksen stokkalla silloin tällöin, enkä ole samaa huomannut.
joten nopeastihan siellä piipahtaa kotimatkallaan. En tykkää suunnitella viikon ruokalistaa etukäteen, koska mistä minä voin tietää tekeekö minun mieli sinisimpukoita vai lammasta torstaina.
Taidatte kaikki käydä Porvoon Stockalla.
Ajankäytön ja rahan maksimoimiseksi pitäisi käydä vain kerran viikossa.
Minä käyn vain itiksen stokkalla silloin tällöin, enkä ole samaa huomannut.
joten nopeastihan siellä piipahtaa kotimatkallaan. En tykkää suunnitella viikon ruokalistaa etukäteen, koska mistä minä voin tietää tekeekö minun mieli sinisimpukoita vai lammasta torstaina.Taidatte kaikki käydä Porvoon Stockalla.
Koska eihän kukaan syö mitään muuta kuin broilerisuikaleita tai kalapuikkoja.
Ihan vain vinkkinä kerrottakoon, että Stockalle tulee torstaisin simpukkaerä. Ovat herkullisen tuoreita kun kypsentää valkoviinipohjaisessa kastikkeessa. Lampaan jauhelihasta sen sijaan saa maukkaita täytettyjä canneloneja!
nämä mainitsemasi lapsiperheet varmastikin ajattelevat myös samoin.
Tosin valikoima on kaupungin paras ja siksi siellä päivittäin käynkin.
En naureskele sille, että lapsiperheet käyvät Stockalla vaan sille, että kyseinen kauppareissu on heille selvästikin yksi viikon kohokohdista kun koko perhe pistää parasta päälleen. Kauppareissulle!
Ap ei ilmeisesti ole sitten nähnyt parempia vaatteita kuin Stockan herkun kauppareissujen esimerkkiperheillä?
Helsingin Stockan Herkussa. SIINÄ teille hyvin pukeutuva kalapuikkojen ja maksalaatikon ostaja :D
käydään usein perheen kanssa kaupungilla viikonloppuisin ja pukeudutaan siistin arkisesti. Käydään Stokkan lisäksi usein ravintolassa syömässä ja joskus jopa jossain näyttelyssäkin. Lapsilla kyllä on säänmukainen vaatetus mekkojen sijaan, koska emme kulje autolla.
Pointti on se, että ne hyvin pukeutuvat voivat ruokaostosten lisäksi tehdä paljon muutakin samalla reissulla eikä hikiverkkareissa siksi olisi kiva olla.
käydään usein perheen kanssa kaupungilla viikonloppuisin ja pukeudutaan siistin arkisesti. Käydään Stokkan lisäksi usein ravintolassa syömässä ja joskus jopa jossain näyttelyssäkin. Lapsilla kyllä on säänmukainen vaatetus mekkojen sijaan, koska emme kulje autolla.
Pointti on se, että ne hyvin pukeutuvat voivat ruokaostosten lisäksi tehdä paljon muutakin samalla reissulla eikä hikiverkkareissa siksi olisi kiva olla.
pelkästään Herkkuun :) Käydään samalla reissulla kahvilassa tai ravintolassa, ehkä jossain näyttelyssä tms. Mielestäni on kiva viikonloppuna näihin menoihin lasten pukeutua vähän siistimmin. Itse asiassa meidän tytöt ainakin mieluummin pukevatkin ne villakangastakit viikonlopun rientoihin, kyllä niitä haalareita ehti käyttää viikolla ihan tarpeeksi!
nämä mainitsemasi lapsiperheet varmastikin ajattelevat myös samoin.
Tosin valikoima on kaupungin paras ja siksi siellä päivittäin käynkin.
En naureskele sille, että lapsiperheet käyvät Stockalla vaan sille, että kyseinen kauppareissu on heille selvästikin yksi viikon kohokohdista kun koko perhe pistää parasta päälleen. Kauppareissulle!
Hikiverkkarit haisee hielle! Ja vielä kehtaa naureseklla muita
töihin eväitä ostaviin :) Ei pelkästään mummot tai vaunuäidit valloita Stockaa keskellä päivää!
Hikiverkkarit haisee hielle! Ja vielä kehtaa naureseklla muita
Koska käyn pesulla päivittäin ja vaihdan aina uudet treenivaatteet joka kerta. Niissä on siis jumpan jälkeen puhtaan ihon puhdasta hikeä, ei mitään härskiintyneeltä rasvalta haisevaa kuonaa.
ap
Koska ajankäytöllisesti on paljon järkevämpää käydä Stockalla kotimatkalla kuin mennä ensin salilta kotiin (vaikka lähellä onkin) ja sitten palata takaisin hakemaan ruokaa.
Sori nyt hienostelijamammat, jos mun sporttilook häiritsee :)