Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä avioehto?

Vierailija
13.01.2011 |

Jos ei ole niin miksi ei?

t. avioliittoa harkitseva

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, koska emme ole naimisissa.

Vierailija
2/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin kaipaisin perusteluja miksi jollain ei ole...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menimme naimisiin, olimme hyvin nuoria opiskelijoita, omaisuutta oli vain kymmeniä tuhansia markkoja, minulla lähinnä oli säästöjä, molempien lapsuudenkodit olivat tavallisia keskiluokkaisia koteja, jonkin verran omaisuutta, mutta ei mitään valtavia, joten eroa ei tilanteissamme juuri ollut.

Rahat ovat meillä olleet aina yhteisiä, ja välillä toinen on tienannut enemmän kuin toinen, kumpikin vuorollaan, eikä rahoja ole eritelty. Mies on halunnut monta lasta, ja se on tarkoittanut, että minun palkkakehitykseni on jäänyt miehestä pahasti jälkeen, mutta koska mies nimenomaan on ylipuhunut minut suureen lapsilukuumme, en ajattele, että eläisin toisen siivellä. Miehelle on yllättäen tullut suurempi enemmän varallisuutta suvun kautta kuin minulle, mutta se ei minusta ole ongelma siksi, että minä en enää kyllä tee lisää lapsia, joten eronkin sattuessa kaikki miehen 'ylimääräinen' omaisuus menisi miehen lasten hyväksi.

Mies itsekin sanoi oma-aloitteisesti tilanteen muututtua, että hän ei avioehtoa haluaisi, koska eron sattuessa hän haluaa, että lapsilla olisi molempien vanhempien luona riittävän suuret kodit.

Vierailija
4/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten minulle olisi erossa käynyt todella heikosti

Vierailija
5/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun menee yhteen niin ei siinä ehtoja tarvita.

Vierailija
6/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naimisiinmennessä miehellä oli enemmän omaisuutta. Sanoin, että minä voi tehdä avioehdon, jos hän haluaa, mutta mies kieltäytyi jyrkästi.

Rahat on meillä yhteisiä ja vuosien myötä omaisuus on karttunut kummankin taholta. En kaipaa vieläkään mitään avioehtoa.

Vierailija
7/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli mulle aika itsestään selvää. Tarkoituksena on suojella lähinnä vanhempieni omaisuutta.

Vierailija
9/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mikä on hyvä sillä miehellä on paljon omaisuutta, minulla vain puolikas taloa ja auto. Ja nyt mies on löytänyt uuden ja haluaa erota 10v liiton jälkeen. Minä puolestani haluan ulkopuolisen pesänjakajan :)

Vierailija
10/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakaan ei ennen avioliittoa ollut merkittävää omaa omaisuutta. Miehen mielestä olisi myös epäreilua minua kohtaan tehdä avioehtoa. Hänellä on mahdollisuus kasvattaa omaisuutta minun ollessa usean vuoden kotona lasten kanssa. Myöskin mahdollisen avioeron jälkeen mies haluaa, että minä saan hankittua kodin itselleni ja lapsillemme.

Siksi meillä kaikki omaisuus yhteistä nyt ja mahdollisen avioeron jälkeen.

Miehen äiti tosin on tehnyt jonkin ehdon, ettei minulla (tai muiden lapsien puolisoilla) olen hänen, miehelleni, lahjoittamaan omaisuuteen tai perittyy omaisuuteen mitään oikeutta. En havittele kenenkään rahoja, mutta nämä asiat mielestäni tulisi hoitaa mieheni kanssa eikä hänen äitinsä saisi määrätä mitä mieheni tekee mahdollisella perimällä omaisuudellaan.

Vielä lisäyksenä tähän. Minä olin valmis tekemään avioehdon jos mieheni olisi halunnut.

Vierailija
11/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi tekemässä, oli se jo tehty ja voisihan sen vieläkin rekisteröidä jos vaan jaksaisi...

Kummallekaan ei ole tulossa mitään jättiperintöä eikä omaisuutta juuri ole. Tilanteet tietysti muuttuvat ja voi olla, että jossain vaiheessa tulee se avioehto rekisteröityä.

Vierailija
12/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä oli omaisuutta jo ennen naimisiin menoamme. Yhteisellä päätöksellä jäin kotiäidiksi, minulla ei oo mitään muuta kuin rivi lapsia. Menee huonosti, mies ei uskalla erota, koska pelkää "että vien kaiken häneltä". Ei tajua sitä, että kun olen lapsia, kotia ja hänen asioitaan vuosikaudet hoitanut, arvohan se noillakin pitää olla. Luuli siis, että lähden tästä käppäseen ilman mitään... No turha luulo!

Vierailija
13/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa saamattomuuttamme. Tilattiin jo paperi, jossain se tuolla pyörii.

Sen takia halusin, että jos koskaan ikinä jään yksin lasten kanssa, mulla on 150 000 pesämuna.

Mulla oli siis enempi omaisuutta.

Mutta ehkä joku päivä saadaan aikaiseksi,

Vierailija
14/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhina tavattiin, köyhinä on pysytty eikä perintöjäkään ole tulossa.

Vierailija
15/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteet muuttuu...

Koska jos ei se toinen moista omaisuutta kerää jos ei se toinen ole siinä mukana, jollain tapaa ainakin.

Vierailija
16/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteet muuttuu...

Koska jos ei se toinen moista omaisuutta kerää jos ei se toinen ole siinä mukana, jollain tapaa ainakin.

Vierailija
17/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme ole edes puhuneet asiasta, ei liene tarvetta

Vierailija
18/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska emme halua tiettyjen omaisuuserien olevan osituksen alaisia avioliittoomme päättyessä. Ja kaikki avioliitothan päättyvät viimeistään kuolemaan.

Vierailija
19/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siperia opettaa

kynsin ja hampain? Että elämässä ei ole mitään tärkeämpää kuin raha ja omaisuus? Onneks mä olen aina ollut niin köyhä, etten ole rahaan rakastunut. Tiedän pärjääväni vaikkei sitä kauheasti ole eikä silti tarvi itkeä joka roposen perään. Me ei olla miehen kanssa koskaan tapeltu rahasta, enkä jaksa uskoa että eron tullessa siitä tapeltaisiin yhtään sen enempää. Ja onneksi ei edes ole mistä tapella :) Tuskin me lottovoittoa saadaan, se on niin kovin epätodennäköistä. Että saa se siperia opettaa ihan muita.

Vierailija
20/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen äiti tosin on tehnyt jonkin ehdon, ettei minulla (tai muiden lapsien puolisoilla) olen hänen, miehelleni, lahjoittamaan omaisuuteen tai perittyy omaisuuteen mitään oikeutta. En havittele kenenkään rahoja, mutta nämä asiat mielestäni tulisi hoitaa mieheni kanssa eikä hänen äitinsä saisi määrätä mitä mieheni tekee mahdollisella perimällä omaisuudellaan.

Mieshän toki saa HALUTESSAAN lahjoittaa sulle (tai kenelle tahansa) perimäänsä omaisuutta. Miehen äiti teki vaan sinänsä fiksusti, että esti omaisuutensa karkaamisen LAKISÄÄTEISESTI kenellekään.