Tämän palstan matkustamiskeskustelut ovat uskomattomia - ov
Ihmisiltä palaa kertakaikkiaan käämit siitä, miten jotkut heille tuntemattomat palstalaiset matkustavat.
:=DDD
Kommentit (69)
Joillekin matkailu todellakin on harvinaista herkkua (+ status-symboli ymymym kummaa arvoa) ja siksikin ehkä tunteita pinnalle nostattavaa. Toisille taas aika arkista ja jokavuotista puuhaa. Itse olen matkustellut jo kyllästymiseen saakka (työnkin vuoksi), joten en jaksa enää riehaantua aiheesta :)
riitelyksi pakettimatkoista ja omatoimimatkoista, matkakohteista jne.
Touche, ap!
Tämän palstan matkustamiskeskustelut ovat uskomattomia - ov
Ihmisiltä palaa kertakaikkiaan käämit siitä, miten jotkut heille tuntemattomat palstalaiset matkustavat. :=DDD
Minä en pakettimatkalla ole ollut kymmeneen vuoteen, sillä niistä jäi huono kokemus. Toki silloinkin jo teimme omia retkiä näistä pakettikohteista muualle.
Minusta vain ne pakettilomat (ei kaupunkeihin suuntautuvat) oli silloin rakennettu suoraan siltä oletukselta, että ihmiset tulevat sinne uimaan, möllimään ja juopottelemaan (poikkeuksena golf-matkat, mutta ne ei minua silloin eikä nyt kiinnosta). Minä pystyn noita kaikkia tekemään ihan Suomessakin, joten siirryin muullaisten matkojen tekemiseen.
Nyt on lapsia ja muutaman päivän lomastani voisin paikallaan mölliä myös ulkomaanlomalla, joten mietin vain, että minkälaista meno on nykyisin. Ehkä sitten edelleen teen omalla tavallani ja luvalla matkani.
Ja näitäkö ei ole jos on pakettimatkalla?
jokin museo (taide tai muu), nähtävyys, paikallisen ruuan maisteleminen, markkinapäivä, jokin tietty kauppa, joka liittyy omaan harrastukseeni (shoppailua en tarkoita), jokin esitys, tai luonnonreitti, jolle pääsee pieneksi matkaksi liittymään, jollekin näköalapaikalle kiipeäminen tai luolaan/onkaloon laskeutuminen. Voi siis olla jokin tapahtuma, ihmisen rakentama tai luonnon muovaama juttu.
Uimista en lomalla tarvitse. Sitä voin tehdä kotona Suomessakin.Haluan liikkua ympäristössä ja "löytää/nähdä" itselleni uusia asioita. Yleensä parhaimmat jutut ovat joitakin toisille täysin merkityksettömiä ja arkipäiväisiä, mutta minulle ennaltasuunnittelemattomasti sattuneita.
Mikä on sitä "tekemistä ja nähtävää"?
Minä en pakettimatkalla ole ollut kymmeneen vuoteen, sillä niistä jäi huono kokemus. Toki silloinkin jo teimme omia retkiä näistä pakettikohteista muualle.
Minusta vain ne pakettilomat (ei kaupunkeihin suuntautuvat) oli silloin rakennettu suoraan siltä oletukselta, että ihmiset tulevat sinne uimaan, möllimään ja juopottelemaan (poikkeuksena golf-matkat, mutta ne ei minua silloin eikä nyt kiinnosta). Minä pystyn noita kaikkia tekemään ihan Suomessakin, joten siirryin muullaisten matkojen tekemiseen.
Nyt on lapsia ja muutaman päivän lomastani voisin paikallaan mölliä myös ulkomaanlomalla, joten mietin vain, että minkälaista meno on nykyisin. Ehkä sitten edelleen teen omalla tavallani ja luvalla matkani.
jokin museo (taide tai muu), nähtävyys, paikallisen ruuan maisteleminen, markkinapäivä, jokin tietty kauppa, joka liittyy omaan harrastukseeni (shoppailua en tarkoita), jokin esitys, tai luonnonreitti, jolle pääsee pieneksi matkaksi liittymään, jollekin näköalapaikalle kiipeäminen tai luolaan/onkaloon laskeutuminen. Voi siis olla jokin tapahtuma, ihmisen rakentama tai luonnon muovaama juttu.
Uimista en lomalla tarvitse. Sitä voin tehdä kotona Suomessakin.Haluan liikkua ympäristössä ja "löytää/nähdä" itselleni uusia asioita. Yleensä parhaimmat jutut ovat joitakin toisille täysin merkityksettömiä ja arkipäiväisiä, mutta minulle ennaltasuunnittelemattomasti sattuneita.
Annoit ymmärtää että sinä et paljon pakettimatkoista tiedä, vaan kokemuksesi perustuu vuosien takaiseen. Silti sinä sanot että et lähde pakettimatkalle koska haluat "tekemistä ja nähtävää", eli mielestäsi pakettimatkalla ei voi olla tekemistä ja nähtävää. Ihmettelen miten voit väittää näin, koska juuri kerroit ettei sinulla ole niistä juurikaan kokemusta.
Minulle on ykshailee miten toiset matkustaa, mutta älkää väittäkö jotain vain mutu-tuntumalla.
Oletko ajatellut politiikkaa uravaihtoehtona? Vastauksiesi informaatioarvo on pyöreä nolla ja tämä ei ole mutua.
Annoit ymmärtää että sinä et paljon pakettimatkoista tiedä, vaan kokemuksesi perustuu vuosien takaiseen. Silti sinä sanot että et lähde pakettimatkalle koska haluat "tekemistä ja nähtävää", eli mielestäsi pakettimatkalla ei voi olla tekemistä ja nähtävää. Ihmettelen miten voit väittää näin, koska juuri kerroit ettei sinulla ole niistä juurikaan kokemusta.
Minulle on ykshailee miten toiset matkustaa, mutta älkää väittäkö jotain vain mutu-tuntumalla.
Pointti on se, että jos ei tiedä jostain asiasta, niin ei pidä mennä sitä myöskään arvostelemaan, oli kyse sitten pakettimatkasta tai omatoimimatkasta tai ihan mistä vaan.
Muuhun asiaan ei minulla ole ollut aikomuskaan ottaa kantaa.
niissä ei ole mitään "kokemista ja nähtävää".
Me pakettimatkailemme esim. Kreikkaan eri saarille, joissa vuokraamme auton ja ajelemme tutkimassa saarta. Siellä on vaikka mitä nähtävää. Pidämme eristysiesti luonnosta ja on kiva tutustua eri maiden luontoon. Kreikassa on myös historiansa ja sieltä löytää museoita, raunoita jne. Ruokailemme paikallisten suosimissa tavernoissa, joissa saa aitoa kreikkalaista ruokaa (NAM!).
Olemme pakettimatakilleet myös Azoreille, jossa on ihan mahtava luonto! Ja taas vuokrattiin auto ja kierreltiin pitkin ja poikin.
Pari kertaa on käyty myös Kanarialla pakettimatkalla ja jälleen auto alle ja tutkimaan saarta.
Meitä ei haittaa, että matka itse kohteeseen tehdään turistilaumassa. On aivan sama ketä siinä ympärillä on, kunhan kohteeseen päästään. Yksityiskoneeseen kun meillä ei ole varaa, niin joka tapauksessa joudutaan matkaamaan muiden kanssa. Dorkia ihmisiä voi olla ihan yhtä hyvin charter- kuin reittilennoillakin.
Mun mielestä, jos on niin yläpuolella jossakin asiassa, niin pitää olla vahva omakohtainen kokemus, jotta sen voi ns. lytätä.
Ja joo, me myös omatoimimatkaillaan. Myös turistikohteisiin. Riippuu niin monesta tekijästä otetaan valmis paketti vai räätälöidäänkö reissu itse.
Joku kommentoi, että Suomessakin voi dokata, jos sitä haluaa tehdä. Minä olen tehnyt vuosien varrella monta omatoimi- ja pakettimatka, ja olen nähnyt känniääliöitä tasan kerran - Helsinki-Vantaalla kioskin jonossa, eivät onneksi olleet tulossa samalle lennolle.
Ihan uteliaisuudesta: missä matkakohteissa hotellissa törmää kunnon dokaamiseen? Jos siis teinien Kosin reissut jätetään välistä...
Thaimaassakin huomasin, että ruotsalaiset kyllä kantoivat viinaa huoneistoihin (saituuttaan??), eli heillä kassit kilisivät, ei suomalaisilla.