Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Me maksoimme 800€/kk vuokraa ja nyt maksamme saman

Vierailija
12.01.2011 |

summan asuntolainaa / kk. Tehdään lisälyhennyksiä noin 1000€:n edestä vuodessa, joten kuitataan jo ennakkoon mahdollista koron nousua. Meillä on siis kiinteä kuukausierä joka joustaa ajassa. Näin tehden laina-aika ei pitene, kun lyhentää enemmän kuin pitäisi ja nyt se kannattaa kun korko on niin alhaalla.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne lainakorotkin rahaa on.

laina on kuitenkin joskus maksettu ja asunto jää kokonaisuudessaan itselle.

Luuletko, että nämä seikat oli minulle jotenkin uusia? Kai sen nyt tyhmäkin tajuaa, että niin käy.

näyttäs kuitenkin olevan, kun ihmettelet, miksi pitäisi antaa rahat pankille :D

Voi vittu. Just tän takia mie harva se päivä käytän tätä palstaa. Minä ihmettelin, miksi joku haluaa antaa ilmaista rahaa pankeille. En kysynyt lainan oton etuja tms. Joku kotirouva luulee olevansa taas niin etevää, kun on tajunnut, että tälläinen lainanotto on mahdollista.

miksi joku haluaa antaa ilmaista rahaa jollekin vuokranantajalle, saamatta mitään rahallista vastinetta itselleen. Tosiaan 20v kuluttua voi olla edelleen vuokralainen, tai velattoman asunnon omistaja.

Itselläni on sijoitus asunto. Vuokratulosta maksan ensin yhtiövastikkeen 32% pois, sen jälkeen siitä menee veroja 28%. Näihin on mennyt yhteensä 60% vuokratulosta. Sen lisäksi talonyhtiössä tehdään remontteja joihin voi mennä jopa 10-25% vuokratulosta eli todellinen käteen jäävä osuus on todella vähän.

vuokra-asunnosta ei hyödy kukaan, ja omistusasunnosta hyötyy pankki ja asunnon omistaja.

Vierailija
62/63 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi on niin vaikea antaa rahaa toiselle ihmiselle, mutta niin helppo laittaa ilmaista rahaa pankkeihin? Onko se jotenkin sinulta pois, jos maksat yksityiselle ihmiselle vuokraa?

jos 30 vuotta maksan vuokraa, niin eipä olis kuin tuulen pyyhkimä perse saldona, oman asunnon voi sitten vaikka muudä parilla sadalla tuhannella. Jos tajuat eron.

No voi vittu sinullekin. Toinen kotirouva tenyt elämänsä havainnon.

sinähän hermostut, osuiko pahastikin ;D mut asu toki vuokralla vaikka lopun elämäsi, ei ole euroakaan kiinni minulla :)

No tottakai minä hermostun kaltaistesi neropattien kanssa! Kun kaikki pitää vääntää rautalangasta. Aina sinun kaltaisille ihmsille pitää olla selittelemässä, kun käsitätte aina kaiken väärin.

väännäpä nyt rautalangasta, miksi minun olisi parempi asua vuokralla kuin omistusasunnossa? jos sitten tajuaisin.

Miks helvetissä mun pitäis sulle alkaa mitään vääntämään?

Esitin vain kysymyksen, miksi joku haluaa antaa ilmaista rahaa pankeille.

Sitten kun minun säästöt riittävät, ostan sen oman asuntoni. Ja niistä säästöistä penniäkään ei ole mennyt pankille, mutta omistan silti oman osakkeen! Sekin on mahdollista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi on niin vaikea antaa rahaa toiselle ihmiselle, mutta niin helppo laittaa ilmaista rahaa pankkeihin? Onko se jotenkin sinulta pois, jos maksat yksityiselle ihmiselle vuokraa?

jos 30 vuotta maksan vuokraa, niin eipä olis kuin tuulen pyyhkimä perse saldona, oman asunnon voi sitten vaikka muudä parilla sadalla tuhannella. Jos tajuat eron.

No voi vittu sinullekin. Toinen kotirouva tenyt elämänsä havainnon.

sinähän hermostut, osuiko pahastikin ;D mut asu toki vuokralla vaikka lopun elämäsi, ei ole euroakaan kiinni minulla :)

No tottakai minä hermostun kaltaistesi neropattien kanssa! Kun kaikki pitää vääntää rautalangasta. Aina sinun kaltaisille ihmsille pitää olla selittelemässä, kun käsitätte aina kaiken väärin.

väännäpä nyt rautalangasta, miksi minun olisi parempi asua vuokralla kuin omistusasunnossa? jos sitten tajuaisin.

Miks helvetissä mun pitäis sulle alkaa mitään vääntämään?

Esitin vain kysymyksen, miksi joku haluaa antaa ilmaista rahaa pankeille.

Sitten kun minun säästöt riittävät, ostan sen oman asuntoni. Ja niistä säästöistä penniäkään ei ole mennyt pankille, mutta omistan silti oman osakkeen! Sekin on mahdollista!

Tosin siinä vaiheessa pitää punnita tarkkaan, haluanko enää niitä rahojani sijoittaa asuntoon. Asuntohan on aika paska sijoitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä