Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Silloin kun minä olin pieni...

Vierailija
13.01.2011 |

Vesimeloneissa oli kunnon tummat siemenet sisällä ja niistä pystyi tekemään koruja...

Kerro omasi.

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli c-kasetteja joissa oli satuja ja mukana oli kirja joissa ne sadut oli kirjoitettuna. Ja kun kuulet tämän äänen *Bling*, sinun on aika kääntää sivua. Ne oli ihania :) Mikki Hiiren joulu ja Topi&Tessu saivat mut itkemään. Oli sitten muitakin kasetti/kirja yhdistelmiä kun Disneyn.

Vierailija
22/113 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olutpullot olivat sellaisia paksuja ja hassuja, maito ostettiin muovipusseissa ja kotona oli kaatimet, joihin pussi laitettiin. Jäätelöä myytiin vain kesäisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheeni oli tosi köyhä, mutten sitä itse tajunnut. Meillä ei ollut sisävessaa, lämmitys oli puu-uuneilla (+lisäksi sähköpattereilla) ja aamulla saattoi makkarissa olla vain +10-astetta herätessä, vesi kannettiin sisälle ja ulos ämpäreissä. Pesulla käytiin kaksi kertaa viikossa ulkosaunassa.

Silloin kun minä olin pieni vaatteita oli vain muutama riepu - muiden vanhoja, mutta onneksi en tajunnut enempää kaivatakaan.

Vierailija
24/113 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Pappa osti miunulle aina pussin sipsiä ja limsaa myymäläautosta kun olin kipeänä.

-Se myymälä auto kävi kerran viikossa ja oli kohokohta.

-Ulkona leikittiin ympäri vuoden pitkätpäivät, usein sai illalla pimeän tullen väkisin hakea sisälle (paitsi kesällä ei tullut pimeäkään)

-Kesällä pystytetiin aina pihalle teltta ja serkkuni kanssa nukuttiin siellä ainakin yhtenä yönä.

Vierailija
25/113 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olutpullot olivat sellaisia paksuja ja hassuja, maito ostettiin muovipusseissa ja kotona oli kaatimet, joihin pussi laitettiin. Jäätelöä myytiin vain kesäisin.

Vierailija
26/113 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli Siesta -patukoita!

Vierailija
27/113 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti uskalsi jättää minut pienenä hetkeksi yksin, kun kävi viemässä roskat ja hakemassa postit.

Vierailija
28/113 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräiset kissat hävitettiin hukuttamalla. Kamalaa, mutta totta.

Vierailija
29/113 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti uskalsi jättää minut pienenä hetkeksi yksin, kun kävi viemässä roskat ja hakemassa postit.

Vierailija
30/113 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..oli jännä käydä Suomessa lomalla, kun täällä oli kauppa-autoja vähän joka puolella ja kaikissa autoissa oli mustat rekisterikilvet + valkoinen teksti.

Vierailija
31/113 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radio-ohjelmat loppui kello 24 Maamme-lauluun.

Vierailija
32/113 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin alle kouluikäisenä juosta pitkin katuja ja metsiä. Haettiin itse kavereita naapuritaloista. Leikittiin ulkona, satoi tai paistoi.

Oli vielä olemassa lähikirjasto, josta käytiin ihan itse lainaamassa kirjoja. Ja oli lähikauppa, jota piti pieni mummo. Ja jos mummolle vei itse tehdyn piirroksen, sai irtokarkin. Ja oli lähiposti.

Ei ollut pelikonsoleita. Ja jos otti valokuvia, kesti kauan, ennenkuin kuvat sai nähtäväkseen, kun ne piti kehittää.

Jos eksyi äidistä ja isästä kaupassa, piti mennä pyytämään, että kaupantäti kuuluttaa. Ei voinut soittaa niille kännykkään.

Sitten, kun isille tuli eka kännykkä, niin ulkomaanmtakoilla viimeinen paikka, mistä sillä voi soittaa kotiin mummolle, oli ennen Saksan Skandinavien Sky-siltaa.

Suurin osa vaatteista ja tavaroista oli tehty Suomessa tai muualla Euroopassa tai korkeintaan Japanissa. Tuotteet olivat hyvälaatuisia.

Kiivi tuli kauppaan. Ostettiin koko perheelle yksi, isä kuori ja leikkasi sen pieniksi palasiksi ja sitten makusteltiin, että miltä se maistuu... Maistui kurkulle ja mansikalle.

Vierailija
33/113 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattoi pihallamme olla leikkimässä jopa parikymmentä lasta ja todella harvoin tuli siltikkään riitoja.

Pihalla leikittin aamusta iltaan.

Vierailija
34/113 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sai joka syksy ja kevät uudet oppikirjat. Koulu- ja tarharakennukset olivat hyvässä kunnossa. Luokalla oli vain suomenkielisiä oppilaita eikä kukaan ollut sen syrjäytyneempi kuin kukaan muukaan. Kouluruoka oli hyvänmakuista, korkealaatuista ja tehty suomalaisista raaka-aineista.

Terveydenhuolto pelasi. Lähiterveyskeskukseen pääsi jonottamatta ja siellä päivystettiin läpi yön ja sunnuntaisinkin. Puheterapeutille pääsi heti tarvittaessa.

Vierailija
35/113 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ja sai olla salaisuuksia ja juostiin metsässä tutkimassa ihan kaikkea. Parasta oli kun löytyi lehti joka oli rullalla ja sen sisästä seittejä kutova matonen.

Keinusta sai hyppiä niin pitkälle kuin lensi.

Pihatien loiva kallistus oli joku jyrkin pääkallomäki ikinä.

Tädillä oli miljoona kasetillista tarinoita viisaasta Matista ja Hölmöläis-kylän väestä.

Tuuli oli leikkikaveri ja vedessä asui veden väkeä.

Saaren kartanossa oli kummitus.

Vierailija
36/113 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koululainen, niin opettaja kertoi että nyt on tullut laki jonka mukaan lapsia ei saa ruumiillisesti rankaista.

Ja hän pyysi kertomaan jos näin käy jotta hän voi viedä asiaa eteenpäin.

Ihana ihana ekaluokan ope!

Vierailija
37/113 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki radiot yms

Vierailija
38/113 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut televisiota eikä puhelinta.

Lukihäiriöstä ei tiedetty mitään ja 3.-4. luokan opettaja pilkkasi minua avoimesti koko luokan kuullen.

Opettajien ja muiden aikuisten suhtautumisessa näkyi se, että olin avioton lapsi. Pihan lapset ihmettelivät isättömyyttäni ja pilkkasivat minua.

Vierailija
39/113 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli nurkka ja nuhtelu.

Vierailija
40/113 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 50 pennillä sai monta irtokarkkia.