Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän palstan matkustamiskeskustelut ovat uskomattomia - ov

Vierailija
13.01.2011 |

Ihmisiltä palaa kertakaikkiaan käämit siitä, miten jotkut heille tuntemattomat palstalaiset matkustavat.

:=DDD

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nahkatakkikauppa ei kiinnosta niin ei ole mitään järkeä mennä mukaan retkelle nahkatakkikauppaan. Toisaalta jos nahkatakkikauppa kiinnostaa niin miksi se reissu olisi yhtäkkiä jotenkin kauhea siksi että sinne menee muitakin.

Tuskin se kauppa olisi ensinkään pystyssä jos sinne ei menisi muitakin kuin mä.

nahkatakkikauppoihin, maisemia katsomaan, veneajelut ja lounaat saman porukan kanssa? Toki on niitäkin jotka määränpäässä tosiaan kulkee omien halujensa mukaisesti.

No mikä kauhea tuo nyt on?

että ryhmänä saadaan hotelliin mentyä jne Tällaista ryhmäytymistä. Olen ollut usealla valmismatkalla ja tiedän millaista se on.

En mä kyllä koe ryhmäytymiseksi sitä, kun en edes muista seuraavana päivänä minkänäköisiä tyyppejä on samalla lennolla/bussissa ollut. Kaikesta te saattekin aiheen valitukseen.

Vierailija
42/69 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan sanonut, että sun loman pitäisi olla jostain tietystä muotista.

Me käymme sekä rantalomilla (osakkeella majoitus -> joko hotelli tai huvila ja lennot hommataan itse) että kaupunkilomilla (ei pakettimatkoilla), mutta en silti jaksa tehdä siitä numeroa. Eiköhän jokainen mene sellaiselle lomalle kuin tahtoo?

Sinun viestissäsi puhuttiin pakettimatkoista, ehkä huomaamattasi, alentavaan tyyliin. Ehkä tästä syystä saat reaktioita ihmisissä aikaan.

T: Se avaruussäteilevä nainen lapsineen

Missä mä sanoin, että jokaisen loman pitää olla viestini kaltainen????????

_Mun_ loman pitää olla sellainen, jotta viihdyn ja voin sitä lomaksi kutsua. Joku toinen viihtyy Bulgariassa, minä jossain muualla!

Ja rantalomilla olen ollut joskus 90-luvulla ja se ei ole mulle. Suurin osa ihmisiä on ihan tyytyväisiä, ja se on aivan ok mulle. Miksi mun tapa lomailla ei ole ok muille???

T: Seiska

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä me ryhmäydyttiin lähinnä sen oman perheen kesken, vaikka siinä bussissa oli muitakin.

Kontaktia muihin bussissa istujiin voi ottaa enemmän tai vähemmän.

Vierailija
44/69 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydään pääsääntöiseti pakettimatkoilla, mutta silti olen "allerginen" käsitykselle mikä tällä palstalla on pakettimatkoista. Siis juuri se tyyli että KAIKKIEN pakettimatka on samanlainen! Me emme liiku muiden suomalaisten kanssa kuin nuo pakolliset siirtymät lentokentältä. Emme osallistu suomalaisten bussiretkille. Kierrämme kaukaa ravintolat joissa ruokalistat ovat suomeksi. Altaalla piipahdamme muutaman kerran viikon aikana ja viivymme sen muutaman tunnin. Emme jumita hotellin nurkilla koko lomaa, saatamme liikkua kävellen kilometritolkulla päivittäin tai vuokraamme auton ja tutustume seutuun laajemmin. Jne. Eli pakettimatka voi olla myös tätä. Tämä on meidän tyyli matkata, kukin matkustakoon omallaan. Mutta on aivan älytöntä mollata toisten lomia omien harhaluulojen perusteella!

Vierailija
45/69 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä mä sanoin, että jokaisen loman pitää olla viestini kaltainen????????

_Mun_ loman pitää olla sellainen, jotta viihdyn ja voin sitä lomaksi kutsua. Joku toinen viihtyy Bulgariassa, minä jossain muualla!

Ja rantalomilla olen ollut joskus 90-luvulla ja se ei ole mulle. Suurin osa ihmisiä on ihan tyytyväisiä, ja se on aivan ok mulle. Miksi mun tapa lomailla ei ole ok muille???

T: Seiska

Paremminkin tulee käsitys ettei toisten tapa lomailla ole ok sinulle... Tai ainakin halveksit pakettimatkailijoita!

Vierailija
46/69 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on niin lähellä turistirysiä jotakin "alkuperäistä ja aitoa" nähtävää, että olisi kävelyetäisyydellä? Kysyn ihan mielenkiinnosta, koska kymmenen vuoden tauon jälkeen olen alkanut katsella pakettimatkoja, mutta tämä on juuri se ongelma - minun lomallani pitää olla jotakin tekemistä ja nähtävää, enkä nyt tarkoita mitään kameliratsastuksia, huvipuistoja, eläintarhoja, sukellusveneretkiä tai muita tekohuvituksia.

käydään pääsääntöiseti pakettimatkoilla, mutta silti olen "allerginen" käsitykselle mikä tällä palstalla on pakettimatkoista. Siis juuri se tyyli että KAIKKIEN pakettimatka on samanlainen! Me emme liiku muiden suomalaisten kanssa kuin nuo pakolliset siirtymät lentokentältä. Emme osallistu suomalaisten bussiretkille. Kierrämme kaukaa ravintolat joissa ruokalistat ovat suomeksi. Altaalla piipahdamme muutaman kerran viikon aikana ja viivymme sen muutaman tunnin. Emme jumita hotellin nurkilla koko lomaa, saatamme liikkua kävellen kilometritolkulla päivittäin tai vuokraamme auton ja tutustume seutuun laajemmin. Jne. Eli pakettimatka voi olla myös tätä. Tämä on meidän tyyli matkata, kukin matkustakoon omallaan. Mutta on aivan älytöntä mollata toisten lomia omien harhaluulojen perusteella!

Vierailija
47/69 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on niin lähellä turistirysiä jotakin "alkuperäistä ja aitoa" nähtävää, että olisi kävelyetäisyydellä? Kysyn ihan mielenkiinnosta, koska kymmenen vuoden tauon jälkeen olen alkanut katsella pakettimatkoja, mutta tämä on juuri se ongelma - minun lomallani pitää olla jotakin tekemistä ja nähtävää, enkä nyt tarkoita mitään kameliratsastuksia, huvipuistoja, eläintarhoja, sukellusveneretkiä tai muita tekohuvituksia.

Vierailija
48/69 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö millaisia meidän lomamatkat ovat?

Vierailija
49/69 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat enimmäkseen aivan asiallisia. Lomasäistä ja kohteista keskustellaan asiallisesti ja vinkkejä annetaan, joskus todella hyviäkin. Älkää aina valittako - tällä palstalla on paljon ihmisiä, jotka oikeasti tietävät monista matkailuun liittyvistä asioista tietämisen arvoisia asioita.

Itse olen hyötynyt mm. autonvuokraus- ja hotellivinkeistä ja lomakohdevertailuista. Varmaan moni muukin on hyötynyt.

Vierailija
50/69 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdelle "individualistille" tiedoksi, että näiltä ihan tavallisilta matkatoimistoilta saa myös vuokrata taloja, ei kaikkia kiinnosta etsiä ja varata majoitusta ja muita erikseen, vaikka eivät hotellissa halaukaan lomaansa viettää.

Aika paljon riippuu kohteestakin, millaisessa paikassa on järkevää tai mukavaa asua. Olen ollut joissakin kummallisissa pienissä hotelleissa (Ranska) ja ihanissa B&B paikoissa (Tanska), motelleissa ja hotelleissa (USA) ja aivan tavallisissa lomahotelleissa ja bungaloweissa (Kreikka ja Kanarian saaret). Aina olemme viihtyneet ja nauttineet lomistamme, tosin sitä paremmin mitä vähemmän saksalaisia ja venäläisiä on lähistöllä ollut, suomalaisista ei ole ollut haittaa, pahimmat juopot ovat niissä halvimmissa hotelleissa ja niitä välttelen.

Hirveää kritiikkiä täysihoitoa kohtaan en oikein ymmärrä; jos sellaisessa ei itse viihdy, niin mitä se haittaa, jos joku muu haluaa viettää lomansa ilman mitään suunnittelua, järjestelyä, yllätyksiä (ja pettymyksiä).

Vierailija
51/69 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei halua osallistua retkille ja viettää aikaa muiden suomalaisten kanssa? Tätä me rupesimme miettimään perheemme ensimmäisellä ja ainoalla pakettimatkalla. Emme käyneet retkillä, vaan vuokrasimme auton ja muutenkin liikuimme vain oman perheen kanssa. Emme käyttäneet oppaan palveluita lentokenttäkuljetuksia lukuunottamatta ja kun totesimme, että olisimme päässeet lentokentälle huomattavasti nopeammin taksilla ja taksi olisi mahtunut hakemaan meidät ihan hotellilta asti ja myös tuomaan meidät sinne lomamme alussa (bussi ei mahtunut lähellekään hotellia, joten jouduimme loppumatkan kävelemään ja kantamaan tavaroitamme), päädyimme siihen lopputulokseen, että olimme maksaneet ihan turhasta palvelusta. Emme olisi tarvinneet opasta, emmekä lentokenttäkuljetuksia, miksi siis matkustimme pakettimatkalla?

Tuon loman jälkeen olemmekin matkustaneet omin päin, vuokranneet Interhomelta kämpän ja ostaneet erikseen lennot. Emme ehkä pääse juuri samaan kylään kuin pakettimatkalaiset, mutta aurinkoon, lämpöön ja kiinnostaviin kohteisiin joka tapauksessa.

Vierailija
52/69 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei halua osallistua retkille ja viettää aikaa muiden suomalaisten kanssa? Tätä me rupesimme miettimään perheemme ensimmäisellä ja ainoalla pakettimatkalla. Emme käyneet retkillä, vaan vuokrasimme auton ja muutenkin liikuimme vain oman perheen kanssa. Emme käyttäneet oppaan palveluita lentokenttäkuljetuksia lukuunottamatta ja kun totesimme, että olisimme päässeet lentokentälle huomattavasti nopeammin taksilla ja taksi olisi mahtunut hakemaan meidät ihan hotellilta asti ja myös tuomaan meidät sinne lomamme alussa (bussi ei mahtunut lähellekään hotellia, joten jouduimme loppumatkan kävelemään ja kantamaan tavaroitamme), päädyimme siihen lopputulokseen, että olimme maksaneet ihan turhasta palvelusta. Emme olisi tarvinneet opasta, emmekä lentokenttäkuljetuksia, miksi siis matkustimme pakettimatkalla? Tuon loman jälkeen olemmekin matkustaneet omin päin, vuokranneet Interhomelta kämpän ja ostaneet erikseen lennot. Emme ehkä pääse juuri samaan kylään kuin pakettimatkalaiset, mutta aurinkoon, lämpöön ja kiinnostaviin kohteisiin joka tapauksessa.

ja ei välttämättä ole aikaa alkaa etsimään niitä sopivia lentoja ja majoituksia. Se on se helppous.

Me matkaillaan sekä pakettimatkoilla että omatoimimatkoilla. Jos halutaan lomalta lepoa ja helppoutta, otetaan pakettimatka, jos on taas muut intressit, räätälöidään omatoimimatka.

Pakettimatkalla ei yleensä osallistuta mihinkään yhteiseen, paitsi lennot ja lentokenttäkuljetukset, joskus ehkä tervetuliaistilaisuus, jossa saa ihan hyvää infoa kohteesta. Joskus saatetaan kysyä matkaoppailta jotakin, koska he yleensä tuntevat kohteet hyvin ja osaavat auttaa. Hotelliksi valitsemme jonkun pienen perhehotellin tai muun ei niin suositun. Yleensä vuokraamme auton ja sillä pääsee hyvin pois turstipaljoudesta. Esim. Kreikassa etsimme rauhalliset rannat, joilla ei ole palveluja eli ei turistejakaan. Ostamme kaupast aeväät mukaan ja vietämme mukavan päivän oman perheen kesken. Syömme paikallisten suosimissa ravintoloissa ja käymme nähtävyyksillä omatoimisesti.

Pakettimatkat ovat ihan hyviä muuten, mutta ne lennot ovat kyllä aika rasittavia. Ahtaat koneet ja kaikesta joutuu maksamaan erikseen. Sen vuoksi teemme pidemmät lennot (>6h) yleensä reittikoneilla, joissa matkan hintaan jo yleensä sisältyy kaikki tarjottava + viihde ja palvelu on huomattavan tasokaampaa.

Vierailija
53/69 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungit ja kylät joissa paikalliset ihmiset asuvat. Lähes kaikissa pakettimatkakohteissa voi valita hotellin läheltä jonkin kaupungin tai paikkakunnan keskustaa tai sitten muutamien kilometrien päästä hotellialueelta. Vähintäänkin niistä voi matkustaa bussilla ns. oikeaan kaupunkiin. Aika harva matkakohde on rakennettu ainoastaan turisteja varten, niin ettei sillä paikalla tai lähistöllä tai edes 50 km päässä olisi mitään oikeaa kaupunkia.

Vierailija
54/69 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungit ja kylät joissa paikalliset ihmiset asuvat. Lähes kaikissa pakettimatkakohteissa voi valita hotellin läheltä jonkin kaupungin tai paikkakunnan keskustaa tai sitten muutamien kilometrien päästä hotellialueelta. Vähintäänkin niistä voi matkustaa bussilla ns. oikeaan kaupunkiin. Aika harva matkakohde on rakennettu ainoastaan turisteja varten, niin ettei sillä paikalla tai lähistöllä tai edes 50 km päässä olisi mitään oikeaa kaupunkia.

Niin, olemme matkailleet pääasiassa Turkissa, Kreikassa, Italiassa ja Espanjassa (plus omatoimimatkoilla pääkaupungeissa).

Vierailija
55/69 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Mut kun suurimmalle osalle palstalaisista

matkakohde ei ole pelkkä oman mielen mukainen kohde, vaan statussymboli, johon liittyy rahan, koulutuksen, lasten käytöksen ja miehen palkan lisäksi miljoona muuta asiaa. Riitahan siitä sitten yleensä tulee - ainakin tällä palstalla.

täällä mainittu matkakohde on märkien päiväunien kohde.

Harvat oikeasti hyvätuloiset viitsivät leuhkia esim. vähävaraisten keskuudessa.

Toki heitäkin on, mutta pääasiassa tällä palstalla mellastaa kaikenmaailman vankilamammat, jotka kirjoittaa "ostaisinko bemu sen ja sen vai ihan vaan ferrarin" ja "lähdemme maailmanympärysmatkalle ensi kesänä".

Ette kai te oikeasti suhtaudu näihin juttuihin siten, että rehelliset ihmiset täällä kertovat omista saavutuksistaan? Täällä kaikenmaailman friikit valehtelee kilpaa niin tilien saldoistaan kuin vuosituloistaan, talojensa pinta-aloista ja kaikesta mahdollisesta.

Vierailija
56/69 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Mut kun suurimmalle osalle palstalaisista matkakohde ei ole pelkkä oman mielen mukainen kohde, vaan statussymboli, johon liittyy rahan, koulutuksen, lasten käytöksen ja miehen palkan lisäksi miljoona muuta asiaa. Riitahan siitä sitten yleensä tulee - ainakin tällä palstalla.

täällä mainittu matkakohde on märkien päiväunien kohde. Harvat oikeasti hyvätuloiset viitsivät leuhkia esim. vähävaraisten keskuudessa. Toki heitäkin on, mutta pääasiassa tällä palstalla mellastaa kaikenmaailman vankilamammat, jotka kirjoittaa "ostaisinko bemu sen ja sen vai ihan vaan ferrarin" ja "lähdemme maailmanympärysmatkalle ensi kesänä". Ette kai te oikeasti suhtaudu näihin juttuihin siten, että rehelliset ihmiset täällä kertovat omista saavutuksistaan? Täällä kaikenmaailman friikit valehtelee kilpaa niin tilien saldoistaan kuin vuosituloistaan, talojensa pinta-aloista ja kaikesta mahdollisesta.

Vierailija
57/69 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa että täällä olisi liioittelijoita tai suoranaisia valehtelijoita. On vain köyhien kateellisten äänekäs porukka, joka on viime vuosina vallannut tältäkin keskustelupalstalta lisää alaa. Ja on se erittäin varakas, upporikkaiden ja superkauniiden av-mammalaisten porukka, joiden miehet ovat kulturelleja miesmalliurheilijapankkiireja.

Ensin mainittu köyhien sakki asuu Korsossa, Kontulassa, Jakomäellä tai Malmilla. Jälkimmäinen porukka omistaa lukuisia sijoitusasuntoja ja omia asuntoja mm. Ullanlinnassa, Eirassa ja Westendissä. Kirjoilla he ovat Sveitsissä. Ensin mainittu porukka ostaa vaatteensa kirpputoreilta, jälkimäinen porukka käy shoppaamassa Milanossa, Pariisissa ja Tokiossa.

Vierailija
58/69 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sellaisesta kukaan muukaan valehtelisi?

Ja todellakaan matkustaminen ei nykymaailmassa ole niin kallista että se olisi joku statussymboli!

Vierailija
59/69 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokin museo (taide tai muu), nähtävyys, paikallisen ruuan maisteleminen, markkinapäivä, jokin tietty kauppa, joka liittyy omaan harrastukseeni (shoppailua en tarkoita), jokin esitys, tai luonnonreitti, jolle pääsee pieneksi matkaksi liittymään, jollekin näköalapaikalle kiipeäminen tai luolaan/onkaloon laskeutuminen. Voi siis olla jokin tapahtuma, ihmisen rakentama tai luonnon muovaama juttu.

Uimista en lomalla tarvitse. Sitä voin tehdä kotona Suomessakin.

Haluan liikkua ympäristössä ja "löytää/nähdä" itselleni uusia asioita. Yleensä parhaimmat jutut ovat joitakin toisille täysin merkityksettömiä ja arkipäiväisiä, mutta minulle ennaltasuunnittelemattomasti sattuneita.

Mikä on sitä "tekemistä ja nähtävää"?

Vierailija
60/69 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sellaisesta kukaan muukaan valehtelisi?

Ja todellakaan matkustaminen ei nykymaailmassa ole niin kallista että se olisi joku statussymboli!

tai merkkivatteiden perässä tms vaan laittaa rahansa ennemmin matkusteluun, säästää ja vertailee hintoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän