Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Samat kummit perheen eri lapsille

Vierailija
12.01.2011 |

MIKSI jotkut valitsevat samat kummit perheensä eri lapsille, vaikka muitakin vaihtoehtoja - hyviä ja läheisiä - olisi olemassa? Voisiko joku näin tehnyt perustella.

(Selvyydeksi, että minulta ei ole mennyt kummiutta sivu suun tästä syystä :D )

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen todella tarkka siitä, keitä olen kummeiksi pyytänyt.

Vierailija
2/9 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän muiden lasten kummeina ovat sisarukset ja yksi ystäväpariskunta. Muut ystävät ovat sellaisia ei-kummi-tyyppejä laisinkaan, emmekä näe säännöllisesti yhdessä heitä (joidenkin puolisoja emme näe ollenkaan jne). En vain keksi, keitä tulisi kolmannen lapsen kummiksi, joten olen miettinyt siskoani uudestaan (on myös esikoisen kummi). Hassuahan se tietty on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe tuota mitenkään ongelmaksi, tosin meillä on ikäeroakin 20 vuotta, niin kummit olivat mun kristillisen kasvatuksen jo suorittaneet :)

Vierailija
4/9 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmaankin se, että on tasapuolisesti kohtelevat kummit molemmilla. Otetaan hyväksi todetut ihmiset uudestaan niin tiedetään miten käyttäytyvät kummilasta kohtaan.

Ihmiset tuppaa kuvittelemaan että kun ottaa läheisen kummiksi, niin se pysyy läheisenä. Näinhän se ei mene. Itseäni harmittaa ihan vietävästi kun en laittanut kaikille lapsille ekan lapsen kummeja, sillä vain he ovat pitäneet yhteyttä (ja toinen kummi ei ole mitään sukua edes toisin kuin kahden muun lapsen kummit).

Se on lapselle kova paikka kun siskon kummit on jatkuvasti yhteyksissä ja omasta kummista ei kuulu ikinä mitään.

Vierailija
5/9 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä kaikilla lapsilla eri kummit, mutta olen itse nuorimman lapseni toinen virallinen kummi. Epävirallisesti (lue: käytännössä) hänen kumminsa on kirkkoon kuulumaton sukulaispariskunta.

Hassua joo, mutta minkäs teet kun ehdokkaita ei yksinkertaisesti ole. Meidän ystäväpiiristämme 90% ei kuulu kirkkoon, kuten ei myöskään minun veljeni eikä miehen sisko puolisoineen.

Hyvänpäivän tuttuja taas emme halunneet kummeiksi pyytää. Mitä vaihtoehtoja siis oikein jää? Kummit on kuitenkin pakko olla, löytyi tai ei.

Vierailija
6/9 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin kommentit, ettei sopivia kummeja löydy. Esimerkkitapauksessani kuitenkaan ei näin ole, vaan molemmilla vanhemmilla on useita sisaruksia, jotka ovat läheisiä ja kirkossa ja ystäviäkin on varmaan enemmän kuin normiperheellä...

Vierailija
7/9 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan kummit kahdelle saman perheen lapsille ja ei siinä ole mitään haussua tai omituista, ihmettelen miten joku voi edes ajatella näin?

Olemme hyviä kummeja, pidämme kummilapsistamme, ostan heille kaikkea kivaa, vien elokuviin ja vietämme muutenkin aikaa keskenämme.

Mitäs kummallista siinä sitten on?

Ja vaihtoehtoja olis heilläkin ollut, päätyivät kuitenkin taas meihin ja hyvä niin.

Vierailija
8/9 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän on itse lapseton. Niinpä hän on molempien lapsiemme kummi. Minusta ihan ok.

Vierailija
9/9 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni ollaan kummit kahdelle saman perheen lapsille ja ei siinä ole mitään haussua tai omituista, ihmettelen miten joku voi edes ajatella näin?

Olemme hyviä kummeja, pidämme kummilapsistamme, ostan heille kaikkea kivaa, vien elokuviin ja vietämme muutenkin aikaa keskenämme.

Mitäs kummallista siinä sitten on?

Ja vaihtoehtoja olis heilläkin ollut, päätyivät kuitenkin taas meihin ja hyvä niin.

Miksei ota hyvistä vaihtoehdoista muita kummeja? Mun mielestä vähän outoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi