Siis miksi sinne Kanarialle kannattaa mennä talvellakin, jos kerran niin kylmä??
Mulla on ihan järkky matkakuume, mutta kun olen noita netin juttuja lueskellut, niin vaikuttaa että siellä olisi kauhean kylmä näin tammikuussa (ja helmikuussakin) - nämä ajat siis meillä vaihtoehtoina eli nyt tammikuun loppu tai sitten helmikuun puoliväli.
Jotkut lämmitäneet huoneistoa pitämällä sähköhellan levyjä päällä, suihkussa ei voinut käydä illalla kun niin kylmä, torakoita näkynyt, meressä ei voi uida...
Kuitenkin mun on ois nyt ihan pakko päästä johonkin lämpimään ja valoisaan, juuri NYT.
Ei paljon lohduta se mitä alunperin ajateltu, että mennään Kreikkaan sitten keväällä/kesällä - silloinhan on Suomessakin valoisaa ja lämmintä.
En kyllä oikeasti tykkää Kanarian saarista (kerran ollut Tenellä ja siitä huonohko kokemus mm. rikollisuuden vuoksi), mutta ei näin talvella paljon vaihtoehtoja tunnu olevan.
Kommentit (58)
Tai no, jos kokee, että +25 on kylmä niin sitten. Mulle se on ainakin just ihana lämpötila, voi ottaa aurinkoa ilman, että hikoilee ihan hulluna.
nyt sinne kanarialle olet menossa kuitenkin; siellä on aina torakoita, ei ne lämpimämpään aikaankaan missään piilottele.
Hotelleistakin löytyy lämmityksellä varustettuja, mutta vuokrattavista taloista vielä todennäköisemmin, ei tarvitse palella sisällä.
Itse menisin ehkä mieluiten Floridaan, jos helmikuussa olisi pakko pitää lomat, mutta jos lentomatka on liian pitkä, niin Kanarialle sitten ja toivot parasta sään suhteen...
Olen ollut kolme kertaa Gran Canarialla ja kerran Lanzarotella tammikuussa. Kaksi kertaa on ollut viileämpiä päiviä joukossa, muuten ok shortsikeli. Kerran oli tasainen shortsikeli, ja kerran oli tammikuussa +35 koko viikon kun tuuli Saharasta.
Muuten, Puerto de Mogan on Gran Canarialla käsittääkseni vielä aurinkoisempi kuin Puerto Rico.
Nyt on ollut aika paljon äkkilähtöjä tarjolla, me saatiin omamme tälle kuulle 10pv aikaisemmin ostamalla -30%.
Toivottavasti löydätte hyvän kohteen!
ja millään näistä reissuista ei ole tarvinnut sisätiloissa palella vielä.
Koita kärvistellä pari kuukautta, silloin on kevät pitkällä etelä-euroopassa. Maalis-huhtikuussa sitten edulliset lennot&hotelli netistä eteläiseen eurooppaan, silloin on jo tuolla lämmintä, ja rahaa ei mene paljon yhtään kun itse varaa, eli jää rahaa kesälomaankin.
Niin ja helmikuussa hinnat korkeimmillaan koska hiihlomaa ymv. =suosituimpia matkustusiakoja.
Siis ei toi Tjären Happy Hour toimi - ei siellä ole niitä matkoja niin halvalla kui näytetään - ei yhdenkään kohdalla kun olen yrittänty kokeilla!! En tajua miten niitä saa.
Ja nyt on mukamas kaikki matkat loppu mitä olen katsonut aamupv:n, siis mitään halpaa ei enää ole, kun normihaulla tai äkkilähtöhaulla haen.
:(
ap
Siis ei toi Tjären Happy Hour toimi - ei siellä ole niitä matkoja niin halvalla kui näytetään - ei yhdenkään kohdalla kun olen yrittänty kokeilla!! En tajua miten niitä saa.
Ja nyt on mukamas kaikki matkat loppu mitä olen katsonut aamupv:n, siis mitään halpaa ei enää ole, kun normihaulla tai äkkilähtöhaulla haen.
:(
ap
Aika vauhdilla ne sitten menee, tosin eihän noista tiedä onko siellä 1 vapaa huone vai monta. Kävitkö Finnmatkojen tarjonnan jo katsomassa? Niin ja napsu.fi on myös ihan näppärä, kaikkien matkatoimistojen äkkilähdöt yhdellä silmäyksellä.
Jos rahavarat on rajalliset, niin on valittava satsaako matkojen määrään vai laatuun. Itse valitsen laadun: mieluummin matkustelen vaikka sitten harvemmin mutta laadukkaammin. Valitsen kunnollisen 4-5 tähden hotellin ja pidän matkabudjettini sen verran suurena ettei tarvitse laskea pennosia illallisilla. Emme siis reissaa joka vuosi, vaan n. joka kolmas.
siis katselin niitä jo hyvissä ajoin puoli tuntia ennen, ja näytti jo silloin että nitä ei löydy.
No ajattelin että ne aukeaa sitten tasan 1 ja olin varmasti tasalta ja jo ennen niitä klikkaamassa.
No ihmetteli kun niissä meille sopivissa lähdöissä ei niillä hinnoilla muka ollutkaan mitään, kokeilin huviksi lähes kaikkia ja vaan 2 aikuisella ettei lapset sotke asiaa, niin ei mistän löydy niitä hintoja!!
eli miten ne on voineet kaikki loppua jo ennen kuin klo tuli 13 ??
Mutta niin nyt näyttää, että mitään edullista enää ei ole jäljellä mukamas, mitä oli vielä 1,5 h sitten - outoa! (Siis sellaisia mitkä ei ollut noissa happy hour jutuissa, muuten vaan alennettuja).
tjären oon kattonut myös eikä sielläkään oikein ole mitään ja nekin vähät näköjään loppuu kovaa vauhtia.
että kohta jäädään todella tänne kun asiaa vatvottu liian pitkään :(. hemmetti.
ap
ja oli ihan tarpeeksi lämmintä siellä. Uitiin meressä ja nautittiin auringosta.
Oli kuin Suomen kesä, parikymmentä lämmintä. Silloin oli ollut meilläpäin kovat pakkaset joten kyllä se aina kotiolot voitti.
Mutta kyllä siellä vielä äskenkin oli Egyptiin halpoja matkoja.
Esim. http://www.finnmatkat.fi/varaa/HotelAbout.aspx?q=60a3cf32434f49acb37046…
2 vk helmikuussa :).
Kiitti vinkistä tosta happy hour - siis se oli aika sekava, piti vaan alkaa varaamaan niitä kalliita matkoja ja sitten se hinta aleni vasta varauksen lopussa.
Mutta sitten matkat loppu käsistä SILTI eikä siinä päässyt läpi,soitin kiukkupäissäni tjärelle, ja se toinen matka mikä meille ois käynyt kanarialle, oli jo todella loppu, mutta sitten thaimaaseen saatiin just 4000,- tasan 2vk, mun mielestä sen jo voi maksaa :).
ap
Kanaria on niin epävarma talvella, ettei siellä lomailu ole kivaa jos hakee siis lämpöä. Usein on vielä tuulistakin. Itse en näistä syistä johtuen viitsi sinne talvella lähteä. Tiedän, että harmittaisi vaan jos olisi koko viikon viileää.
Thaimaaseen jos pääsee 2vk alle 4t niin lähdetään.
No tuo oli sitten tasan - mutta ei se nyt voi jäädä siitä kiinni. (Ois ollut 3980 netistä varattuna, mutta kun sieltä varaus ei sillä hetkeä onnistunut vaan näytti loppuun myytyä niin puhelimessa jouduin varaamaaan.
Sielläkin täti sekoili ja ensin oli muka tilaa vaan yhdelle kallimmalle lähdölle ja sitten jo varattiin se, no sitten sen hitnakin nousi yhtäkkiä jonkun nettivarausmaksun verran, ja sitten aloin kyselemään että eikö nyt todella ollut tähän tarjouslähtöön tilaa ja sitten löytyikin.. ihme touhua.
Tosin vahvistusta ei vielä ole tullut, joku hinta/tekninen ongelma niillä on ollut.)
No oikeasti ei ois ollut ehkä varaa tuohon kun muitakin rahakohteita on, mutta olen kyllä pitänyt säästössä rahaa että just 4t lomaan tälle vuodelle käytettäisiin kun ei viime vuonna oltu Tukholmaan ja Kuopiota pidemmällä.
Tosin tää nyt on pelkkä matka 4t ja sitten käyttörahat.. :) no säästyypä kotona käytettävää rahaa.
Parempi kai matkustaa nyt eikä joskus eläkkeellä, ei kai niitä asuntolainoja ole pakko niin pian maksaa pois :) !
Ja kun taas palaan töihin, ei näitä äkkilähtö yms. juttuja pysty oikein enää hyödynytämään eli paras mennä nyt!
Eikö mulla ole hyvät selitykset ... :)
ap
Mut ONNEKS sait nyt matkas ja toivottavasti siel on lämmintä ettei tarvi tulla iniseen taas.
Toivottavasti lähet vähän paremmalla asenteella matkaan!
ILOSTA reissua!
Toisten ihmisten elämä on aika vaikeaa ilmeisesti. No, onneksi tämä satu päättyi nyt onnellisesti (?)
tyyppi.
Joka väliin kiukkusia viestejä huutomerkkien kera.
Eihän se alunalkaen kenenkään täällä olevien vika ole jos ap halus lomalle, johon ei ollut varaa
Eikä sekään ole kenenkään vika jollei jossain olekaan lämmintä. Se on aina riski lähteä mihinkään jos haluaa että on just tietynlaista.
ja siellä oli juuri sopiva ilma kaupunkilomailuun eli pystyi olemaan t-paidalla tai ainakin kevättakilla, ei liian kuuma katsella nähtävyyksiä eikä ruuhkaa nähtävyyksiin. Jos ei välttämättä halua uimaan yms. Siellä kyllä keksii lapsillekin tekemistä. Tai joku muu etelä-Euroopan kaupunki.