G: Mikä on sinun tuhlauskohteesi?
Tuli tuosta ruoka-avauksesta mieleen että kyllä mulla se on ruoka :) En käy juuri koskaan missään hummaamassa, en harrasta kodin ulkopuolella mitään, kirjat lainaan kirjastosta jne. Vaatteita ostan vain tarpeeseen (= kun edellinen menee rikki) ja tarkan harkinnan mukaan. Ruokakauppaan saatan tuhlata yllättäen satasenkin, vaikken mitään erityistä edes mennyt hakemaan.
Enkä ole edes ylipainoinen :)
Kommentit (38)
En pysty juomaan tavallista kahvia joten ostan aina aamulla kahvilasta erikoiskahvin. Tähän menee kuussa n. 50 eur. Ei kovin paljon minusta.
kertokaas, että miksi kaikki kiva on teille "TUHLAUSTA"?
Moni on maininnut musiikin, kirjat, matkustelun, vaatteet...
Mitä elämänne olisi ilman noita kivoja asioita? Miksi kutsutte tuota kaikkea tuhlaamiseksi?
Eikö tuhlausta ole jättää ostamatta esim. asoita tai palveluja, jotka tuottavat mielihyvää; kampaajalla käymiset, vartalo-ja kasvohoidot, matkustelu jne? Elämä on niin kovin lyhyt.
Tulee sellaisia puuskia..välillä hamstraan lastenvaatteita (saatan ostaa ja laittaa vuodeksi lasten ulkovaatteet valmiiksi..) ja sitten tulee lelukausi..kerään esim. jotain sarjaa täydemmäksi.Viimeksi oli Little People-kausi. Ja joskus innostun sisustuksesta; haluan jotain vaihtelua (uudet verhot, tyynynpääliset, tauluja, peilejä, lamppuja.....). Muuhun en oikeastaan törsääkkään. mutta lasten vaatteet ovat selkein heikkouteni :).Ja sen olen itselleni sallinut. En käy ulkona tai matkoilla tms. tämän "paheen" olen itselleni suonut =).
vaatteisiin. Syömme aika vähän kotona (aikuiset syö töissä ja mies lisäksi melkein kaikki vkl töissä) mutta ostelen kaikkea hyvää. Hyvällä tarkoitan juustoja, leikkeletiskin herkkuja ym.
Lisäksi rahaa menee viineihin ja ajoittain hyvään viskiin.
Lapsille ostan joskus ihan turhaan vaatteita, kenkiä ja leluja, monet jäävät pieniksi ennen kuin ehtii käyttää. Lahjoitin juuri pois noin 10 paria lasten käyttämättömiä kenkiä (huh).
Kun edelliseltä matkalta tulee niin seuraavaa alkaa jo suunnittelemaan ja siihen menee iläväkyllä 6 henkiseltä perheeltä hirveesti rahaa, vaikkei ulkomailla koko perhe käydäkään kuin 1-2krt vuodessa.
sijoitan kaikki ylimääräiset:-) Aina pitää olla joku matka varattuna, ei tosin ole niin usein varaa, kuin haluaisin. Myös ruokaan tuhlaan aika paljon.
Vaatteita tms. en juuri osta, enkä kirjoja, musiikkia ym. Kesällä menee rahaa golfiin, talvella kuntosaliin.
Kahteen asiaan tuhlaan paljon:
1) lastenvaatteet (ei niinkään kovin kalliita, mutta vaatteita on paljon, varmaan puolet vähemmälläkin pärjäisi, jos jaksaisi pestä tiheämmin vaatteita ja ei haluaisi, että saa kauniita yhdistelmiä tehtyä
2) ruoka (ei niinkään määrä vaan laatu ja hinta, surutta ostan 30e kilo maksavaa 3v vanhaa goudaa, pienen tupsukan luomusalaattia 2 e hintaan, luomutomaatteja 9e kg jne. ja lisäksi tykkään vielä syödä ulkonakin)
Miehellä auto ja mulla vaatteet.. Ja kyllä me ruokaankin saadaan uppoamaan melkoinen summa rahaa joka kk :/
ympärillä. Emme matkustele, emme juo, emme polta eikä muutenkaan tuhlaile. NO, en nyt kaliisti sisustakaan, mutta jso jotain haluan, niin yleensä sen myös ostan kotiin.
Enkä minä niitä tuhlaukseksi kutsunut enkä kutsu, vaan ap. Joustavuuteni riittää silti vastaamaan tähän ketjuun, koska ymmärrän, mitä ap ajaa takaa. Hän tarkoittaa tavaraa tai palvelua, joka ei ole aivan välttämätöntä eikä hankitussa määrin tarpeen.
Kaikki liikenevät rahani menevät vaatteisiin. Onneksi sitä ei niin kauheasti liikene :) muuten tulisivat kaappien seinät vastaan.
- hiustenpidennyksiin
- suihkurusketukseen
- kuntosaliin
- Ed Hardyn-vaatteisiin (sekä miehelle että minulle ja vauvalle, jos löytyy)
- Vauvan tavaroihin
Ja matkustelu on rakasta. Ei niinkään, että nyt olis taas pakko päästä jonnekin, vaan mulla on rakkaita paikkoja jonne haluan aina uudestaan. Tosin lempipaikkani ( ja rakkaat ihmiset siellä) on 10 000 km päässä ja toiset onneksi vain 3000 km päässä. Haaveilen myös Seychelleistä ja Uudesta-Seelannista. Jonakin päivänä...