Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saimme kutsun ystäväperheen lapsen synttäreille.

Vierailija
15.01.2011 |

Tyttö täyttää 13 vuotta (joo, ja äiti järjestää hänelle mummo-kummi-sukulaissynttärit!) ja kysyin sitten että mitä toiveita tällä lapsella on synttärilahjan suhteen.

Äiti sanoi että ei mitään toiveita. Mutta koska tytölle pitää ostaa uusi ulkoilupuku ja muita vaatteita, niin voisimme antaa kuulemma rahaa siihen tarkoitukseen.

Uskomatonta. Siis uskomatonta siksi, että perheellä ei tosiaankaan ole pulaa rahasta, paremmin heillä on asiat kuin meillä.

Ja joo, tuntuu älyttömältä mennä näille synttäreille, en ole kuullut että kukaan tuon ikäisille mitään sukulaissynttäreitä pitää. Äiti itse ilmoitti jo vuosia sitten että enää ei pidetä tällaisia aikuissynttäreitä lapselle vaan ainoastaan kaverisynttäreitä. Mutta nyt kai sitten ahneus taas iski.... huooh.....

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tosiaan ala rahoittamaan tuttavaperheen teinin vaatehimoja!!!!!

törkeä rahastuksen maku.

Vierailija
22/38 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu AINA kummi-sukulaissynttärit, 18v synttäreilläki oli sukulaiset ja kummit.

Erikseen sit kaveribileet toki.

Mut eipä oo koskaan lahjatoiveita listattu vieraille, saa tuoda jotain pientä jos tua mut mulle on pääasia se hyvä seura kuin lahjat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä 13- vuotias on vielä lapsi. Ja voihan se olla tälle lapselle tärkeää, että mummit, kummit ja sukulaiset muistavat.

Ja tosta lahjasta, et ei sun tarvii rahaa viedä jos se tuntuu susta kummalliselta. Vie jotain muuta, joka tuon ikäiselle sopii (joku koru, leffaliput tms.)

Vierailija
24/38 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joihin tiedän, ettei ole vara. Viedään aina jotain edullista, mutta kekseliästä/kivaa - aina on lapset tykänneet.

Yhdestä tollasesta kysytään, koska sieltä perheen äiti laittaa meidän taloudellisen tilanteen mukaiset lahjatoiveet. Mut esim. syksyllä vietiin mun toiveväreistä kudotut villasukat ja ne on niin lempparit, että oli kovasti toivonut pukilta toiset.... saikin mut värit "ristikkäin" edellisten kanssa.

Älä kysy! Nyt on tylsempi viedä jotain muuta, kun on jo kysynyt toiveen.

Vierailija
25/38 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat vasta alle kouluikäisiä, mutta aion järjestää heille synttäreitä ainakin rippijuhliin saakka, kuten kaikki tuttavamme ja sukulaisemmekin tekevät. Miksi ihmeessä 13-vuotiaan synttäreitä ei juhlittaisi? Juhlitaanhan aikuistenkin juhlia!

Ja tosiaan mikään ei pakota sinua sinne menemään jos et tahdo! Miksi kysyit lahjatoivetta jos et tahdo mitään antaa?

Vierailija
26/38 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan vuosikaudet tuo äiti on jurputtanut ja kiroillut kun lapsille pitää aina ostaa vaatteita. Niin kalliitakin ovat. Ja sitten on aina pyytänyt niihin rahaa.

Ja ostaa aina kaikkein kalleimmat mallit ja merkit. Lapsi itse ei ole kiinnostunut niistä.

Jos nyt menen lapsen synttäreille, niin kai haluan ostaa hänelle itselleen jotakin, enkä antaa rahaa vanhemmilleen tukemaan normaalia elintasoaan.

Heillä ei ole velkaa, on sen moneen kertaan julkituonut. On useampia autoja, käyvät ulkomailla monta kertaa vuodessa, ulkona syömässä jne.

Mutta en aio viedä rahaa tai sitten vien lahjakortin johonkin levykauppaan tmv.

ap

Vierailija
27/38 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olisit vain vienyt jotain mitä sit haluat viedä. Minusta ei oo lainkaan rahastamista jos vastaa esitettyyn kysymykseen. Eriasia olisi jos heti kättelyssä annettaisiin pankkitilin numero ja summatoive.

Mut yhä voit olla menemättä tai sit antaa vaan sitä minkä haluat antaa. Jos 13v on liian iso pitämään synttäreitä, ala kerätä sille vaikka teemaa.. :D

Vierailija
28/38 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tosiaan ala rahoittamaan tuttavaperheen teinin vaatehimoja!!!!!

törkeä rahastuksen maku.

ap

Vierailija
29/38 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä ei ole velkaa

se heijastuu hauskasti koko viestistä. On se kateus vaan ihmeellinen voima :D

Vierailija
30/38 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisuuksiesi mukaan,vie se.

pitäähän sankarin saada itse toivoa,eikä öykkäri-äiti päätä,että ei lahjoja,vaan joku paskapuku.

Vierailija
31/38 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kehtaa antaa rahana 20 e mutta sen arvoisen lahjan kehtaa antaa. Äiti ilmeisesti olettaa että raha on vähintään 50 e, koska luetteli kaiken mitä tytölle keväällä pitää ostaa: kengät, ulkoilupuku, verkkarit, pyörä jne.

Tämän perheen sukulainen kerran soitti minulle ja ilmoitti tämän pojan tilinumeron, johon voi aina halutessaan laittaa rahaa. Hän kuulemma laittaa sinne aina synttärinä ja jouluna isot summat ja sitten pitkin vuotta aina kun pystyy. Hän kehotti minua tekemään samoin. HALLELUJA!

ap

Vierailija
32/38 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kehtaa antaa rahana 20 e mutta sen arvoisen lahjan kehtaa antaa. Äiti ilmeisesti olettaa että raha on vähintään 50 e, koska luetteli kaiken mitä tytölle keväällä pitää ostaa: kengät, ulkoilupuku, verkkarit, pyörä jne.

Tämän perheen sukulainen kerran soitti minulle ja ilmoitti tämän pojan tilinumeron, johon voi aina halutessaan laittaa rahaa. Hän kuulemma laittaa sinne aina synttärinä ja jouluna isot summat ja sitten pitkin vuotta aina kun pystyy. Hän kehotti minua tekemään samoin. HALLELUJA!

ap

Vierailija
33/38 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtökohtaisesti tuntuu oudolta ajatukselta 13-vuotiaan sukulaissynttärit niin miksi et äänestä jaloillasi ja jää pois? Jos sulla on omia lapsi niin mikä tahansa tekosyy kelpaa.

Vierailija
34/38 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tytön :)

ap

Vierailija
35/38 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..juhlia, mikä siinä. taidat olla ahne ihminen. Annat minkä annat tai olet antamatta. Meille ainakin sai tulla ilman lahjaa ja joku taisi tullakin...kun en enää muista...kun se tavara ei ole tärkeää...

Vierailija
36/38 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalleni, jonka kummi on 20 euroa kun kerää rahaa kitaraan. Minäkin taisin puhelimessa sanoa, että olis kiva jos antaisit rahana, koska pitää ostaa farkut ja takki ja kengätkin on aika risat.

On se hankalaa joillakin.

ap

Vierailija
37/38 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi mummot, kummit ja sukulaiset. Pojan ainoa lahjatoive oli raha, koska säästi miniläppäriin. Kaikki oli helpottuneita kun ei tarvinu miettiä mitä lahjaksi. Rahaa tuli niin että tänään poika sai läppärinsä.

Vierailija
38/38 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi summaa. Ajattelin laittaa lahjakorttiin 30 e. Onko se liian vähän?

ap