Tämän palstan matkustamiskeskustelut ovat uskomattomia - ov
Ihmisiltä palaa kertakaikkiaan käämit siitä, miten jotkut heille tuntemattomat palstalaiset matkustavat.
:=DDD
Kommentit (69)
Jos varaan reissun Tjäreborgilta, niin suomesta saakka lentokentällä ja tilauslennolla on suomalaisia samalle "lomalle" menossa olevia ihmisiä. Eli ei ole työmatkalaisia ja muita matkaajia koneessa.
Sama ryhmäytyminen jatkuu lentokenttäkuljetuksessa.
Siksi en näe mitään järkeä ottaa tuollaista pakettimatkaa, jos ei halua tuollaista. Mieluummin itse otan reittilennot ja hoidan itse kuljetukset hotelleihin. Noilla matkatoimistojen hotelleissa ei ole yleensä muita hotelliasukkaita kuin nämä matkatoimistojen asiakkaat. Joten melko homogeenistä asiakaskuntaa.
herranjumala mitä luulotautista porukkaa täällä on!
Ensimmäisessä kirjassa oikein teroittamalla teroitettiin turistin ja "travellerin" ero. He siis ovat oman määritelmänsä mukaan "travellereita", eivät missään nimessä turisteja.
tästä tuli ihansamanlainen ketju kuin noista muistakin :)
sellaisen loman itselleen haluaa :D Ei todellakaan riivi, miksi riipisi? He viettävät omaa lomaansa ja minä omaani. Sinulla sen sijaan näyttää kovasti harmittavan... haluaisitko sittenkin viettää lomasi toisin, muttet voi?
Tätä mä en just ymmärrä. Kuka ihme oikeasti voi väittää, että Aina samaan kylään, aina samaan hotelliin, aina samalle uima-altaalle (rohkeimmat rannalle), aina samaan ravintolaan syömään, aina samoja lihapullia ja pitsaa napaan, aina samojen suomalaisten seurassa, aina sama viskipullo isälle tuliaisiksi, aina sama punoittava nahka. Mutta mitä siitä, jos kerran sellaisen loman itselleen haluaa. Relax, ja antakaa muulla lailla lomailevien lomailla omalla laillaan, oli se sitten reppumatkailua, kaupunkilomailua, autoilua paikasta toiseen tai muuta.
pakettimatkoilla matksutelijat tekevät juuri noin? Sulla on itselläsi aika rajoittunut käsitys lomailusta, mikäli et ymmärrä, että pakettimatkallain voi tehdä muuta kuin syödä lihapullia ja maata altaalla. Ja ilmeisesti sua riipii, jos joku niin tekeekin. Luulisi matkustelun avartavan maailmankuvaa, mutta sun kohdalla ei ole atinnut toimia.
sellaisen loman itselleen haluaa :D Ei todellakaan riivi, miksi riipisi? He viettävät omaa lomaansa ja minä omaani. Sinulla sen sijaan näyttää kovasti harmittavan... haluaisitko sittenkin viettää lomasi toisin, muttet voi?
Tätä mä en just ymmärrä. Kuka ihme oikeasti voi väittää, että Aina samaan kylään, aina samaan hotelliin, aina samalle uima-altaalle (rohkeimmat rannalle), aina samaan ravintolaan syömään, aina samoja lihapullia ja pitsaa napaan, aina samojen suomalaisten seurassa, aina sama viskipullo isälle tuliaisiksi, aina sama punoittava nahka. Mutta mitä siitä, jos kerran sellaisen loman itselleen haluaa. Relax, ja antakaa muulla lailla lomailevien lomailla omalla laillaan, oli se sitten reppumatkailua, kaupunkilomailua, autoilua paikasta toiseen tai muuta.
pakettimatkoilla matksutelijat tekevät juuri noin? Sulla on itselläsi aika rajoittunut käsitys lomailusta, mikäli et ymmärrä, että pakettimatkallain voi tehdä muuta kuin syödä lihapullia ja maata altaalla. Ja ilmeisesti sua riipii, jos joku niin tekeekin. Luulisi matkustelun avartavan maailmankuvaa, mutta sun kohdalla ei ole atinnut toimia.
Ei kannata keksiä omasta päästään juttuja ja pitää niitä sitten totena...
että ryhmänä saadaan hotelliin mentyä jne
Tällaista ryhmäytymistä. Olen ollut usealla valmismatkalla ja tiedän millaista se on.
Tässä on IHAN sama juttu kuin että vähemmän kouluttautuneet ylenkatsoo "liikaa lukeneita" ja haukkuvat joukolla.
Deturit ja Tjäreborgit ovat tarpeellisia. Kuten Matkaoppaat-sarjan alkujuonnossakin sanottiin, ei kielitaidottoman Pihtiputaan mummon tarvitse viettää talviaan kylmässä, koska hänestä pitää huolta matkaopas. Varmaan tästäkin löytää joku travellerin rajatonta piilov-uilua, eikö?
Se halveksunta on ihan sun omassa ´päässäs! Mä en löydä tuosta seiskan viestistä mitään halveksuntaa. Päinvastoin, hän korostaa useaan otteeseen on ihan hyvä että ihmiset lomailevat miten haluavat. Tässä ketjussa kyllä nämä Bulgarian-kävijät kirjoittivat että nämä itsenäiset lomailijat hakevat vain statusta lomillaan.
Ehkä sua nolottaa ne sun omat lomat, kun pitää löytää merkityksiä sieltä, missä niitä ei ole?
Missä mä sanoin, että jokaisen loman pitää olla viestini kaltainen???????? _Mun_ loman pitää olla sellainen, jotta viihdyn ja voin sitä lomaksi kutsua. Joku toinen viihtyy Bulgariassa, minä jossain muualla! Ja rantalomilla olen ollut joskus 90-luvulla ja se ei ole mulle. Suurin osa ihmisiä on ihan tyytyväisiä, ja se on aivan ok mulle. Miksi mun tapa lomailla ei ole ok muille??? T: Seiska
Sehän on ihan sun oma asia. Viestisi oli tosin kirjoitettu niin halveeraavaan malliin että en yhtään ihmettele miksi jotkut vetäs herneet. Joten anna sinäkin toisten matkustaa haluammallaan tavalla....halveksimatta.
Tällaista ryhmäytymistä. Olen ollut usealla valmismatkalla ja tiedän millaista se on.
En mä kyllä koe ryhmäytymiseksi sitä, kun en edes muista seuraavana päivänä minkänäköisiä tyyppejä on samalla lennolla/bussissa ollut. Kaikesta te saattekin aiheen valitukseen.
Miksi en voisi? Ja olenko jossain sanonut missä ja miten lomailen?
Ei kannata keksiä omasta päästään juttuja ja pitää niitä sitten totena...
Hän on hyvä ja lukee oman edellisen viestinsä ja miettii, onko keksinyt omasta päästään mitään juttuja ja laukoo niitä tosina. :D
Ärhäkkä reagointi allaslomailuun kyllä antaa ymmärtää, että sitä on tullut harrastettua...
Miksi en voisi? Ja olenko jossain sanonut missä ja miten lomailen?
Ei kannata keksiä omasta päästään juttuja ja pitää niitä sitten totena...Hän on hyvä ja lukee oman edellisen viestinsä ja miettii, onko keksinyt omasta päästään mitään juttuja ja laukoo niitä tosina. :D
Ärhäkkä reagointi allaslomailuun kyllä antaa ymmärtää, että sitä on tullut harrastettua...
ripotella päälleni tuhkaa ja mennä nurkkaan häpeämään... :D
Ihmisiltä palaa kertakaikkiaan käämit siitä, miten jotkut heille tuntemattomat palstalaiset matkustavat.
:=DDD
joku toisin matkaava luulee tietävänsä miten joku muu matkustaa.
Eli joku esim. väittää että pakettimatkailijat löhöävät vain rannalla, eli yleistetään ja pahasti. Pakettimatkoilla ei voi tehdä muuta kuin löhötä altaalla ja kävellä uimarengas vyötäröllä drinkkilasi kädessä.
Sama juttu toistepäin, pakettimatkailijat luulevat tietävänsä että matkailijoiden loma on yhtä seikkailua ja jännitystä päästäänkö koskaan perille.
Minulle on ihan sama miten toiset ihmiset matkustavat, mutta käämini poltan siinä vaiheessa kun joku sanoo minulle minun lomastani jotain mikä ei pidä paikkaansa. Eikä auta kertominen, vaan jankataan vaan, vaikka siellä lomalla olen ollut minä, eikä kukaan muu.
nahkatakkikauppoihin, maisemia katsomaan, veneajelut ja lounaat saman porukan kanssa? Toki on niitäkin jotka määränpäässä tosiaan kulkee omien halujensa mukaisesti.
No mikä kauhea tuo nyt on?
En mä kyllä koe ryhmäytymiseksi sitä, kun en edes muista seuraavana päivänä minkänäköisiä tyyppejä on samalla lennolla/bussissa ollut. Kaikesta te saattekin aiheen valitukseen.
:=DDDjoku toisin matkaava luulee tietävänsä miten joku muu matkustaa.
Eli joku esim. väittää että pakettimatkailijat löhöävät vain rannalla, eli yleistetään ja pahasti. Pakettimatkoilla ei voi tehdä muuta kuin löhötä altaalla ja kävellä uimarengas vyötäröllä drinkkilasi kädessä.
Sama juttu toistepäin, pakettimatkailijat luulevat tietävänsä että matkailijoiden loma on yhtä seikkailua ja jännitystä päästäänkö koskaan perille.Minulle on ihan sama miten toiset ihmiset matkustavat, mutta käämini poltan siinä vaiheessa kun joku sanoo minulle minun lomastani jotain mikä ei pidä paikkaansa. Eikä auta kertominen, vaan jankataan vaan, vaikka siellä lomalla olen ollut minä, eikä kukaan muu.
mitä kukainenkin milläkin reissulla tekee.
nahkatakkikauppoihin, maisemia katsomaan, veneajelut ja lounaat saman porukan kanssa? Toki on niitäkin jotka määränpäässä tosiaan kulkee omien halujensa mukaisesti.
No mikä kauhea tuo nyt on?
En ole koskaan sellaisella ollut mukana.
Lapsi on kertonut, miten kälyn perhe matkustaa. On ollut serkun matkaseurana monta kertaa. Juttujen perusteella eivät ole ainoat jotka tekevät aina kaiken samalla tavalla...
Väärin, käämit palaa siinä vaiheessa kun joku toisin matkaava luulee tietävänsä miten joku muu matkustaa.
Sama juttu toistepäin, pakettimatkailijat luulevat tietävänsä että matkailijoiden loma on yhtä seikkailua ja jännitystä päästäänkö koskaan perille.Minulle on ihan sama miten toiset ihmiset matkustavat, mutta käämini poltan siinä vaiheessa kun joku sanoo minulle minun lomastani jotain mikä ei pidä paikkaansa. Eikä auta kertominen, vaan jankataan vaan, vaikka siellä lomalla olen ollut minä, eikä kukaan muu.
Kaupunkilomat teemme omatoimimatkoina ihan hintojenkin takia (halpoja lentoja kyttäämällä saa säästöjä aikaan), mutta jos lähdemme etelään rentoutumaan, ostamme pakettimatkan. Mutta tosiaan, se pakettimatka ei tarkoita sitä, että on vankina uima-altaan ja hotellin ravintolan välissä :). Riippuu kohteesta, mutta jos menee rantakohteeseen minkä lähellä on muutakin, saa kyllä niitä kulttuurielämyksiäkin. Vaikka Hurghadassa makailisi rannalla, se ei estä pyramideja ja Kuolleiden laaksoa. Tai jos on Palma Novassa rantatuolin alla, sieltä pääsen Palman kaupunkiin museoihin jne.
Kerrataan vielä, pakettimatkailija voi viettää ihan samanlaisen loman kuin sinäkin. Autoilla paikasta toiseen, käydä syömässä eri ravintoloissa, käydä eri rannoilla, käydä katsomassa nähtävyyksiä. Pakettimatkailija ei ole = rannalla/altaalla löhöilijä, samassa ravintolassa lihapullia mussuttava viskin naukkailija.
mutta minusta tällaiset keskustelut joissa lytätään kategorisesti kaikki ryhmämatkat tai toisaalta omatoimimatkat ovat tosi hauskoja. Ei minua haittaa aggressiivinen tyyli jos argumentit kestävät päivänvalon.
Ymmärrän myös niitä jotka eivät lomallaan halua nähdä paljon muita turisteja, vaikken tajuakaan miten he voivat löytää sellaisen hotellin omatoimisestikaan, jossa ei olisi yhtään muuta turistia ;-) Ei sellainen ainakaan kovin hyvä hotelli ole.
Minä olen ilmeisesti matkaillut niin paljon, etten oikeasti jaksa olla erityisen kiinnostunut muista kulttuureista (en ole kovin kiinnostunut suomalaisestkaan kulttuurista). Kunnioitan niitä toki ja tiedän että kaikissa kulttuureissa on paljon hyvää, ja toisaalta huonoakin. En vain välttämättä halua niihin tutustua hirveän läheisesti. Olen asunut ulkomailla vuosia ja nykyään Suomessa asuessamme jos haluan lomaa, paras loma on mielestäni lämmin ja sopivan ylellinen. Edullisimmin lämpimään pääsee pakettimatkoilla ellei sitten halua oleilla pitempään, johon meillä ei nyt ole mahdollisuutta.
Lapsi on kertonut, miten kälyn perhe matkustaa. On ollut serkun matkaseurana monta kertaa. Juttujen perusteella eivät ole ainoat jotka tekevät aina kaiken samalla tavalla...
Väärin, käämit palaa siinä vaiheessa kun joku toisin matkaava luulee tietävänsä miten joku muu matkustaa.
Sinun tuttusi käy pakettimatkoilla ja matkustaa mitä ilmeisemmin aina samalla kaavalla. Se ei tarkoita että kaikki muut matkustaa samoin! Pidetääsn siis sitkeästi tietty käsitys tietynlaisesta matkustamisesta, vain koska on kuullut niin.
Kun jutellaan matkustamisesta, voi tietysti tuoda esille kuulopuheita ja omia kokemuksia tietynlaisilta matkoilta, mutta täytyy samalla muistaa että keskustelukumppani saattaa matkustella ihan eri tavalla, vaikka kävisikin esim. pakettimatkoilla.
Juu mulla menee käämit teidän kanssanne!