Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies saa kaiken kuin tarjottimella :(

Vierailija
11.01.2011 |

Olen tällä hetkellä palkattomassa työharjoittelussa neljättä kuukautta, kehuja satelee mutta kukaan ei hiiskukaan palkkaamisesta. Mies opiskelee, valmistuu tämän vuoden lopulla. Näki "ihan mielenkiintoisen" työilmoituksen mollin sivuilla, teki puolihutaistun hakemuksen ja ta-daa: seuraavana päivänä oli rekry ottanut yhteyttä ja ehdotellut haastattelulle päivämääriä! Hieno juttu hänelle ja toki myös meidän perheelle, mutta...

Mielestäni minä en ole luuseri. Puhun useampaa kieltä, seuraan aikaani, minusta pidetään yleisesti ottaen. Osaan käyttäytyä, opin nopeasti uudet asiat ja hymyilen paljon. Entiset esimiehet ovat KAIKKI SUOSITELLEET MINUA- silti työpaikkaa ei irtoa. :( Harjoitteluun kelpaan ja teen tosiaan nytkin 99% samaa työtä kuin työkaveri, jolle maksetaan palkkaa. Sapettaa.

Niin että miksi happy-go-lucky-mieheni saa töitä, minä en?? Miehellä ei ole yhtäkään työsuhdetta takana, mutta jo tuon opiskelunsa aikana hommasi työharjoittelupaikkansa yhdellä puhelinsoitolla. Minä taas olen soittanut valehtelematta yli sataan paikkaan tässä parin vuoden aikana ja niistäkin vain neljä tärppäsi.

Mikä minussa on vialla..?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuoppia sillä, että täälläkin joka toinen toitottaa vain odottavansa vakinaistamista, että pääsee tekemään lapsia ja jäämään äitiyslomille.

Epäreilua joo, mutta ymmärrän mä sen työnantajan näkökulmankin. Varsinkin niin kauan kuin kaikki lisääntymisne kulut jää naisen työnantajan hoidettavaksi.

Vierailija
2/24 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuttuuko alan koutus mitä teet ? ja missä muuten olet olet ylipäätänsä harjoittelussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on tuollaista? Ne jos ei osaa jotain niin ne kyllä läpätäää sellaiset hommelit, että haastattelija luulee sen ukon osaavan homman ja nainen taas kertoo suoraan ettei osaa jotain. siinä yksi esimerkki miten miehillä homma pelaa.

Vierailija
4/24 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että miehesi on töissä ei ole sinulta pois.

Vierailija
5/24 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde ei ole kilpailu, miksi vertaat itseäsi mieheesi?

Vierailija
6/24 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinä olet sattunut saamaan sellaisen puolisoksesi...

Yleensäkin ovat sellaisia vähemmän tunnontarkkoja ja huolehtivaisia, ajattelevat usein vain itseään ja työpaikassaan eivät ihan sitä sataa prosenttia anna koskaan. Pomoina on näitä 24/7 työtä tekeviä nipoja, joita viehättää tuollainen rento mutta osaava asenne ja jotka vähän jopa kadehtivat ja toivovat olevansa kuin miehesi. Siksi hän saa paikan. Hän yksinkertaisesti hurmaa sillä tyylillään (ei haittaa vaikka en tätä työpaikkaa saisikaan, soitan sitten toiseen -tyyli). En siis vähättele miehesi osaamista vaan sitä, että hän osaa jättää halutessaan työpaikan asiat pois mielestään, ja tätä taitoa ei moni hallitse. Erityisesti monet naiset hermoilevat ja miettivät ratkaisujaan monta päivää, sitten miehesi kaltaiset tyypit vain päättävät eivätkä murehdi hetkeäkään sen jälkeen. Sekin on todellinen taitolaji.

Suosittelen, että otat tuon miehen menestyksen kotiinpäin ja kunniaa vähän itsellesikin. Miehesi ei voisi olla noin rennon huoleton ja itsevarma, jos ei voisi luottaa siihen, että aina te jotenkin pärjäätte ja että sinä tuet sieltä taustalta.

Vierailija
7/24 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulemaan raskaaksi ja synnyttämään lapsen heti kun olet saanut vakituisen työpaikan ja olemaan poissa vuositolkulla. Mies ei siihen pysty.

Vierailija
8/24 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/24 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tiedän tuon tunteen :/

Vierailija
10/24 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ongelma helpottaisi, jos vihdoin vanhemmuuden kustannukset tasattaisiin. Mutta ei. Mieluummin keskitytään aivan muihin asioihin.

Vierailija
11/24 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2011 klo 20:04"]

kuoppia sillä, että täälläkin joka toinen toitottaa vain odottavansa vakinaistamista, että pääsee tekemään lapsia ja jäämään äitiyslomille.

Epäreilua joo, mutta ymmärrän mä sen työnantajan näkökulmankin. Varsinkin niin kauan kuin kaikki lisääntymisne kulut jää naisen työnantajan hoidettavaksi.

[/quote]

Tämäkin on toisaalta niin totta. Tunnen itse niin monta tällaista naista, ettei työnanatajien nihkeys naisten palkkaamiseen todellakaan ihmetytä enää ollenkaan.

Vierailija
12/24 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) kulkuset puuttuu

2) sulla on kohtu ja munasarjat

Viestisi oli kuin minun kirjoittamani. Olen miestäni korkeammin koulutettu, kielitaitoinen, atk-taitoinen, minulla on paljon työkokemusta, hyviä suosituksia, erinomaiset arvosanat. Silti en saa kuin pätkätöitä.

Mies on lorvinut suuren osan elämästään, arvosanat keskinkertaisia, ei merkittävää työkokemusta. Silti hänellä tuppaa töitä ovista ja ikkunoista.

Ja jos joku meinaa ehdottaa, että mies on sosiaalisesti taitavampi, niin ei ole. Kyllä nuo kaksi edellämainittua syytä selittävät asian.

Minua tilanne ei rassaa, koska olen tyytyväinen kotiäitinä. Elättäköön mies meidät, kun kerran töitä saa.

Vierailija
13/24 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen mies. Olen alallani ihan riittävästi koulutettu. Minulla on kokemusta omalta altani vuosia, yhdeltä muulta alalta pari vuotta ja sekalaisista hommistakin vuoden verran. Osaan muutamaa kieltä. Olen sosiaalinen, mielestäni huomaavainen ja huomioonottavainen. Minulla on kokemusta esimiestyöstä, asiantuntijaryhmien ohjaamisesta, lautojenkantamisesta, hallinnosta, edustamisesta, kirvesmiehentöistä, ammattimaisesta taiteenteosta, viestinnästä, markkinoinnista jne..

Ja ei! En kelpaa =( En väitä olevani erityisen komea. Viime vuodet työelämässä ovat olleet vaikeita, se on karu totuus.

Kilpailu on kovaa, ja joillekin aloille on koulutettu tarpeeseen nähden moninkertainen määrä väkeä takavuosina, kun poliitikot uskoivat ylenpalttisen koulutuksen tekevän Suomesta kalliiden ideoiden viejän. Totuushan oli sitten toinen. Ennen lamaa ei putki- tai sähkömiehiä saanut mistään. Ideanikkarit olivat silloinkin kilometritehtaalla. Tulee vielä kestämään aikansa, ennen kuin "väärinkoulutetut" löytävät paikkansa työelämästä. Lisäksi puheet työvoimapulasta tulevat osoittautumaan kuplaksi. Tekemätöntä työtä varmasti on, mutta palkanmaksuhaluja ei näy löytyvän. Muuan ystäväni arvelikin, että koittamassa on orjatyövoimapula.

Poliitikkojen ja yhteiskunnan hyväosaisten olisi hyvä nyt jo ajoissa pohtia, mitä eriarvoistuminen tuo tullessaan. Nyt jo yksi melko heppoinen populistiporukka uhkaa nousta suurpuolueeksi...

Vierailija
14/24 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUo tiedostetaan työelämässä, mutta ääneen ei saa sanoa, että surkea mies ohittaa täydellisen naisen koska tahansa. Ne on ne munat, ei kanat.

Vierailija
15/24 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen mies. Olen alallani ihan riittävästi koulutettu. Minulla on kokemusta omalta altani vuosia, yhdeltä muulta alalta pari vuotta ja sekalaisista hommistakin vuoden verran. Osaan muutamaa kieltä. Olen sosiaalinen, mielestäni huomaavainen ja huomioonottavainen. Minulla on kokemusta esimiestyöstä, asiantuntijaryhmien ohjaamisesta, lautojenkantamisesta, hallinnosta, edustamisesta, kirvesmiehentöistä, ammattimaisesta taiteenteosta, viestinnästä, markkinoinnista jne..

Ja ei! En kelpaa =( En väitä olevani erityisen komea. Viime vuodet työelämässä ovat olleet vaikeita, se on karu totuus.

Kilpailu on kovaa, ja joillekin aloille on koulutettu tarpeeseen nähden moninkertainen määrä väkeä takavuosina, kun poliitikot uskoivat ylenpalttisen koulutuksen tekevän Suomesta kalliiden ideoiden viejän. Totuushan oli sitten toinen. Ennen lamaa ei putki- tai sähkömiehiä saanut mistään. Ideanikkarit olivat silloinkin kilometritehtaalla. Tulee vielä kestämään aikansa, ennen kuin "väärinkoulutetut" löytävät paikkansa työelämästä. Lisäksi puheet työvoimapulasta tulevat osoittautumaan kuplaksi. Tekemätöntä työtä varmasti on, mutta palkanmaksuhaluja ei näy löytyvän. Muuan ystäväni arvelikin, että koittamassa on orjatyövoimapula.

Poliitikkojen ja yhteiskunnan hyväosaisten olisi hyvä nyt jo ajoissa pohtia, mitä eriarvoistuminen tuo tullessaan. Nyt jo yksi melko heppoinen populistiporukka uhkaa nousta suurpuolueeksi...

Tämä on tosiaan se kaiken takana oleva ongelma. Omalla alallani sama homma: töitä ei vain riitä kaikille, eikä edes suurimmalle osalle. Silti koulutetaan koko ajan lisää.

t. 8

Vierailija
16/24 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näiden kirjoitusten mukaan vain miehet olisivat työelämässä koska niillä on munat?

Olette ilmeisesti miehesi kanssa eri alalla?

Työhaastattelussa pitää tehdä kuten Sekaisin Marista elokuvan treffeille mennessä, poistaa paineet etukäteen ja olla rento.

Erilaisissa työpaikoisa suositaan erilaisia ihmisiä, jotkut miehet palkkaa vain nuoria naisia, joissakin firmoissa pärjää paremmin jos kätevä eikä lukenut jne.

Vierailija
17/24 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkattomasta harjoittelusta ei ole mitään hyötyä. Osoitat, että teet ilmaiseksi hommia ja et arvosta itseäsi. Harjoitteluun kannattaa mennä siksi, että oppii itse sieltä jotain, ei siksi että pääsisi muka siitä töihin.

Yritykset jotka ottaa harjoittelijoita aika harvoin palkkaa ketään, koska uusia harjoittelijoita tulee aina.

Vierailija
18/24 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

13, olen työttömänä työnhakijana ja silloin ei voi sanoa "ei kiitos" edes paskaduunille :(. Muuten tulee karenssi ja loppuu ruokarahat...

t. ap

Vierailija
19/24 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

duunariammatissa. Huonosti pärjännyt koulussa. Löysi oman paikkansa, mutta minä korkeammin kouluttettu luistelen tyhjyydessä.

Miehelle lasketaan plussaksi vanhemmuus, koska on vastuullinen ja kypsä. Naiselle taas pelkäksi taakaksi.

Vierailija
20/24 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on pidempi koulutus kuin miehelläni, mutta palkkani on 2/3 mieheni palkasta. Mies on edennyt urallaan kuin raketti, minä puurran paljon töitä tunnollisesti ja saan vain lisää töitä, mutten lisää palkkaa.

Ystäväni mieheltä puuttuu loppututkinto, koska hänet haluttiin kesken opintojen töihin. Ystäväni on todella nopea, näppärä, älykäs, tehokas, hyvä johtaja, joustava, ystävllinen kaikkea mahdollista, mutta hänen palkkansa on paljon pienempi kuin miehensä, joka on erittäin mukavuuden haluinen suorasuu.

ja näitä tarioita riittää.