Petin vaimoani pikkujouluissa
ja vaimoni sai kuulla tapahtuneesta kollegani vaimolta. Asumme edelleen saman katon alla ja vaimoni miettii mihin suuntaan haluaa asian kanssa edetä.
Kertokaa mulle, miten petetyn luottamuksen saa takaisin? Miten voin korjata tilanteen? Ihan mitä vaan, kokeilen!
Kommentit (39)
Voi olla että vaimo ottaa kuitenkin eron, koska tiedän vaimoni olleen onneton jo kauan ja nyt ehkä saa sen nk. syyn erolleen...
Tässä vaan masentuu entistä enemmän!!
- aloittaja
Älä arvaile mitä vaimosi mahtaa tuntea tai haluta. Ole vaan erittäin rehellinen hänelle omista tunteistasi. Pyydä anteeksi. Kerro mitä kaikkea hän sinulle merkitsee, mitä perhe merkitsee sinulle. Hyväksy se, että pallo on nyt hänellä ja anna hänelle tilaa ajatella, mutta kerro että olet valmis mihin tahansa pelastaaksesi liiton. Että tiedät tehneesi väärin ja tyhmästi ja ettei sitä koskaan voi paikata, mutta haluat yrittää silti ja että olet valmis etenemään ihan niin hitaasti kuin vaan ikinä tarvitsee, että saatte suhteen korjattua. Älä anele tai ruikuta, itse olet kuitenkin sopan keittänyt, mutta varmista, että vaimosi tietää mitä ajattelet ja tunnet.
PITÄISI olla!
En minä ole toisille naisille elämässäni velkaa mitään mikä nostaisi naiset sukupuolena jotenkin miehiä ylempään asemaan.
Ihmisten solidaarisuus kohdentuu itselle merkittäviin asioihin, eikä naiseus itsessään ole mikään solidaarisuuteen työntävä tai pakottava asia.
ja ota vastaan kaikki haukut ja höyryt, mitä tulee. Älä puolustele, älä selittele, älä syyttele muita. Anna vaimosi purkaa paha olonsa sinuun. Ota se katumusharjoituksena vaikka.
PITÄISI olla!
En minä ole toisille naisille elämässäni velkaa mitään mikä nostaisi naiset sukupuolena jotenkin miehiä ylempään asemaan. Ihmisten solidaarisuus kohdentuu itselle merkittäviin asioihin, eikä naiseus itsessään ole mikään solidaarisuuteen työntävä tai pakottava asia.
toisiaan kohtaan (jos joku pettää vaimoaan, ei kerrota, jos joku tarvii jeesiä tiskialtaan asennuksessa, autetaan vaikka puoltuttuakin)! Tästä naisten hyväveli-verkoston puutteesta johtuu mm. huono asemamme työmarkkinoilla ja muutenkin.
Nainen on naiselle susi ja se on syvältä.
etteivät saa arvostusta kotioloissa ja pettäessä saisivat. Tämä on tunne ja sillä ei ole välttämättä tosiasioiden kanssa tekemistä, olo voi tulla muustakin.
Mennyttä ei voi muuttaa, on tehtävä hommia sen eteen että yhteistyönne vaimon kanssa suuntaa eteenpäin.
siinä missä naisten, joillakin on verkostoja mutta älkää aikuiset ihmiset yleistäkö miehiä siksi, että itse ette ole miesten porukoissa. Yhtähyvin miehet voi sanoa, että naisilla omat verkostot tai naisilla helpompaa jne.
kuin eläimiä, jotka "ajattelevat" elimillään eivätkä aivoillaan/sydämillään? Eivät tietenkään kaikki, mutta suurin osa.
Sinulle ap, oletko oikeasti pahoillasi vain pahoillasi, vain koska vaimosi sai tietää asiasta?
Mieti sitä. Ja mieti pitäisikö vaimon vielä haluta edes jatkaa kanssasi.
Jos olet oikeasti pahoillasi, mikään muu ei auta kuin aika ja ehkä parisuhdeterapia.
Ja naiset kanssa. Yksiavioisuus on epäluonnollinen olotila ihmiselle.
En voi kuin ihmetellä tätä naisten solidaarisuutta toisiaan kohtaan. Jotain aivan luokatonta. Vieläpä asunnolleen vei.
ole olemassa mitään naisten keskinäistä solidaarisuutta tai yleistä velvollisuudentuntoa muita naisia kohtaan.
Eipä näköjään. Reilu teko. Lapsillakin on nyt turvallinen ja hyvä olla, kun ilmapiiri on hyvä kotona.
Se, että vaimo valittaa/nalkuttaa/vaatii liikaa EI MISSÄÄN OLOSUHTEISSA oikeuta pettämään. Jos koet, että vaimosi on epäreilu, ota asia puheeksi hänen kanssaan. Menkää vaikka terapiaan tms.
En tiedä, saatko vaimoasi takaisin. Mutta koeta näin: kerro hänelle täysin rehellisesti ja selittelemättä mitä tapahtui. Älä yritä puolustella tekoasi, se ärsyttää vaan enemmän koska tuollaista tekoa ei voi puolustella.
Pyydä anteeksi. Niin, että tarkoitat sitä.
Näytä, että vaimosi on sinulle maailman tärkein ihminen. Osoita, että hän on sinun mielestäsi viehättävä. Pettäminen on varmasti ollut melkoinen kolaus vaimosi itsetunnolle.
Mutta ennen kaikkea sinun täytyy ymmärtää tuo, mistä puhuin jo aiemmin. Pettäminen ei ole millään tavoin puolusteltavissa. Kerro vaimollesi, että ymmärrät sen.
...
En tiedä olisiko tuo kolleganainen voinut kertoa itse vaimolleni? Ei ollut tullut mieleenkään ennen kuin joku täällä parjasi tuota naista.
Mutta tottakai se oli se toinen nainen joka kerto sun vaimolle. Nainen on naiselle susi. Toinen nainen haluaa sut ja on oikeasti vain naisista kiinni, kumman kanssa päädyt jatkamaan. Kaikki päätökset maailmassa tekee naiset. Miehet vaan menee sen mukaan, mitä naiset päättää.
Ja silti me rakastetaan teitä miehiä !
No koska miehet ovat solidaarisia
toisiaan kohtaan
enempää kuin naisetkaan.
En minä ole toisille naisille elämässäni velkaa mitään mikä nostaisi naiset sukupuolena jotenkin miehiä ylempään asemaan.
Miksei tasa-arvoiseen?
Miksei tasa-arvoiseen?
Mutta silloin sillä ei ole mitään tekemistä peräänkuulutetun "naisten solidaarisuuden" kanssa.
omasta virheestäni, mutta tuo kolleganainen on kuulemma ollut (nyt jälkikäteen kuulin) jo kauemminkin ihastunut minuun, enkä ole asiaa huomannut, olen pitänyt hyvänä kaverina, luullut jopa lesboksi (?!). Hänellä kun ei ole miestä eikä koskaan puhu kenestäkään ja jaksaa jutella tuntikausia vaikkapa kanssani jääkiekosta...
En tiedä olisiko tuo kolleganainen voinut kertoa itse vaimolleni? Ei ollut tullut mieleenkään ennen kuin joku täällä parjasi tuota naista.
Olen harkinnut työstäni irtisanoutumista ja jäämistä hetkeksi koti-isäksi. Ymmärsin ainakin sen, että jos minulla ei ole perhettäni, ei minulla ole mitään. Voi olla että vaimo ottaa kuitenkin eron, koska tiedän vaimoni olleen onneton jo kauan ja nyt ehkä saa sen nk. syyn erolleen...
Tässä vaan masentuu entistä enemmän!!
- aloittaja
Oli sitten pakko naida naipahuttaa kun sait lesbon käännytettyä hetskuksi?
Et haluaisi syyttää ketään muita omista virheistäs, mutta olihan se jo vaimonkin syytä tuolla vähän aiemmin, kun Vaimo Ei Ymmärrä.
Että koko kylä kasvattaa. Jos jollain perheellä menee heikosti, sitä tuetaan - eikä mennä hajottamaan sitä!
Voimia perheelle.
(Muuten, mistä tulee idea lähteä johonkin firman juhliin, jos muutenkin on paljon poissa kotoa?)
Olen ymmärtänyt olleeni iso idiootti monessa asiassa ja en ole todellakaan osannut suhtautua vaimooni oikein tämän kriisin aikana. Totuus tulee naisten suusta!
Kiitos kaikille vastanneille avusta, unohdan omat tarpeeni nyt ja keskityn siihen kuinka saan tuettua vaimoa ja hänen toipumistaan tästä.
t. aloittaja
Melko samanlainen tarina. Luottamus ei vielä ole palannut täysin takaisin.
Kyllä joka ainolle naiselle naamakirjassa täytyy olla selitys ja puhelinta ei kannata salailla.
Ehkä se siitä, mutta aikaa se vaatii.
Ap:lle.
Duunikaveri. No, jos pettämisen kohde olisi meillä ollut duunikaveri, nainen olisi kärsinyt suuria tuskia ja melkovarmasti vaihtanut jo naaman palamisesta ja julkisesta nöyryytyksestä työpaikkaa. Jos mies nyttemmin kun emme tee samaa työtä enään tekisi omassa duunissa samoin, homma ei ratkeaisi ilman duunin vaihtoa. Pikkujoulut ja virkistysiltamat voi unohtaa 100%.
Muuttuuko pettäjä koskaan? Siinä suhteessa missä on? Edellisessä parisuhteessa seurasi kosto ja sitten alkoi kierre. Pettäminen on kuitenkin äärimmäisen kamala teko kumppania kohtaan ja olenkin sanonut, että kyllä otan turpaani kunnolla mielummin kuin tulen petetyksi. Se kun paranee ajan kanssa, pettämisen arvet ei. Jos jatkatte yhdessä, asia pulpahtelee pintaan varmaan loputtoman kauan. Ja asiasta pitää puhua ja puhua. Aina kun kumppani haluaa. Jos totuus on se, ettet oikeen muista mitään ja olit vaan tolkuttoman kännissä ja pidät vastapuolta ehkä jopa epämiellyttävänä, se kannattaa kerta toisen jälkeen kertoa.
Omassa stoorissa mies lipsautti vastapuolen olleen jonkun kaverin exä ja luultavasti sain selville jo kenen ja tämän kanssa juteltua asiasta. Se sen kaveri sano, et jos nyt, muutaman vuoden jälkeen selvii et asia oli näin, hän ei aijo enään olla mieheni kaveri. Mä haluaisin kasvot sille ihmiselle, joka 400e baari-illan jälkeen sai mun kumppanin luokseen. Ja mun aamulla duunin jälkeen kohtaamaan tyhjä asunto.